Maailmanhistorian rumin auto

  • 67 406
  • 291

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
En todellakaan anna ääntäni Multiplalle, minusta Fiatit ovat kaukana rumimmista autoista. Myös en voi käsittää, että eräs SsangYongin malli pidetään rumana. Sillä on erilainen perä, mutta ei se ruma todellakaan ole. Myös todella hyvä ajaa. Nissan Micra on ehkä hassu edestä, mutta ei sekään ole mielestäni tarpeeksi ruma.

Paskin auto - ehkä ever - on ukrainalainen ZAZ, paremmin tunnettu Zaporozhetsina. Neuvostoliitossa vampeille alunperin suunniteltu auto on paska kaikilla osa-alueilla.
 

scholl

Jäsen
En todellakaan anna ääntäni Multiplalle, minusta Fiatit ovat kaukana rumimmista autoista.

Itse pidän jopa jossain määrin Multiplasta. Toimii kaiken lisäksi jossain Milanossa taksina erinomaisesti.

Olen aina inhonnut AMC Paceriä. Äänestän sitä. Perintöprinsessaksi olisi päätynyt se joku valtava keulaltaan valaannäköinen vanha rousku, mutten kuollaksenikaan muista merkkiä tai mallia. Samoin 80-luvulla Kreikassa tehdyt Citroën Ponyt olivat semirumia, mutta aaltopellistä ei kai parempaa saa.


Pontiac Aztek ei ole kyllä ollenkaan ruma, jos verrataan Renault Avantimeen, Ssangyong Rodiukseen, Kia Opirukseen jne.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Ehkä pientä pilkun nussimista, mutta kuvan auto on 760 kromeineen ja nelivalomaskeineen. Ruma se on, en väitä vastaan.

Sopii minulle. Syy on Googlen, ei minun, ja ruma tuo auto on silti.
Jatketaan pilkun nussimista, sillä tuo kuvan auto on 740 eikä 760. Nuo kromit ja nelivalomaski löytyvät 740-mallin USA-versiosta.

Jottei mene kokonaan offtopiciksi, niin lisätäänpä tämäkin: Stutz Blackhawk
 
Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ok, tämä ketju syrjäytti juuri "Mille naurat juuri nyt" -keskustelun. Ja minä kun pidin Skoda Roomsteria rumana.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Pari päivää sitten ihmettelin työpaikan parkkipaikalla rumaa koppimopoa. Lähemmässä tarkastelussa auto osoittautui Audi A2:ksi. Tässä vielä edustavampi kuva. Ei tuo nyt ehkä maiilman rumimman auton tittelistä sentään kamppaile mutta tuskin Audin suunnittelijatkaan muistelevat tuota kauneimpana tuotoksenaan.
 

Carlos

Jäsen
Ja vielä asiaan liittyen, ja miten tehdään rumista autoista entistä rumempia. Eniten pistää itkettämään tämä "tuunaus". Ensin autotehtaan suunnittelijat vääntävät auton mallia viikkokaupalla, hiovat kohdalleen kaikki yksityiskohdat, katsovat että ovet istuvat nätisti, linjat ovat toimivat, käydään tuulitunnelissa ja tiesmitä.

Sitten tulee Make, 20v, kylän kovin kundi ja:

- Laittaa uudet poppikoneet
- Ostaa mauttomat ja epäsopivat "erikoisvanteet"
- Laittaa jotkut helvetin väsyneet lasikuitu-helmalevikkeet eteen, taakse, sivuille
- Sitten hankitaan jostain mahdollisimman möreä-ääninen pakoputki, leikellään sitä lasikuitulevikettä että saadaan putki kiinni, ja tosi coolit tyypit laittaa siihen vielä sitten 2-haaraisen loppuosan, joka luonnollisesti tuplaa auton tehon.
- Sitten maalataan jarrusatulat suunnilleen korin väriseksi (takana tottakai rumpujarru, eli sitten maalataan se rumpu)
- Sitten tummennetaan kaikki ikkunat, mitä enemmän sen parempi
- Hommataan karvanoppia ym. väsynyttä sälää
- Laitetaan Xenon-valot
- Laitetaan ehkä lisävaloja
- Ostetaan kuppipenkit (tottakai vain eteen)
- Laitetaan ehkä tuunaus-chippi
- Tosi kovat jätkät laittaa vielä madallussarjan, koska kovat jätkät tekevät yleensä niin, sen ansiosta autolla pääsee kolmeasataa
- Kojelaudalle ei luonnollisesti tehdä mitään, koska se alkuperäinen kasarilook on niin cool. Enintään sen voi maalata spray-maalilla.

Lopputuloksena on vm. 88 loppuun ajettu Opel Kadett, joka on maksanut yhteensä 35 000EUR, näyttää ihan hirveältä, on nolo, ottaa kiinni jokaiseen töyssyyn ja kiveen, on hirveä ajaa, epämukava, hidas, haiseva, heikosti käsiteltävä, tehoton, epäluotettava pommi, a.k.a. vessa. Tämä auto aiheuttaa tottakai kosteutta kylän 14v. tyttöjen alapäässä, ja saa aikuisen miehen itkemään. Myötähäpeästä. Samalla rahalla kun olisi saanut jo oikeasti hienon auton.
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lopputuloksena on vm. 88 loppuun ajettu Opel Kadett, joka on maksanut yhteensä 35 000EUR, näyttää ihan hirveältä, on nolo, ottaa kiinni jokaiseen töyssyyn ja kiveen, on hirveä ajaa, epämukava, hidas, haiseva, heikosti käsiteltävä, tehoton, epäluotettava pommi, a.k.a. vessa. Tämä auto aiheuttaa tottakai kosteutta kylän 14v. tyttöjen alapäässä, ja saa aikuisen miehen itkemään. Myötähäpeästä. Samalla rahalla kun olisi saanut jo oikeasti hienon auton.
Tämäkö ei sitten ole hieno auto, täh? Tai edes tämä uniikkikappale?

Tosihan on että vanhoja Kadetteja ei ole tainnut kukaan tässä ketjussa vielä mainita. Rumia ovat kyllä nekin olleet tuossa 80-luvun puolivälin jälkeen. Mutta kuten Carlos jo avautui, näistä on moni 'projekti tuuninki race type' saanut aihionsa, etenkin tuosta lyhytperäisestä mallista.
Lyhyempi malli
Porrasperäinen muoto
Farmari
 

Carlos

Jäsen

Noista ensimmäinen menisi juuri ja juuri tyyliin kirjahyllyssä, autona tuskin. Ylipäätänsä nämä "pulttaa kiinni" -tuunaukset on jotenkin vaan niin mauttomia. Leluja.

Jos on pakko hukata rahaa hirveät määrät turhaan, niin tekisi edes sen sitten kunnolla ja pienoisella mielikuvituksella varustettuna. Ja siten että auto on sen jälkeen parempi.

Eräs ex-työkaveri tykkäsi kovasti tuunailla 1-sarjan VW Golfiansa, ja kertoi että rahaa oli palanut siihen jo pitkälti yli 100 000 sveitsin frangia (n. 70 000 EUR). Oli siitä niin ylpeä, kaikki tilinauhat aina vaan ko. autoon kiinni. Golfiin. Vaikka siihen laittaisi miljoonan, niin se olisi silti Golf. Kansanauto. Pieni sellainen.

Kaverin naama oli ihan näkemisen arvoinen, kun huomautin että suunnilleen tuolla samalla rahalla saisi esim. Ferrari F360 Spiderin:

http://www.autoscout24.ch/AS24Web/D...&sort=price&total=46&eftotal=46&page=1&row=15

Mutta onhan se Golffikin ihan hieno, että ei sillä...
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos katsotaan pelkästään tällä hetkellä myynnissä olevia rumia autoja niin seuraavat tulee ainakin mieleen heti kärkeen:

- Hyundai Matrix (En käsitä miten Pininfarina on voinut laskea käsistään tuollaista paskaa ja antanut vielä laittaa logonsa tuon auton kylkeen)

Tuon olisin käynyt itsekin postaamassa. Kaveri on Pininfarinalla duunissa, ja kertoo aina Matrixin olevan Pininfarinan häpeäpilkku.

Ja jep, omistan yhden kappaleen tätä autoiluhistorian legendaa.
 

James_M

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Laser, Jari Viuhkolan paluu, Kärpät
Eräs ex-työkaveri tykkäsi kovasti tuunailla 1-sarjan VW Golfiansa, ja kertoi että rahaa oli palanut siihen jo pitkälti yli 100 000 sveitsin frangia (n. 70 000 EUR). Oli siitä niin ylpeä, kaikki tilinauhat aina vaan ko. autoon kiinni. Golfiin.
Onkos tästä olemassa kuvia netin syövereissä? Mk 1 Golf on nimittäin itselle se autojen auto. Hyvien yksilöiden arvo sen kuin nousee. Äkkiä tulee tuo 70 000 euroa täyteen, kun
-moottori läpikäydään ja moottorin osia pinnoitetaan esim. kullalla
-kaikki alustan osat uusitaan ja pulverimaalataan
-nahkasisusta
-harvinaisia ebaystä huudettuja kromikilkkeitä, sisustan osia ja harvinaiset vanteet (myös muut mk1 enthusiastit himoitsee eli hinta nousee)
-huipputason maalipinta
...lista on todella pitkä. Osien lisäksi ammattimiesten työtunnit, niin budjettia saa olla. Järjetöntä sijoittaa tuollaiseen koirankoppiin noin paljon rahaa, mutta lopputulos voi olla upea...
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Järjetöntä sijoittaa tuollaiseen koirankoppiin noin paljon rahaa, mutta lopputulos voi olla upea...

Mutta se on silti Golf. Ei edes mitenkään hieno alunperinkään. Minusta aivan ylihypetetty kosla.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en ole kanssa koskaan ymmärtänyt noita tuunattuja autoja. Monesti sellaisia autoja nähdessäni kyllä mietin, että sattuvatkohan ne amisteinit itse tietämään, että 90% ihmisistä pitää niitä autoja rumina ja tuntevat sääliä ja myötähäpeää niitä kuskeja kohtaan. Harvoin niitä sellaisia autoja näkee aikuisemmilla ihmisillä, mutta tää yksi surullisenkuuluisa salkkari-näyttelijä taitaa olla ehkä tunnetuin näistä huvittavista aikuisamisteineistä. Noh.

Tässä ketjussa on jo mainittukin monta mielestäni todella rumaa autoa. Joitakin valintoja tosin hieman ihmettelen, mutta makuasioitahan nämä.

Sellaiset jotkut puoli-pakettiautot ovat kanssa melko hassun näköisiä, esim. Opel Combo. Mutta onhan ne varmaan ihan käteviä.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Heh. Mielestäni tuossa on hauska avaruusajan muotoilu. Kuin jostain elokuvasta. Arnold Schwarzeneggerin kirveellä muotoilema.
Elokuvatraileriäänellä: "TULEVAISUUDESSA, JOSSA IHMISILLÄ EI OLE SILMIÄ, ON VAIN YKSI AUTOMALLI. PONTIAC AZTEC.

ARNOLD SCHWARZENNEGGER TAISTELEE IHMISKUNNAN SELVIYTYMISEN PUOLESTA ASEENAAN AINOASTAAN MUOTOILUKIRVES.

TULEVAISUUDESSA KUKAAN EI NÄE HUUTOASI."
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eräs ex-työkaveri tykkäsi kovasti tuunailla 1-sarjan VW Golfiansa, ja kertoi että rahaa oli palanut siihen jo pitkälti yli 100 000 sveitsin frangia (n. 70 000 EUR). Oli siitä niin ylpeä, kaikki tilinauhat aina vaan ko. autoon kiinni. Golfiin. Vaikka siihen laittaisi miljoonan, niin se olisi silti Golf. Kansanauto. Pieni sellainen.

Kaverin naama oli ihan näkemisen arvoinen, kun huomautin että suunnilleen tuolla samalla rahalla saisi esim. Ferrari F360 Spiderin:

http://www.autoscout24.ch/AS24Web/D...&sort=price&total=46&eftotal=46&page=1&row=15

Mutta onhan se Golffikin ihan hieno, että ei sillä...

Konservatiivina tälle kaverin autolle samalla rahalla valitsisin tämmoisen vaihtoehdon. Makuasioitahan nämä ovat.

Täälläkin jo mainitusta Jalta-autosta pieni kuriositeetti:
Aikoinaan Tekniikan Maailma testasi tämän auton. Ensimmäinen kosketus tähän idän ihmeeseen oli, kun ryyppyvetimen kahva jäi testaajan käteen. Että semmoinen laatuauto.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Täälläkin jo mainitusta Jalta-autosta pieni kuriositeetti:
Aikoinaan Tekniikan Maailma testasi tämän auton. Ensimmäinen kosketus tähän idän ihmeeseen oli, kun ryyppyvetimen kahva jäi testaajan käteen. Että semmoinen laatuauto.

Hah, muistan lukeneeni jonkun TM:n testin jossa yritettiin mitata 0-100 km/h kiihtyvyyttä Jalta merkkisestä autosta mutta aikaa ei saatu koska auto kulki hikisesti vain 80km/h. No, ehtii sitä vähemmälläkin! :)
 

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Ympäristöystävällisiä autoja edustaa myös MiniC.A.T. Jonkinlaisesta paineilmalla toimivasta autosta on ilmeisesti kyse.

No, ainakin ulkonäöllisesti auto on melkoinen ympäristörikos.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.

Loistava valinta! Toi Black Horse-froteekalsari väri, design, haju ja ääni ovat osa meidän 70-luvun lapsien kollektiivista tajuntaa. Viidakkorumpu.

Mutta muistaako kukaan näitä vajakkien suunnittelemia "vaneja". Yksi hemmetin hyvä esimerkki on tämä Sitikka ('kuva rumasta Sitikasta')

Edit1: oliko tämä joku "veronkiertojuttu"? Jos oli, niin metsään meni ainakin design...
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös