Mielenkiintoinen uutinen kieltämättä, että Toivolan nimeen vedoten tehdään jo sopimuksiakin. Itse tietysti odotan Toivolaa, mutta se pelko on takareiän ympärillä että mitä esimerkiksi Saarenheimo tuumaa, jos luulee pääsevänsä Toivolan valmennukseen, mutta käskyjä jakaakin ensi kaudella ärsyttävällä äänellään toinen Mika, Saarinen nimittäin. No, luotan siihen että Toivola tulee.
Karri Kiveä mukamas tuo mukanaan, vaikkeivät tiettävästi (palstahuhuihin perustuen) oikein ole väleissäkään. Ilmeisesti luottavat kuitenkin siihen että yhteistyö sujuu Lukossa samoin kuin Ässissäkin. Se hyvä puoli tuossa valmentajakaksikossa Toivola-Kivi on, että sitten ei enää tarvitse edes kuvitella pelattavan sitä Jukka II:n keksimää "kaunis poika"-kiekkoa, kun (tai sanotaan nyt vielä jos) penkin takana on kaksi varsinaista Mister Finlandia.
Tuo se varsin mielenkiintoinen juttu onkin, että maalivahti tulisi Ruotsista, muttei ole Tero Leinonen, jota on huhuttu. Eikä myöskään Lassila, jota hallihuhuissa on myöskin tuotu Lukkoon. No, eipä noista kumpikaan semmoinen vahti olekaan jonka tulosta suurta riemua olisi pystynyt repimään.
Mutta kuka hiivatti se sitten on? Jos oletetaan, että suomalaisella vahdilla pelataan, niin montako vaihtoehtoa siellä Elitserienissä on Lassilan ja Vanhan Teron ohella? Markus Korhonen, Vehasen Petri ja Norrena. Noista tuskin ainakaan Reetu on tulossa vaikka minun puolestani saisi tulla vaikka heti, Vehasen paluu olisi kyllä hieno asia. Korhonen taas ei minun rankingissani nouse Leinosen eikä edes Lassilan tasolle.
Kenttäpelaajista siis Haataja empisi vielä. Minulle Haataja on sen verran tuntematon suuruus, etten hänestä osaa mitään sanoa, mutta ainakin Saarenheimoa pidän erinomaisena hankintana.
Pihlström puolestaan aprikoi Lukon ja Pelicansin välillä. Ei liene vaikea arvata, kumman hän valitsee... Ensi kaudella tuskin Äijänsuolla Pillua näkee (missään muussa paikassa meikäläinen semmoista tuskin kuvitteleekaan enää näkevänsä).
Petri Kokko olisi pakistoon hyvä kiekollinen vahvistus. Mennee kuitenkin Ruotsiin, jos semmoinen vaihtoehto kerran on olemassa.
Kiva näitä kuitenkin on miettiä. Tämä onkin ainoa hupi mitä Lukko tällä hetkellä pystyy tarjoamaan, poislukien tietysti A-nuorten sinnittely play offeissa.