Tässä on kanssa jotain epäloogista. Säädät ja säädät veskaritilanteesta ja
vaadit sentään syystäkin toissapäivänä tai joskus Saken vaihtoa- joka onkin ainoa oikea valinta. Avasit oikein ketjun siitä, mutta sittenmmin on ollut vähen hiljaisempaa :)
Palaan siihen asiaan vielä kyseisessä ketjussa, no worries. Nyt vain sattui iskemään AA:n matsi tähän väliin.
Mutta ei oikeen vakuuta erinäiset tilastot suuntaan tai toiseen hyökkäys-, ja laukausprosenteista.
Vaikka veskarit on pelanneet ihan surkeasti, niin älä hyvä mies kaikkea paskaa niiden päälle kaada heti parina ekana viikkona.
Tilastot ovat ainoaa puolueetonta kauraa mutujen seassa, koskee myös omia mutujani. Valmentajat tsekkailevat pirun tarkkaan tilastoja, myös osa mv-valmentajista (ei meidän pygmi kuitenkaan), Kaakullahan oli jopa oma tietsikkaohjelma liigaveskareista ja heidän vahvuuksistaan / heikkouksistaan ja se pohjautui tilastoihin. On helppoa valittaa, että HIFK:n hyökkäyspeli on täysin paskaa ja maalivahtipeli riittävää tai päinvastoin - jos niin haluaa nähdä. Ihminenhän näkee yleensä niinkuin haluaa. Juuri tähän saumaan on hyvä tsekkailla paljonko siellä on oikeasti hyökätty ja paljonko oikeasti päästetty. Ja kyllä se ikävä kyllä on niin, että Pitkämäen & AA:n tasoinen pelaaminen viidessä ensimmäisessä ottelussa on ollut
merkittävän huonoa. Täysin kiistatta. Sori, pukkasi tamismia läpi. Kukaan (paitsi ehkä sinä?) ei ole kiistänyt etteikö huonon mv-pelin takia olisi jopa menetetty pisteitä. Nyt juuri se tuntuu sarjataulukossa. 7 pinnaa olisi paljon kivempi tilanne kuin 4 pinnaa.
Mutta ei mun suunnitelmissa ole viettää koko loppukautta valittaen ja mankuen. Itse asiassa olen ehdottomasti täällä optimistisiiven vankkumaton jäsen, en saa luontaista pessimistiä itsestäni millään. Heti kun HIFK:n maalivahtipeli saadaan kuntoon, kuittaan että hieno meno ja koetan keskittyä nauttimaan menestyksestä.
HIFK:n paskaan mv-peliin on kiinnitetty niin paljon huomiota, että officelle tippuu itse asiassa koko ajan maalivahtitarjouksia ihan ilman eri pyyntöä. Kyllä agentit tietävät minne niitä kannattaa juuri nyt tarjota. Mutta HIFK katsoo kyllä Pitkämäki-kortin loppuun asti, pakkohan se on. 2 vuoden diili hyvällä liksalla. Stathosia ja kumppaneita ei kannata vielä bongailla loundgesta. Näillä mennään vielä jonkun aikaa. On tää kyllä tragikoomista, huomasin juuri, että jopa Stathosia on tässä vähän ikävä :)