mutta mistä tuo Pajuniemen silmitön raivo lähti mennä hakkaamaan???
Gymerin luistin osui ikävästi kypärään oli se sitten vahingossa tai puolivahingossa.
mutta mistä tuo Pajuniemen silmitön raivo lähti mennä hakkaamaan???
Mitäs porukka on mieltä Pajuniemen hakkauksesta nyrkeillä Gymeriin, joka makaa jäässä ja ei koko tilanteessa ole tehnyt mitään virhettä? Täysin typerä ja ala-arvoinen teko, mutta tuli jotenkin mieleen case Ville Peltonen tuosta täysin vastustuskyvyttömän hakkaamisesta.... en tiedä mistä intuitio tuli... hanskat kädessä, akvaario, pelaaja valmiiksi maassa.... mutta mistä tuo Pajuniemen silmitön raivo lähti mennä hakkaamaan??? Mitä Gymer oli tehnyt vai onko tuon kaverin kasetti liian heikko, kun nopeasti noussut korkean profiilin liigapelaajaksi ja nuori jannu kyseessä?
Mun mielestä 2min oli aivan liian vähän, toinen ääripää viedä kurinpidon tutkintaan ja 1-2 peliä huilia... se kuitenkin ratkaisi, että Pelsut menetti aivan selvän 5-3yv:n 2min. Tuomarit läheltä aistii tilanteen, kuinka väkivaltaisesti Pajuniemi tulee tilanteeseen, mutta videolta näyttää, että pelaaja maassa, kova tarve mennä hakkaamaan sitä nyrkeillä useampaan kertaan.
Muiden kuin TPS/Pelsufanien mielipide kiitos. Salomonin tuomio aivan vihkoon. Gymer ei mitään, Pajuniemi 2+2 väkivaltaisuus tai 5+20min ilman lisärankkuja olisi ollut mun tuomio. Taklauksissa päähän saattaa olla paljon vahinkoa mukana, tuossa haetiin tarkoituksella pääosumia maassa makaavaan pelaajaan....
Eihän se tahattomuus ole mikään tuomiosta vapauttava tekijä. Tahallisuus on korottava. Päähän taklataan pelaajan omien valintojen (toiminnan) seurauksena, taklattava loukkaantuu. Pelikielto on ainoa vaihtoehto. Se millaista jääkiekkoa haluaisi nähdä, tai millaisia tuomioita, on eri keskustelua. Jonkinlainen linja täytyy tuomioissa olla. Linjasta poikkeaminen olisi kohtuutonta.
Mitäs porukka on mieltä Pajuniemen hakkauksesta nyrkeillä Gymeriin, joka makaa jäässä ja ei koko tilanteessa ole tehnyt mitään virhettä? Täysin typerä ja ala-arvoinen teko, mutta tuli jotenkin mieleen case Ville Peltonen tuosta täysin vastustuskyvyttömän hakkaamisesta.... en tiedä mistä intuitio tuli... hanskat kädessä, akvaario, pelaaja valmiiksi maassa.... mutta mistä tuo Pajuniemen silmitön raivo lähti mennä hakkaamaan??? Mitä Gymer oli tehnyt vai onko tuon kaverin kasetti liian heikko, kun nopeasti noussut korkean profiilin liigapelaajaksi ja nuori jannu kyseessä?
Mun mielestä 2min oli aivan liian vähän, toinen ääripää viedä kurinpidon tutkintaan ja 1-2 peliä huilia... se kuitenkin ratkaisi, että Pelsut menetti aivan selvän 5-3yv:n 2min. Tuomarit läheltä aistii tilanteen, kuinka väkivaltaisesti Pajuniemi tulee tilanteeseen, mutta videolta näyttää, että pelaaja maassa, kova tarve mennä hakkaamaan sitä nyrkeillä useampaan kertaan.
Muiden kuin TPS/Pelsufanien mielipide kiitos. Salomonin tuomio aivan vihkoon. Gymer ei mitään, Pajuniemi 2+2 väkivaltaisuus tai 5+20min ilman lisärankkuja olisi ollut mun tuomio. Taklauksissa päähän saattaa olla paljon vahinkoa mukana, tuossa haetiin tarkoituksella pääosumia maassa makaavaan pelaajaan....
Andrew Shaw ei kyllä taida olla ihan paras esimerkki tähän asiaan. Toki ura päättyi ennenaikaisesti pääosumien johdosta, mutta ei ihan ilman omaa osuutta asiaan.Andrew Shaw päättää uransa vain 29-vuotiaana – useat aivovammat johtivat lääkärien vahvaan suositukseen
Chicago Blackhawksin menestysvuosien luottohyökkääjä Andrew Shaw joutuu lopettamaan uransa.www.jatkoaika.com
Tässä hyvä syy ottaa tarkasti kaikki päähän kohdistuneet osumat pois jääkiekosta. Vahinkoja sattuu ja niitä tulee aina olemaan mutta ylöspäin suuntautuneet taklaukset jotka loppujen lopuksi osuvat päähän pitää sanktioida entistä vahvemmin.
Lisäksi, sanktioitavaksi tulee ottaa kaikki tästä aiheutuvat kalastelut. Osuman korostukset jne sakoilla pois palkasta ja lisäksi voisi antaa rikkeen suuruuden mukaisen pelikiellon. Esimerkiksi, esität että taklaus osuu päähän saat saman sanktio kuin päähän kohdistuneesta taklauksesta.
Myös "polvipotkusta" päähän kuuluisi 5+20, ja Gymerhän kolhaisi jalalla jäässä ollutta Pajuniemeä päähän.Raukkamaisesti hakkasi päähän. Olisin pistänyt matsista ulos ja 1 matsi päälle vielä boksia. Oli niin raukkamainen temppu hakata päähän kun toinen ei voi edes puolustautua. 4 kertaa muistaakseni löi.
Myös "polvipotkusta" päähän kuuluisi 5+20, ja Gymerhän kolhaisi jalalla jäässä ollutta Pajuniemeä päähän.
Meni itselläkin täysin ohi itse tilanteessa. Erätauolla tuo käytiin studiossa läpi, ja huomasin sen silloin itsekin vasta. Alkuun ihmettelinkin, että ensinnäkin mistä Pajuniemi raivostui, ja miksi tämä ei lentänyt ulos.Jos näin kävi niin olen samaa mieltä. Tuota en itse jostain syystä nähnyt.
Mistähän tuon videon vielä löytäisi... maalikoosteessa sitä ei ole ja en muista mistä sitä aikaisemmin katselin.... mullakin mennyt ohi ja tuo selittäisi aivopierua edes hieman.Myös "polvipotkusta" päähän kuuluisi 5+20, ja Gymerhän kolhaisi jalalla jäässä ollutta Pajuniemeä päähän.
Ei niistä liigassa mitään tule. Ei saanut Junttilakaan mitään kun sai elämänsä paikan taklata polvillaan jäässä liukunutta Tyrväistä. Veti suoraan polvella päähän lopputulemalla ei jäähyä.Jos näin kävi niin olen samaa mieltä. Tuota en itse jostain syystä nähnyt.
Eikös siinä Gymerin "potkussa" ollut kyse tilanteesta jossa Pajuniemi kaatui ja liukui Gymerin eteen? Ei siinä mitään potkua ollut, Gymer yritti astua liukuvan Pajuniemen yli jolloin luistin kopsahti Pajuniemen kypärään. En tiedä mikä rangaistus tuosta kuuluisi, mutta ei siinä mun mielestä mitään tahallista ollut..
Linkki lisätty, @EPK ,@Neely
Liiga: Frank Gymer jäähy 2 minuuttia - Katso ilmaiseksi mtv-palvelussa
Meni siinä riehaantuessa ohi että mitä tapahtui?
Meni siinä riehaantuessa ohi että mitä tapahtui?
Koitin katsoa tilannetta tallenteesta, mutta ei näy mitään rikettä. Olisiko Matushkin huudellut Saarelalle jotain asiatonta, minkä tuomari olisi kuullut?
Haukkuiko kenties termeillä "rämemajava", "raumlaisse" vai "huonompi kuin Pahi"?
Onko "raumlaisse" haukkumasana?
Laitilalaista Saarelaa ei saa mitenkään raumlaisse.