Lokomotiv Jaroslavl lentokoneonnettomuudessa

  • 436 557
  • 844

Theone

Jäsen
Tosin KHL-joukkueiden koneet ovat aikamoista luksusluokkaa, kuten Kai Suikkanenkin totesi: "Koneet, joilla lensimme silloin (Suikkasen Jaroslavin komennolla) olivat aivan ensiluokkaisia. En ole niin hienoilla koneilla koskaan aiemmin lentänyt."

Kuten totesin jo aikaisemminkin, niin sillä, että koneet ovat ulkoa/sisältä hienoja/ensiluokkaisia ei vielä pysytä metriäkään ilmassa. Harvemmin tekninenvika näkyy ulospäin tai sitten onkin jo hieman isompi vika kyseessä. Ongelmanahan tuolla on lähinnä tuo huoltojen jatkuva laiminlyönti.

Yksikään KHL-seura ei tietääkseni (eikä nopealla googletuksella) omista omaa konetta, vaan käyttävät vuokra palveluita. Tällöin tietenkin huoltojen tekeminen on muiden vastuulla ja käytännössä pitää vain uskoa/luottaa siihen, että ne on tehty.
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Kyllähän tuo synkäksi vetää. Kiekkoa seuraavana sitä tulee ajatelleeksi syvällisemmin tällaisen onnettomuuden karmeutta. Koko joukkue hävisi sitten kertarysäyksellä... Mieleeni tulee Sambian jalkapallomaajoukkueen karmea kohtalo vuosien takaa.
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Toin sen takia oman mielipiteeni esille koska minua lähinnä ärsyttää se että kun tällaista sattuu niin ollaan heti joukolla itkemässä ja suremassa suurin piirtein kuin olisi oma isä mennyt mukana. Osa varmasti suree ihan oikeastikin, mutta kyllähän palstalla on paljon jotka ihan vain viestiensä lukumäärää kerryttääkseen vetävät oman: R.I.P Lokomotiv Jaroslavl, tekstinsä joukkoon (ja tämä ei ollut kohdennettu keneenkään erityisesti vaikka olisi juuri noilla sanoilla kirjoittanutkin tänne). Kuitenkin kun kausi alkaa ja elämä jatkuu niin suurin osa noistakin surijoista unohtaa tapahtuneen ja korkeintaan muistaa ensi kesän huhuja spekuloidessaan että ainiin kerpele se Demitrahan heitti veivinsä siinä lento-onnettomuudessa.

Kyllä tämä itseäni ainakin aivan aidosti koskettaa, vaikka en ketään ihmisistä henkilökohtaisesti tuntenutkaan. Koskettaa varmasti aika montaa muutakin ihmistä tällä palstalla. Ei tässä kysymys ole pelkästä jääkiekosta. Ei se tässä ole pääasia. Minä ainakin tunnen surua ja myötuntoa niitä perheitä kohtaan, jotka menettivät läheisensä tässä lento-onnettumuudessa. Tottakai jääkiekko aiheiselle keskustelupalstalla tälläinen tapaus herättää ihmiset keskustelemaan asiasta ja se kertoo vain siittä, että tämä on koskettanut monia ihmisiä myös täällä Suomessa. Tuskin kukaan sen takia tänne kirjoittaa, että saisi itselleen lisää viestejä. Ei varmasti.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
En ala mielipidettäni enää enempää perustelemaan.

Kuitenkin ihmettelen vielä sitä asiaa että saan heti usealta taholta "vihamielistä" palautetta kun kerron vain etten sure tai ei tunnu missään. Enhän minä sentään kääntänyt puukkoa kenenkään haavassa. Sanotte että pitäisi ymmärtää surevia jne. mutta eikös samalla tavalla teidänkin pitäisi ymmärtää minun kaltaisiani ei surevia? Tuohan oli vain mielipide muiden joukossa, tosin tässä tapauksessa valtavirrasta poikkeava ja käsittääkseni tälläkin palstalla on mielipiteet saman arvoisia kaikki.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Sanotte että pitäisi ymmärtää surevia jne. mutta eikös samalla tavalla teidänkin pitäisi ymmärtää minun kaltaisiani ei surevia? Tuohan oli vain mielipide muiden joukossa, tosin tässä tapauksessa valtavirrasta poikkeava ja käsittääkseni tälläkin palstalla on mielipiteet saman arvoisia kaikki.

Tai jos ihan tarkkoja ollaan sinä loppuosassa viestiäsi halveksit osaa keissiä surevista kirjoittajista.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kuitenkin ihmettelen vielä sitä asiaa että saan heti usealta taholta "vihamielistä" palautetta kun kerron vain etten sure tai ei tunnu missään. Enhän minä sentään kääntänyt puukkoa kenenkään haavassa. Sanotte että pitäisi ymmärtää surevia jne. mutta eikös samalla tavalla teidänkin pitäisi ymmärtää minun kaltaisiani ei surevia?

Ymmärrät surevia siinä vaiheessa, kun ymmärrät pitää mölyt mahassasi tällaisissa ketjuissa. Tämähän on ikuinen keskustelun aihe jatkoajassa, joten sopivia ketjuja löytynee.
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
En ala mielipidettäni enää enempää perustelemaan.

Kuitenkin ihmettelen vielä sitä asiaa että saan heti usealta taholta "vihamielistä" palautetta kun kerron vain etten sure tai ei tunnu missään. Enhän minä sentään kääntänyt puukkoa kenenkään haavassa. Sanotte että pitäisi ymmärtää surevia jne. mutta eikös samalla tavalla teidänkin pitäisi ymmärtää minun kaltaisiani ei surevia? Tuohan oli vain mielipide muiden joukossa, tosin tässä tapauksessa valtavirrasta poikkeava ja käsittääkseni tälläkin palstalla on mielipiteet saman arvoisia kaikki.

Niinhän se onkin mielipide muiden joukoissa. Tuo oli sinun mielipide asiasta ja sillä selvä. Etkä varmasti ole ainoa, joka tuolla tavalla asiasta ajattelee. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen tällä palstalla.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tosin KHL-joukkueiden koneet ovat aikamoista luksusluokkaa, kuten Kai Suikkanenkin totesi: "Koneet, joilla lensimme silloin (Suikkasen Jaroslavin komennolla) olivat aivan ensiluokkaisia. En ole niin hienoilla koneilla koskaan aiemmin lentänyt."

Pakko puuttua tähän kun tälläisesta alasta hieman kokemusta on, ei siis lentämisestä mutta "luksuksesta". Se miltä kone näyttää sisältä ja ulkoa ei merkaa mitään. Merkitsevä osuus on siellä minne ei näe, oikeasti luksus pysyy monessa tapauksessa kasassa sikaflexilla. Aika usein omalla alallani näen kun panostetaan luksukseen ja jätetään tekninen puoli hunningolle, kunnei asiakas sitä kuitenkaan huomaa.
 

tutzba

Jäsen
Nyt vasta alkaa vähitellen tajuamaan mitä on tapahtunut. Ties kuinka monennet uutiset katsoo läpi ja kuuntelee niitä nimiä, pelaajia, joita ei enää ole. Aivan uskomatonta.
 

Rocco

Jäsen
Teemu Niikko juuri Tulosruudussa, pukeutuneena mustaan. Onneksi MTV on tässä asiassa hereillä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tai jos ihan tarkkoja ollaan sinä loppuosassa viestiäsi halveksit osaa keissiä surevista kirjoittajista.
Provosoiduin hieman, vaikkei ehkä olisi pitänyt. Kuitenkin olen edelleen sitä mieltä että osan tähänkin ketjuun kirjoittaneiden suru on lähinnä "pinnallista", kuten joku palstavelikin samaa sanaa tuossa käytti.
 

ipaz

Jäsen
KHL kausi jatkuu ilmeisesti huomenna, mikäli tiedot Esko Seppäsen Twitterissä pitävät paikkansa. En voi käsittää.

On yksinkertaisesti vain helpompaa pelata kuin alkaa rukkaamaan koko otteluohjelmaa uusiksi. Varmasti parilla ensimmäisellä kierroksella pelaajien ajatukset on ihan muualla kun kentällä, mutta kuten niin moni tässäkin ketjussa on jo todennut - elämä jatkuu ja täten myös KHL-kausi.

Viktor Tihonov on arvostettu henkilö Venäjällä ja uskon että tuo hänen ehdotuksensa Lokomotivin joukkueen uudelleen kasaamisesta muiden 23:n KHL-joukkueiden pelaajista otetaan tosissaan. Rahasta homma ei Jaroslavissa ole kiinni, joten siksi joukkue kyllä saadaan kasattua.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
En ala mielipidettäni enää enempää perustelemaan.

Kuitenkin ihmettelen vielä sitä asiaa että saan heti usealta taholta "vihamielistä" palautetta kun kerron vain etten sure tai ei tunnu missään. Enhän minä sentään kääntänyt puukkoa kenenkään haavassa. Sanotte että pitäisi ymmärtää surevia jne. mutta eikös samalla tavalla teidänkin pitäisi ymmärtää minun kaltaisiani ei surevia? Tuohan oli vain mielipide muiden joukossa, tosin tässä tapauksessa valtavirrasta poikkeava ja käsittääkseni tälläkin palstalla on mielipiteet saman arvoisia kaikki.

Edelleenkään en ymmärrä miksi oma tunnottomuus ja kylmyys pitää tuoda julki? Annat itsesi ainoastaa omaa hännän nostoon pyrkivän kuvan. Varsinkin kun tässäkin ketjussa on hyvin asiallisesti, joskun surureunaisesti, keskusteltu tästä erittäin traagisesta ja järkyttävästä onnettomuudesta.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Uskon että tämä tapahtuma tulee vaikuttamaan paljon tulevaisuudessa siihen kuinka paljon vaikka länsi-maista pelaajia menee Venäjälle. Varmasti moni miettii kannattaako rahan takia ottaa noin huimia riskejä.
 

JmJ

Jäsen
Provosoiduin hieman, vaikkei ehkä olisi pitänyt. Kuitenkin olen edelleen sitä mieltä että osan tähänkin ketjuun kirjoittaneiden suru on lähinnä "pinnallista", kuten joku palstavelikin samaa sanaa tuossa käytti.

Kun tuot mielipiteesi julki näin, koen suremattomuutesi hyvin pinnallisena ja ylimielisenä. Kunnioita sinäkin surevien mielipiteitä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Provosoiduin hieman, vaikkei ehkä olisi pitänyt. Kuitenkin olen edelleen sitä mieltä että osan tähänkin ketjuun kirjoittaneiden suru on lähinnä "pinnallista", kuten joku palstavelikin samaa sanaa tuossa käytti.

Niinpä tietysti, sinua pitää ymmärtää, mutta sinun ei tarvitse ymmärtää. Onko sinulla tapana mennä hautajaisiinkin kyselemään "hei ettehän tekään olleet nähneet moneen vuoteen, olitteko oikeasti edes kavereita?".

Sananvapaus ei tarkoita vastuuvapautta sanoista. Palstapolisoimatta lienee fiksua muistuttaa, että tässä ketjussa ei ensisijaisesti käsitellä pinnallisuutta, vaan hienojen kiekkomiesten järkyttävää poismenoa.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
KHL:ää vähän seuranneena olin tästä uutisesta aluksi vain hämmentynyt, mutta kun kuulin pelaajaluettelon niin kyllä veti vakavaksi. Ei ollu kyyneleet kaukana, jotenkin itselleni nuo jääkiekkoilijat ovat tuntuneet ihan kuolemattomilta. Surullista, niin surullista.
 

Ralph

Jäsen
Huhhuh, näin illemmalla olen huomannut kuinka alkaa tulemaan sittenkin kyyneltä silmäkulmaan. En olisi kyllä uskonut että ihan näin kovasti surettaisi, mutta näköjään yhden ruotsalaisen poismeno sen voi tehdä. Kunnia myös muille pelaajille, mutta minulle Stefan Liv on kuitenkin tämän jengin ykkönen, hieno pelaaja. Odottelin paluuta muutamassa vuodessa HV71:n riveihin, mutta sitä ei ikinä tapahdukaan.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Provosoiduin hieman, vaikkei ehkä olisi pitänyt. Kuitenkin olen edelleen sitä mieltä että osan tähänkin ketjuun kirjoittaneiden suru on lähinnä "pinnallista", kuten joku palstavelikin samaa sanaa tuossa käytti.
Jos sinun on pakko väkisin kasvattaa viestimäärääsi, niin voisiko sen tehdä kenties jossain muussa ketjussa kuin tällaisessa? Mene vaikka Breivik-ketjuun...
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös