Se on ne sijoitukset ja lammaslauma-efekti enimmäkseen, sanokaa mun sanoneen.
Sinänsä se, mikä joukkue se on on hyvin pienelle osalle se merkitsevä tekijä.
Tämä on juuri näin. Esimerkiksi voin ihan rehellisesti sanoa, että Pelicans ei itsessäni hirvittäviä tunteita herättänyt kaudella 2011-2012, kun Pelicans oli runkosarjan kakkonen ja hävisi finaaleissa JYPille. Tottakai finaalit kiinnostavat aina, mutta Pelicans joukkueena ei nostanut kiinnostavuutta yhtään, vaikka olikin pelannut hyvin koko kauden.Kyllä Jokerit veti aina Turussa aina omia lukemiaan oli seurojen sijoituksen mitkä tahansa. Toki sijoitukset merkitsee, mutta ns. rivalry history on merkkittävämmässä osassa. Maantiede on myös hyvin ratkaisevassa osassa.
Opetteleppas lukemaan, minä sanoin että ihmiset menee jäähallille koska se on sosiaalinen tapahtuma ja että tätä asiaa on tutkittu. En mitään muuta. Onpas yllätys ettei sieltä löydy sellaista mistä en ole edes puhunut ja minkä olet päästäsi keksinyt minun muka puhumaksi.Linkittämissäsi tutkimuksessa ja artikkelissa ei puhuta puolella sanallakaan vastustajan vaikutuksesta yleisömääriin, vaikka väitit että sitä on tutkittu. Radio-ohjelmaa en vielä kuunnellut kokonaan.
Näitä tuloksiahan tukee ihan kaikki markkinatutkimukset. Ihmiset menee jäähallille sen takia, että se on sosiaalinen tapahtuma. Sitten jos omilla kulkee/ei kulje niin seurataan massoja. Ei silloin katsella ketä siellä on vastassa. Tuo vaikutus vastustajalla on ihan muutamia satoja ja jos siitä oiottaisiin kaikki pelipäivät yms. pois niin vielä vähemmän. Tavallaan se paikallispelienkin suurin juttu on siinä että niissä pääsee myös vieraissa katsomaan helposti. Todellisuus on vain tylsää, varsinkin jos se ei tue omaa agendaa.Boldasin. Tuohon kiinni, todella monta kertaa olen ajatellut samaa, kun ihmeellisen moni tuntuu valittavan "ei kiinnosta se ja tämä vastustaja" niin mitä ihmettä? Itse ainakin menen SaiPan peliin katsomaan vain ja ainoastaan SaiPaa. Ja jos en mene vaikka pääsisin, niin se eniten siitä kiinni mitkä ne SaiPan esitykset ja kiinnostavuus on, periaatteessa ei vitunkaan väliä kuka siellä vastassa on. Taino, minun kohdalla niin, että pari inhokkia on joita en tod, mene katsomaan. Taino, sekin tavallaan väärin sanottu, ainakin yksi jota "kaikki muut menee ehdottomasti" katsomaan aina, niin vastarannankiiski on vastarannankiiski, en mene.
Mutta joo, nää on näitä, mielipiteitä. Onhan varmasti tuolta kärkiporukoiden suunnasta ihan toisenlainen katsella ei siinä.
ps. pahoittelen jo etukäteen tuut varmaan saamaan rankkua - täällä ei voi oikein nykyään näköjään Torsolle kommentoida mitään / keskustella hänen kanssaan ilman et siitä napsuu rankkua vähän päästä. On kuittailua ja hyökkäilyä ja ties mitä. No jospa selviäisit viikolla.
Kiitos, sain tästä viestistä aivan helvetin hyvät naurut. Vielä kun osui oikeaan niin sitä paremmat. Ensi kerralla haukun sitten suoraan, niin ei tarvitse kavereilta ja hönöiltä avoimen sarjan huutelijoilta anoa tukea ja turvaa.
Ässillä yleisömäärä upea 5574.
Tuo twiitti kertoo olennaisen.
Olkoon kuinka paikallispeli, mutta kertoo Porin vahvasta kiekkokulttuurista tälläinen.
Pori ansaitsee suuruuden päivänsä takaisin
Hieno lukema kyllä, mutta milloin nämä Porin Ässien suuruuden päivät ovat olleet?
Hieno lukema kyllä, mutta milloin nämä Porin Ässien suuruuden päivät ovat olleet?
Aa siellä muistellaan noin tuoreita juttuja
Mikä on se vuosimäärä, jolla menestykset nollaantuu? Onko esim TPS 2010 mestaruudella enää mitään arvoa? Entä tuota tuoremmalla Ässien 2013? ... ainakin 75 TPS mestaruus nyt on jo merkityksetön?
...kuten todettua, tällä palstalla jotenkin odottaa kirjottajilta konkinnäköstä kiekkosivistystä.
Itse olen jo pitkään vetänyt rajan siihen, että kaikki ennen vuotta 2014 voitetut mestaruudet ovat nollaantuneet.Mikä on se vuosimäärä, jolla menestykset nollaantuu?
Olen täysin tämän kannalla.Itse olen jo pitkään vetänyt rajan siihen, että kaikki ennen vuotta 2014 voitetut mestaruudet ovat nollaantuneet.
Olen täysin tämän kannalla.
Kärpillä olisi 60% koko Liigan mestaruuksista.
...kapitalismi... ...kapitalismissa? ... Tampereen Tappara. Kaikkien aikojen menestynein. Saavuttanut menestystä kaikilla vuosikymmenillä. Kärpät on tästä todellisesta arvostuksesta todella kaukana.
En ymmärrä SaiPan kannattajana kysymystäsi.Mikä on se vuosimäärä, jolla menestykset nollaantuu?
Anteeksi ettei juolahtanut mieleen, että 40 vuotta sitten olevat mestaruudet liittyvät 2.3.2019 pelatun pelin yleisömäärään
Olen samaa mieltä. HIFK:lla on +1 milj. ihmisen väestöpohja takanaan ja sen mukana paljon suuria yrityksiä ja varakkaita ihmisiä. Myös matkat ovat varmaan 3 kertaa lyhyempiä kuin allekirjoittaneen suosikkijoukkueella.epäreilulla kilpailuetuuksilla
En minä ainakaan kykene ottamaan Kukon kirjoitusta tosissaan. Jos hän oikeasti tarkoittaa sitä mitä tuossa sanoi, niin sitten koko kirjoittajaa ei voi ottaa tosissaan.Olen samaa mieltä. HIFK:lla on +1 milj. ihmisen väestöpohja takanaan ja sen mukana paljon suuria yrityksiä ja varakkaita ihmisiä. Myös matkat ovat varmaan 3 kertaa lyhyempiä kuin allekirjoittaneen suosikkijoukkueella.
Se, että et arvosta tekstisi mukaan Kärppien saavutuksia, kertoo pelkästään kateellisuudestasi ko. seuraa kohtaan.
itse kysyit? ..että koskas..
No ehkä jatkossa juolahtaa, eli opit jotain, eli sun tuli hankittua vähän hokisivistystä, eikä päästele näppikseltään mitään historiatonta ja hoksisivstymätöäntä viestintää...
Seura - Yleisötavoite - Yleisökeskiarvo - Erotus
1. Pelicans 3700 4003 +303
2. HPK 3500 3801 +301
3. JYP 3550 3758 +208
4. KalPa 3250 3440 +190
5. HIFK 7000 7085 +85
6. Ilves 5000 5028 +28
7. Sport 3100 2965 -135
8. Lukko 3800 3651 -149
9. KooKoo 3500 3312 -188
10. SaiPa 3500 3276 -224
11. Jukurit 3100 2864 -236
12. Tappara 5600 5177 -423
13. Kärpät 5700 5245 -455
14. TPS 6000 5451 -549
15. Ässät 5000 4205 -795
Ilves näyttää pääsevän yleisötavoitteeseensa joka on 5000. Tällä hetkellä lukema on 5028, enkä näe mitään mahdollisuutta että torstaina runkosarjan päättävässä ottelussa Lukkoa vastaan yleisömäärä jäisi alle 5000.