Kyllä mä muistelen että se Lukon maali oli ihan hilkulla, en muista kuinka paljon peliaikaa oli jäljellä mutta tolppa kyllä kilisi muistaakseni useamminkin kuin kerran. Toni Koivisto muuten oli se Ilveksen ja pelin ainoan maalin tekijä tuolloin.
Play outit lopetettiin kun ne eivät kiinnostaneet yleisöä. Sama systeemi on edelleen käytössä ainakin Sveitsissä ja mielestäni Tsekissäkin, tosin Tsekissä nämä neljä play offien ulkopuolelle jäänyttä pelaavat keskinäisen kaksinkertaisen sarjan ja kaksi viimeistä sitten paras seitsemästä-sarjan ensin keskenään ja häviäjä sitten 1. divarin voittajaa vastaan mutta Sveitsissä on sama systeemi mikä tuolloin Liigassakin oli, ja kun Sveitsissä yleisö tykkää tästä tavasta niin se haluttiin myös Suomeen. Täällähän yleisö ei löytänyt millään neljällä paikkakunnalla halliin edes ilmaislipuilla, joita Lukko jakeli avokätisesti pitkin ja poikin talousaluetta. Muttei tietenkään kausikorttilaisille.
Sitä minä vaan ihmettelen että mikä mukamas mestismestari Sportista niin erinomaisen tuolla kaudella teki, että he Lukon olisivat pudottaneet? Kun se kerran Peten ansioksi lasketaan että Lukko voitti Ässät, enkä sitä kiistä yhtään etteikö se hänen ansiotaan olisi ollutkin, niin miksei Pete mukamas olisi Sportia "yksin voittanut" kuten voitti Ässät?
Kyllähän minäkin silloin toivoin, kun Lukko ensimmäisessä vaiheessa hävisi SaiPalle, että mentäisiin sitten pohjan kautta eli toivoin Lukon joutuvan Sportia vastaan karsimaan, mutta en siksi ettäkö putoamista Mestikseen olisin odottanut tai toivonut, vaan ihan uteliaisuudesta minua olisi kiinnostanut katsoa pääsiäisen aikoihin sitä puuduttavaa sarjaa. Veikkaan edelleen että Lukko olisi hoitanut homman 4-0 tai 4-1.