Toivottavasti TosiFanilla ja Toejeoen Veikolla oli leppoisat oltavat kotisohvalla. Minulla ainakin oli. Jätin menemättä peliin, koska istumapaikat oli loppuunmyyty. Kukaan ei ilti pakottanut minua menemään seisomaan. Kummallista. Oma valinta, joten turha ruikuttaa mistään...
On erikoista kuinka jääkiekkojoukkueen fanittaminen poistaa ostettavalta tuotteelta laatuvaatimukset, niin Raumalla kuin Porissakin. Miten on Max Power, jos joudut esim. teatterissa katsomaan näytelmää tolpan takaa, oletko tyytyväinen? Kun maksan peliin kohtuu kalliin lipun, haluan vastinetta sille.
Olen kritisoinut Ässien ottelujärjestelyitä täällä palstalla, jäähallilla ja Ässien toimistolla, viimeksi Pelicans ottelussa hyvinkin kuuluvasti, Irggu paheksui katsellaan käytöstäni, hänen mielestään kaikki on hyvin Ässämaailmassa. Tämä siitä syystä, että ottelutapahtuma on seurojen tärkein tuote, tuote jonka kuuluu olla kunnossa. Tästä huolimatta siihen panostetaan amatöörimäisen vähän. Porissa on ollut näitä kaljajonoja vuosikausia, joka kausi järkkärit heräävät vasta kun tapahtuu jotain ikävää ja vuosi vuoden jälkeen tehdään ne samat virheet. Hallissa on mitä erilaisempia aitaviritelmiä, siellä juoksevat rotat ja hiiret, kun sitä ei siivota, vessat on ruokottomia jne. Nämä kaikki ovat sellaisia asioita, jotka pystyttäsiiin hoitamaan joko ilmaiseksi tai muutamilla kausikorteilla, kunhan toimistolta vaan löytyisi tahtoa.
Lukko teki lipunmyynnissä virheen ja hoiti sen jälkihoidon huonosti, tämä on fakta. Tästä huolimatta Lukon tj. Rajala vierittää syyn Ässien faneille, eikä esim. pyydä anteeksi näitä virheitä. Ja tästä ei voi keskustella. Tämä aíheuttaa osassa porukasta primitiivireaktioita täällä palstalla ja mennään jopa yv tasolle. Sain yön aikana varsin kannustavia viestejä eräältä fanilta, kiitos vaan.
Ja muistelut 70 - 80-luvulle... Niin, Viri kaakao ja vesimakkarat, oli se komiaa. Mutta maailma muuttuu ja niin pitäisi kehittyä myös nämä ottelutapahtumat.
Ja Max, en ollut kotisohvalla vaan töissä, sai oikein palkalla kommentoida...