En haluaisi olla ilonpilaaja, mutta koitan olla kuitenkin.On kyllä hurjaa että kukaan ei tälläistä paskaa ole ikinä kuunnellut eikä ole hyppinyt Poika saunoo -biisin tahtiin, mutta silti sitä on kuunneltu Spotify ja Youtube nopeasti laskien semmoiset 25 miljoonaa kertaa. Saatikka se että Poju on ihan kusipää ihminen ja kaikkea muuta, mutta Youtubesta löytyvissä keikkataltioinneissa on silti ihmisiä katsomassa.
En nyt varsinaisesti sinuun viittaa, mutta monilla kuitenkin tuntuu olevan sympatioita myös pojun suuntaan "koska tämä meni pari huonoa somepäivitystä kirjoittamaan" tuntuu ihmisillä unohtuvan, että poju on näillä ulostuloillaan vain kertonut millaisen arvomaailman omistaa. Varsinkin kun taustalta löytyy myös ihan omaa tuomiota tätä arvomaailmaa korostamaan. Tämä muuten pysynyt suhteellisen hiljaisena hyväksyntänä tähän saakka?Pojukin saa nyt oman kappaleensa pitkään kirjaan ”Kuinka pilata ura muutamalla some-päivityksellä”.
Minä en ainakaan tiennyt Pojun tuomiosta ennen tätä kohua. Ei tainnut ihan samalla tasolla some olla 2013. Tai sitten itsellä oli muuta elämää tuolloin.En nyt varsinaisesti sinuun viittaa, mutta monilla kuitenkin tuntuu olevan sympatioita myös pojun suuntaan "koska tämä meni pari huonoa somepäivitystä kirjoittamaan" tuntuu ihmisillä unohtuvan, että poju on näillä ulostuloillaan vain kertonut millaisen arvomaailman omistaa. Varsinkin kun taustalta löytyy myös ihan omaa tuomiota tätä arvomaailmaa korostamaan. Tämä muuten pysynyt suhteellisen hiljaisena hyväksyntänä tähän saakka?
En tiedä onko enää mitään tehtävissä. Tuskin. Eiköhän ura ollu siinä ja poju muistetaan ikuisesti raiskaajan puolustajana, joka myös itse syyllistynyt naisen pahoinpitelyyn. Tuolla artistilla oli kuitenkin todella suuri nuorten naisten fanikunta. Voi olla että on tuollaisen parikymppisen nuoren naisen enää vaikea perustella kavereilleen miksi lähtisi pojun keikalle?
En minäkään, lähinnä ihmettelin ettei tuota ole kaivattu esille isommin lehdissä koskaan. Kaipa ollut niin kansan sankari biisillään, että annettu olla.Minä en ainakaan tiennyt Pojun tuomiosta ennen tätä kohua. Ei tainnut ihan samalla tasolla some olla 2013. Tai sitten itsellä oli muuta elämää tuolloin.
Aijaa kiitos tiedosta. Itse valitsen useinkin musiikin myös sen ihmisen mukaan. Itselle se on paljon muutakin kuin "ääni ratkaisee" Tsemppiä nyt joka tapauksessa myös sinulle, jos koet että asia just nyt sinua häiritsee.Yksi asia mikä minua kuitenkin henkilökohtaisesti ihmetyttää tässä keskustelussa, on tuo jatkuva Pojun musiikin haukkuminen paskaksi ja sen korostaminen. Tai siis, musiikin hyvyys on aina kuitenkin loppupeleissä mielipideasia, eikä sillä pitäisi olla mitään tekemistä tämän keissin kanssa, mitä mieltä juuri sinä olet Pojun musiikista. Vai tekisikö se Pojun aivan ääliömäisistä kommenteista yhtään hyväksyttävämpiä, jos esittäisi oikeasti "hyvää" musiikkia? Pitäisikö silloin tekoja painaa villaisella?
Ja tätä ei todellakaan kannata ottaa Pojun, tai edes musiikkinsa puolustuspuheena (omastakin mielestäni se on melko roskaa, ennen kuin kukaan tulee haukkumaan fanitytöksi), päinvastoin, mutta mielestäni tällainen kiihkoinen mielipiteillä oikeuttaminen, pönkittäminen ja epäolennaisuuksilla brassailu vie keskustelua vain epäterveeseen suuntaan, ja häiritsee ainakin henkilökohtaisesti.
Saahan niitä mielipiteitä toki aina musiikista esittää, mutta tässä kontekstissa tuntuu vain vähän tarpeettomalta ja "matalaan hedelmään tarttumiselta".
Siis puhun itse nyt päinvastaisesta asiasta, pointtini oli se, että musiikin paskuuden ei pitäisi vaikuttaa ihmisen paskuuteen tai siihen että miten henkilöä tuomitaan, eikä suinkaan se, että saako henkilön paskuus vaikuttaa musiikin kuunteluun. Siinä nimittäin olen ihan samaa mieltä kanssasi, ei tällaisten ihmisten musiikkia kannata kuunnella, vaikka siitä jopa tykkäisi.Aijaa kiitos tiedosta. Itse valitsen useinkin musiikin myös sen ihmisen mukaan. Itselle se on paljon muutakin kuin "ääni ratkaisee" Tsemppiä nyt joka tapauksessa myös sinulle, jos koet että asia just nyt sinua häiritsee.
Sitä saa mitä tilaa. Näinköhän edes tajuaa mitä tuli tehtyä. Uhriutumisen suuntaan taitaa Poju kallistua anteeksipyynnön ja katumuksen sijaan.Poju rehvasteli että hän kyllä kestää kuranheittoa. Taisi tulla siinäkin limitti vastaan kun kommentointi loppui instassa. Aluksi jaksoi heitellä niitä "kuinkas monta keikkaa sä oot tehny?" tyyppisiä vastauksia mutta taisi hukkua paskatulvaan.
Meinasin just kysyä, että onko joku ylläpitänyt Pojun keikkakalenterin live-seurantaa?Poju rehvasteli että hän kyllä kestää kuranheittoa. Taisi tulla siinäkin limitti vastaan kun kommentointi loppui instassa. Aluksi jaksoi heitellä niitä "kuinkas monta keikkaa sä oot tehny?" tyyppisiä vastauksia mutta taisi hukkua paskatulvaan.
Kunnianloukkauksessa lain mukaan "teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa". Kärsimystä varmasti aiheuttaa, mutta halveksunta edellyttäisi, että ihmiset tietäisivät kenestä kyse eikä uhrin nimi käsittääkseni julkisessa tiedossa. Jos sanon, että meidän bussipysäkin hajoittanut tyyppi on kusipää, jota saisi lyödä korville, niin syyllistynkö kunnianloukkaukseen ja jopa laittomaan uhkauksen kyseistä henkilöä kohtaan, jos minä tai kukaan muukaan ei tiedä, kuka kyseessä?Enemmin tutkisin Pojun "kusinen akka" heittoja uhrista, siinä voisi olla kunnianloukkauksen täyttävät kriteerit
Eilen kun katsoin, niin loppuvuoden 11 keikasta + kahdesta yksityistilaisuudesta oli enää jäljellä kaksi keikkaa + kaksi yksityistilaisuutta. Että hyvin meni.Meinasin just kysyä, että onko joku ylläpitänyt Pojun keikkakalenterin live-seurantaa?
Samassa Poju haukkui vielä JYPin Kari Tynin joka ei ollut kuulemma maksanut taannoisesta Oi joi join tekemisestä/soittamisesta artistin haluamia palkkioita. Sitä en muista, että kielsikö Poju maalilaulunsa soiton tuona keväänä, vai päättikö JYP hakea pesäeroa artistiin vaihtamalla maalilaulun. Iso yleisö ei sitä ehkä tiedä, mutta syksyn 2018 ja kevään 2022 välillä JYPin soittama maalilaulu ei ollut Pojun tekemä, vaan se laulettiin uusiksi organisaation henkilöstön voimin, ja jotain pieniä muutoksia siihen tehtiin samalla.– Sydämeni sykkii Happeelle. Minulle oli viimeinen pisara, kun JYP ei suostunut avaamaan kioskipalveluita ja lisäksi estää anniskelun jäähallissa pelattavassa salibandyn välierissä. Tein pitkän päivätyön puhelimessa keikkamatkaa ajaessani Rukalle, ja anniskelu olisi minihallissa onnistunut Matsi Barin väen hoitamana.
– Toisessa kiekkokaupungissa tapahtuman ajaksi liigaseura olisi avannut kioskit ja antanut puolet tuotosta salibandyseuralle. JYP tässä talloo salibandyseuraa, Heinonen sanoo lehdelle.
JYP:n toimitusjohtajaAku Vallenius on episodista hämmentynyt.
– Minä en ole Heinosta koskaan tavannut. Happeen välierän siirtämisestä jäähalliin olemme istuneet neuvottelupöydässä Happeen toiminnanjohtaja Pasi Kotilaisen kanssa. Kotilaisen kanssa kävimme sopimuksen tarkasti läpi, eikä meillä ole siitä mitään erimielisyyttä.
– Tapahtuma piti järjestää nopeasti ja meidän henkilöstömme tukee sitä sovitusti. Totesimme yhdessä heti, että anniskelusta ei kannata edes keskustella. Toivomme Happeelle hyvää ja samalle yleisölle viihtyisää tapahtumaa, Vallenius puolestaan kommentoi.
Eiköhän kaikki loputkin keikat peruunnut, siinä on vaikea jonkun yksityisen baarinkaan vastailla toimittajien kysymyksiin, että miksi tällainen henkilö on teillä töissä, kun julkinen ulostulo on aivan törkeää. Olen ehkä ilkeä ihminen, mutta olen helvetin iloinen, että hän saa maksaa hintaa käyttäytymisestään. Ja mitä tässä kauttarantain juttuja hänestä ja hänen toimintatavoistaan saa kuulla on suorastaan helpottavaa, että tällainen ihmisjäte saadaan pois urheilun ja kulttuurin maailmasta. Voi jatkossa mouhota kaltaistensa parissa.Poisti tämä "poju" myös osan ilkeilyistään lähes samantien. Jollakin oli aiemmin kuvakaappaus, missä arvuutteli olisiko kommentoijalla edes varaa jääkiekkomailaan. No, jonkunlaisen loven lukuisat perutut baari-keikat varmasti nyt tekevät tämän suurisuisen ja omasta mielestään muita selvästi rikkaamman tyypinkin tilille.
Onko muuten Valavuori mainostanut vielä, että Seve ja Poju tulevat hänen ohjelmaan vieraaksi?
Aivan loistava kirjoitus. Lahtisen puolustelijoilta puuttuu aika paljon perspektiiviä, jota voisi saada vaikka tuon lukemalla.Hyvä kirjoitus. Kannattaisin Pojunkin lukea, jos osaa, tämä ihan ajatuksella
"Jos ”kusinen akka” tarkoittaa sitä, että uskaltaa vaatia oikeutta mahdollisista ikävistä seurauksista huolimatta, kusisen akan pitäisi olla arvonimi. Kusinen akka on henkilö, joka puskee eteenpäin, kun olisi helpompaa luovuttaa ja antaa olla. Näiden kusisten akkojen takia saadaan edesvastuuseen susia, joilla on enkelin kasvot."
Kommentti: Severi Lahtisen uhria on haukuttu ja vähätelty, mutta se vain korostaa, kuinka rohkea hän on
Raiskauksesta tuomitun SM-liigakiekkoilijan tukijat sivuuttavat täysin, miltä uhrista tuntuu ja että tapauksessa ei ollut vain sana sanaa vastaan, kirjoittaa Anna-Maija Naakka.www.is.fi
Pääosin näin.Kunnianloukkauksessa lain mukaan "teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa". Kärsimystä varmasti aiheuttaa, mutta halveksunta edellyttäisi, että ihmiset tietäisivät kenestä kyse eikä uhrin nimi käsittääkseni julkisessa tiedossa. Jos sanon, että meidän bussipysäkin hajoittanut tyyppi on kusipää, jota saisi lyödä korville, niin syyllistynkö kunnianloukkaukseen ja jopa laittomaan uhkauksen kyseistä henkilöä kohtaan, jos minä tai kukaan muukaan ei tiedä, kuka kyseessä?