Voi nyt helvetti taas. Mitä tuo Heshkan oikea jalka sitten muka tekee?!Ei tullut Heshkalle tuomiota
http://liiga.fi/uutiset/2018/04/24/karppien-shaun-heshkalle-ei-maaratty-pelikieltoa-katso-video
Mielestäni Heshkan reisi osuu Peltolaan ja jalka liikkuu eteenpäin. Minusta tämä on jalkapyyhkäisy, enkä oikein ymmärrä miksi kurinpito ei näitä asioita näe tai miksi ne eivät täytä jalkapyyhkäisyn määritelmää. Noh selvisi Kärpät Lankisen keihästyksestäkin tuomarin puhuttelulla. Keihästyksiä on toki tainnut mennä useampikin ohi näissä playoffseissa.Voi nyt helvetti taas. Mitä tuo Heshkan oikea jalka sitten muka tekee?!
Näinpä. Tuo on jopa ilmiselvää videossa. Ilmeisesti kontaktin tulee sitten olla polven alle. Tai ainakin tässä tapauksessa.Mielestäni Heshkan reisi osuu Peltolaan ja jalka liikkuu eteenpäin. Minusta tämä on jalkapyyhkäisy, enkä oikein ymmärrä miksi kurinpito ei näitä asioita näe tai miksi ne eivät täytä jalkapyyhkäisyn määritelmää
Repo potkaisee selkeästi luistimella jalan alta.
Tämä pitää ehdottomasti paikkansa. Revon tilanne on Heshkan vastaavaa paljon selkeämpi, mutta kyllä Heshkakin vähän näyttää avittavan Peltolan kaatumista luistimellaan.Repo potkaisee selkeästi luistimella jalan alta.
Onko tuossa jalkapyyhkäisyssä tosiaan määritelty että millä kohdalla jalkaa osuu ja mihin kohtaa toisen jalkaa?Hämmästyttävää kyllä, olen kurinpidon kanssa samaa mieltä sekä Heshkan että Revon kohdalla. Repo potkaisee selkeästi luistimella jalan alta.
@Mac^ Onko kaikki pääkontaktit mielestäsi aina rangaistavia? Mielestäni siinä tilanteessa Hakanpää ei taklannut vaan luisteli kiekonperään ja osui samalla Haatajaan. Itse siis en osaa sanoa, pitäisikö kaikista pääkontakteista tuomio tulla.
Katsoppa uudestaan, liigan päätösvideosta näkee hienosti, kuinka siellä on jalkakontakti, jonka jälkeen Peltola lähtee kaatumaan. Kärppien pakki on lähtenyt kaatumaan ennen Revon jalan kontaktia. Mutta mitä näistä, syödään tämäkin ja odotellaan loppuviikosta addressiaEipä Heshka tuossa käsiteltävässä tilanteessa edes tee mitään, mistä sitä kakkua voisi jakaa.
Jalkahan ei edes ole kontaktissa Peltolaan kun lähtee kaatumaan..
Jos Hakanpään tilannetta perustelee vahingolla - mitä se varmaan oli - niin, eikö samalla tapaa Rantakarin taklauksen voisi myös sellaiseksi tulkita
Ei varmasti tarkoituksella taklaakaan päähän. Mutta erona siis Rantakari haki taklausta -> osui päähän versus Hakanpää ei hakenut taklausta -> osui päähän.
No joo, ymmärrän tämän puolen asiasta. Toisin päin voisi kuitenkin sarkastisesti kysyä, pitäisikö taklaukset kieltää kokonaan.
Ei varmasti tarkoituksella taklaakaan päähän. Mutta erona siis Rantakari haki taklausta -> osui päähän versus Hakanpää ei hakenut taklausta -> osui päähän.
Boldaus oma. Ei ole vaikuttanut tällä kaudella. Sailio sai alkukaudesta kolme peliä, vaikka kurinpito tulkitsi tuon "yritykseksi pelata kiekkoa", ei taklaukseksi. Mutta mitä sitä samaa linjaa säilyttämään koko kautta...Ei varmasti tarkoituksella taklaakaan päähän. Mutta erona siis Rantakari haki taklausta -> osui päähän versus Hakanpää ei hakenut taklausta -> osui päähän.
Tapauksesta, jossa Hakanpää lähtee Kärppien maalinedestä kulmaan menevän kiekon perään ja osuu samalla Haatajaan? Tämä oli ainakin yksi tapaus, mikä nousi keskusteluihin Kärpät - Hifk sarjassa.Siis hetkinen, Hakanpää ei mielestäsi hae taklausta? Puhutaanko nyt siitä taklauksesta Haatajaan?
Varmaan on ja varmaan ne noita videoita paljon huolellisemmin kelaavatkin kuin minä. Tällä kertaa satun tosiaan olemaan Heshkan casessa sitä mieltä, että se kaataminen tapahtuu aika puhtaalla painiotteella. En löydä siitä sellaista liikettä, minkä minä miellän jalkapyyhkäisyksi. Samalla myönnän, etten ole korkein auktoriteetti jalkapyyhkäisyn määrittelyssä. Minä miellän sen niin, että mitä alempaa pyyhkäisee, sitä pyyhkäisympi se on. Jos yläreidellä avitetaan hiukan perseestä, onko se jo perseenpyyhkäisy?Onko tuossa jalkapyyhkäisyssä tosiaan määritelty että millä kohdalla jalkaa osuu ja mihin kohtaa toisen jalkaa?
No niinpä onkin maila tippunut jo aiemmin.@Finnhopper Itse katsoin aluksi samaa, että runnoo poikittaisella mailalla Peltolaa. Heshka on kuitenkin menettänyt tilanteessa mailansa hetkeä aiemmin, joten runnoo vain nyrkeillä.
Tapauksesta, jossa Hakanpää lähtee Kärppien maalinedestä kulmaan menevän kiekon perään ja osuu samalla Haatajaan? Tämä oli ainakin yksi tapaus, mikä nousi keskusteluihin Kärpät - Hifk sarjassa.
Ihan näin "ulkopuolisena" tahona, en kyllä itsekään näe Revon ja Heshkan tilanteita identtisinä. En siis yhtään ihmettelisi, vaikka Heshka ilman pelikieltoa selviäisinkin, sen verran selvempi jalkapyyhkäisy tuo Revon suorittama on, kuin mitä Heshkan.