Raiskauksesta noin yleensä. En vaan voi käsittää motivaatiota. Siis ensinnäkin, jos on huippulätkäpelaaja, hyvässä fyysisessä kunnossa jne., niin silloin ei pitäisi edes tarvita raiskata. Luulisi, ettei ihan älyttömän suuren työn takana ole suostumuksellinenkaan.
Tässäkin on kääntöpuolensa. Oma status voi tehdä pääkopalle kummia ja saa ihmisen ajattelemaan itsestään liikoja. Juuri tuo ”lätkäpelaaja ja hyvä, fyysinen kroppa” tuo ajatuksen, että ”voi tehdä mitä huvittaa, kyllä se nainen minua kuitenkin haluaa” yms.. Sama pätee muihinkin julkisuuden henkilöiden tekemiin rikoksiin. Monella ajatusmaailma on valitettavasti hyvin yksinkertainen ”Eksä tiedä kuka mä oon?”. Naiset kyllä osaavat kunnioittaa itseään, eivätkä kaikki valitse seksikumppaneitaan kropan/statuksen takia.
Mutta kyllä harmittaa nämä tapaukset, vaikka tästä tuoreimmasta ei ole tuomiota vielä annetukaan.
Jos näistä jotain posia pitää löytää, niin jäätä rikotaan sen osalta, että jääkiekkoilijatkin ovat vain ihmisiä eivätkä vain täydellisyyden perikuvia. Case Lahtinen opetti paljon, sillä itse olen Seveä (ja paljon muita yksilöitä) fanittanut pitkään. Tämä kuitenkin näytti sen kuuluisan totuuden, idoleihin ei kannata luottaa. Tämä opettanut katsomaan niitä muita ihmisinä eikä pelkkinä julkisuuden henkilöinä. En alussa millään uskonut Sevestä tuollaista, en ehkä vieläkään kokonaan, mutta alan sisäistämään sen faktan että hän saattaa ihan oikeasti olla syyllinen. Enkä siis missään nimessä puolustele häntä.