LOST Nelosella tammikuussa...vihdoinkin!!

  • 68 355
  • 418

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
greatLeo kirjoitti:
Katso Taistelutovereiden ensimmäinen jakso. Katso Lostin ensimmäinen jakso. Taistelutoverit on silmissäni kategoriaa laadukkaimmat, Lost ei vielä läheskään, vaikka ihan ok:lta vaikuttaakin.

Kummatkin löytyvät DVD-hyllystä. Sen kummemmin spoilaamatta Lostin koko idis rakentuu hahmoille, näiden historioille ja niiden yhteneväisyyksille. Kattellaan ihan rauhassa, niin eri tyyliseen sarjaan vertaat, että se on täysin hedelmätöntä.

Mutta ei Lost kaikille sovi. Jos Nelosen markkinointi on saanut aikaan sen harhakuvitelman, niin säälihän se. Eivät yhtä hyvät sarjat kuten Sopranos, Deadwood, Battlestar Galactica ja Romekaan omista syistään kaikille sovi - joitain pelottaa draaman sijoittaminen perinteiseen scifi-ympäristöön, toista Rooman ajan liika kieroilu ja kolmas koomailee muuten vaan miettien mitä Ismo tekee huomisessa Salkkarissa.
 

RcT

Jäsen
Mahtava sarja ainakin kahden ensimmäisen jakson perusteella, Upeasti tehty ja suunniteltu, hahmot ovat mielenkiintoisia eikä koskaan voi arvata mitä on luvassa.
Ohjelman ärsyttävin "ominaisuus" on juuri se miten vittumaiseen kohtaan jokainen jakso on onnistuttu jättämään, eikä seuraavaa jaksoa voi millään jättää väliin. Mikä kyllä lähinnä varmaan tarkoituksena sarjan tekijöillä on ollutkin.
 

Strigidae

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ensimmäinen kysymys kuuluu: Avausjakso on yleensä mukaansatempaava ja hyvä. Näin on käynyt omalta osaltani viime aikoina sarjojen Deadwood ja Rome osalta. Aloitus voi olla myös rauhallinen ja mitäänsanomaton, kuten sarjoissa Lost ja Taisteluplaneetta Galactica.

Toinen kysymys kuuluu: kumpi on sitten parempi? Se, josta itse jaksaa heti innostua, vai se, josta lukee netistä, että katsopa 10 osaa ja se aukenee?

Toisissa on perusteiltaan onnistuttu, toisissa ei. Itse aion kyllä seurata kaikkia neljää sarjaa, kiitos nettitiedon..
 
F

Flonaldo

greatLeo kirjoitti:
Katso Taistelutovereiden ensimmäinen jakso. Katso Lostin ensimmäinen jakso. Taistelutoverit on silmissäni kategoriaa laadukkaimmat, Lost ei vielä läheskään, vaikka ihan ok:lta vaikuttaakin.
Aika höhlää edes alkaa vertailla näitä kahta keskenään. TT oli Spielbergin superpitkä elokuva, joka oli vain pätkitty osiin. Lost on kuitenkin pitkälti formaatiltaan perinteinen kolmen vartin mittainen tv-sarja, vaikka sisällöltään poikkeaakin valtavirrasta.

Haluaisin myös nähdä ne käsikirjoittajat, jotka 1½ tunnissa esittelevät 12 hahmoa syvällisesti. Ja yksi tämä sarjan jujuistahan on juuri se, että homma ei kietoudukaan niiden normaalien 3-5 päähenkilön ympärille, vaan samanaikaisesti viedään eteenpäin koko pumaskaa.
 

RedRave

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Detroit Lions, Die Mannschaft
Tuli hiukan katseltua eteenpäin Lost:ia, ja ei muuta voi todeta: kuin että sarja paranee, kun vaan jaksoja menee eteenpäin. Kaverilla on ensimmäinen tuotantokausi lainassa, ja piinaavia hetkiä on vielä luvassa. Erillaisia aioita huomaa, kun katsoo jaksoja uudestaan. Joten suosittelen jaksojen uudelleenkatsomista, kun on hommannut DVD:t
Mielestäni ei kannata verrata TT:ta ja Lost:ia ollenkaan, molemmat ovat hyviä sarjoja, mutta täysin eri aiheesta. Jos toinen tuotantokausi on yhtään mukanaan vievä, kuin ensimmäinen näyttäisi olevan. On luvassa monta unetonta yötä, ja jännitystä kerrakseen. Innolla odotan, että toinen tuotantokausi rantautuu myös tännekin.
 

TML

Jäsen
Infamous kirjoitti:
Toki on huomattu, ja onhan siellä samaisasta sarjasta myös Harold Perrineau. Eli pyörien päällä liikkunut välispiikkimies Augustus Hill.

Adebisi sopii kyllä saarelle kuin nyrkki silmään.

No kattelinki et onkohan tuo Augustus mutta en ollu varma. Jos kerta näin sanot on se pakko uskoo.

Vern Shillingeriä vie odottelisin saarelle. Ehkä hän on yksi "toisista". ;)
 

Phol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masa
Siitä jääkarhusta sen verran, että sattuiko kukaan huomaamaan pienen neekeripojan löytämästä sarjakuvalehdestä jääkarhun kuvaa. Lehdessä nimittäin taisi olla jääkarhu ekalla aukeamalla. !!

Se oli kyllä hyvä, kun tämä Turkin vahvistus laski 16 vuotta aika nopeasti jostain luvusta 16684940500. No jooh, kaipa se onnistuu.
 

Gunners

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Washington
Phol kirjoitti:
Se oli kyllä hyvä, kun tämä Turkin vahvistus laski 16 vuotta aika nopeasti jostain luvusta 16684940500. No jooh, kaipa se onnistuu.

Irakin. Se on fiktiota oleva tv-sarja, ei dokumentti.
 

Nipsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, Canadiens
No nyt olen katsonut kaksi ensimmäistä ohjelmaa ja täytyi tilata jo 1.tuotantokausi DVD:lle. Varmaan katson parissa päivässä.
Viikko on aivan liian pitkä väli ohjelmien välillä, nelosen pitäisi lähettää Lostia 2 kertaa viikossa kuten esim. maikkari tekee 24:sen kanssa.
No joka tapauksessa DVD boksi kolahtaa ensi viikolla postilaatikkoon.
 

Leipomo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Aloitin itse LOSTin toisen tuotantokauden katsomisen tänään ja sarja senkun paranee. Sarja on kerrassaan loistava!! Jouni on hyvä ja jännitystä riittää. Ensimmästen jaksojen perusteella sanoisin että toinen toutantokausi on jopa parempi kuin ensimmäinen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Leipomo kirjoitti:
Jouni on hyvä ja jännitystä riittää.
Jouni on kuningas.

Joo, enpä taida ostaa kuitenkaan tuota boksia, vaikka hiukan niin intoilinkin. Tulisikohan se vuokralle kohtapuoliin...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Asiahan ei tavallaan enää minulle kuulun kun sarja oli ja meni minun siihen koukuttumatta mutta tähän pienoinen huomio.

Flonaldo kirjoitti:
Haluaisin myös nähdä ne käsikirjoittajat, jotka 1½ tunnissa esittelevät 12 hahmoa syvällisesti. Ja yksi tämä sarjan jujuistahan on juuri se, että homma ei kietoudukaan niiden normaalien 3-5 päähenkilön ympärille, vaan samanaikaisesti viedään eteenpäin koko pumaskaa.

Eihän kaikkia henkilögalleriaan kuuluvia todellakaan tarvitse esitellä syvällisesti ensimmäisen tai parinkaan jakson kuluessa mutta nyt esim. ensimmäisen jakson kohdalla näiden "päähenkilöiden" hahmojen olisi luullut olevan edes hitusen särimikkäämpiä ja iskevämpiä - niiden syvyys oli aivan liian ohutta ja se ainakin minun kohdalla laski olennaisella tapaa sarjan uskottavuutta ja kiinnostavuuttaa. Lisäksi asia tuntuu kääntyvän päälaelleen kun ensimmäisessä jaksossa nämä ruudussa vilahtaneet henkilöt (joihin siis myöhemmin luodaan syvempiä kuvaiksia) nousivat mielenkiintoisemmiksi ja psykologiselta olemukseltaan uskottavammiksi niin jokin sarjan alkuolettamuksessa minua silloin häiritsee. Toisaalta, se ei ole teiltä pois, että minä en sarjaa katso ja toisaalta se ei ole minultakaan pois, että te sitä katsotte joten molempi parempi.

Täsmennetään vielä sen verran etten itse suinkaan ole vaatimassa sitä, että ensimmäinen osa olisi ollut yhtenäistä tapahtumien rummutusta, minulle olisi kelvannut tapahtumiltaan vieläkin verkkaisempi aloitus kunhan vain ne jakson kannalta olennaisimmat henkilöt olisivat olleet muita kuin epäaidoilta tuntuvia "mallinukkeja".

vlad.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
vlad:

Harmi ettei Lost koukuttanut sinua ensimmäisestä jaksosta lähtien mutta nyt olet todella hakoteillä haukkuesssasi henkilöhahmoja ohuiksi. Jos olisit katsonut pari jaksoa enemmän olisit huomannut että hahmoista löytyy todella paljon syvyyttä vaikka pilotti sitä ei näyttänyt. Itseasiassa Lost on mielestäni niitä harvoja sarjoja jenkeissä joiden hahmot ovat ns aitoja ja uskottavia.

Pilotti ehkä antaa vähän väärän kuvan sarjasta sillä mielestäni Lost kaiken sen mystisyyden alla on ehkä paras draama-sarja mitä olen katsonut. Arvoituksellisuus ja mystisyys toimii hyvänä kehyksenä mahtavalla draamalle jota Lost pohjimmiltaan on. Mutta tämä on vain minun näkemykseni asiasta.

-tinke.80
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Leipomo kirjoitti:
Aloitin itse LOSTin toisen tuotantokauden katsomisen tänään ja sarja senkun paranee. Sarja on kerrassaan loistava!! Jouni on hyvä ja jännitystä riittää. Ensimmästen jaksojen perusteella sanoisin että toinen toutantokausi on jopa parempi kuin ensimmäinen.

Mistäs ton toisen tuotantokauden saisi ? Mielellään suomisubeilla.

Eka kausi oli kyllä loistava, katsoin viidessä päivässä koko roskan ja lisää pitäis saada.
 

Ipa9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Montreal Canadiens
Liverpool FC
Tilasin Season 1:sen cdon:ista ja tänään ilahduttivat minua maililla, jossa kerrottiin levyjen olevan tulossa.

Siispä kohta pääsee urakoimaan, eikä tarvitse odottaa sitä ikuisuudelta tuntuvaa viikkoa jaksojen välissä.

Kunpa vielä jostain saisi käsiinsä Battlestar Galactican boksin...
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Itse en suosittele ykköskauden ostamista DVD:lle. Nimittäin ne tulee hetkessä katsottua läpi ja sen jälkeen tekee mieli kakkoskautta niin älyttömästi.

Itse tein päätöksen etten imuroi kakkoskauden jaksoja netistä. Toivottavasti se pitää. Kuitenkin kakkoskauden DVD-julkaisu on varmaankin vuoden päästä aikaisintaan?
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Tinke-80 kirjoitti:
vlad:

Harmi ettei Lost koukuttanut sinua ensimmäisestä jaksosta lähtien mutta nyt olet todella hakoteillä haukkuesssasi henkilöhahmoja ohuiksi. Jos olisit katsonut pari jaksoa enemmän olisit huomannut että hahmoista löytyy todella paljon syvyyttä vaikka pilotti sitä ei näyttänyt. Itseasiassa Lost on mielestäni niitä harvoja sarjoja jenkeissä joiden hahmot ovat ns aitoja ja uskottavia.

Viestisi oli vladille, mutta koska olen samoilla linjoilla tartun tähän. Muutaman jakson jälkeen on toki vaikea vaatia kovin syvällisiä luonnekuvia, mutta ainakin minulle pieni ongelma on hahmojen kiiltokuvamaisuus. Siis ulkonäkö. Joka mimmi ja jamppa on kuin suoraan mallitoimiston kansiosta. Ne eivät siis todellakaan ole "aitoja ja uskottavia". Jos ken on Pohjois-Amerikan Yhdysvalloissa käynyt on varmasti todennut, että suurin osa porukasta ei näytä lainkaan tv-sarjojen esiintyjiltä. Jenkkien tv-sarjoja riivaa paitsi tämä kauniiden ihmisten raijaaminen ruutuun, myös ylenpalttinen poliittinen korrektius. Joka sarjaan pitää hankkia kiintiömusta, kiintiöaasialainen, kiintiöarabi, kiintiöylipainoinen ja kiintiöhomo.

Aion silti katsoa Lostia niin pitkälle kuin juoni tuntuu kiinnostavalta.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
I got a bone to pick with the programming department...

Nyt kun Alias meni tauolle, minkä helvetin takia Lostia ei voinut siirtää sen esityspaikalle ja Juuso ja Enbuske Experiencen 21.00 alkavaksi?
 
Viimeksi muokattu:

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Bast kirjoitti:
Muutaman jakson jälkeen on toki vaikea vaatia kovin syvällisiä luonnekuvia, mutta ainakin minulle pieni ongelma on hahmojen kiiltokuvamaisuus. Siis ulkonäkö.

Oli miten oli, mutta kyseessähän nyt kuitenkin on vain VIIHDESARJA. Ei kai ole oleellista pohtia miksei niillä jätkillä kasva parransänki siellä saarella tai miksei virtsaamista ja kyykkypaskalla käyntejä näytetä? It´s only entertainment.
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Samaa mieltä. Eihän noilla kriteereillä voisi katsoa kuin brittisarjoja ja Seinfeldiä. Kyllä se tänään taas pitää tyttöystin kanssa köllähtää sohvalle katsomaan Lostia, ainoata sarjaa jota tällä hetkellä itse seuraan. Koukutus.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Paitselo kirjoitti:
Oli miten oli, mutta kyseessähän nyt kuitenkin on vain VIIHDESARJA. Ei kai ole oleellista pohtia miksei niillä jätkillä kasva parransänki siellä saarella tai miksei virtsaamista ja kyykkypaskalla käyntejä näytetä? It´s only entertainment.
heh heh.. en nyt tarkoita, että se olisi oleellista, millaisiksi heput siellä saarella kuvataan, vaan sitä, että esittäjät alun alkaen ovat näitä muutamaa kiintiörumaa lukuunottamatta kovin luonnottoman hyvännäköisiä. Kaikki miehet ovat kuin Dressmanin mainoksesta. Jos katsellessa heittäisi hidastuksen päälle voisi luulla, että siinä jampat vetävät rentoa Batistini-kävelyä McGordon-housut jalassaan. "Onnea Jyväskylä, uusi Dressmann-liike on avattu".

Jos vertaa jenkkisarjoja englantilaisiin sarjoihin, silmiinpistävin ero on se, että näyttelijät ovat brittituotannoissa realistisemman näköisiä ja helpommin samastuttavissa olevia. Amerikkalaisilla on ihme tarve laittaa kaikkiin rooleihin mallimitat täyttäviä kauniskasvoisia tyyppejä. Jos sarjassa tai elokuvassa on vaikka joku hyönteistutkijaprofessori tai muu homekorva, niin suurella todennäköisyydellä se on 25-vuotias missivartaloinen nainen, jolla on silmälasit tuomassa "tieteellistä uskottavuutta". Erikoistuminen hyönteistutkimukseen on alkanut varmaan jo esikoulussa, kun parikymppisenä on jo professori.
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ärsyttävästi jää pelien takia monta jaksoa nähtäväksi, mutta muuten on kyllä pakko katsoa.
Olisikohan jollakin jotain linkkiä josta näitä uudempia ja vanhempiakin jaksoja saa ladattua?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös