Muutamia aiempia huitomistapauksia ja niiden seuraamuksia SM-liigasta:
...
Hyvä listaus, Tomi Pekkalan huitaisun Kalle Kaijomaahan olisi vielä voinut lisätä. Viisi peliä tuli siitä ja aika vaarallinen tilanne oli kyseessä.
Muutamia aiempia huitomistapauksia ja niiden seuraamuksia SM-liigasta:
...
Se tuli kyllä selväksi, että pahoitit lainauksestani mielesi, mutta olisi mielestäni ollut epäkohteliasta jättää vastaamatta minulle esitettyy suoraan kysymykseen.
Kerro muuten ihmeessä, mikä tämä minun agendani on. Kiinnostaa tietää.
Niinhän kävi Kuuselallekin onneksi lievin vaihtoehto. Ihan yhtä hyvin hänen uransa olisi voinut päättyä. Tämä ihan yhtä saatanan valhetta väittää, että Lassilan teko on vaarallisempi kuin Tyrväisen. Ihan yhtä hyvin Tyrväisen kyynärpää olisi voinut osua Kuuselan silmään ja viedä häneltä näön toisesta silmästä. Tai aiheuttaa pysyvän aivovamman.
Jos ja jos ja JOS!
Olisiko tosiaan? Minun arvioni mukaan osuma silmään on merkittävästi todennäköisempi huidottaessa maillalla kasvoihin kuin taklattaessa kyynärpäällä päähän. Olen todella kiinnostunut kuulemaan perustelusi tuolle väittämällesi.
Mitä väliä että se on todennäköisempi jos molemmat ovat kuitenkin mahdollisia?
Erittäin hienoa poimia ja lainata minun viestistäni tuo kohta. Rakentavaa keskustelua...
Moni asia on periaatteessa mahdollista, mutta mielestäni riskejä arvioitaessa pitäisi olla jonkinlainen realismi mukana. Jokainen varmasti muistaa, että mailan osuminen silmään on aiheuttanut vakavia silmävammoja ihan viime vuosinakin. Mahtaako kellään olla ensimmäistäkään esimerkkitapausta siitä, että kyynärpäätaklaus olisi johtanut vastaavaan? Ei kai kukaan voi tosissaan olla sitä mieltä, että silmävamman riski olisi Tyrväisen tapauksessa jotenkin olennainen tekijä tai toisaalta että se Lassilan tapauksessa ei olisi.
Edelleenkin. Älä tartu yhteen lauseeseen. Onnistuuko?
Eiköhän minulla ollut oikeus vastata nimimerkin @Vinyl kysymykseen, ja jos mielestäsi ei ollut, niin anna mennä vain ja raportoi. Aion muuten vastata myös hänen seuraavaan viestiinsä, enkä todellakaan kysy sinulta siihen lupaa.
HUPS! Tämä tosiaan oli unohtunut...Hyvä listaus, Tomi Pekkalan huitaisun Kalle Kaijomaahan olisi vielä voinut lisätä. Viisi peliä tuli siitä ja aika vaarallinen tilanne oli kyseessä.
Täystyrmäys SM-liigalle viikateiskun rangaistuksesta: ”Perustelut täysin naurettavat” - SM-liiga - Ilta-Sanomat
Harvinaisen hyvin IS:n porukka tuon Lassila vs Grattonin purkaa. 7 oli liian vähän ja perustelut naurettavat
Harvinaisen hyvin on myös Tuomas Nyholm taas pihalla, kun selittää poikittaisesta mailasta Tyrväisen tilanteessa, jota ei siis edes ollut. Tyrväinen veti ihan puhtaasti olkapäällä päähän, mailan kanssa sillä ei ollut mitään tekemistä. Menee ainakin itseltä aina maku näihin IS:n juttuihin, jos on asiavirheitä.
Tarkoittanet kyynärpäällä?
Minä en kyllä usko, että Lassila olisi tahallaan kasvoihin lyönyt. Kyllähän se maila voi lähteä väärään suuntaan, jos tasapaino on vähän pienessä (juuri aikaisemmin ollut kontaktitilanne Grattonin kanssa)..
Mitä useammin tuota katsoo, sitä pahemmalta tuo näyttää. Näyttää minun silmääni juuri siltä että yrittää kopauttaa päähän, mutta ei käsitä lyönnin voimaa.Katso kerran vielä https://mtc.cdn.vine.co/r/videos_h2...p4?versionId=1cWFV89Nqf4MflWA9QRdksWzftpMD29q
- Lassilan tasapaino hyvä
- Gratton seisaallaan eikä kumarassa
- lyöntiheijari lähtee ylhäältä eikä kohdistu mihinkään housuun kuten Lassila hätäpäissään väitti
En usko, että olisi tullut seitsemää peliä. Olisi mennyt varmaan 2+2:lla.
Kyllä, ainakin jonkilainen kahdenkeskeinen keskustelu käytiin eilen klo 14:00 Liusjärven ja Lassilan välillä. Veikkaan, että tämä on Skypellä tai vastaavalla toteutettu.Eikös nuo pelaajat joiden tempaukset menevät kurinpidon käsittelyyn joudu tekemään kirjallisen selvityksen tapahtuneesta? Jotenkin olen niin ymmärtänyt, kun täällä kaikki ilmeisesti olettavat Liusjärven viittaavan Lassilan lehdistölle antamiin kommentteihin.
Enkä itseasiassa takuuseen mene mistään näistä tiedoista, ja lienee myös todennäköisesti keskustelussa ollut läsnä joku TPS:n media- tai valmennusvastaava. Skypet ym. videopuhelusovellukset ovat ihan loistavia tällaiseenkin tarkoitukseen, vaikkei ehkä eleet tai hikipisarat otsalla näy kuten face to face -keskustelussa. Änärissä ainakin käydään näin läpi nämä tapahtumat. Ja miksei käytäisi nykyaikana.Okei, ehkä selvitystä ei tarvitsekaan kirjallisena tehdä ja puhelinkeskustelu tai juurikin Skype ovat riittäviä. Voin kuvitella Lassilan koiranpentuilmeen jos Skypessä on livekuva ollut päällä..
Voi kyynel. Selviää törkeästä headhuntingista varsin kohtuullisella tuomiolla ja kehtaa vielä valittaa päätöksestä. Pelle.Tietoa Liigan ja Antti Tyrväisen välisestä kurinpitopäätöksestä | Uutiset | Liiga
Antti Tyrväinen hakee oikeutta itselleen. Yllä Liigan sivuilta linkki.
Tietoa Liigan ja Antti Tyrväisen välisestä kurinpitopäätöksestä | Uutiset | Liiga
Antti Tyrväinen hakee oikeutta itselleen. Yllä Liigan sivuilta linkki.
Ei eroa normaalista estämis tilanteesta niin aika kohtuuton rangaistus? Ei herraisä kehtaaki vieläVoi kyynel. Selviää törkeästä headhuntingista varsin kohtuullisella tuomiolla ja kehtaa vielä valittaa päätöksestä. Pelle.