Täytyy sanoa että en ole ikinä kuullut näin montaa kertaa sanontaa "Ei ole lainvoimainen" kuin tämän asian suhteen. Mikähän somekansan silmissä on käräjäoikeuden antaman tuomio merkitys? Mitä eroa sillä on pelkkiin syytteisiin jos asiasta ei edelleenkään saisi puhua?
Mohammedhan toki haluttaisiin kartoittaa viimeistään ensimmäisen syytöksen jälkeen.
Onneksi tämän kaltaiset caset ovat harvinaisuus suomalaisessa lätkässä että suomalaisessa urheiluelämässä ylipäätään. Siksi näihin ei ole törmännyt.
Tuohon toiseen virkkeeseen sen verran, että jos mietitään Lahtisen saamaa tuomiota nyt. Voidaanko hänet hakea kodistaan suorittamaan vankilatuomiota? Ei voida. Jos hänet tuomitaan hovissa (tai kumpikaan ei valita hoviin käräjäoikeuden tuomiosta), ja korkein oikeus ei myönnä valituslupaa, voidaanko hänet sitten hakea kodistaan suorittamaan vankilatuomiota? Voidaan, ja niin myös tehdään, jos mies ei muuten tule paikalle.
Tämä viimeinen kohta sumentaa aivoja monella. Jos Severi Lahtinen on nyt todettu käräjäoikeudessa syylliseksi raiskaukseen ja alla vielä rattituomio, miksi hän ei ole matkalla jo tiilien sisään?
Ja ettei kenellekään jää epäselväksi, niin Severi Lahtinen ei ole minulle sukua, enkä tunne häntä. Sama koskee tätä Poju-henkilöä.
Ja minulla ei ole pienintäkään syytä puolustaa raiskauksesta syytettyä tyyppiä. Vittu mulla on kaks pientä tytärtä! Mutta, minä haluan, että Suomessa oikeuslaitos toimii kuten sen on tarkoitettu toimivan. Siksi se on kolmiportainen. Syystä!