Lukon tiedotuspolitiikka

  • 545 983
  • 2 347

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihan hyvältähän nuo näyttää, mutta esim twiittien linkit ei toimi. Muutenkin vähän hassua, että joutuu skrollailemaan sivua alaspäin tuonne some-galleriaan asti, että saa uusimmat uutiset näkymään, vaikka itse Uutiset on heti ylimpänä. Esim Jyp-pelin ennakkoa ei ole ollenkaan uutisissa, vaan vain twiitissä, jonka linkki ei siis toimi.
edit: nyt toimii linkit, mutta kun linkkiä klikkaa, avautuu ensin iso kuva Lehtisestä ja yhden ruudun verran joutuu skrollailemaan että pääsee lukemaan sitä juttua.

Onkohan Lukon viestintä miettinyt esim samanlaista presenssiä tänne palstalle kuin vaikkapa Tepsillä on (ollut?)? Eli ei millään virallisella Lukko_Official nimimerkillä, vaan ihan omalla nimimerkillä mutta kuitenkin ns julkisesti.
 
Viimeksi muokattu:

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Uudet sivut näyttää ihan raikkailta. Pakko vain todeta, että tuo #JokaPäivä on ehkä lattein häshtäg, mitä on tullut vastaan.
 
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Asia ei kait juurikaan minulle kuulu, mutta mielestäni kaikki risuaitakeskustelumerkit voisi kieltää.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On tämä parempi kuin se #tahdon varsinkin, kun se oli samaan aikaan erään toisen asian kanssa. Onneksi siellä on nyt sellaista porukkaa töissä ettei seuraava ole jotain tasoa #metoo.

@Il Tempo Gigante Hyvin samaa mieltä kanssasi noista risuaidoista.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
^ Onko? JYPillä on #seonsiison. Porissa on kaikkien käyttämä #yhdessä. Onhan noita, mielestäni Lukon on ihan ok.

Hyvä häshtäg on riittävän omaperäinen. Esim. tuo #JokaPäivä tuo ig:ssä lähinnä eläinten kuvia. Tuo #yhdessä on vielä huonompi, ig:ssä 61k osumaa.
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Kyllä toi mediapuoli on parantunut huimasti. Varsinkin IG:ssä, jota eniten seuraan. Jatkakaa.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Kyllä toi mediapuoli on parantunut huimasti. Varsinkin IG:ssä, jota eniten seuraan. Jatkakaa.

Joo juuri eilen mietin että eteenpäin on menty. Mutta onhan siihen syynsä tietysti. Rohkeaa ja raikasta somettamista!
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä sitä perinteistäkin tiedoitustapaa saisi käyttää! Some jo sananakin nostaa tällaisen veteraanin korvakarvat pystyyn, eikä vähiten omien jälkeläisten kämmeniin kasvaneiden puhelinten takia.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ongelma on, että edelleen facebookiin ja instaan tuutataan täsmälleen samat päivitykset #einäin

Mikä siinä on ongelma? Meinaatko, että vain instaan pitää julkaista esim sopimukset ja voittojutut peleistä tai muuta? Itse en käytä mitään instagramia, enkä aio käyttää. Mielestäni on kaikkien etu, että kaikki jutut ovat ns. kaikkien saatavilla.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikä siinä on ongelma? Meinaatko, että vain instaan pitää julkaista esim sopimukset ja voittojutut peleistä tai muuta? Itse en käytä mitään instagramia, enkä aio käyttää. Mielestäni on kaikkien etu, että kaikki jutut ovat ns. kaikkien saatavilla.

Saman asian voi viestittää eri tavalla ottaen huomioon kunkin viestintäkanavan erityispiirteet. Ihan perusjuttuja, joita korostetaan kaikissa viestintäkoulutuksissa. Suurin osa seuraajista kuitenkin seuraa saman viestijän kaikkia some-kanavia. On ainoastaan laiskuutta ja mielikuvituksen puutetta tehdä yksi ja sama päivitys ja jakaa se sellaisenaan facebookissa, instagramissa ja twitterissä.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En kans ymmärrä että mikä ongelma siinä on että samat jutut on facessa, instassa ja twitterissäkin. Mulla on nuo kaikki, mutta osalla on vain esim. Facebook tai Twitter. Jakamalla samat jutut joka kanavalla tavoitetaan eniten porukkaa.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En kans ymmärrä että mikä ongelma siinä on että samat jutut on facessa, instassa ja twitterissäkin.

Suuri osa ihmisistä näkee sen täsmälleen saman päivityksen kolmessa eri some-kanavassa. Ei tarvita kuin vähän viitseliäisyyttä muokata sama viestinnällinen sisältö hieman erilaiseksi kunkin viestintäkanavan erityispiirteiden mukaisesti.

Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä Lukon viestintästrategia, että onko siellä edes eroteltu kunkin viestintäkanavan tavoitteita, kohderyhmiä jne. Mutta en viitsi kritisoida Lukon viestintäpuolta tämän enempää, kun siellä ilmeisesti ihan oikeasti yritetään petrata.
 

lebak

Jäsen
Itse en ymmärrä miksi sisältöä pitäisi muuttaa jotenkin eri medioissa. Muutenkin kun ihmiset pyrkivät käyttämään mahdollisimman vähän eri syötteitä ja säästämään aikaa, niin miksi ripotella tietoa ja ärsyttää asiakasta? Ymmärrän, että jos nuorempien ihmisten medioissa käytettäisiin enemmän slangia ja hymiöitä ja torikaffien julisteet olisi sisältäisi sitten heille sopivampaa kieltä, mutta sisältö tulee olla sama. Tämä sitten tietysti vaatii jo resursseja julkaisijalta nykyistä reilusti enemmän. Mielipidejuttuja. Eteenpäin on joka tapauksessa menty.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ymmärrän (ehkä) eriatarkan pointin, mutta tilanne voisi olla niin paljon huonompikin, että pidän aika marginaalisena ongelmana. Eli tilanne voisi ihan hyvin olla sekin että missään somessa ei olisi mitään, jossain somessa ei olisi mitään tai missä somessa milloinkin olisi mitä milloinkin.
Kun kuitenkin se varsinainen sisältö eli VPPKS-hassuttelukuva, pelaajahaastattelu, markkinointikuva, linkki kotisivuille tms olisi kaikissa someissa lopulta sama.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse en ymmärrä miksi sisältöä pitäisi muuttaa jotenkin eri medioissa. Muutenkin kun ihmiset pyrkivät käyttämään mahdollisimman vähän eri syötteitä ja säästämään aikaa, niin miksi ripotella tietoa ja ärsyttää asiakasta?

En niin sanonutkaan. Lue viestini uudestaan oikein hitaasti, niin ehkä ymmärrät, mitä tarkoitin.

PS. Ymmärrätkö miksi esim. Iltalehden sivut näyttävät erilaiselta älypuhelimella ja tietokoneen ruudulla?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Saman asian voi viestittää eri tavalla ottaen huomioon kunkin viestintäkanavan erityispiirteet. Ihan perusjuttuja, joita korostetaan kaikissa viestintäkoulutuksissa. Suurin osa seuraajista kuitenkin seuraa saman viestijän kaikkia some-kanavia. On ainoastaan laiskuutta ja mielikuvituksen puutetta tehdä yksi ja sama päivitys ja jakaa se sellaisenaan facebookissa, instagramissa ja twitterissä.

Olet oikeassa. On totta, että eri kanavissa pitäisi olla kanavan suurimman kohderyhmän mukaan sisältöä. Ja kannattajille syytä seurata jokaista kanavaa.

Toki jo nyt on sisällöissä eroa. Viimeisimpänä vaikka Instassa Kilon Poliisi -hassuttelu mitä ei ollut FB:ssa. Tai Pelicans-pelin jälkeen Risto Leinon video oli vain Insta-storiesissa ja valmentajan haastattelu vain FB:ssa.

Twitterissä myös ollut vain sisältöä sinne.

Osa sisällöstä halutaan jakaa jokaiseen kanavaan, mutta vielä on rutkasti parannettavaa kohdennetussa sisällössä.

Kuvat tehdään aina kanavan kuvakoon mukaan ja tekstisisältöä pyritään muuntelemaan. Varmasti liian usein vielä sisältö on sama.

Välttämättä kyse ei ole aina laiskuudesta, vaan usein myös käytettävissä olevasta ajasta.

Hyvä huomio kuitenkin, ja parannettavaa löytyy vielä paljon monella saralla.
 

lebak

Jäsen
En niin sanonutkaan. Lue viestini uudestaan oikein hitaasti, niin ehkä ymmärrät, mitä tarkoitin.

PS. Ymmärrätkö miksi esim. Iltalehden sivut näyttävät erilaiselta älypuhelimella ja tietokoneen ruudulla?

Saman asian voi viestittää eri tavalla ottaen huomioon kunkin viestintäkanavan erityispiirteet. ...
Suuri osa ihmisistä näkee sen täsmälleen saman päivityksen kolmessa eri some-kanavassa. Ei tarvita kuin vähän viitseliäisyyttä muokata sama viestinnällinen sisältö hieman erilaiseksi kunkin viestintäkanavan erityispiirteiden mukaisesti...

Luin kaikki kolme viestiä, oikein hitaasti, enkä ehkä ymmärtänyt, mitä tarkoitit. Sinulla on varmasti hyvä pointti, mutta pitää myöntää että en ole varma puhutaanko nyt julkaisujen optimoinnista eri julkaisualustoille, niiden sisällöstä vai sisällön esittämistavasta. Oma mielipiteeni sisällöstä on jo tuotu esille.

Jokatapauksessa eteenpäin on menty.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Luin kaikki kolme viestiä, oikein hitaasti, enkä ehkä ymmärtänyt, mitä tarkoitit. Sinulla on varmasti hyvä pointti, mutta pitää myöntää että en ole varma puhutaanko nyt julkaisujen optimoinnista eri julkaisualustoille, niiden sisällöstä vai sisällön esittämistavasta. Oma mielipiteeni sisällöstä on jo tuotu esille.

Jokatapauksessa eteenpäin on menty.

Lue @1936'n viesti tuossa yllä.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
On totta, että eri kanavissa pitäisi olla kanavan suurimman kohderyhmän mukaan sisältöä. Ja kannattajille syytä seurata jokaista kanavaa.
Myös järkeä voisi käyttää ja lyödä tärkeimmät jutut myös kotisivuille yms. Kaikki kannattajat ei kuitenkaan seuraa välttämättä noita someja ja vaikka käyttäisikin, saattaa olla muutakin seurattavaa kuin pelkkä Lukko.

Toki posit siitä että kehitystä on tapahtunut, mutta kotisivuihin voisi myös panostaa. Jos haluan lukea juttuja Lukosta, avaan Lukon kotisivun (tai jatkoajan). Veikkaan että moni muukin tuota käyttää.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Ei järkeä lähteä ripottelemaan eri somekanaviin eri juttuja.

Jatkakaa samaan malliin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös