Kun olin pikkupoika, niin
Saab 95 oli minun mielestäni rumin auto ikinä. Jos 96 oli "Kajakkikaksikko", niin 95 oli miehistönkuljetusalus. Nyt se ei ole ruma enää ollenkaan, vaan näyttää pelkästään sympaattiselta vanhukselta.
Myös 70-luvun lopun Ford Mustang on kyllä harvinaisen hirveän näköinen auto. Ja erityisesti kun se Fastback oli sellainen klassikkokaunotar.
Katso ja kavahda!
Edit: Roccohan tuossa jo näköjään tämän Mustangin mainitsikin. Joo, on se kamala..!!!
Samoin se viimeisin Ford Scorpio oli itse asiassa aika perkeleen ruma.
Kuva.
Vauxhall Viva on myös aika lähellä ihan suurmestaria tässä sarjassa. Dodge Dartin, Ramblereiden ja muiden vastaavien trailer trash-jenkkiautojen kanssa kilpailu on kovaa!!
Tuskin kukaan voi myöskään väittää, että
Peugeot 604 olisi ollut kaunis auto. Jos jostain autosta voi käyttää termiä "vanerilaatikko vietereillä" niin 604:stä.
505 ei ollut läheskään yhtä ruma, mutta jatkoi samaa laatikkolinjaa. Uudemmat isot Pösöt
605 ja
607 sen sijaan ovat todella linjakkaita pelejä, ja ainakin meikäläisen silmää miellyttävät (vaikka en Ranskiksista muuten pidäkään).
Onkohan sieltä Pösön muotoiluosastolta joku jäänyt jossain vaiheessa eläkkeelle? ;) No joo... tottakai ajan hammas vaikuttaa paljon autojen "rumuusasteeseen". Esimerkiksi aikaisemmin mainittua Ford Taunusta (eli Ford Tuhnusta) pidettiin aikanaan hyvännäköisenä autona!!!
Itselläni on Volvo S90, joka on melkoinen laatikko ja näyttää ikäistään vanhemmalta. Mutta sen voi antaa anteeksi, kun se on vielä konstruktioltaan ja toimivuudeltaan "wanhan hyvän ajan Volvo". Mutta ruma se on silti, mitä sitä kiistämään... mutta se on sentään "maskuliinisen ruma". ;)