Liigapelaajat rikoksen tiellä

  • 392 274
  • 1 967

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Mahdollisimman monen olisi hyvä tietää että mediat eivät tässä tapauksessa suurella todennäköisyydellä tule nimeä julkaisemaan koska tekijä ollut alaikäinen. Aina media ei julkaise edes vielä tätäkin pahempien syytettyjen/tuomittujen nimiä kun teko ollut alle 18v

Kotimainen media ei julkaise. Sen sijaan Pohjois-Amerikassa nimi kyllä julkaistaan, jos sattuu esimerkiksi olemaan sellainen pelaaja jolla on NHL-varaus, jolloin asialla ylipäätään uutisarvoa siellä on.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Kyllähän täällä varmaan suurin osa tietää nimen, mitä hyötyä siitä on jos ekana, tokana, kolmantena jne pääsee sen nimeämään?
Sillähän ei ole merkitystä ja tässä ei ole vielä tuomittu ketään, on pelkkä syyte.

Internetin lynkkaus ja moralisointikomiteat tarvitsee täytettä jatkuvaan tarpeeseensa. Ja vastaavasti mediakoneisto tarvitsee klikkejä että tulee katetta viivan alle.
 

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Saapa nähdä onko tämä kaveri kokoonpanossa seuraavassa pelissä niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. Ei häntä toki ainakaan vielä ole syylliseksi tuomittu, mutta luulisi tuollaisessa tilanteessa henkisen kuorman olevan sen verran kova, ettei jääkiekon pelaamisesta ammattitasolla ja normaalista pukukoppi elämästä joukkuekavereiden kanssa tulisi yhtään mitään.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kotimainen media ei julkaise. Sen sijaan Pohjois-Amerikassa nimi kyllä julkaistaan, jos sattuu esimerkiksi olemaan sellainen pelaaja jolla on NHL-varaus, jolloin asialla ylipäätään uutisarvoa siellä on.
Aikamoista paapomista. 17-vuotias on oikeudellisesti vastuussa tekemisistään. Ymmärtäisin jos kyse olisi alle 15-vuotiaasta. Noh näillä mennään.

Kikkelin tai sormien väkisin työntäminen pesälle on kyllä ihan vitun tyhmä tapa pilata työuransa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Haluaisin muistuttaa kaikkia myös siitä että syytetty pelaaja on tekohetkellä ollut alaikäinen ja hänen nimeään ei tulla julkasemaan mediassa tämän takia

Ei se enää ole alaikäinen ja satavarmasti julkaistaan jos tuomio tulee.
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jääkiekon machokulttuuri yhdistettynä siihen, etteivät kiekkoilijat varmaan noin keskimäärin ole niitä penaalin terävimpiä kyniä aiheuttaa kaikenlaista.
Valitettavasti raiskauksia ja muitakin rikoksia tekevät myös muut urheilijat. Ei ole pelkästään kiekkomaailman ongelma.
 

ijuka

Jäsen
Raiskauksesta noin yleensä. En vaan voi käsittää motivaatiota. Siis ensinnäkin, jos on huippulätkäpelaaja, hyvässä fyysisessä kunnossa jne., niin silloin ei pitäisi edes tarvita raiskata. Luulisi, ettei ihan älyttömän suuren työn takana ole suostumuksellinenkaan.

Ja toisaalta, ainakin mielestäni on jo ajatuksena ihan tylsä, siis parasta siinä on se kanssakäyminen. Jutteleminen, kiusoitteleminen jne. siis kenen mielestä on oikeasti edes kivaa pökkiä jotain tiedotonta sammunutta? Tai mitä vaan.

Siis vähän vaikea käsittää. Mutta ihmisiä on moneen junaan.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lupaava ura piloille siinä kakskymppisenä ja todennäköisesti hankala loppuelämä myös samalla.

Ei vittu voi jotkut ihmiset olla tyhmiä.

Täällä on nyt jo tällaisia kommentteja eli eiköhän se ole varsin hyvä juttu ettei sitä nimeä tarvitse täällä tässä kohtaa julkisesti tuoda esille.

Jaellaan näitä kommentteja sitten jos pelaaja tullaan kyseisestä teosta tuomitsemaan.
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Raiskauksesta noin yleensä. En vaan voi käsittää motivaatiota. Siis ensinnäkin, jos on huippulätkäpelaaja, hyvässä fyysisessä kunnossa jne., niin silloin ei pitäisi edes tarvita raiskata. Luulisi, ettei ihan älyttömän suuren työn takana ole suostumuksellinenkaan.
Kun olet umpikännissä ja saat typerän päähänpiston niin ei siinä paljon henkilön taustat vaikuta. Tuskin Lahtinenkaan suunnitteli etukäteen raiskaavansa ketään tuona yönä mutta niin se vain tapahtui.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Näitä raiskausuutisia lukiessa alkaa pakosti miettimään, kuinka moni nainen (tai mies) on joutunut vuosikymmenien saatossa liigapelaajan raiskaamaksi tai seksuaalisesti häiriköimäksi joutumatta koskaan vastaamaan rikoksistaan. Jääkiekkoahan on harrastettu ja pelattu Suomessa vaikka kuinka kauan, joten on syytä olettaa, että lukumäärä on varmasti aikamoinen. Jalkapalloilijoitahan on joutunut varsinkin tällä vuosituhannella useinkin käräjille vastaamaan tekosistaan, mutta itse en ainakaan muista kovinkaan montaa juttua liigapelaajien osalta ennen tätä vuosikymmentä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Lupaava ura piloille siinä kakskymppisenä ja todennäköisesti hankala loppuelämä myös samalla.

Ei vittu voi jotkut ihmiset olla tyhmiä.

Teet kovin kauaskantoisia päätelmiä pelkästään sen seikan nojalla, että syyte on nostettu käräjäoikeudessa. Kaikenlainen syyllisyydellä spekuloiminen ennen kuin tuomioistuin on ratkaisunsa antanut on, kaikella kunnioituksella, silkkaa typeryyttä.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Valitettavasti raiskauksia ja muitakin rikoksia tekevät myös muut urheilijat. Ei ole pelkästään kiekkomaailman ongelma.

Tähän omakohtainen kokemus. Olin itse 28v kun mua pokas yks komea kundi. Sillä oli ikää 17v. Siinä kävi sitten loppujen lopuksi niin että touhuiltiin. Homma kuitenkin tapahtui täysin sen halujen mukaan eikä siitä mulle mitään seurannut.

Joku irvistelee tästäkin että enkö omanikäistäni seuraa löytänyt? Niille tiedoksi mitä sanoin aiemmin, se itse halus seksiä mun kanssa.

Toisaalta nuoremmat kundit jos haluaa vanhempaa jätkää niin ne pitää kyllä pääsääntöisesti turpansa kiinni.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Näitä raiskausuutisia lukiessa alkaa pakosti miettimään, kuinka moni nainen (tai mies) on joutunut vuosikymmenien saatossa liigapelaajan raiskaamaksi tai seksuaalisesti häiriköidyksi joutumatta koskaan vastaamaan rikoksistaan. Jääkiekkoahan on harrastettu ja pelattu Suomessa vaikka kuinka kauan, joten on syytä olettaa, että lukumäärä on varmasti aikamoinen. Jalkapalloilijoitahan on joutunut varsinkin tällä vuosituhannella useinkin käräjille vastaamaan tekosistaan, mutta itse en ainakaan muista kovinkaan montaa juttua liigapelaajien osalta ennen tätä vuosikymmentä.
Totta.. jalkapalloilijathan eivät tähän syyllisty, koska kaatuvat filmaamaan jo paljon ennen itse tapahtumaa.
 

Maukka187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Florida Panthers, Koovee, FC Haka, NHL
Näitä raiskausuutisia lukiessa alkaa pakosti miettimään, kuinka moni nainen (tai mies) on joutunut vuosikymmenien saatossa liigapelaajan raiskaamaksi tai seksuaalisesti häiriköidyksi joutumatta koskaan vastaamaan rikoksistaan. Jääkiekkoahan on harrastettu ja pelattu Suomessa vaikka kuinka kauan, joten on syytä olettaa, että lukumäärä on varmasti aikamoinen. Jalkapalloilijoitahan on joutunut varsinkin tällä vuosituhannella useinkin käräjille vastaamaan tekosistaan, mutta itse en ainakaan muista kovinkaan montaa juttua liigapelaajien osalta ennen tätä vuosikymmentä.
Karu totuus on, että tässä ei ole kyse jääkiekon tai urheilijoiden ongelmasta, vaan ihan koko yhteiskunnan ongelmasta.
 

xps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit (silloin ennen.. ja taas kerran)
Raiskauksesta noin yleensä. En vaan voi käsittää motivaatiota. Siis ensinnäkin, jos on huippulätkäpelaaja, hyvässä fyysisessä kunnossa jne., niin silloin ei pitäisi edes tarvita raiskata. Luulisi, ettei ihan älyttömän suuren työn takana ole suostumuksellinenkaan.
Niin, raiskauksessa kai harvemmin on kyse seksistä tai sen puutteesta, vaan halusta alistaa, nöyryyttää ja tehdä pahaa toiselle ihmiselle.
 

ftr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Huuhkajat, Borussia Dortmund
Kyllähän pelaaja olisi hyvä pitää palkallisella vapaalla oikeudenkäyntiin asti, kun se oletettavasti lähiaikoina on.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Kotimainen media ei julkaise. Sen sijaan Pohjois-Amerikassa nimi kyllä julkaistaan, jos sattuu esimerkiksi olemaan sellainen pelaaja jolla on NHL-varaus, jolloin asialla ylipäätään uutisarvoa siellä on.

Tää ei ihan ensimmäisenä tullut mieleen. Saattaa olla, tai onkin, punanen lippu tuohon ilmansuuntaan jossa bisneslogiikka ja pr-puoli toimii saumattomasti yhteen. Tai kuta kuinkin saumattomasti, tapauskohtaisesti.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Saapa nähdä onko tämä kaveri kokoonpanossa seuraavassa pelissä niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. Ei häntä toki ainakaan vielä ole syylliseksi tuomittu, mutta luulisi tuollaisessa tilanteessa henkisen kuorman olevan sen verran kova, ettei jääkiekon pelaamisesta ammattitasolla ja normaalista pukukoppi elämästä joukkuekavereiden kanssa tulisi yhtään mitään.

Olenko käsittänyt väärin, mutta eikös kyseinen pelaaja ole tähänkin asti pelannut normaalisti?
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Kokonaisuus on johtanut pelikieltoon. Täysin turhaa ja sekavaa viestittelyä nähtiin useamman viestin ajan.
Tässä nyt unohtuu monelta se että on myös sellaisia naisia joista käytetään nimitystä Gold Digger.

Lätkänpelaajat menee siihen samaan metsästettävien sakkiin jos nimi on tunnettu. Otetaan nyt esimerkkinä Heljanko. Jos kyseessä ei olis ollut tunnettu lätkänpelaaja niin Vainio tuskin olisi mitään tehnyt vaikka Heljanko komea kaveri onkin.

Aila moni lätkäpelaaja saa helpostikin mimmin jos niikseen tulee joten pesänsaamisesta se tuskin jää kiinni.

Mitä tapaus Lahtiseen tulee niin siinä on mahdollisuus että uhri tiesi kuka tämä oli ja sitten kävi mitä on jo tiedossa. Itse en usko että lätkänpelaajien lähtökohtaisesti tarvis raiskata ketään mikäli on nimeä ja ulkonäköä.
 

Iin Taikuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Raiskauksesta noin yleensä. En vaan voi käsittää motivaatiota. Siis ensinnäkin, jos on huippulätkäpelaaja, hyvässä fyysisessä kunnossa jne., niin silloin ei pitäisi edes tarvita raiskata. Luulisi, ettei ihan älyttömän suuren työn takana ole suostumuksellinenkaan.
Tässäkin on kääntöpuolensa. Oma status voi tehdä pääkopalle kummia ja saa ihmisen ajattelemaan itsestään liikoja. Juuri tuo ”lätkäpelaaja ja hyvä, fyysinen kroppa” tuo ajatuksen, että ”voi tehdä mitä huvittaa, kyllä se nainen minua kuitenkin haluaa” yms.. Sama pätee muihinkin julkisuuden henkilöiden tekemiin rikoksiin. Monella ajatusmaailma on valitettavasti hyvin yksinkertainen ”Eksä tiedä kuka mä oon?”. Naiset kyllä osaavat kunnioittaa itseään, eivätkä kaikki valitse seksikumppaneitaan kropan/statuksen takia.

Mutta kyllä harmittaa nämä tapaukset, vaikka tästä tuoreimmasta ei ole tuomiota vielä annetukaan.
Jos näistä jotain posia pitää löytää, niin jäätä rikotaan sen osalta, että jääkiekkoilijatkin ovat vain ihmisiä eivätkä vain täydellisyyden perikuvia. Case Lahtinen opetti paljon, sillä itse olen Seveä (ja paljon muita yksilöitä) fanittanut pitkään. Tämä kuitenkin näytti sen kuuluisan totuuden, idoleihin ei kannata luottaa. Tämä opettanut katsomaan niitä muita ihmisinä eikä pelkkinä julkisuuden henkilöinä. En alussa millään uskonut Sevestä tuollaista, en ehkä vieläkään kokonaan, mutta alan sisäistämään sen faktan että hän saattaa ihan oikeasti olla syyllinen. Enkä siis missään nimessä puolustele häntä.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Tässä nyt unohtuu monelta se että on myös sellaisia naisia joista käytetään nimitystä Gold Digger.
Onkohan tässä käynyt niin, että on unohtunut ottaa kirjallinen lupa toiselta osapuolelta?

No odotetaan nyt toki tuomio ensin, mutta sun kommentit oli jo Severin tapauksessa aivan naurettavia ja sama näyttää jatkuvan.

Jokainen toki tavallaan.

Taas mennään siihen että pitääkö miehen pyytää aina kirjallinen suostumus toiselta osapuolelta kun sekstaillaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös