Oon siitä samaa mieltä, että Liukkosella (kuka sitten onkin) ei ole mitää annettavaa Lukolle. Niin kuin ei ole toistaiseksi juuri ollut esim Hokkasella tai Julkusellakaan aiemmille liigaporukoilleen. Mutta sitä hieman huvittuneena mietin, minkä takia uransa ehtoopuolella oleva ukko ei ole juuri pelannut mitään oikeata liigaa jos taitojensa puolesta on esim. Janne Keräsen edellä. Jo aiemmin kirjoitetun itsestäänselvyyden ja puhtaan provon kirjoittamisella ei juurikaan rikasta tätä ketjua yhtään.
Ja taas mennään tähän Liukkoskorttiin...Ensinnäkin veikkaan, että tällä kolmos-neloskentän pelaajalla tarkoitettiin ihan muita pelaajia kuin Kerästä, joka voi löytää hyvin paikkansa taas ykköskentässä.
Sitten siihen Liukkoseen. Olen tämän miehen otteita katsonut ties kuinka monta vuotta ja olen ties kuinka monta vuotta seurannut hyvin aktiivisesti myös liigaa. Uskallan väittää, että Liukkonen menisi hyvin monessa liigaseurassa, koska kyseessä on hyvä asenteellinen ja urheilullinen tyyppi, jolla mukavasti käsiä ja peliälyä. Liike on riittävä ja fysiikka hyvä vaikka kyseessä ei ole mikään kaappi. Vaikea sanoa mikä se rooli lopulta liigassa olisi, koska kyseessä on hyvin monipuolinen pelaaja. Ehkä se olisi alempien kenttien Louhivaara eli hyvä kahden suunnan laituri, joka voisi tehdä sen 20 pistettä kaudessa. Yksi vertailukohta voisi olla Ville-Vesa Vainola, joten jos hän pelaa tuollaisen kauden ensi kaudella liigassa, voisi Liukkonen tehdä saman.
Ja kysymykseesi miksi hän ei ole pelannut esim. liigaa niin sitä täytyy tietysti kysyä mieheltä itseltään. Se on ainakin selvää, että ottajia on ollut kaudesta toiseen. Jotain siis asiantuntijatkin näkevät Luigissa. Sen mitä miestä tiedän niin siviilipuolen asiat lienee sen verran hyvässä kuosissa ja kun KooKooltakin saa ihan hyvää lisätienestiä niin ainakaan rahan takia ei kannata liigaan lähteä. Ehkä kokeneelle Liukkoselle riittää Mestis hyvin, jossa hän on aivan terävintä kärkeä vuodesta toiseen. Hienoa valinta sekin.
Niin ja kuten sanoit, et edes tiedä kuka on Liukkonen.
Miten tämä liittyy yhteistyöketjuun? No toivotaan, että Liukkonen ei siirry missään vaiheessa Lukkoon ainakaan pitkäksi aikaan. Toki jos mieli tekee, soisi hänelle ehdottomasti liigavisiitin.