Itseäni ärsyttää eniten ne kuskit, joilla ei ole sitä taustapeiliä ollenkaan.
Esimerkki:
Ajoin Tampereelta Helsinkiin tuossa pari viikkoa sitten ja kun lähtö meni taas viime tinkaan, niin piti ajaa hieman ylinopeutta koko matka.
Nopeusmittari näytti n. 130km/h:ssa kun edessäpäin näkyi rekka ja sen takana Fiat Ducato-merkkinen pakettiauto, jotka ajoivat n. 100km/h, eli selkeästi hitaammin kuin minä. Lähes tyhjällä moottoritiellä tietysti vaihdoin ajoissa ohituskaistalle ja juuri kun olin pääsemässä pakettiauton rinnalle ja ohi, päätti tämä Tauno Vähäjärki lisätä nopeutta ja siirtyä minun eteeni. Seuraus: Jouduin painamaan rajusti jarrua, etten ajanut kyseisen kusen keltaisen auton perään. Sitten tämä sama Tauno Vähäjärki ei saanut aikaiseksi ohitusta, vaan päätti ajaa rekan rinnalla useita kilometrejä, niin että minunkin taakseni kerääntyi jono. Huoh!
Toinen tapaus oli puhdasta kiusantekoa. Tulimme Hämeenlinnasta muutaman ystäväni kanssa erään kaverini japanilaisvalmisteisella autolla. Heti moottoritielle päästyämme ohitimme tuliterän BMW:n, joka ajoi selkästi hiljempaa. Hetken kuluttua tämä BMW ajoi ohitse, mutta vaikka me pidimme matkavauhdin tasaisena, tämä Baijerin lahja ilmestyi taas hidastelemaan eteen, no ei muuta kuin ohi. Tämän jälkeen Bemarin kuljettajalla (vajaa 30v nuori mieshenkilö) meni lopullisesti hermot ja hän roikkui koko loppumatkan perässämme, mutta viereisellä kaistalla ja aina kun me päätimme vaihtaa kaistaa, tämä hemmo siirtyi viereiselle kaistalle. Lopulta, n. 200 metriä ennen omaa liittymäämme meidän vittuuntunut kuskimme painoi jarrut pohjaan ja ajoi loppumatkan 60km/h, niin samoin teki Bemarikuski.. on meitä moneen junaan.
Erään kerran näin moottoritiellä pimeällä, kun henkilöautoa hinattiin pois, eivätkä edes poistuneet ensimmäisestä mahdollisesta liittymästä. Ei hätävilkkuja päällä kummallakaan eikä mitään muutakaan mistä olisi voinut huomata, että kyseessä oli hinaus.. Jotkut eivät sitten ajattele yhtään.