Rehellisesti sanoen, minä ainakin olen huolissani seurojen taloudesta, vaikka täälläkin aika monet toppuuttelevat sillä, että "kyse on vain muutamasta pudotuspelistä/pudotuspelejä ei ole budjetoitu".
Ruotsia myöden puhutaan katastrofista talouspuolella, eikä seurojen omat ulostulot ainakaan ole positiivia olleet oikein missään. Jos nyt olen oikein tulkinnut, niin rahaa ei seuroille tule mistään, mutta samalla kuitenkin kulut pysyvät suurina. Tilanne on siinäkin mielessä haastava, kun mitään ei ole myydä. Jollei mitään ole myydä, niin mistä helvetistä sitä rahaa sitten seuroille tulisi? Kampanjat ovat kyllä erinomaisia reagointeja tähän tilanteeseen, mutta ovatko isossa kuvassa kuitenkaan merkittäviä? Pienikin taloudellinen apu on kuitenkin kullanarvoista, joten ehdottomasti kannatan tukemaan paikallista, jos lompakko antaa myöden.
Katsotaan mitä tässä tapahtuu. En usko vielä yhdenkään seuran konkurssiin, mutta kyllä moni seura tulee olemaan vähintäänkin kusessa, eikä yksikään seura kyllä kuivin jaloin tästä selviydy.
Fakta kuitenkin on, ettei tässä ole varaa menettää ensimmäistäkään kotimaista ammattilaisseuraa.