Maailmanhistorian rumin auto

  • 66 827
  • 291
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Laitetaan vertailun vuoksi vaikka Taunus. Faan että on ruma.
Tuohan on klassikko, vanha 17-metrinen Taunus. Ei se nättikään ole, mutta mitään erityistä rumuutta tuossa ajalleen tyypillisessä kulkupelissä ei ole ainakaan enempää kuin senaikaisissa kilpailijoissaan. Samoihin aikoihin Fordilla oli esillä Suomessakin suosittu Anglia, jonka persoonallinen takaikkuna jakoi vahvasti mielipiteitä. Anglia oli kyllä persoonallisempi esitys kuin Taunus 17M.

Fordeista kun puhutaan, niin myöhempien aikojen Ka onnistuu olemaan kohtuullisen ruma otus. Kuin liian suureksi kasvanut hyönteinen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Edit1: oliko tämä joku "veronkiertojuttu"? Jos oli, niin metsään meni ainakin design...

Kyllä tuo taisi olla juuri niitä kuuluisia veronkiertoautoja. Noita helvetin rumia muovikoppeja katolle tehtiin ainakin 124-koppaisiin farkku-Mersuihinkin. Suomihan on siitä mielenkiintoinen maa että täällä on kyllä kokeiltu kaikenlaista että saataisiin veroissa säästettyä. Hyvänä esimerkkinä ne kerta kaikkiaan hirvittävän näköiset Pontiac Firebird/Chevrolet Camaro pick upit joissa perä roikkui varmaan kolme metriä taka-akselin takapuolella. ja takaikkunan paikalle oli viritetty sellainen läpinäkyvä pressuviritelmä. Tässäpä yksi Nettiautossa myynnissä oleva Pontiac esimerkiksi.

EDIT: En ole nähnyt henkilökohtaisesti mutta olen kuullut että jotkut olisivat muuttaneet noita Pontiaceja/Chevyjä kaiken lisäksi vielä Mersun ja Datsunin dieselkoneille! Siinä on jo urheilullisuus huipussaan kun laskee menemään susirumalla avolava-Pontiacilla helvetillisen mustan usvan puskiessa pakoputkista...
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
EDIT: En ole nähnyt henkilökohtaisesti mutta olen kuullut että jotkut olisivat muuttaneet noita Pontiaceja/Chevyjä kaiken lisäksi vielä Mersun ja Datsunin dieselkoneille! Siinä on jo urheilullisuus huipussaan kun laskee menemään susirumalla avolava-Pontiacilla helvetillisen mustan usvan puskiessa pakoputkista...
Eiköhän tuo ole jo urbaanilegenda?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eiköhän tuo ole jo urbaanilegenda?

En kyllä tiedä, ei tästä hullusta kansasta voi koskaan mennä takuuseen. Onhan noita Chevyn El Caminoita, ja GM-farkkuja yms. näkynyt Cedricin ja Mersun dieseleillä joten miksi ei noita pickis Pontiacejakin. Kerran olen jopa nähnyt ihan omin silmin 60-luvun Cadillacin Mersun dieselillä!
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
En kyllä tiedä, ei tästä hullusta kansasta voi koskaan mennä takuuseen.
Tästähän pitäisi perustaa uusi keju: Suomi, hullujen verojen maa. Itse en jaksa juuri nyt, Sportin eilinen tappio painaa vielä. :P Ehkä huomenna?
 
Konservatiivina tälle kaverin autolle samalla rahalla valitsisin tämmoisen vaihtoehdon. Makuasioitahan nämä ovat.

Minunkin mielestäni uusi Eemeli ansaitsee tulla mainituksi tässä ketjussa. Ei nyt ehkä maailmanhistorian rumin, mutta ruma joka tapauksessa. Yllättävän hyvin muotoiltujen Mersujen (C ja GLK) tulee taas vaihteeksi järkyttävää kuraa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mutta se on silti Golf.
Aivan kuin minun suustani. Ymmärrän kyllä tuunauksen päälle, vaikken hommaa itse harrastakaan. Minusta on hienoa, että joku viitsii nähdä vaivaa ja laittelee autoaan. Ja on myös hienoa, jos osaa itse käsillään saada jotain massasta poikkeavaa aikaan. Mutta kyllä se nyt herranjestas pitää joku roti olla niissä aihioissa. Jos vedät uudehkon liukuhihnamassatuotantokinnerin päälle hiukan teippiä ja lasikuitua, niin se on silti edelleen uudehko liukuhihnamassatuotantokinneri. Eli paskaa lahjapaperiin käärittynä.

PS. tämä kommentti siis koskee niitä perustuunauksia, joita välillä näkee. Vanhan auton tuunaaminen on eri juttu.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mistä näitä rumia Bemareita oikein tulee? BMW 5 GT
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toyota Scion IQ on uudempi ehdokas maailman rumimmaksi autoksi. Tässä on myös jonkinlainen lista rumista autoista viimeisen 50 vuoden ajalta. Löytyi listalta hirvitysten seasta ihan tavallisiakin autoja kuten Toyota RAV4, Volvo 240 ja New Beetle.

Nissan Cube, ei hitto sentään.
Nissanilla osataan: S Cargo
 

laiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nissanilla osataan: S Cargo

Kyllähän tuo näyttää joltain maitojakeluautolta Brittein saarilta.
Mutta mutta, olen melko varma että näin tuollaisen auton livenä viime keväänä, vieläpä Suomen kilvissä. Paikkana Kemoran moottoriradan varikkoalue. Ja ei, ei ollut Asfalttikunkussa kilpailevaa kalustoa.

Ei tuo Nissan Cubekaan kyllä mikään muotoilun riemuvoitto ole...
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ford Granada mark II, Skoda Favorit, kaikki Rellut, Citroën Xantia (niitä harvoja kertoja, jolloin kyseenalaistin rankasti TM:n talviautotestin tuloksen, oli vuoden 1994 Talviauto, jonka tittelin tämä saatanan paska ranskis voitti), Nissanin uusi Juke, PSA:n/Fiatin yhteinen pakuprojekti, Toyota Celican viides sukupolvi sekä japsien tekemät miniautot ovat hyviä esimerkkejä rumista autoista. Mainitsematta jäi vielä huomattavasti suurempi joukko erilaisia "kaunottaria", mutta nämä tulivat nyt ensin mieleen.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Ai Granada Mark II ruma auto? No huh huh... mä olen tällainen nelikymppinen mies, ja silloin kun olin teini, niin sitä pidettiin yhtenä parhaimman näköisistä autoista. Niin se aika muuttaa makutottumuksia.

Nykyään se on kyllä vanhan näköinen laatikko, mutta ei mielestäni missään nimessä ruma verrattuna muihin aikalaisiinsa. KUVA. Suorastaan leveän lättänän tyylikäs kasaripirssi omasta mielestäni.

Jos puhutaan rumasta isosta Fordista, niin vimeisintä Scorpiota ei voi ohittaa. KUVA. Tämä auto ei koskaan jakanut mielipiteitä, vaan se oli kaikkien mielestä kamala.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Ka on kieltämättä ruma ja oudon epätasapainoisen näköinen. Äärilaitoihin sijoitetut renkaat ja epätavallisen pitkä keskikori saa sen näyttämään siltä, että se katkeaa minä hetkellä hyvänsä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ai Granada Mark II ruma auto? No huh huh... mä olen tällainen nelikymppinen mies, ja silloin kun olin teini, niin sitä pidettiin yhtenä parhaimman näköisistä autoista. Niin se aika muuttaa makutottumuksia.

Nykyään se on kyllä vanhan näköinen laatikko, mutta ei mielestäni missään nimessä ruma verrattuna muihin aikalaisiinsa. KUVA. Suorastaan leveän lättänän tyylikäs kasaripirssi omasta mielestäni.

Olen sen ikäinen, että muistan kyllä 80-luvun alun, jolloin rumia autoja niin 70-luvulta kuin kultaiselta 80-luvulta oli liikenteessä. Tiet ja pihat olivat tuolloin tulvillaan sellaisia peltilehmiä, että moni Ka kalpenee niiden rinnalla. Jostain syystä Granada Mark 2 jäi mieleen. Ehkä se johtui siitä, että niitä oli niin paljon Keravalla.

Monien muiden paheksuma FSO Polonez ei ole mielestäni mitenkään ruma auto, kuin ei ole myöskään lähes samanlaatuinen Fiat Ritmo. Jollain tasolla ne olivat minun mielestäni varsin tyylikkäitä.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Pari päivää sitten ihmettelin työpaikan parkkipaikalla rumaa koppimopoa. Lähemmässä tarkastelussa auto osoittautui Audi A2:ksi. Tässä vielä edustavampi kuva. Ei tuo nyt ehkä maiilman rumimman auton tittelistä sentään kamppaile mutta tuskin Audin suunnittelijatkaan muistelevat tuota kauneimpana tuotoksenaan.

On kyllä heikko esitys Audilta tuo malli. Ei yhtään linjassa muiden audien kanssa. Luonnos vielä rumempi kuin kuvassa- Fiatin kaikki halvat mallit ovat rumia ja huonoja autoja muutenkin.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ford Ka:n rumuus ei jää ulkokuoreen: kuva sisältä

Ihmetys on kova, kuinka kukaan voi pitää Ka:sta niin paljon, että jopa maksaa siitä, että saa kyseisen hirvityksen taakakseen.

Lisäksi tuo Ka on kaiken kaikkiaan äärettömän huono auto joka löytyy aina loppupäästä kun laitetaan autot paremmusjärjetykseen siitä missä on vähiten vikoja.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tänään katselin ihmeissäni, että mikäs lotja tuossa edellä matelee ja pienellä selvityksellä paljastui 1990-luvun puolivälin Chevrolet Caprice-farmariksi. Siis todella karsea esitys, levä kuin mikä, mutta toisaalta helvetin matala. Lisäbonuksena nuo puoliksi piilossa olevat takarenkaat.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Varmaan tämä on jo täällä mainittu, mutta:

AMC Pacer

Tämä on jotenkin hellyttävällä tavalla ruma. Jenkkien autoteollisuus oli ihan paniikissa 70-luvun puolivälissä japanilaisten takia, ja ratkaisuksi keksittiin sitten tällaisia.

Jollain perverssillä tavalla voisin jopa haluta omistaa AMC Pacerin. Samaa ei voi sanoa vaikkapa jostain Ladasta.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Tänään katselin ihmeissäni, että mikäs lotja tuossa edellä matelee ja pienellä selvityksellä paljastui 1990-luvun puolivälin Chevrolet Caprice-farmariksi. Siis todella karsea esitys, levä kuin mikä, mutta toisaalta helvetin matala. Lisäbonuksena nuo puoliksi piilossa olevat takarenkaat.
Ihan kun ois yhdistetty Ford Mondeon farmarimalli ja Sierraa seuranneen Scorpion keula.

Nissan Juke, tarvitseeko edes perustella? Silti, kuka helvetti keksi nuo pyöreät valot vielä tuohon alle? Se meni suunnittelutiimissä vielä läpi, 2010-luvulla. Ja monet idiootit vielä ostavat noin rumia autoja.
Ylipäänsä kuka perkele on lähtenyt tuosta kopioimaan mallia eri henkilöautoihin... Pariin otteeseen on tullut luultua uuden mallista Kiaa Fordin uudemman mallin Fiestaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös