Liikennekeskustelua

  • 11 139
  • 152

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Päätin avata uuden ketjun tuon takatalvi-keskustelun innoittamana. Aihe on sellainen, joka perinteisesti kiinnostaa ja puhuttaa. Eli siis liikenne, kuten otsikossakin lukee.

Onni kertoi takatalvi-keskustelussa, että kehätiellä on pakko pitää pieni turvaväli. Muuten eteen on koko ajan tulossa joku, ja oma matkanteko hidastuu. Ja koska turvaväliä ei voi pitää, niin kolareita tulee helposti. Tuossa on osa totta, ja osa ei.

Jos ajaa samaa vauhtia muun liikennevirran mukana ja pitää väliä sen parikymmentä metriä (joka oikeastaan on tosi vähän), ei oma matka hidastu vaikka siihen tulisikin joku. Tila auton ympärillä mahdollistaa joustavamman liikenteen, ja joustavuus taas jouduttaa liikennettä. Eli jos kaikki ajavat joustavasti, niin liikenne sujuu hyvin ja nopeasti. Tässä välissä muistan, minkälainen suomalainen autoilija loppujen lopuksi on, ja ymmärrän että tämä on kyllä kaunis ajatus, mutta... :rolleyes:

Mikä sinua ärsyttää liikenteessä? Perinteiset vilkutta kääntymiset, eteen kiilaamiset ja perässä roikkujat? Vai autoilijat, jotka yrittävät ajaa ylitsesi suojatiellä? Kävelijät pyörätiellä, pyöräilijät jalkakäytävällä? Jaa kokemuksesi ja tuntemuksesi. Näytetään, että jopa Kerho- ja Jokerifanit voivat keskustella samassa ketjussa asiallisesti ja toistensa mielipiteitä kunnioittaen :cool:
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se ärsyttää, jos uusissa autoissa ei toimi vilkut tai kuljettaja saa ne toimimaan vasta sen jälkeen, kun on jo kääntynyt. Tämä on varsin yleinen ongelma nykyajan autoissa. Ehkä tehtaat eivät tiedosta sitä, koska tuntuu siltä, että ongelma vain pahenee vuosien myötä. Minä en kyllä ostaisi sellaista autoa, jossa ilmenee tuonkin luokan pikkuvikoja.

Sitten ärsyttää sellaiset möhömahaiset turilaat, joiden on aivan välttämättä saatava auto kaupan oven eteen parkkiin ja joiden ajotyyli on muutoinkin sellainen kuin he kuvittelisivat, että jalankulkijoita, pyöräilijöitä tai muita ihmisiä ylipäätään ei olisi olemassakaan. Esimerkiksi juuri sieltä kaupan pihasta tielle kääntymistä varten ryhmittyessään he eivät katso sivuilleen. Tiedättehän, yleensä juuri siinä ennen maantietä kulkee pyörätie ja sieltä saattaa tulla pyöräilijä.

Minä autoilijana? Maailman paras tietenkin! Otan aina kaikki huomioon, en koskaan kiihdy ja nimitä muita autoilijoita idiooteiksi, enkä vahingossakaan koskaan roiskuta rapaa lastenvaunuja työntävän perheenäidin päälle.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Liikenne on minun päässäni psykologista sodankäyntiä, jossa pienetkin liikkeet ovat harkittuja ja tarkaan suunniteltuja täsmäiskuja, kuten esim. oma suosikkini, vastustajan "pussittaminen" moottoritiellä hitaamman auton taakse ja toisena muka jatkuvan ohituspaikan hakeminen ajaa edellä ajavan helposti raivokohtauksen partaalle. Näitä konsteja tietenkin käytetään vaan kaikenlaista piittaamattomuutta ja idioottimaisuutta liikenteessä osoittaneita kohtaan. Tarkoituksena tietenkin vain ärsyttää töppäilijöitä, ei saada aikaan mitään onnettomuuksia.
 

Jip Pii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ja anna meille tänäkin päivänä meidän jokapäiväinen road ragemme...

Parin kuukauden poissaolon jälkeen olen taas pikku hiljaa palaillut pienen koslani kanssa maailman parhaiden autoilijoiden pariin Suomen maanteille. Hitsi, miten muutamassa kuukaudessa pystyykin unohtamaan kaiken sen road ragen ja idiotismin, mikä teillämme esiintyy ja välillä uhkaa tarttua itseenikin, vaikka kuinka koitan pitää ikkunat kiinni.

Eniten liikenteessä pelottaa monen piittaamattomuus muista tielläkulkijoista ja ärsyttää tämä ikuinen omista oikeuksista kiinnipitäminen, myös silloin kun ne oikeudet oikeasti (=liikennesääntöjen mukaan) olisivat jollakin toisella. Suomalaisen autoilijan liikennesääntöjen tuntemus taitaa olla yllättävän heikko, ja pelottavan moni on täysin tai melko piittaamaton niiden tuntemiensakin sääntöjen suhteen. Esimerkkinä voidaan mainita vaikkapa se punaisen valon merkitys, suojatien eteen pysähtyneen auton ohittaminen tai suuntamerkin käyttö. Valitettavan harva autoilija ymmärtää vielä "sopu sijaa antaa" -ajattelua, mutta lisääntyvä peltilehmien määrä ehkä pikku hiljaa meidät siihen pakottaa.

Kuka opettaisi suomalaisille ns. vetoketju-tyylin , jolla liikenne vetää silloinkin, kun kaksi kaistaa supistuu yhdeksi. Yksi auto, mutta vain yksi kerrallaan vuoronperään molemmilta kaistoilta. Kuitenkaan ei pidä olla ylikohteliaskaan ja päästää itsensä eteen kolmea toiselta kaistalta, sillä silloin oma jono pysähtyy ja takana road rage kasvaa. Tässä kotikulmillani on kohta, jossa vilkasliikenteisen kadun oikeanpuolimmainen kaista on ollut jo yli kolme kuukautta rakennustyön vuoksi poikki. Ja mihin tämä johtaa suomalaisessa liikenteessa? Ihmiset ryhmittyvät sille vetävälle vasemmalle kaistalle jo puoli kilometriä ennen, koska pelkäävät, ettei kukaan kumminkaan päästä minua siihen väliin. (Ja sitten nämä samat ihmiset päättävät jo puoli kilometriä ennen ko. kohtaa, etteivät hekään päästä ketään eteensä: "jokaisen on vaihdettava tälle kaistalle jo puoli kilometriä ennen"). Seurauksena on, että tien liikenteenvälityskyky laskee puoleen ja kaikki edeltävät risteykset ovat koko ajan tukossa, kun kaikki vahtivat mustasukkaisesti omaa paikkaansa jonossa. Ja road rage kasvaa vaikuttaen ajamiseen seuraavissakin kymmenessä risteyksessä. Jos vetoketju toimisi kaikkien yhteispelillä, kaksi jonoa vetäisi tasaisesti ilman että kenekään tarvitsee pysähtyä. Enemmän autoja menisi tunnissa ohi ko. paikan.

Sitten tämä omista oikeuksista kiinnipitäminen. Tapahtui tänään T-risteyksessä: Tulin sitä "vasenta sakaraa" pitkin aikeenani jatkaa suoraan. Oikealta, jossa ei ollut kolmiota, tuli yksi Volvo aikeissa kääntyä minun tulosuuntaani sekä vastaan tuli kolme autoa myöskin matkalla minun tulosuuntaani. Koska tuo Volvo ei voinut kääntyä vasemmalle oikealta tulleiden kolmen auton vuoksi, minusta oli hyvin järkevää, että minä jatkaisin, varovaisesti risteystä lähestyttyäni, matkaani pysähtyneen Volvon editse. Vaan volvoilijapa oli toista mieltä. Hänen mielestään hänellä oli minuun nähden etuajo-oikeus. Sujuvasta liikennöimisestä viis. Tämä oli työntämässä keulaansa minun eteeni ikään kuin "varoitukseksi" minulle, vaikka hän ei vielä voinutkaan kääntyä. Mutta olihan hänellä etuajo-oikeus, joo! Käsittämätöntä minä itse -politiikkaa. Moni autoilija kaipaisi vielä pelisilmää liikenteessä.

PS. Suomi-Salama; miten niin sinä olet maailman paras autoilija? Tuu viivalle, vai ekkö uskalla? Sää et uskalla. Et uskalla tulla viivalle.

PS2. BigRedBobin toteamus liikenteestä psykologisen sodankäynnin areenana kuvaa aika lähelle minunkin tuntojani nykyliikenteestä. Kuka onkaan ovelin omassa peltilehmässään ja kyykyttää tyhmiä parhaiten? Se parhaiten nauraa, joka viimeeksi nauraa.
 

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
Listaan lisää myös puusilmät, jotka kääntyessään vetävät ensin liinat kiinni, sen jälkeen vasta vilkkua. Jos sittenkään. Siinä sitten arvaillaan että mihinkä sitä ollaan menossa. Ja kamikaze-tyyppiset kaistanvaihdot suoraan eteen taikka päälle, yleensä vanhemman rouvashenkilön suorittamina. Yleensäkin kun autossa ollaan liikkeellä, kannattaisi keskittyä siihen mitä tekee, eli ajaa autoa ja seurata liikennettä. Ei kaiveta sitä nenää, ei näpytellä sitä tekstaria, eikä selailla eroottista materiaalia. Tietysti minä, Maailman Paras Autoilija, saan itse tehdä näitä kaikkia. Yhtäaikaa.

Nimimerkillä "niin kauan kuin koppimoponi vakuutus on lähes 4tmk vuodessa, en turhia väistele."
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Oman liikenneasenteeni voi tiivistää aika hyvin tähän lauseeseen:
"sattuu mitä tahansa niin kaikki ok kunhan ei ole oma vika"
Nykyautoissa on kuitenkin aika vaikea tapattaa itseään... ja toisaalta jos kuolee niin eipähän tarvitse murehtia jos olisikin oma vika.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kerran Suomesta ollaan tekemässä Norjan tavoin liikenneympyröiden kehtoa, niin suomalaisille pitäisi järjestää jonkin sortin pakolliset kurssit ympyröistä ja ennenkaikkea niissä ajamisesta. Voiko se olla niin prkl:een vaikea tajuta, että ympyrässä saa olla kaksi autoa. Tänne matinkyläänkin on tullut kaksi ympyrää ja molempien läpi joutuu ajamaan, mikäli haluaa länsiväylälle suorinta reittiä. Hermot meinaa mennä autoilijoihin, jotka jäävät seisomaan ja ihmettelemään uskaltaisiko sinne ympyrään mennä. Prkl.!

Toinen asia : autoilijat, jotka jäävät kauppojen yms. parkkipaikoilla keskelle tietä odottamaan, josko jostain lähtisi auto pois. Prkl.!

Kolmas seikka : autoilijat, jotka eivät ymmärrä kiihdytyskaistan tarkoitusta. Ei, sen tarkoitus ei ole se, että sieltä ängetään 20 km/h hitaampaa vauhtia liikenteen sekaan. Mielellään ilman vilkkua. Prkl.!

Neljäs kohta : autoilijat, jotka pysäköivät autonsa kolmen sentin päästä omasta. Joko siten, että joutuu kömpimään pelkääjän puolelta sisään tai taskuparkissa puskuri puskuriin. Yritä siinä sitten lähteä toista kolhimatta. Prkl.!

Viides ja viimeinen kohta : AUTOKOULUN AUTO, JOTA AJAA OPPILAS. Kyllä, myös minä olen sen hel..tin kokenut. Ohitse mennään joka puolelta ja tullaan eteen kahden sentin päähän ja roikutaan puskurissa kiinni. Silti niihin menee hermo, eikä tule ajateltua "itsekin olen ollut samassa asemassa". Suora, kuiva tie jolla kolmenkympin rajotus. Edessä autokoulun auto ja vastapalloon tulee sen verta liikennettä, ettei ohi pääse. Siinä sitten körötellään kuin kuuluisat köyhän talon porsaat ulokkeen kasvaessa otsaan.

Nimimerkki "autoilu on oikeasti mukavaa"
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Minua rassaa autoilijat, jotka päättävät pestä tuulilasin juuri silloin, kun meikä prätkäilee perässä.. toinen on sivu-ikkunasta ulos lentävä palava fimppi.
Yleensäkin nää, joille auton siisteys sisältä kulkee etusijalla ja sivuikkuna merkitsee sitä, että kaiken jota ei tarvitse, voi heittää siitä ulos.
 

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ennen kuin sain ajokortin, minua ärsyttivät autot, jotka risteyksessä aloittivat julmetun kiihdytyksen kävellessäni punaisia päin. Nyt, saatuani kortin, minua ärsyttävät jalankulkijat, jotka kävelevät punaisia päin tai ovat koko ajan sen näköisiä, että aikovat hypätä auton eteen.
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mua rasittaa semmoset kuskit, jotka liikennevaloissa pysähtyy ehdottomasti vasta suojatien päälle, ei missään nimessä ennen suojatietä. Minulle opetettiin autokoulussa, että liikennevaloissa pitää pysähtyä ennen ensimmäistä valotolppaa, mutta sitä ei taida olla opetettu muille. Ja kaiken huippu on, kun tämä autoilija ei malta pysäyttää autoaan kokonaan vaan liu'uttaa sitä jatkuvasti eteenpäin, kunnes on joko kokonaan suojatien päällä (ja jalankulkijat eivät pääse ylitse...) tai sitten keskellä risteystä. Voi että tollaset ottaa mua päähän!!! :mad:

Toinen juttu on vanhukset, jotka eivät muista liikennesääntöjä vaan tunkevat eteen vasemmalta ja kääntyvät oikealle vasemmanpuoleiselta kaistalta.

Maantiellä eniten verenpainetta kohottavat hullut ohittajat. Tiellä saattaa olla näkyvyyttä kilometrien matkalla, mutta silti pitää lähteä siitä edellä olevasta rekasta ohi juuri vähän ennen vastaantulevaa autoa (=minua!). Vastaantulija sitten yrittää jarruttaa ja välttää mahdollisen kuolonkolarin, kun tämä useimmiten pakettiautoa ajava kuljettaja nippanappa välttää kolarin pujahtamalla aivan rekan nokan eteen omalle kaistalleen. Tämä kaikki tapahtuu tietenkin n. puolen kilometrin päässä ohituskaistasta...

Nimim. Monta kertaa on torvi soinut
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"Minulle opetettiin autokoulussa, että liikennevaloissa pitää pysähtyä ennen ensimmäistä valotolppaa, mutta sitä ei taida olla opetettu muille"

Se riippuu autokoulusta, ainakin YD:ssä tuntuvat keksivän kaikenmaailman YD-metodeja sotkemaan liikennettä tms.
Tilanne kuitenkin loppujen lopuksi on se että kääntymiskaistat ovat rajallisen pituisia ja esim. Länsiväylällä Espoonlahden liittymä idästä tullessa (tiedätte varmaan mistä puhun) on about 5 metriä pitkä ja sitten kun siellä liittymän lopussa on valot/risteys ja niihin joku välkky jättää "turvavälin" se tarkoittaa sitä että se turvaväli kertautuu sellaiseksi että liittymään tulijat huomaavat jonon ulottuvan reilusti varsinaisen motarin puolelle tukkien liikenteen ym. En nyt paremmin osaa tilannetta kuvata mutta asiasta perillä olevat tahot kyllä tietävät mistä puhun.
Etenkin Pk-seudulla missä autoja riittää (Ja etenkin Espoo) olisi tuhoon tuomittu jos joka paikassa yritettäisiin pitää välejä ym. Esim. Kehä I:llä jokainen kääntymiskaista välillä Länsiväylä-Leppävaara on n. 4 auton mittainen ja jos siinä rupeaa laittamaan liikaa väliä ennen valoja niin se viides ei mahdukaan jne. vitutus kasvaa kun joutuu a) ajamaan ohi b) tukkimaan varsinaista ajokaistaa.

Kaikki autokoulun teoriat eivät toimi käytännössä.
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti varjo

Kaikki autokoulun teoriat eivät toimi käytännössä.

Eivät tietenkään. Oman järjen käyttö on sallittua, jos ne oman järjen tuotokset vaan ovat muidenkin osapuolien kannalta järkeviä. Ja YD:stä en sitten sanokaan mitään...

Ja mä en nyt puhunut mistään turvaväleistä, vaan siitä, että valoissa ensimmäisenä oleva auto tunkee nokkansa siihen edessä olevalle suojatielle.
 
Viimeksi muokattu:

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tjaa, meidän perheessä on ajettu neljä autoa lunastukseen, joten kannattaa olla varuillaan, kun Kanta-Hämeessa ajelette...
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti finnishninja
Minusta rekka-autot pitäisi ehdottomasti saada pois teiltä.

...mutta toisaalta; on hitommoinen työ saada ne nostettua takaisin tielle...ehe-ehe; nyt lähden nukkumaan, kun menevät näin vitsikkäiksi nämä meikäläisen viestit.
 

Jip Pii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
YD:n turvaväli väärinkäytettynä

Viestin lähetti varjo
Se riippuu autokoulusta, ainakin YD:ssä tuntuvat keksivän kaikenmaailman YD-metodeja sotkemaan liikennettä tms.
... niihin joku välkky jättää "turvavälin" se tarkoittaa sitä että se turvaväli kertautuu sellaiseksi että ...
Ymmärrän yskän, ja "tuomitsen" ainakin kerran päivässä kaupunkiliikenteessä jonkun kanssa-autoilijan YD-tomppeliksi. (Siinä autossa on ne peilit; eikö siellä YD:ssä puhuttu mitään niistä?) Tämä YD:n "turvaväli"-ajattelu, jota he käsittääkseni itse hienosti kutsuvat pakoreitin auki pitämiseksi, on kaupunkien ruuhkissa ihan ok niin kauan, kun kukin YD-autoilija imaisee välin sen jälkeen kiinni kun jonossa on jo takanakin seuraava auto joko täysin tai mieluummin lähes pysähdyksissä. Harmíttavan monelle vaan jää tämä pakoreitti auki koko valoissa/risteyksessä seisomisen ajaksi ikään kuin maksimaalisen varmuuden vuoksi, eli siksi että se varsinainen liikennepelisilmä puuttuu/ei ole vielä ehtinyt kehittyä/ei taivu katsomaan taustapeiliin.
 

JESSE

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
finnishninja sama vitutus täällä on tullut muutaman kerran maistettua sitä litkua tulee mieleen laimentaakohan ne sitä ollenkaan!!??
Joka kerta vaan jos ei ole kiiren niin olen ajanut kaverin rinnalle valoissa tai muussa sopivassa paikassa ja huomattanut! Tulee kivoja keskustelu hetkiä!
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Moottoritiet

...tai tarkemmin moottoritiellä ajaminen.
On se kumma miten paljon näitä "ajan-niin-lujaa-kun-uskallan-että-en-ehdi-peiliin-katsoa" tyyppejä löytyy. Yleensä ajavat vielä vähän alle nopeusrajoitusten ja heti kun näkyy esim. rekka about kolmen kilsan päässä niin vasemmalle kaistalle vaan että ei jäädä pussiin.
Tai sitten nämä "ajan-sallittua-nopeutta,-muut-väistävät-minua" tyyppejä. Kun mahdollinen ohituspaikka tulee niin toiselle kaistalle vaan vaikka takana tullan vieläkin lujempaa.
Kaiken huippu on jotkut sankarit jotka eivät uskalla ajaa lähelläkään sallittua nopeutta. Miksi he...tissä pitää ajaa motarilla, vieressä on melkein aina "tavallinen" maantie.
 

w00kie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Ässät
Pari asiaa tulee mieleen...

1) Ajetaan 80 km/h alueella 70 km/h. Itse ajelen perässä ja ohi ei pääse kun autoa lappaa vastaan koko ajan. "No, kohta tulee ohituskaista", ajattelen. Vaan mitä h**vettiä, edellä ajava lämäsee tallan pohjaan ja painaa satakakskymmentä lasissa, kunnes ohituskaista loppuu ja vauhtia voi jälleen hiljentää... :mad:

2) Asia josta joku jo kirjoittikin, eli se KIIHDYTYSkaista... Eli koitetaan tunkea 100 km/h ajavan autojonon sekaan vauhdilla 60 km/h!! Siis eikö tosiaan jo nimestä tajua mitä varten se kaista siinä menee... Vaimokin kuuluu tuohon samaan kastiin, kun itse lähden kiihdyttämään moottoritielle mennessä, niin vaimo kiljuu vieressä, että: "Älä nyt hullu aja noin kovaa!! Sieltähän tulee koko ajan autoja!!" :mad:

3) Se vilkun käyttö... Vilkku menee päälle, jos menee, siinä vaiheessa kun se ojennettu etusormi siihen rattia kääntäessä osuu... :mad:
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Minua rassaa liikenteessä eniten joustamattomuus. En tarkoita sitä, että pitäisi olla jatkuvasti vain antamassa tietä ja muuta vastaavaan vaan sitä, että uppiniskaisesti mennään minä itse -periaatteella aivan tilanteesta riippumatta. Luulen tietäväni, mitä katua Jip Pii tarkoittaa tuossa vetoketjuperiaate-kirjoituksessaan, koska kyseinen pätkä sattuu valitettavasti työmatkalleni. Siinä kyllä näkee jos jonkinlaista suoritusta. Itse olen ottanut periaatteen, että ajan oikeaa kaistaa noin parinsadan metrin päähän kaistan loppumisesta, ja sitten vaihdan kaistaa. Yleensä on saanut hyvin tilaa, kun ei ole väkisin tunkenut vaan kysyvästi vilkaissut vieressä olevan auton kuljettajaa. Samoin itse päästän eteen, jos joku antaa ymmärtää, että haluaisi kaistalleni tulla.

Mutta, peräänkuuluttamani joustavuus loppuu siinä välissä, kun sieltä oikealta tulee joku heittämällä koko jonon ohi ja yrittää tulla ilman vilkkua eteen. Silloin ei tilaa tule. Minä itse -asenne kun ei herätä minkäänlaista sympatiaa.

Chip: Kokeiles joskus sellaista, että "vahingossa" kävelet sitä suojatiellä olevan auton keulaa päin. Siitä melkein kaadut konepellille, ja sitten hämmästyneen näköisenä ihmettelet sitä suojatiellä olevaa autoa. Muista katsekontakti välillä kuljettajan kanssa, jonka jälkeen tutkiskelet suojatiemerkintöjä ja sen jälkeen taas autoa. Voi alkaa kuljettajalla korvia kuumottaa :cool:
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Designer:
Tuohon ideaasi yhdistetään vielä italiasjalkapalloilijan rituaalit tasapainon kadotessa ja huudetaan niin hlvtisti niin siinähän saa nauraa...hmm jos homman kuvaisi videolle siitä saisi aika hyvää settiä Tosi-tv:seen ym. Huono homma vain on se että joku saattaisi sitten yrittää paeta paikalta ja ajaa "uhrin" päältä vahingossa...apus kuvaus.
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Designer

Chip: Kokeiles joskus sellaista, että "vahingossa" kävelet sitä suojatiellä olevan auton keulaa päin. Siitä melkein kaadut konepellille, ja sitten hämmästyneen näköisenä ihmettelet sitä suojatiellä olevaa autoa. Muista katsekontakti välillä kuljettajan kanssa, jonka jälkeen tutkiskelet suojatiemerkintöjä ja sen jälkeen taas autoa. Voi alkaa kuljettajalla korvia kuumottaa :cool:

Joo, mä testaan. Parempi on vielä, jos rämäytän polkupyörällä auton kylkeen... :D
 

kookoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti w00kie
Pari asiaa tulee mieleen...

1) Ajetaan 80 km/h alueella 70 km/h. Itse ajelen perässä ja ohi ei pääse kun autoa lappaa vastaan koko ajan. "No, kohta tulee ohituskaista", ajattelen. Vaan mitä h**vettiä, edellä ajava lämäsee tallan pohjaan ja painaa satakakskymmentä lasissa, kunnes ohituskaista loppuu ja vauhtia voi jälleen hiljentää... :mad:


tämän kyllä allekirjoitan täysin.
on se kyllä yks s#¤%&a mikä siinäkin on että se on aina sama juttu.....
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti JESSE
finnishninja sama vitutus täällä on tullut muutaman kerran maistettua sitä litkua tulee mieleen laimentaakohan ne sitä ollenkaan!!??
Joka kerta vaan jos ei ole kiiren niin olen ajanut kaverin rinnalle valoissa tai muussa sopivassa paikassa ja huomattanut! Tulee kivoja keskustelu hetkiä!

Joo.. jostain kumma syystä he kyllä huomaavat välittömästi mitä tuli tehtyä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös