Linnanjuhlat ja Kuokkavieraat

  • 32 800
  • 252

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti varjo

Näin luonnontietelijänä olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan että mistäs tuollainen etiikka syntyy?
Vai onko tässä taas kyse jostain humanistien happounelmista?

Minuakin hitusen kiinnoistaisi tietää kuinka kyseinen etiikka syntyy. Terminä se on kovin tuttu mutta tuntuu oudolta kuvitella, että kyseinen etiikka tulisi ylhäältä lautasella ojenettuna ilman, että kukaan on asiasta käynyt mitään keskustelua. Mikäli näin on, on kyse lähinnä mielivallasta tahi yksinvallasta, tämä tuskin soveltuu kuvaan kun on eettisestä keskustelusta kyse. Joku sen jollain tasolla aina sopii, vaikka toisin haluttaisikin väittää. Ei mikään tai mitään synny tyhjästä tässäkään tapauksessa.

Ei kuitenkaan käy kieltäminen etteikö rapsterin muutamissa huomioissa ole idea taustalla, mielenkiintoinen keskustelu varjon ja rapsterin välillä - ainakin minun mielestä.

vlad#16.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tämä viesti ei edes ansaitsisi huomiota mutta kun olen pirullisella tuulella niin heitänpä huttua sekaan.

Viestin lähetti J-Ko
Siis kuokkavieraat häpäisevät Suomea, ts. ovat häpeäksi Suomelle, suvulleen ja varmasti itselleenkin kunhan vähän viisastuvat ja ymmärtävät mitä tekivät. Tosin nehän vetää hassista, että sen viisastumisen kanssa on vähän niin ja näin. Mutta onhan se aina hauskaa pelotella sotaveteraaneja. Ilman veteraaneja me eläisimme maassa jossa ei saisi edes osoittaa mieltään minkään asian puolesta tai vastaan.

Täsmennätkö hivenen, häpäisivätkö "kuokkavieraat" Suomen sen tähden koska uskalsivat osoittaa mieltään itsenäisyyspäivänä vai häpäisisivätkö he Suomen myös siinä tapauksessa, että osoittaisivat mieltään jonain muunakin päivänä. Onko itsenäisyyspäivä niin pyhä päivä ettei silloin saa esittää kritiikkiä valtiovaltaa kohtaan?

Joukossa on myös jo keski-ikään päässeitä, eikö heillä ole enää toivoa viisastumisesta, onko siis automaattista se, että mielenosoittajat ovat ymmärtämättömiä ja tyhmiä ikään ja sukupuoleen katsomatta?

vlad#16.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti J-Ko
Ilman veteraaneja me eläisimme maassa jossa ei saisi edes osoittaa mieltään minkään asian puolesta tai vastaan.

Olemme varmaan yhtä mieltä siitä, että kuokkavieraiden toiminta on lähinnä lapsellista hössöttämistä. Silti perustelusi ovat mielenkiintoisia: tarkoitatko ylläolevalla siis esimerkiksi sitä, että kuokkavieraat eivät saa osoittaa mieltään, koska veteraanit taistelivat meille maan, jossa saa osoittaa mieltään?
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Maple Leaf
Olemme varmaan yhtä mieltä siitä, että kuokkavieraiden toiminta on lähinnä lapsellista hössöttämistä. Silti perustelusi ovat mielenkiintoisia: tarkoitatko ylläolevalla siis esimerkiksi sitä, että kuokkavieraat eivät saa osoittaa mieltään, koska veteraanit taistelivat meille maan, jossa saa osoittaa mieltään?
Siis nimenomaan tämän asian takia ei saisi osoittaa mieltään tuollaisessa paikassa tuollaisena päivänä. Vaikka meille on taisteltu vapaus ja demokratia, niin jokaisen tulisi käyttää harkintaansa milloin ja mitä vastaan osoittaa mieltään.
Jos päivä ja paikka olisi ollut joku toinen, niin en ehkä olisi niin paljon tuota kuokkavieraat-juttua vastaan. Tottakai meidän yhteiskunnastamamme löytyy epäkohtia, se on selvä. Mutta ei heidän tarvitsisi mennä pilaamaan Tarjan ja Penan sekä "eliitin" juhlia, eihän "eliittikään" tule pilaamaan heidän puunhalaushampunpoltto-bileitään. Sitä paitsi siellä oli varmasti paljon väkeä vaan riehumisen takia, ei sen takia että he kannattaisivat/vastustaisivat jotain asiaa. Tämä vituttaa varmasti järjestäviä tahoja yhtä paljon kuin minua.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti J-Ko
Sitä paitsi siellä oli varmasti paljon väkeä vaan riehumisen takia, ei sen takia että he kannattaisivat/vastustaisivat jotain asiaa. Tämä vituttaa varmasti järjestäviä tahoja yhtä paljon kuin minua.

Täytyy myöntää, että minua lähinnä nauratti kun katsoin uutisista kuvaa kontin päälle kavunneesta, kaljapullo kourassa heiluvasta töyhtöhyypästä. Tuon näyn jälkeen on kuokkavieraiden ns. vakavien tahojen aivan turha tulla minullekaan selittämään mitään toimintansa vakavasta yhteiskunnallisesta luonteesta, sillä vaikka joillakin heistä voi yleviä ajatuksia ollakin, näen mielessäni vain tuon koomisen punk-reliikin.

Ehkä kuokkavieraiden toiminnalle tulee käymään samoin kuin Taiteiden yölle. Siitä tulee lopulta pissaliisojen ja heitä jahtaavien pizzanaamojen keskarikarnevaali, johon antaa väriä muutama keesipää hetkeä ennen sammumistaan.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Maple Leaf
Täytyy myöntää, että minua lähinnä nauratti kun katsoin uutisista kuvaa kontin päälle kavunneesta, kaljapullo kourassa heiluvasta töyhtöhyypästä. Tuon näyn jälkeen on kuokkavieraiden ns. vakavien tahojen aivan turha tulla minullekaan selittämään mitään toimintansa vakavasta yhteiskunnallisesta luonteesta, sillä vaikka joillakin heistä voi yleviä ajatuksia ollakin, näen mielessäni vain tuon koomisen punk-reliikin.

Katselin hiukan samaa juttua. Minusta on huvittavaa, että media näkee keesipäissä edelleen automaattisesti jotain kapinallista. HC-punkit olivat radikaaleja viimeksi vuonna 1983 ja sen jälkeen on ollut hiljaisempaa. Mutta mediahan ei tätä noteeraa, kesätapahtumien "ongelmista" puhuttaessa kuviin etsitään aina lakisääteinen sammunut Sorbus-punkkari ja kun "kuokkavieraat" temmeltävät itsenäisyyspäivänä, otetaan vastarinnan visuaaliseksi symboliksi kyselemättä kännisin kilju-urpo. Tuntevatko median edustajat oikeasti näin huonosti nuorisokulttuurisia ja poliittisia alakulttuureja?
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Pressiboxi
Tuntevatko median edustajat oikeasti näin huonosti nuorisokulttuurisia ja poliittisia alakulttuureja?

Just. Mutta kyllähän kuokkavieraille tulee käymään niin kuin kaikille poliittisille alakulttuureille on vuosien saatossa käynyt. Nokkelimmat eilen mieltään osoittaneista ovat 20 vuoden kuluttua osa nyt halveksumaansa järjestelmää ja presidentinlinnassa juhlimassa - kannettiinhan nykyistä ulkoministeri Erkki Tuomiojaakin useamman poliisin voimin Kauppatorin liepeillä poliisiautoon 1960-luvun lopulla tämän osoittaessa mieltään shaahia vastaan. Vuonna 2023 nämä entiset kuokkavieraat paheksuvat sitten juhliin saapuessaan mieltään osoittavia teinejä, joista nokkelimmat ovat vuorostaan vuonna 2043 osa halveksimaansa järjestelmää ja presidentinlinnassa juhlimassa, ja paheksuvat sitten juhliin saapuessaan mieltään osoittavia teinejä, joista nokkelimmat... ja niin edelleen.

Ja televisiokamerat löytävät vuodesta toiseen mummoja pelottavat, mutta todellisuudessa lähinnä säälittävät sorbuspunkkarit kuviin.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Maple Leaf
Just. Mutta kyllähän kuokkavieraille tulee käymään niin kuin kaikille poliittisille alakulttuureille on vuosien saatossa käynyt. Nokkelimmat eilen mieltään osoittaneista ovat 20 vuoden kuluttua osa nyt halveksumaansa järjestelmää ja presidentinlinnassa juhlimassa - kannettiinhan nykyistä ulkoministeri Erkki Tuomiojaakin useamman poliisin voimin Kauppatorin liepeillä poliisiautoon 1960-luvun lopulla tämän osoittaessa mieltään shaahia vastaan.

Kyllä vaan. Tuomioja oli 60-luvun lopun radikaaleja ja vihreiden Ode Soininvaara köyttämässä itseään vaivaismäntyyn Koijärvellä 1979. Vuoden 2003 oppositiojohtaja Ville Itälä sen sijaan ei koskaan ole ollut radikaali missään asiassa...

Mutta joo. Onkohan missään julkaistu juttua, jossa kerrottaisiin ilman tekopyhää kiihkoa millaisista eri ryhmittymistä nämä "kuokkavieraat" koostuivat? Yhtenäinen ryhmittymä he eivät missään tapauksessa ole?
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Maple Leaf
Täytyy myöntää, että minua lähinnä nauratti kun katsoin uutisista kuvaa kontin päälle kavunneesta, kaljapullo kourassa heiluvasta töyhtöhyypästä.

Keskusteluun kantaa ottamatta, olisiko kuvassa aihetta vuoden lehtikuvaksi ?

K
 

Liitteet

  • polliisi.jpg
    polliisi.jpg
    64,3 KB · kertaa luettu: 485

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Huh, että inhottaa katsoa noita paskanjauhajia viherpipertäjiä. Poliisin pitäisi vetää tiehen viiva ja sanoa: jos tulette tämän yli, niin teidät ammutaan. Jos tulevat viivan yli, niin oma on vika. Luulisi niiden pikkukommunistipaskojenkin rauhoittuvan. Mitä v***n hyötyä niistä siellä on? Haittaa vain aiheuttavat.
 

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti J-Ko
Täällä taas vedetään kaikki Hitlerit ja Marxit mukaan keskusteluun.
Lapsikin ymmärtää, että noita kuokkavieraita pitäisi potkia päähän. Ne on suurimmaksi osaksi( ei tähän mitään tutkimuksia tarvita, järki sen sanoo) keskiluokkaisten perheiden lapsia, jotka haluavat päästä riehumaan. Moni ei varmaankaan ymmärrä mitään siitä asiasta, miksi tuo mielenosoitus alunperin järjestettiin.
Luultavasti mä olen ensi vuonna siellä vastamielenosoittajien rivissä, ja jos tsägä käy, niin pääsen löydään kommarivegaanihippiä. Jumalauta Suomea ei häpäistä sen juhlapäivänä!

Hyvä J-Ko! Just noin! Monet noista raukoista ei edes tajua
minkä takia ne siellä riehuu, monet on siellä vaan sen riehumisen
takia eikä niillä ole mitään yhteistä noiden sivari/vegaani/kommarimeininkien kanssa. Mun mielestä toi koko
helvetin aktivistitouhu on patologisen säälittävää ja sitä ei kerta kaikkiaan voi mitenkään hyväksyä. Itse asiassa oon aina nauranut paskaisesti kun on esim tv:ssä nähnyt jotain näitä vaikkapa totaalikieltäytyjäpellejä jotka hakee turvapaikkaa Brysselistä. Miten alas voi oikeastaan mennä? Onhan tämä toki vapaa maa, mutta rajansa kaikella!
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Viestin lähetti Zeppo
Mun mielestä toi koko
helvetin aktivistitouhu on patologisen säälittävää ja sitä ei kerta kaikkiaan voi mitenkään hyväksyä. Miten alas voi oikeastaan mennä?

Erittäin hyvin sanottu, veit jalat suustani.

Potku hampaisiin vaan kaikille kopukka pelleille ja junalippu kouraan ja seuraava asema siperian lyijykaivokset.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Kopukka?

Viestin lähetti Another HAB
Potku hampaisiin vaan kaikille kopukka pelleille ja junalippu kouraan ja seuraava asema siperian lyijykaivokset.

Kai minä olen maalta, mutta minusta sana "kopukka" tarkoittaa hevosta. Meetvurstiteollisuuttako vastaan ne siellä meuhkasivat?

Tai sitten minä olen lukenut liikaa Hevoshullua...
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pahoinvointia

Tätä ketjua lukemalla ei voi välttyä siltä ajatukselta että osa jatkoaikalaisista kärsii todella vakavista psyykkisistä ongelmista tai ovat yksinkertaisesti tyhmiä ja täysin kyvyttömiä näkemään asioiden suurempaa kuvaa oman vihansa läpi. Ja ovat menettäneet empatiakykynsä todella pahasti.

Henkilökohtaisesti jatkossa katselen hyvin tarkkaan ainkin HIFK- sekä Jokerit-peleissä, ettei kukaan vedä hampaita suuhun tai potaise maiharilla päähän, KUN OLEN ERI MIELTÄ ja kannatan Kerhoa.

Väkivaltaa vaan lisää pojat, sillä kaikki maailman asiat ratkaistaan.

Yksi kysymys vielä: Jos kerran "viherpiipertäjät" ja mielenosoittajat ovat aivan turhia ja eivät saa mitään aikaiseksi, mistä kumpuaa niin suunnaton pelko heitä kohtaan että heidät täytyy vaientaa väkivallalla? Vai onko lopulta niin, että olette itse aivan samanlaisia kuin "kuokkavieraat". Etsitte vain omalle pahalle olollenne purkautumistietä ja öydätte sen väkivallasta, tässä tapauksessa "vaihtoehtonuoria" kohtaan.

Ja lopuksi: Voiko olla mitään naurettavampaa, kuin leimata muutosta haluavat ihmiset kateellisiksi. Jospa oikeasti löytyykin ihmisiä, jotka ajattelevat muutakin kuin rahaa ja omaa menestymistään, jopa niiden "menestyneiden" ihmisten joukosta?

Väkivallalla leikittely on huonoa provottamista.
 
Viimeksi muokattu:

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Jaha, sain ystävän. Käydäänpä läpi:
Viestin lähetti Carlos
Niinpä niin, "kaikille samat tulot - elä kituuta kurjuudessa niin saat rauhan" -liikkeen mukaan varmasti näin. Jos joku tarjoaa samasta työstä isompaa palkkaa, eikä sitä ota, sitä taas kutsutaan tyhmyydeksi. Ja sanohan nyt vielä että miksi tämä on "synkkä, valitettava osa ihmisluontoa"? Mitä pahaa on siinä jos haluaa parantaa elämänlaatuaan? Minen ainakaan ymmärrä.
Se koira älähtää...? Sinun mielestäsi kateus on synkkä osa ihmisluontoa. Olen samaa mieltä, lisään tähän listaan ahneuden. Ei elämänlaadun parantamisen halussa mitään lähtökohtaisesti väärää ole. Totta kai minäkin ottaisin palkankorotuksen vastaan, olenhan tällä hetkellä kokopäiväinen opiskelija. Kesällä tienattu satasen palkankorotus säästöön tekísi varmasti yllättävän gutaa keskitalvella kuun lähetessä loppuaan.

Mario Lemieux'lle tarjottiin yhtiökokouksessa 5 miljoonan dollarin palkankorotusta. Hän ei ottanut sitä vastaan. Miksi? Mario Lemieux on miljonääri omistamassaan firmassa, ja sen lisäksi että 5 miljoonan palkankorotus on hänelle suolarahoja, on esimerkkiyhtälössä havaittavissa harvinaisen suora syy-seurausyhteys: sen lisäksi että tämä 5 miljoonaa dollaria vastaanotettuna hyödyntää vain Mario Lemieux'ta, se on myös suoraan pois yrityksen taloudesta; tämä raha voitaisiin (ja nyt siis voidaan) kohdentaa yrityksen valmiiksi heikon talouden kohentamiseen vaikka suuntaamalla se uusiin, lisää katsojia tuoviin vahvistuksiin tai tuotteen markkinointiin potentiaalisille kuluttajille. Nähdäkseni fanit, jotka olivat sitä mieltä, että Lemieux'n pitäisi kieltäytyä palkankorotuksesta, eivät olleet kateellisia, vaan huolestuneita intohimoisesti rakastamansa firman tulevaisuudesta jo valmiiksi heikkojen näkymien edessä. Heidän arvoksensa määrää Lemieux'ta kohtaan on varmasti vaikea kuvitella, mutta silti he löysivät rahoille parempaa käyttöä. Ehkä sinun tulkintasi on erilainen?

Aniharvoinhan tilanne on noin selkeä (ja aniharvoin palkankorotukset luokkaa 5 miljoonaa), ja harvoin "ilmainen" raha on suoraan pois joltakin toiselta. Yksityisessä yrityksessä työskentelevän palkankorotus ei ole työttömältä Matilta Ivalosta pois välillisesti saatika välittömästi, sillä se raha ei ollut koskaan hänen suuntaansa menossakaan. Valtion rahakassan suhteen taas voisi tavallaan sanoa noin olevan, sillä siinä on yksi yhteinen potti jaettavana kaikille, ja tapoja jakaa se on yhtä monta kuin tahoja, joille se voidaan jakaa.

Tuloerojen kasvun ylittäessä tietyn pisteen syntyy yleensä yhteiskunnassa ongelmia, tästä on esimerkkejä vaikka kuinka paljon ilmeisesti suuresti rakastamassasi Yhdysvalloissa. Tai eiväthän nuo onglemat kai johdu niinkään tuloeroista, kuin niiden kasvun lisäämästä suhteellisesta ja absoluuttisesta köyhyydestä. Täällä Suomessa, missä tuloerot ovat jo pitkään olleet suhteellisen pienet, vastaavia oireiluja ei ole ilmennyt, yhteiskuntarauha on säilynyt eikä rikkaidenkaan elämä kai niin kauheaa ole ollut. Missä siis tämän systeemin vika, miksi emme voisi yhteisten varojen sallimassa määrin toteuttaa tällaista systeemiä?

Viestin lähetti Carlos
Tämä "satu" pohjautui kyllä pitkälti tositapahtumiin, mutta ihan miten vaan. Ja kerrotko sitten mikä edellisessä viestissäni "ei ollut ainakaan keskustelua"? Minun mielestäni se on varsin paljonkin keskustelua, jos totean että nämä kuokkavieraat ovat lähinnä vain asioista tietämättömiä ja kateuden riivaamia. Kateus muuten on se kaikista synkin ja valitettavin osa ihmisluontoa.
Aiemmassa viestissäsi ei ollut keskustelua se, että otat jonkun yksittäisen esimerkkitapauksen (jonka todenperäisyydestä kukaan ei voi sanoa mitään, ja joka sopii sinun ennakkoluuloihisi jostain "ryhmästä" ihmisiä, joka varmasti on hyvin heterogeeninen joukko, eikä näin jaa "jäsentensä" kesken kaikkia yhteisiä arvoja tai mielipiteitä) ja liität luonnollisen mielivaltaisesti tämän esimerkin osaksi vihaamaasi ryhmää. Eihän tuohon oikein voi sanoa kuin että "jaa". Missä on logiikka, missä sisältö, missä argumentaatio? Mitä jää keskusteltavaksi, kun tuollainen ennakkoluuloinen päänsisäinen kehitelmä ei sisällä mitään todellista, mihin voisi tarttua?

Rautalankaa, tässä esimerkki tuosta ylläolevasta lainasta: toteat (millä auktoriteetillä? Pitääkö uskoa?) että nämä kuokkavieraat (ketkä? tunnut niputtavan ihmisiä ryhmiin sangen mielivaltaisesti) ovat lähinnä vain asioista tietämättömiä ja kateuden riivaamia (missä järkiperustelut; miten ja mistä he ovat tietämättömiä ja miksi kateuden riivaamia?) En yritä tai halua olla mikään "kuokkavieraiden" puolustusasianajaja, mutta olen jokseenkin kiinnostunut aiheesta ja keskustelusta. Nähdäkseni vain "kyllä näin on-no eikä ole" -tyyppisen mielipiteidenvaihdon lisäksi kahden tai useamman ihmisen välisestä puheesta täytyy löytyä jotain muutakin, jotta sitä voidaan kutsua keskusteluksi.

Viestin lähetti Carlos
Jos nyt sitten pelkäät että hyvinvointiyhteiskuntaa alasajetaan, niin oletko tullut koskaan miettineeksi että miksi? Siksi että päättäjät ovat ilkeitä, ja rikkaat haluavat vain rikastua ja olla enemmän ilkeitä? Vai olisiko syynä se että tämä ns. sivistysyhteiskunta ei vain yksinkertaisesti toimi. Jos valtio tekee velkaa jatkuvalla syötöllä siksi että sossussa riittää rahaa, kysyn vain että onko tämä terveen yhteiskunnan merkki?
Minä kun luulin, että aiemmassa viestissäsi sanoit jotain siihen suuntaan, että sinun mielestäsi on upea asia, että meillä on hyvinvointivaltio. Ja nyt se onkin huono asia? Hämmentävää. Joka tapauksessa palaan tähän aiheeseen alempana viestissäni.

Viestin lähetti Carlos
Jos vain te kaikenmaailman piiperötkin jossain vaiheessa uskoisitte sen että pelkällä terrorismilla ja kaduilla hillumisella ei niin kamalasti saa aikaan. Kyllä sillä saa huomiota, mutta ei juurikaan positiivista sellaista, ei ainakaan niin kauan kuin kommentit televisiossa ovat sitä luokkaa mitä yleensä. Eli kun esim. kysytään viher-tädiltä että mistä energiaa jos ei ydinvoimasta, niin hän vastaa että tuuli- ja vesivoimaa. Sitten tarvitaankin enää 95% pyhää henkeä.?
Krhm, TE? Puhutko siis minulle? Jos näin on, niin mikäs vittu sinä sitten kuvittelet oikein olevasi, kun yrität kertoa minulle kuka minä olen? Kaada itsellesi vaan. Minä edustan itseäni ja omia mielipiteitäni, en kenenkään "piiperöiden" "virallisia kantoja". Ja mitä tulee tuohon muuhun jorinaan, voin vain toistella aiempia sanojani: tuo ei vie sinua, minua tai tätä "keskustelua" yhtään mihinkään. Kasaat olkinuken ainesosista, joita ei välttämättä edes ole olemassa, tai ehkä yhden telkkaan haastatellun "piiperön" lausunnoista, ulotat nämä olkinuken ainekset koskemaan yhtäkkiä KOKO "ryhmää", jonka voit joko itse nimetä tai käyttää jotain yleisesti tunnettua - ja johon kuuluvaksi ja ei-kuuluvaksi voit tietysti niputtaa haluamasi kaltaisia ihmisiä, vain sinä itse tiedät, keitä - ja sitten lyöt tämän olkinuken maahan yhdellä luunäpillä.... helppoa. Carlos 1 - Piiperöt 0.
Viestin lähetti Carlos
Ja niin, jos ette pidä tästä nykymenosta, niin kertokaa nyt sitten oikeasti miten asiat voi tehdä paremmin. Jos te sen tiedätte, niin julistakaa nyt hyvänen aika sitä ideaa muillekin, niin olette ennenpitkää jo hallituksessa. Sen sijaan jos parannusehdotukset ovat "köyhille lisää rahaa" ja "rikkaille lisää veroja", niin se ei ole kamalan rakentavaa keskustelua.
Te... siis oikeasti, ketkä vitun TE? Tässä kohtaa voitaneen tehdä huomio, että mitä tahansa, mitä nyt sanon (oletan, että olen se, jota puhutellaan) voidaan käyttää edustamaan nimimerkki Carlosin "piiperöt"-ryhmittymälle niputtamia virallisia mielipiteitä. Vastataan nyt kuitenkin, mutta vain, jos suostut tajuamaan, että tässä puhuu nimimerkki rapster, jonka potentiaalinen piiperöys, jos sellaista edes on, on yksi vitun väli tämän aiheen kannalta. Hmm?

Vaikken ole kansantaloustieteilijä (onneksi elämme EDUSTUKSELLISESSA demokratiassa, joten minun ei tarvitsekaan olla), olen antanut vakuuttaa itseni siitä, että meidän on mahdollista pitää hyvinvointivaltiomme ainakin jossakin muodossa. Tarvitseeko todella sanoa, että olen myös sitä mieltä, että onhan se "ihan hyvä" että laadituissa budjeteissa pysytään, eikä kassan tarvitse alijäämäiseksi jäädä? Meidän on todennäköisesti alettava laskea enemmän jengiä tänne väestörakenteen oikaisemiseksi. Olen myös sitä mieltä, että tämän maan matalatuloisia, perheellisiä ja työttömiä tulee edelleenkin tukea jo käytettävissä olevin työkaluin, opintotukeen tulee tehdä tasokorotus ensimmäisen kerran 12 vuoteen (inflaatio on aiheuttanut sen, että opintotuen ostovoima on pudonnut tuonaikaisesta alle puoleen), sekä opintuen asumislisä on sidottava paikkakunnan vuokratasoon. Tämän ansiosta voidaan todeta, että opiskelijoiden on mahdollista olla nimensä mukaisesti opiskelijoita, ja opintotuen tulorajoja voidaan laskea, mikä palauttaa osan rahoista välittömästi valtion käyttöön. Helsingin on nähdäkseni nostettava veroäyriään (ja ruvettava suuntaamaan vapautuvia varoja päivä- ja terveydenhoitoon, kirjastoihin sekä joukkoliikenteeseen), ja joitakin tärkeitä virastoja lienee pakko uudelleensijoittaa syrjäseuduille niiden talouden ja työllisyyden piristämiseksi. Kyllä, olen sitä mieltä, että nämä toimet on rahoitettava verovaroista, mistäpä muualtakaan. Ympäristö- ja jäteveroja on kohotettava, samoin kuin sähkön hintaa, joka ansaitsee reippaan korotuksen. Ja olen ihan rehellisesti sitä mieltä, että veroasteikon keski- ja yläpäästä on varaa kiristää vielä hiukan, ja suurimittaisen yritysveroalen voi unohtaa. Suuryritysten saamilla verorahoilla voidaan kustantaa vaikka koulutusta, jotta heille riittää osaajia jatkossakin.

Noilla pääsee alkuun. Suurin osa köyhille suunnatuista rahoista kuitenkin palaa ennemmin tai myöhemmin valtion kassaan, sillä päinvastaisista huhupuheista huolimatta työttömällä harvoin on varaa huidella ympäri maailmaa rahojaan tuhlailemassa.

Viestin lähetti Carlos
Mutta mihinkäs tämä kateellisten valitus Suomesta häviäisi. Yksi syy miksi nautin Sveitsistä vallan mahdottomasti. Mitä enemmän tienaat, sitä vähemmän joudut maksamaan veroja (prostentuaalisesti). Kun tienaat tarpeeksi paljon, saat neuvotella viranomaisten kanssa sopivan könttäsumman mitä maksat sitten vuodessa.

Moni varmasti ajattelee että huutava vääryys, mutta minun mielestäni näin pitäisikin toimia terveessä yhteiskunnassa. Kannustaa ihmisiä menestymään, eikä rankaisemaan menestyksestä. Ei ihme että kolmannes maailman rahavaroista on täällä.
Joku tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Minun mielestäni taas mikään ei kannusta enempää ihmisiä menestymään, kuin se, että täällä kaikilla on siihen mahdollisuus. Jos Suomi Sveitsin lailla "rankaisisi köyhiään siitä hyvästä, että ovat köyhiä" (niin kuin väsynyt läppä ympäri käännettynä kuuluu), aika harvaa täällä lopulta kannustettaisiin menestymään. Mutta hei, meillä on yhdentynyt ja avoin Eurooppa, ja jokainen voi valita oman kotimaansa - jos on tarpeeksi rahaa! Minä en ole ainakaan kateellinen, en sveitsiläisille, enkä suomalaisille olivat sitten rikkaita tai köyhiä. Olenpahan vain sillä tavoin optimistinen, että näen parannettavaa löytyvän aina. Maanpetosta?

Itselläni - kuten monella ystävälläni - on se onnekas tilanne, että yksinkertaisesti jaksamalla opiskella tulevaisuuteni on aika lailla turvattu, ja jos olisin siitä kiinnostunut, saattaisin joskus tulevaisuudessa kenties rikastuakin. Silti löydämme aina silloin tällöin tästä maasta jotain, joka ei ole ihan kondiksessa, vaikkemme Hannu Karpolle sukua olekaan. Toisaalta voisin olla myös vaikka töissä siivousfirmassa tai syystä tai toisesta työtön. Mutta eihän sekään nyt kai voisi estää minua puuttumasta yhteiskunnan epäkohtiin? Vai olenko nyt tai olisinko silloin sittenkin vain kateellinen, kuten kaikki muut "piiperöt"? Kerro Carlos, olen epätoivoinen!

Jos kateus on ollut suomalaisille ominaista, sitä on myöskin meihin jo mm. Topeliuksen Maamme -kirjan myötä juurruttama alistuvainen herranpelko ja suhtautuminen epäinhimilliseen raadantaan "köyhän osana". Esimerkiksi toisen eurooppalaisen kansan, Ranskan, suhtautuminen työläisiinsä on aivan erilaista. Saakohan tässä maassa jonain kauniina päivänä kritisoida valtarakenteita ilman, että leimataan turhanitkijäksi, kateelliseksi tai vallankumoukselliseksi kommunisti/anarkistiksi?
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Re: Pahoinvointia

Viestin lähetti Axel K.
Tätä ketjua lukemalla ei voi välttyä siltä ajatukselta että osa jatkoaikalaisista kärsii todella vakavista psyykkisistä ongelmista tai ovat yksinkertaisesti tyhmiä ja täysin kyvyttömiä näkemään asioiden suurempaa kuvaa oman vihansa läpi. Ja ovat menettänee empatian kykynsä todella pahasti.

Henkilökohtaisesti jatkossa katselen hyvin tarkkaan ainkin HIFK- sekä Jokerit-peleissä, ettei kukaan vedä hampaita suuhun tai potaise maiharilla päähän, KUN OLEN ERI MIELTÄ ja kannatan Kerhoa.

Väkivaltaa vaan lisää pojat, sillä kaikki maailman asiat ratkaistaan.

Yksi kysymys vielä: Jos kerran "viherpiipertäjät" ja mielenosoittajat ovat aivan turhia ja eivät saa mitään aikaiseksi, mistä kumpuaa niin suunnaton pelko heitä kohtaan että heidät täytyy vaientaa väkivallalla? Vai onko lopulta niin, että olette itse aivan samanlaisia kuin "kuokkavieraat". Etsitte vain omalle pahalle olollenne purkautumistietä ja öydätte sen väkivallasta, tässä tapauksessa "vaihtoehtonuoria" kohtaan.

Ja lopuksi: Voiko olla mitään naurettavampaa, kuin leimata muutosta haluavat ihmiset kateellisiksi. Jospa oikeasti löytyykin ihmisiä, jotka ajattelevat muutakin kuin rahaa ja omaa menestymistään, jopa niiden "menestyneiden" ihmisten joukosta?

Väkivallalla leikittely on huonoa provottamista.

Sääli on sairautta.
Jos sinä olet jostakin asiasta eri mieltä, niin se on täysin hyväksyttävää ja ymmärrettävää. Sama koskee näitä pikkuhippejä niin kauan kun ne eivät ole häiriöksi. Kaikki ne tietävät itse kuitenkin aiheuttavansa häiriötä ja yrittävät parhaansa mukaan häiritä linnanjuhlia. Tätä ei tapahtuisi jos otteet kovenisivat.
Kuinkahan nopeaa kaltaisesi jeesustelijat lynkkaisivat ihmisen, joka ilmaisisi rauhanomaisesti kaupungilla kyltein mielipidettään; "neekerit vittuun".
Taidan sitten kuitenkin olla psyykkisesti sairas, koska minulla on erilaisia mielipiteitä kuin sinulla. Loogista.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Viestin lähetti HN
Näin on, veljet! Hakataan ja tapetaan kaikki, joista me ei tykätä, saatana! Nappia niskaan vaan! Ja potkitaan enstex kunnolla!

Mitäs muuten sitten tehdään, kun ollaan itte niitä, jotka ei miellytä jotakuta? Saaks meidätkin hakata ja tappaa, jos jonkun tietyn valtamielipiteen omaavat ihmiset ei tykkää meistä?

Mielestäni valtion tulisi kyetä estämään järjestyshäiriöt ja ongelmat. Nykyisellä jeesustelulla se ei kuitenkaan tapahdu, kuten televisionkin välityksellä on huomattu. Harvatpa siellä aihauttaisi kuitenkaan harmia jos poliisi takoisi heitä pampulla nivusiin.

Niin, ja huomataanhan se kuinkaa te kukkahattutädit itse menetätte hermonne, kun joku ajattelee toisin kuin te absoluuttisine totuuksineen.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Re: Pahoinvointia

Viestin lähetti -Kantor-
Sääli on sairautta.
Jos sinä olet jostakin asiasta eri mieltä, niin se on täysin hyväksyttävää ja ymmärrettävää. Sama koskee näitä pikkuhippejä niin kauan kun ne eivät ole häiriöksi. Kaikki ne tietävät itse kuitenkin aiheuttavansa häiriötä ja yrittävät parhaansa mukaan häiritä linnanjuhlia. Tätä ei tapahtuisi jos otteet kovenisivat.
Kuinkahan nopeaa kaltaisesi jeesustelijat lynkkaisivat ihmisen, joka ilmaisisi rauhanomaisesti kaupungilla kyltein mielipidettään; "neekerit vittuun".
Taidan sitten kuitenkin olla psyykkisesti sairas, koska minulla on erilaisia mielipiteitä kuin sinulla. Loogista.

Ja sieltä löytyi ensimmäinen uhri. Jos väkivallattomuuden ja järkevän kommunikoinnin puolustaminen on jeesustelua, siinä tapauksessa on jeesustelija.

Sääli ON sairautta, mieluummin en sääli. Autan, jos kykenen. Suljena korvani, jos en jaksa kuunnella.

Missään vaiheessa en ole sanonut, että ihminen, jolla on erilaisia mielipiteitä kuin minulla, olisi psyykkisesti sairas. Mielestäni silmitön viha erilailla ajattelevia ja erilaisia ihmisiä kohtaan on sairasta ja pelottavaa. Tosin useinhan on näin: se mitä et tunne, sitä pelkäät. Ja pelko aiheuttaa vihaa ja viha väkivaltaa. Elämänkokemus ja tutustuminen erialisiin ihmisiin ja asioihin vähentää näitä pelontunteita.

Demokratiaan kuuluu oikeus osoittaa mieltä. Paikkojen rikkomista ja kaikenlaista turhaa häiriköimistä minäkin vastustan. Yksi asia mietityttää: onko syy vai seuraus, että mielenosoittajien keinot ovat koventuneet?
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Viestin lähetti Suomi-Salama
Juuri maikkarin uutisissa Jukka Vuorio (lieneekö tällekin palstalle kirjoitteleva jukkavuorio?) osoitti tasonsa. "Mikä sun nimi on, mikä sun nimi on" poliisille osoitettuna ja yhdistettynä poliisin varusteisiin kajoamiseen osoittaa todella asiallista käytöstä ja rauhanaatetta.. Varsinkin, kun ennen tapahtumaa sama mies toivoi rauhallista ja asiallista mielenosoitusta. Niin, ei ole koiraa karvoihin katsominen. Mutta he tekevätkin sen itse!

Ei helvetti repesin kun tämä näytettiin tänään uudestaan.
Edellisenä päivänä mies toivoo vakavana että homma saataisiin
vietyä rauhallisesti läpi. Ja seuraavana päivänä miekkonen on
tönimässä aitaa joku 'tun risu kädessä ja kyselemässä poliisilta
tämän nimeä. Naaman päällään joku avuton huivi. Ja tosiaan äijä
tempoi sitä vastarintaa aivan yksin ja suurimpana väkivaltaan
provosoijana. Mitä se sillä poliisin nimellä olisi mahtanut tehdä?
Siinä oli pelle isolla P:llä! Ei helvtti, heh hee.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Viestin lähetti HN
Kyse ei ole siitä, etten sulattaisi tai hyväksyisi omistani poikkeavia mielipiteitä. Se asia, jota en tässä kontekstissa hyväksy, on väkivalta ja siihen kiihottaminen (joksi väkivallan vaatiminen voidaan nähdä).

Kuinka monta kertaa tämä on sanottava, että se menee jakeluun: olen useimmasta asiasta eri mieltä kuin tämän ketjun aiheena olevat "Kuokkavieraat". Koen heidän ajatusmaailmansa varsin vieraaksi, enkä pidä heidän toimintaansa kovinkaan kannatettavana. En silti halua hakata enkä tappaa heitä, kuten en halua hakata enkä tappaa sinuakaan.

Mieti nyt ihan oikeasti ja tosissasi: jos ja kun olet valmis hyväksymään väkivallan valtamielipiteistä poikkeavia mielipiteitä esittäviä vastaan, oletko valmis siihen myös silloin, jos oma mielipiteesi jostain asiasta on valtamielipiteen vastainen?

Jos et ole, on minun todella vaikea löytää ajattelustasi minkäänlaista logiikkaa.

Kuten olen jo ketjussa maininnut, ainakin omasta mielestäni suht. selkeästi, en hyväksy väkivaltaa toisinajattelijoita kohtaan, mutta hyväksyn väkivallan järjestyshäiriöiden ehkäisemiseksi.
Jos tämä ajattelu on jonkun mielestä jotenkin sairasta tai vastenmielistä, niin sille en sitten voi mitään.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti HN
Jaa. Minun mielestäni kyllä kirjoitit näin:

HN: Aivan. Tuossahan mielestäni tehdään selkeä raja, mitä EI saa ylittää. Jos tuo raja tarkoituksellisesti ylitetään, rikotaan poliisin asettamia järjestyssääntöjä. Siis tehdään järjestyshäiriötä. Siis vastataan itse omista seurauksista.

Ampuminen on toki varmasti hatusta heitetty juttu, mutta taltuttamiseen voidaan tuossa vaiheessa mielestäni käyttää jo tarvittavia voimakeinoja.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Re: Re: Re: Pahoinvointia

Viestin lähetti Axel K.
Ja sieltä löytyi ensimmäinen uhri. Jos väkivallattomuuden ja järkevän kommunikoinnin puolustaminen on jeesustelua, siinä tapauksessa on jeesustelija.

Harmi kun mielenosoitukset eivät ole järkevää kommunikointia.

Viestin lähetti Axel K.
Missään vaiheessa en ole sanonut, että ihminen, jolla on erilaisia mielipiteitä kuin minulla, olisi psyykkisesti sairas. Mielestäni silmitön viha erilailla ajattelevia ja erilaisia ihmisiä kohtaan on sairasta ja pelottavaa. Tosin useinhan on näin: se mitä et tunne, sitä pelkäät. Ja pelko aiheuttaa vihaa ja viha väkivaltaa. Elämänkokemus ja tutustuminen erialisiin ihmisiin ja asioihin vähentää näitä pelontunteita.
[/B]

Useimmat täällä vaalivat järjestystä. Sen puolustaminen ei mielestäni ole kuitenkaan mitenkään sairasta.

Viestin lähetti Axel K.
Demokratiaan kuuluu oikeus osoittaa mieltä. Paikkojen rikkomista ja kaikenlaista turhaa häiriköimistä minäkin vastustan. Yksi asia mietityttää: onko syy vai seuraus, että mielenosoittajien keinot ovat koventuneet? [/B]

Mutta kun kaikki eivät välttämättä kannatta sellaista ihanaa demokratiaa, jossa kaikki pikkuhipit saavat osoittaa mieltään vapaasti. Luulisi demokratian toimivan demokraattisesti äänestämällä. Sitä vain eivät nämä radikaalit näemmä kuitenkaan tajua vaan pitää päästä väkisin esille. Mikseivät he voi äänestää niin kuin muutkin hyväksi havaitsemansa asian puolesta?
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Viestin lähetti HN
Sistis,

Mielestäni väkivallalla uhkailu ei tässä asiayhteydessä periaatteellisesti eroa väkivallan käyttämisestä.

Olen sitä mieltä, että poliisin tulee käyttää tarvittavaa määrää voimakeinoja järjestyshäiriön aiheuttajia vastaan, jotta häiriötilanne saadaan purettua ja sen aiheuttaja tarvittaessa poliisin huostaan - mutta vain tarvittavaa määrää, eikä enempää.

"Jos tulet tämän viivan yli, otamme sinut kiinni ja viemme putkaan" = Jees

"Jos tulet tämän viivan yli, hakkaamme/potkimme/tapamme/karkotamme sinut/sinua" = Nou

Väkivallalla uhkailua niin.. Mielestäni se on enemmänkin rajojen vetämistä. Jos raja on tarpeeksi korkea, niin se ei ylittyisi. Jos taas uhka on ainoastaan "putkaan vieminen", niin joku sen takuulla ylittää. Kaiken lisäksi ei niitä putkiakaan loputtomasti ole ja käytännössä lienee vaikea toimittaa noin 1000 hippiä putkaan.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Re: Re: Re: Pahoinvointia

Viestin lähetti -Kantor-
Harmi kun mielenosoitukset eivät ole järkevää kommunikointia.



Useimmat täällä vaalivat järjestystä. Sen puolustaminen ei mielestäni ole kuitenkaan mitenkään sairasta.



Mutta kun kaikki eivät välttämättä kannatta sellaista ihanaa demokratiaa, jossa kaikki pikkuhipit saavat osoittaa mieltään vapaasti. Luulisi demokratian toimivan demokraattisesti äänestämällä. Sitä vain eivät nämä radikaalit näemmä kuitenkaan tajua vaan pitää päästä väkisin esille. Mikseivät he voi äänestää niin kuin muutkin hyväksi havaitsemansa asian puolesta?

"Potku hampaisiin vaan kaikille kopukka pelleille ja junalippu kouraan ja seuraava asema siperian lyijykaivokset."

"Lapsikin ymmärtää, että noita kuokkavieraita pitäisi potkia päähän"

"Mutta jos ei kiinnosta pysyä poliisin määräämällä alueella linnan ulkopuolella, vaan aletaan riehumaan ja tönimään poliiseja, niin pamppua vaan. Ja kyllä, suuhun, niin että oppivat olemaan."

Yllä olevat esimerkit edustavat sitä mitä vastustan. En vastusta järjestyksenpitoa.

Aika mielenkiintoinen demokratia on sellainen, jossa ei saa osoittaa mieltään. Tai saa, kunhan ei ole pikkuhippi tai toisinajattelija. Mielenosoituksia tarvitaan, jotta KAIKKILLA säätyyn ja rotuun kuulumatta olisi mahdollisuus saada äänensä kuuluville. Aika pelottava skenaario olisi se, että mielitpiteitään voisi tuoda julki vain esim. lehdistön tai television kautta. Näitä kun voi sensuroida. Mielenosoituksia taasen ei voi, paitsi väkivallalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös