Täällä jauhetaan vittuilusta, kun ketjun aiheena on kuluva kausi. Men ny menee, sanottaisiin Lukko-Ässät -ketjussa, jonne tällainen vääntäminen kuuluisi.
Lukko on aloittanut kauden vahvasti. Pisteitä on tullut ja harkkakaudella vuotanut puolustus on saatu tilkittyä. Zagikin vuosi kuin seula, nyt tarttuu kaikki kiinni. YV:kin oli miinuksella, jos muistan oikein. Lukko päästää nyt vähiten maaleja ja puolustaa tiivistii, loistava maalivahti tukee edessä pelaavaa viisikkoa.
Loistavasta alusta huolimatta löydän silti Lukon pelistä parannettavaa. Hyökkäys pitäisi saada tuottamaan sen yli 2,5 maalia per peli. Monen pelaajan osalta on vielä tehoja pankissa, lunastetaan ne sitten kauden mittaan. YV on osoittanut heräämisen merkkejä, Repo osuu kiitettävästi neliön keskeltä. Yhden naminjakajan tuo jengi tarvitsee, nykyiset sentterit riittävät kyllä, joten omalta osaltani saisi olla vaikka leftin laituri tulon päällä.
Pelitavassa en tykkää siitä, että nyt roikutetaan kohtoasemassa pleksin kautta solkenaan ulos kolmansissa erissä. Mun Lukko pelaa rohkeasti kiekolla, vaikka sen vuoksi menetettäisiin muutama piste runkosarjassa niin ei haittaa paljoa. Toki saavun tänne palstalle suolaamaan hassaajan, mutta kiitän silti hiljaa Lukkoa aktiivisesta pelistä.
Lukko karvaa erittäin hyvin, jos riistoa ei saada vielä hyökkäyspäässä niin vastusaja on pakotettu hätäisiin ratkaisuihin tai lyömään keskialueella ränniin. Lukko on myös itse ruvennut pelaamaan paljon rännikiekkoja ylöstuodessa, toki päätypaineissa ollaan oltu vahvoja rotevien yksilöiden (Repo, Hagu, Fona to name a few) ansiosta. Toivoisin, että kiekko tuotaisiin jalalla alueelle, mutta kun nykyinen systeemi toimii ja voittoja ropisee niin jatkakaa vaan.
Olipa sekava teksti, koitin antaa sekä posia että negaa. Luulen, että aika moni meistä on pitemmän päälle samalla linjalla Lukon pelaamisesta, mutta meillä on eri ulosanti.
Loppukaneettina toivon, että Lukko saa maalihanoje ihan huolella auki suippojen kustannuksella viikonlopun peleissä. Onnistumisia maalin muodossa vaikka Kestnerille, Almarille ja Sompille. Hyvin nuo jätkät pelaa, ehjää kuuskymppistä odotellessa.