Itse en ole koskaan syttynyt oikein änärin katsomiseenkaan. Minulle riittää, kun näkee maailmanluokan suorituksia silloin tällöin sen sijaan, että niitä näkisi kokoajan. Kun ei ole intohimoa itse sarjaan eikä mihinkään joukkueeseen, niin mitkään taikatemput jäällä ei sitten tätä puutetta kompensoi.
Taitaa nousta iso haloo vielä kesän aikana Liigan tilanteesta. Taloustilanne seuroilla on historiallisen surkea. Hiltunen ja kumppanit saavat näillä uusimmilla sarjauudistuksilla potkittua tölkkiä eteenpäin ja säilyy sellainen "katsotaan nyt vielä auttaisiko tämä" -tunnelma. Jos seurat ovat yhtä kuralla yhdenkin kauden lisää, en näe Hiltuselle mitää jatkoa. Vika on puitteissa, joissa liiketoimintaa yritetään harjoittaa. Voi tietysti olla, että nykyään tehdään jo oikeita asioita, mutta ne aloitettiin liian myöhään, vastahakoisesti ja vain massiivisen painostuksen jälkeen niin pelaajien kuin katsojien suunnalta.
Ei liity Liigaan, mutta aika tragikoomista sekin, että Markkanen jatkoi töihin CHL:n organisaatioon, joka on toinen persenettoa kaikille seuroille generoiva konstruktio. Miten tämäkin on edes mahdollista. Mitä enemmän tehtävässään tunaroi, sitä isompi kysyntä näyttää olevan palveluksille.
Jonkun pitäisi nyt ihan oikeasti jyrähtää ja varmasti media tässä kesän aikana yrittääkin, kunhan loputkin madonluvut tilinpäätöksistä saadaan julki.