Palstaveli Raymond kirjoittikin jo melkein samat mitä itse ajattelen. Päävalmentaja tietysti vastaa meiningistä, mutta eihän se nyt voi olla, että apukoutsi hyppii silmille. Näiden tietojen perusteella sen olisi pitänyt olla Saarikoski, joka ensimmäisenä kengitään. Kertokaa mulle, miten joukkue, joka on treenannut pirun kovaa, on koko kauden joka pelissä puhki ensimmäisen erän jälkeen?
Hyvin onttona selityksenä on tuo, että vanhat pelaajat eivät oppineet pelaamaan miespuolustuksen jälkeen paikkapuolustusta. Voi helvetti, miten tyhmiä nuo kiekkoilijat ovat? Meidän jengi vaihtoi (monesti) pelin sisällä, toki amatöörisarjassa, taktiikka puolustetaanko miestä vai paikkaa eikä peli siitä millään isommalla tavalla seonnut. Nythän tuossa annetaan ymmärtää, että spadut ei puolessa vuodessa oppineet mitään.
Mitä tulee Kähköseen ja Seigoon. Kyllä siinä on asenteessa korjaamista, jos uuteen joukkueeseen lähdetään sillä asenteella, että minulle pitää olla iso rooli katettuna kuin Manulle iltanen. Kyllä rooli kaikessa urheilussa tulee itse omilla näytöillään lunastaa. Seigo näytti välillä, että osaa pelata, mutta kevään tosipeleissä mies oli kärjistetysti joukkueen huonoimpia pakkeja ja tehopisteet olivat katastrofi statukseensa nähden. Etenkin siihen, minä mies itseään piti. Kähkönen puolestaan vuosi kuin seula aina Stepanekin tuloon asti.