Maailmanhistorian rumin auto

  • 67 406
  • 291

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Nissan on mielestäni kunnostautunut kautta linjan viime vuosina, oma "suosikki" on tietenkin Primera, jonka suunnittelutyö näyttää siltä että Micran kumimallia on pidetty kiinni molemmista päistä, sitten venytetty ja nopsaa auto-cadilla tuotantoon. Toyota Prius on kanssa kamala.

Mutta kyllä tuo ekana mainittu Fiat vaan on kamala, muistan hyvin kun semmonen oli liikennevaloissa vieressä ja katoin että monestako eri autosta tuo on kasattu.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
PYHÄINHÄVÄISTYS! Tuo kuuluu kauneimmat autot -ketjuun. Dorka.

Makuasioitahan nämä, mutta tämän voi allekirjoittaa täysin, miten joku voi pitää Citikka DS:ää maailmanhistorian ruminpana autona? Löytyy tosiaan täysin toisesta päästä listaa. Ja ei se CX:kään ole todellakaan ruma, vaan tietyllä tavalla myös legendaarinen.

Multipla tuli samalla nanosekunnilla mieleen kuin luin ketjun nimen, nyt myytävänä olevista autoista jo aiemmin linkitetty Nissan Tiida (Sedan) on jotain aivan uskomatonta. Toisaalta sopii kuin nenä päähän sille porukalle, joka ajaa Sunnyllä / Almeralla / Tiidalla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Multipla tuli samalla nanosekunnilla mieleen kuin luin ketjun nimen, nyt myytävänä olevista autoista jo aiemmin linkitetty Nissan Tiida (Sedan) on jotain aivan uskomatonta.

Tuosta kuvastahan ei vielä oikein edes näy tuon Tiidan kammottavuus. Edestä- tai takaapäin kun katsoo niin tulee mieleen että onkohan suunnitteluvaiheessa joskus vahingossa litistänyt sitä kuvaa, sen verran on kyllä kapoisen näköinen korkeuteen nähden tuo auto.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Kauniita eivät ole myöskään Civicistä sekä 80-90 luvun vaihteen Ford Escorteista rakennellut amispoikien unelmat jotka lipuvat kaupunkien kaduille iltapäivällä koulun loppumisen jälkeen kadotakseen katukuvasta vasta kun viimeinenkin grilli sulkee luukkunsa.

Tässä (linkki johtaa Fin-tuning.net sivuston projektikertomukseen) on todella hyvä esimerkki sellaisesta. Auto on siis vuosimallin -92 Honda Civic. Tuon vuosimallin Civicistä olisi mahdollista tehdä myös todella hieno (esimerkki), mutta kun ei, niin ei.

Tuosta projektista suosittelen katsomaan varsinkin niitä loppupuolen kuvia, missä auto on sininen. Livenä auton nähneenä voin kertoa, että kylki on kuin perunamaa ja linjat ei todellakaan ole suorassa. Tässä vielä esimerkit amiksen työn laadusta.

Ja kaikissa linkeissä ei ole ihan tarkkaa kuvausta, niin voin kuitenkin sanoa, että ei mene ainakaan pornosivuille. (ainakaan homoporno)
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lopettakaa nyt hyvät ihmiset turha paskanjauhaminen, Multipla on mainittu jo hyvissä ajoin. Turhaa yrittää pistää pahemmaksi, ei onnistu millään.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Siis kyllä Fiat Multipla on ihan omalla tasollaan, tosin Pontiac Aztek pääsee lähelle.

Tässä autohistorian top 10 rumimmat autot:

1. Fiat Multipla
2. Pontiac Aztek
3. Marcos Mantis
4. Aston Martin Lagondwagon
5. Nissan Tiida
6. Nissan Micra(nykymalli)
7. Mazda 121
8. Opel Agila(se ensimmäinen versio)
9. Daewoo Tacuma
10. "Mulkosilmä" Corolla
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Olisi hienoa tietää, mitä aineita Fiatin suunnitteluosastolla on vedetty, ovatko ne laillisia, aiheutuuko niistä pitkäaikaisvaikutuksia ja saako niitä jostain.

Oma ehdokkaani rumuuskilpailuun on Volvo 740. Yleisesti ottaen Volvot ovat olleet ulkonäöllisesti ok, mutta tuo on kyllä ruma.

Ehkä pientä pilkun nussimista, mutta kuvan auto on 760 kromeineen ja nelivalomaskeineen. Ruma se on, en väitä vastaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK

d2uce

Jäsen
Osa tämän ketjun autoista on kyllä kuin suoraan Aku Ankan sivuilta revittyjä. Huikeita pirssejä!
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Herranjumala, oletteko unohtaneet Fiat Ritmon, siis sen muovipuskurisen hirvityksen, jossa ajo-ominaisuudet, laatu JA ulkonäkö olivat kaikki perseestä (arvatkaa mikä oli eka auto...). Olisiko ollut Fifth Gearin (vai Top Gearin) huonoimman arvosanan saanut auto, omani oli samaa sarjaa. Vissiin niitä ensimmäisiä, joissa robotit kasasi auton ja sen kyllä huomasi. Esim. kalliimmissa malleissa oli moottorin lämpötilamittari ja halvemmissa ei, niin johdonpäät roikkui sieltä kojelaudasta sen mittarin oletetulta paikalta.

Huom! ei saa sekoittaa Abarth-malliin joka oli namu, vaikka esim. takapenkille ei päässyt kun rallituolien pääntuet otti kattoon :)

Toinen henkilökohtainen suosikki on kyllä Wartburg, on se vaan ruma :)
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Täällä on mainittu paljon hienoja rumia autoja. Siis sellaisia jotka ovat absoluuttisesti todella rumia, autoja jotka eivät ole miellyttäneet monenkaan silmää auton tultua markkinoille eikä sen jälkeenkään. Tosin moni rumaksi väitetty auto on vain yksinkertaisesti vähän erilainen. Mikä synti se nyt on. On hieno juttu etteivät kaikki autot ole jonkin Tuijota Korollan kopioita.

Edellä jo mainittu aaltopelti-sitikka eli Citroen Camionette on niin ruma etteivät sanat riitä kuvaamaan. Camionette-harrastajilla on Suomessa oma kerhokin, linkin takaa löytyy aimo annos kuvamateriaa.

Lapsena ihmettelin kuinka ihmeessä Saab oli onnistunut lanseeraamaan niinkin streitin auton kuin 99:n ohella karmean 96-mallin ja ennen muuta farmari-95:n. Perus-99 oli pienen pojan silmään ihan ok auto ja sitäpaitsi poliisiautotkin olivat ysiysejä. Nuo muut saabakset olivat autoja helvetistä.

Myöhempien aikojen automalleista toisin esille monen muun lailla Pontiac Aztecin. Atsteekkia näkee onneksi hyvin harvoin Suomessa, mutta jenkkireissuilla näihin törmää joka kerta. On se järkyttävän ruma.

Rumuuden maksimoinnissa on mielestäni pikantti lisä siinä, että "persoonallisuutta" hakeneet ulkonäköseikat ja valtavirrasta poikkeavat ratkaisut voivat joskus heikentää pahasti auton käyttöominaisuuksia. Esimerkkinä vaikkapa jokin futuristisesti rakennettu perä ja takaikkunat, joista ei oikein näe mitään taaksepäin. Samalla tavaratiloista on kenties saatu ahtaat ja epäkäytännöllisen muotoiset, kuormauskorkeus voi olla järjetön jne. Kun muotoilu epännistuu, auto voi pahimmillaan tulla muillakin tavoin ryssityksi kuin pelkästään visuaalisessa mielessä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Hyviä vaihtoehtoja täällä, mutta yksi hirveimmistä kyllä on myös 2000-luvun vaihteessa pyörineen Voitto kotiin-visailun pääpalkintona ollut Renault Kangoo. Kaveri bändeineen oli tuolla kisaamassa ja naureskeli aikanaan miten hienolta olisi näyttänyt, kun viisi Kangoota olisi ajellut letkassa pitkin Suomen kesän festareita.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt en jaksa alkaa selailemaan ketjua vastauksilta, sitä paitsi tarkemmin ajateltuna mitäs vitun väliä sillä on mitä täällä minua ennen on vastailtu kun kerran mielipideasiaa kysytään.

Yksi kaikkien aikojen rumimmista autoista on pakko olla joko Lada 110 tai vieläkin hirveämpi viistoperäinen sisarensa Lada 112

Auto on niin sisustukseltaan kuin huippuhienolta muotoilultaan aivan siellä muidenkin 2000-lukulaisten automaailman todellisten helmien joukossa. Aivan järkyttävän näköinen saippualaatikko, jonka ulkonäön lähes poikkeuksetta kruunaa ko. mallin autoissa nähtävät n. neljä senttimetriä leveät "läskit."

Plussaa takaspoilerista, meillä on kotona samanlainen osa jalkalistana.
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Oma ehdokkaani on tämä:Fiat Multipla. Onhan tuo nyt jo aivan karsea tekele, miten tuollainen on edes voitu pistää tuotantoon aikanaan?!?

EDIT. Olikin (yllätys yllätys) jo mainittu aiemmin..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös