Monesta eri keskustelusta saanut lukea, että itse ottelutapahtuma Oulussa ei paljon hurraahuutoja luo. En ole koskaan käynyt Raksilassa, mutta onko asia oikeasti näin? Miksi sille ei tehdä mitään,kerta palautetta tästä on tullut?
Siitä ei kyllä ole kiinni etteikö kannattajakunta olisi antanut sekä palautetta että mahdollisia ideoita kehittää tapahtumaa. Minusta tuntuu siltä, että konkurssin jälkeen seuranneella "Junno-kaudella" toiminnan ydin on ollut sellaista "tarkan markan aikaa", muutoksia ei tehdä jos ne maksaa ja jos kassavirrassa ei ole notkahduksia. Eli vastaus:
Onko asia niin, että kärppäjohdolle riittää kunhan voittoja tulee, mutta kokonaisuutta ei lähdetä parantamaan? Rahaa varmasti tuohon luulisi löytyvän..
Luulen näin. Mihinkään ylimääräiseen ei satsata jos tulos on plussalla, jos tulos on tappiolla, niin kehittämisen sijaan haetaan joko säästöjä tai uutta tulonlähdettä. Kehittäminen on keskittynyt tässä nyt varmaan jo 25 vuotta ainoastaan joukkueeseen ja Oulun seudun junioriseuroihin :/
Varmasti aina voisi kaikessa parantaa, mutta edelleen suurimmat ongelmat ovat pitkä runkosarja ja kun kaikki odottaa pelkästään pudotuspelejä. Toinen, erittäin iso ongelma on Raksila itsessään. Ehkä kaikkein eniten poisluotaantyöntävä halli koko Liigassa.
En ole aivan eri mieltä. Totta kai pitkä runkosarja väkisin syö katsojia. Myös telkkari syö katsojia - olisi tavallaan kiva nähdä, että paljonko Kärpillä on Telian liigapassin tilaajia... Ja Raksilan vanha halli on osa ongelmaa itsessään, mutta se on mun mielestä tekosyy: halli laajenisi todella näppärästi ulospäin (piirsin silloin toista kymmentä vuotta sitten havainnekuvat siitä miten hallin käytäville tulisi helposti lisää tilaa), mutta sekä sijainti että käyttöaste on varmaan ongelma.
Uskoisin, että tuohon halliin ei haluta enää panostaa euroakaan ylimääräistä, kun areenaprojektikin on jo muutamia senttimetrin sadasosia pyörinyt eteenpäin hiljattain. Toki, voisihan tuohon hyvinkin pienellä panostuksella saada jotakin muutosta aikaan, mutta ei siihen tunnu haluja löytyvän.
Jos Kärpät ei yhtään enempää panosta hallille tulevan katsojan viihtyvyyteen kuin nykyään, niin aivan sama millainen halli ja minne se rakennetaan. Luulen, että tässä tulee muutaman vuoden sisällä liigan sisään sellainen riita, että kun nyt liiga myy TV-oikkarit, niin tietyt seurat (esim HIFK, Tappara ja Kärpät) tulee jossain vaiheessa vaatimaan sitä, että joko he myyvät omat oikeutensa itse tai TV-tuloja ei jaeta tasan liigaseurojen välillä. Homma tullee menemään enemmän siihen suuntaan, että halli halutaan täyttää TV-katsojia varten.