Maailmanhistorian rumin auto

  • 66 827
  • 291

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Tuo Fiat Multipla on kieltämättä karmeimpia aivopieruja ikinä, muistan auton Top Gearista. Miten helvetissä noin ruma auto voi mennä läpi missään palaverissa? Ai hetkonen, kyse on Italiasta ja suhteista. Joku Berlusconin sukulaisista on "päässyt" toteuttamaan itseään.

Porsche Cayenne on myös karmeaa katsottavaa. Ylipäätänsä se, että Porsche tekee "puolikaupunkimaastureita" on jo oksettava ajatus. Ja tuotanto jatkuu...
 
Viimeksi muokattu:

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Paljon on ollut rumia autoja kautta historian, mutta itse haluan keskittyä näihin uusiin koska niitä löytyy niin paljon, vieläkin. Esimerkiksi Nissan Cube. Joku yrittää myydä kyseistä autoa Suomessa hintaan 24 000€. Onnea matkaan! Itsekään ei ole kehdannut ajaa vuoden 2010 jälkeen kuin 2400 kilometriä, heh. Katsokaa varsinkin auton perse, on niin edustava noissa stringeissä.....
 
Viimeksi muokattu:

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Japanissa myytävät koppiautot eli ns. miniautot ovat kaikki niin rumia, että jos niitä rahdattaisiin Eurooppaan myytäväksi, ne jäisivät kaikki kaupan hyllylle.

Näin saabistina sydämeni itkee verta aina, kun näen tässä ketjussa jonkun mainitsevan Saabin.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
No sen verran sinulle alwahla, että uudet Saabit olivat tyylikkäitä meikän mielestä. Eikä vuoden 1978 malli ollut pahemman näköinen edestä. Vaan takaa kyseinen Saab 99, perse kuin mummolla, yhtä seksikäs...
Klassinen malli, vaikkakin minusta 900 muhkeine puskureineen oli ehdottomasti Saabin kauneimpia malleja yhdessä 9000 Aeron, ysikutosen sekä 9-5:n kanssa. 99:n sedanversion takaosa muistutti enemmän Renaultia kuin Saabia ja tuo ei ole kehu. Koko auto vaikutti muotoillun siten, että se muistuttaisi mahdollisimman paljon jotain oman aikansa ranskalaista romua.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kahdeksankymmentäluvun Passat.
Saman vuosikymmenen kalusto muutoinkin, etenkin japsit.

Tässä topicissa on rumiksi automalleiksi listattu monia hyvin yksilöllisesti muotoiltuja ajolaitteita. Rumia ehkä, mutta on sekin parempi vaihtoehto kuin nykyautojen lähes mahdoton toisistaan erotettavuus. Kaikki samaa kiaceed-paskamasssa.

Mieluummin sitten Fiat Multipla, kiitos, minulle!
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
...muhkeine puskureineen...
Saab ja muhkeat puskurit, todellakin. Parhaimmillaan ne vain jatkuivat ja jatkuivat....ikuisuuteen. Saabilla taitavat olla muhkeimmat puskurit ikinä, entisaikojen turvatyynyt!

Jotta pysytään aiheessa, uusi Lexus. Onneksi vain konsepti tällä hetkellä.
 
Viimeksi muokattu:

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Skoda Favorit ja 80-luvun loppupuolen Honda Accord Aerodeck tulevat mieleen.

Favorit oli vielä siltä ajalta, jolloin Skodan omistaminen ei ollut tavoiteltavaa. Ja noita kuvia katsellessa en ihmettele miksi. Aerodeckissä häiritsee erityisesti järkyttävä keula.

Linkit vievät Googlen kuvahakuun, jossa kuvia kummastakin autosta.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Tosin jos tälle koriräätälöintilinjalle lähdetään niin täällä on pian joka paikkakunnan amisrollat lueteltuna.
Taidat hieman liioitella. On eri asia onko kyseessä jonkun nimistudion kuten Bertonen tai Pininfarinan tekemä räätälöinti, kuin peräluukun päälle laitetulla lintulaudalla amistuunattu menopeli. Drago ei toki ole yhtä tunnettu kuin edellä mainitut. Eräät minun silmääni kauneimmista autoista (art deco -tyylisuuntaiset) ovat muuten koriräätäleiden töitä. (Tästä oli oma ketjunsa.)

Samaa mieltä, että amisbiilit voi jättää rauhaan ketjun listoista. Toisaalta - vaikka Pebble Beachilla nähdään komeitakin luomuksia, niin isollakaan rahalla ei voi ostaa hyvää makua...
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Skoda Favorit ja 80-luvun loppupuolen Honda Accord Aerodeck tulevat mieleen.

Favorit oli vielä siltä ajalta, jolloin Skodan omistaminen ei ollut tavoiteltavaa. Ja noita kuvia katsellessa en ihmettele miksi. Aerodeckissä häiritsee erityisesti järkyttävä keula.

Linkit vievät Googlen kuvahakuun, jossa kuvia kummastakin autosta.
Hondahan on komea keulastaan, vanhan Volvo 480:n lookkia.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Muoti on rumaa. Autot ei kyllä ole yleensäkään niin kovin viehättäviä. Nainen päällä on.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saabiin sen verran tartuttava että 900 varsinkin se Aero oli ihan tyylikäs ja ei 99:kään mun silmään pahalta näyttänyt mutta sitten kun toisesta mallista otetaan keula ja toisesta perä niin saadaan aikaa hirvitys mallia Saab 90. Se oli kyllä niin epäsuhtaisen näköinen auto että aika kova Saab mies saa olla joka sitä kauniina pitää..
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Onhan tämä Skoda Roomsterkin todella ruma tekele. Aivan kun kaksi eri autoa olisi yhdistetty etu- ja takaovien välissä.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Onhan noita hirvityksiä joka aikakaudella. Pontiac Aztek ja Fiat Multipla on kyllä legendoja. Tämänhetkisistä autoista inhottaa ehdottomasti Citroen C4 Cactus. Hyi helvetti mikä tekele esteettisesti.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Lähinnä kaikki muoviset nykykipot on aika helvetin karmeita, mutta jos jotkut pitää nostaa yli muiden niin Renaultilta se tötterö, missä peräosa loppuu kuin seinään ja hattuhyllyä 3cm. Toisena nissanin? ihana citymaasturi upeille ja trendikkäille city-ihmisille ja miksei myös kesämökin pikku puuhastelijoille, jossa valot suunnilleen konepellillä ja suunnattuna taivaaseen. Onkohan vinosilmät olleet pikku hönössä suunnitteluvaiheessa ja kukaan ei jaksanut enää käydä korjailemaan.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Citroenin legendaarinen tynnyrisauna-farmari kuuluu myös ehdottomasti tähän ketjuun. Hämmästyttävää, miten ranskalaiset ovat pystyneet tekemään noin kömpelön näköisen auton. Myöhempien sukupolvien C5:t ovat toki paremman näköisiä.

Tuo Fiat Multipla on kyllä törkeän ruma. Näyttää ihan joltain syylältä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kahdeksankymmentäluvun Passat.
Ah, legendaarinen muuminpääpassat.

Tämänhetkisistä autoista inhottaa ehdottomasti Citroen C4 Cactus. Hyi helvetti mikä tekele esteettisesti.
Kaiken kruunaa kyseisessä autossa nämä "sivuttaistörmäyssuojat" tms joilla yritetään ilmeisesti välttää kolhuja kauppojen parkkipaikalla:
https://static-secure.guim.co.uk/sy.../10/9/1412867987253/Citro-n-C4-Cactus-012.jpg
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Fiatin historiaan mahtuu todella synkeitä tekeleitä, Multipla nyt on ihan omassa luokassaan, mutta ei tämä Ritmokaan aikoinaan ihan maaliin osunut:
Fiat Ritmo .
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Fiatin historiaan mahtuu todella synkeitä tekeleitä, Multipla nyt on ihan omassa luokassaan, mutta ei tämä Ritmokaan aikoinaan ihan maaliin osunut:
Fiat Ritmo .

Yleisesti mainittuna, tässä ketjussa kyllä näkee miten erilainen maku ihmisillä on. Täällä on solvattu Lagondaa (tosin jollain lasikuituvirityksellä varustettua) ynnä muuta. Onhan tuo Ritmokin omaan aikansa tyyliin verrattuna, hieno ja yksinkertainen italialaista muotoilua oleva pikkuauto.
 

Panther Claw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
...80-luvun loppupuolen Honda Accord Aerodeck tulevat mieleen.

[...]

Aerodeckissä häiritsee erityisesti järkyttävä keula.

Linkit vievät Googlen kuvahakuun, jossa kuvia kummastakin autosta.

Nyt täytyy uteliaisuudesta kysyä: mikä tuossa keulassa erityisesti häiritsee? Allekirjoittaneen makuun tuo on erinomaisen hyvännäköinen ja aggressiivinen keula vaikka Aerodeck nyt ei muuten miellytäkään. Monien muiden valmistajien saman aikakauden keulasuunnittelu ei ole kestänyt aikaa lainkaan. Samanlainen keula muuten löytyy kaikista 80-luvun Hondista (Prelude, Civic, CRX, Accord sedan ym.)
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minusta tuo C4 Cactus ei ole lainkaan ruma, vaan juuri sellainen miltä Citikoiden pitääkin näyttää. Nämä viime vuosien totaalisen tylsät ja mitäänsanomattomat Citikat ovat minusta kaikista pahimpia rikoksia ja C4 on paluu "oikeisiin" Citikoihin. Muutenkin tämä totaalinen mitäänsanomattomuus mitä suurin osa "massa-autoista" edustaa on oikeastaan paljon pahempaa kuin tällaiset aivan mielipuolisen näköiset autot kuten Multipla jne. vaikka ne eivät mikään ilo silmälle olekaan. Mutta jäävätpähän ainakin mieleen.

Mutta näistä rumista autoista minulle aina pistää silmään juuri tuollaiset Skoda Roomsterin, Pontiac Aztekin jne. tapaiset autot jossa on mahdollisimman epäsopivalla tavalla yhdistetty jotain täysin erilaisia muotoiluelementtejä tai konsepteja. C4 taas menee enemmänkin osastolle "sympaattisen rumat" jotka ei oikeastaan ole edes rumia vaan ainoastaan poikkeuksellisia.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Nyt täytyy uteliaisuudesta kysyä: mikä tuossa keulassa erityisesti häiritsee?
Erityisesti nuo valot hirvittävät. Minä en vaan tykkää tuollaisista valoista kuin mitä tuossa Accordissa on. Hondaa itseänsä vastaan ei ole tasan mitään, erityisesti 2000-luvun puolivälin Accord on mielestäni kaunis ja sähäkkä. Ja ovathan nuo autona luotettavia.

E: No, makujahan mahtuu maailmaan monenlaisia. Vaikkapa Citroen C4 Cactus on (minun mielestäni) ulkonäoltään hauska ja innovatiivinen mutta ymmärrän niitäkin joiden mielestä se ruma.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös