Onhan näitä nähty muuallakin, Kari Tyni aikanaan mikitti rumpuryhmän ja päristelyä tuli mikkien kautta kaikista kajareista....
Hyi hele... siinä se on ollut oikein viimesen päälle hyvä idea. Oikein tulee mieleen se pulkkisen porilainen rosvo..
Onhan näitä nähty muuallakin, Kari Tyni aikanaan mikitti rumpuryhmän ja päristelyä tuli mikkien kautta kaikista kajareista....
Oiskohan ollut 2014-2015.Mikä vuosi oli kyseessä kun itse en tämmöistä päähän saa :D
Oli muuten 2013-14 tämä GSM-temppu. Ja kaikkihan lähti muistaakseni siitä, että Lappeenrannassa vieraskannattajat saivat tuoda halliin vain yhden rummun.Oiskohan ollut 2014-2015.
Samana vuonna taisi olla tämä keissi et vierasjoukkueen kannattajat eivät saa tuoda megafonia halliin vaan yhteys pitää hoitaa esim. gsm-verkon kautta :D
Muistelisin että tuo GSM-yhteys oli JYPin ja SaiPan välillä kevään 2014 pudotuspeleissä. Tyni taisi tehdä jonkun avoimen kirjeen missä kiellettiin megafonin tuominen halliin ja samalla ohjeistettiin "huutosakin vetäjää" sillä fanien organisoinnissa tulisi käyttää esim. GSM-yhteyttä. Löytyisiköhän mistään näitä tekstejä?Oiskohan ollut 2014-2015.
Samana vuonna taisi olla tämä keissi et vierasjoukkueen kannattajat eivät saa tuoda megafonia halliin vaan yhteys pitää hoitaa esim. gsm-verkon kautta :D
Hei,
megafonin käytön joudumme kieltämään Liigan turvallisuusmääräyksien 4.1.9 h-kohtaan vedoten, "muut järjestäjän kieltämät esineet". Yksi rumpu ja pienet liput ovat OK. Lippujen varret tarkastetaan.
Perustelemme päätöksemme sillä, että hallissamme on ainoastaan yksi megafoni turvallisuusorganisaatiomme käytössä ja se on varattu hätätilanteiden viestintää varten. Emme salli muiden megafonien tai radiopuhelimien käyttöä hallissa, jotta mahdollisten hätätilanteiden viestintä ei vaarannu. Sähkökatko- ja tulipalo-tilanteissa on pystyttävä toimimaan ja viestimään nopeasti ja yksiselitteisesti.
On toki hienoa, jos pystytte koordinoimaan huutosakkitoimintaa kahden katsomonosanne välillä, mutta viestiliikennettä varten Teidän täytyy miettiä jokin toinen ratkaisu, esim. GSM-puhelinyhteys. Jos Teillä on ns. huutosakin johtaja, on tämän henkilön kuitenkin toimittava niin, ettei hän estä muilta katsojilta näkyvyyttä kentälle.
Jos Teillä on ns. huutosakin johtaja, on tämän henkilön kuitenkin toimittava niin, ettei hän estä muilta katsojilta näkyvyyttä kentälle.
Jompi kumpi Saipa-sarja tää on, joko tuo tai 2015-2016. Jäänyt tää case siitäkin mieleen et samana keväänä kun tää härdelli kävi, joku kyrpiintynyt saipalainen tönäisi häviön jälkeen minut nurin Hippoksen parkkialueella tyyliin 20m päästä omasta autostani :DMuistelisin että tuo GSM-yhteys oli JYPin ja SaiPan välillä kevään 2014 pudotuspeleissä.
Joo hommahan lähti siitä liikkeelle, että JYPin kannattajille annettiin lupa tuoda yksi rumpu Kisapuistoon eikä koko helvetin patteristoa. Ihan melusaasteella se oli perusteltavissa. No siitä sitten Tyni veti herneet nenään ja kielsi megafonin sekä järkkäreiden toimesta kaikki liput ja bandikset syynättiin melkein suurennuslasin kanssa. Piti myös olla kaikenlaisia paloturvallisuustodistuksia. Megafonin tilalle ehdotettiin sitä surullisen kuuluisaa GSM-yhteyttä (naurattaa vieläkin). Tosin megafonikielto ei jäänyt voimaan, koska liiga puuttui tähän ja näin se tiensä hallille löysi. Sitäkään ei tietenkään ihan mutkitta voinut käyttää, vaan jos sattui edes vahingossa vilkaisemaan kentälle päin megafoni kädessä, niin oli jo järkkärit kimpussa, ettei sillä saa kentälle huutaa.Muistelisin että tuo GSM-yhteys oli JYPin ja SaiPan välillä kevään 2014 pudotuspeleissä. Tyni taisi tehdä jonkun avoimen kirjeen missä kiellettiin megafonin tuominen halliin ja samalla ohjeistettiin "huutosakin vetäjää" sillä fanien organisoinnissa tulisi käyttää esim. GSM-yhteyttä. Löytyisiköhän mistään näitä tekstejä?
Jos en väärin muista niin Liiga taisi vielä jotenkin puuttua tähän ja todetta Tyni ei voi estää vierasfaneja tuomasta megafonia halliin. En muista tuotiinko se.
Jyväskylän järjestyksenvalvonta on kyllä aivan omaa luokkaansa. Setämiehet viereisistä katsomoista saavat provosoida koko pelin ajan miten haluavat, mutta vieraskatsomosta lentää hallista ulos yhdestäkin kirosanasta. Tällä kaudella oli kuuleman mukaan liigan (?) virallinen valokuvaaja näyttänyt Kärppien kannattajille järkkärien vierestä suihinottoliikkeitä katsomoon kenenkään asiaan puuttumatta. Hienoa touhua.
Onneksi Kärpät nykyään joskus voittaakin Hippoksella niin reissuista sinne saa jotain positiivisiakin muistoja.
Kyllä ne Kuopiossakin osaa. Joitain vuosia sitten menin Kärppien pipo päässä kohti Niiralan monttua ja seisomakatsomon sisäänkäyntiä. Olin siis kahden kaverini kanssa, järkkäri päästi kaverit sisään mutta minulle sanoi "Kärppien fanit tuonne toiselle puolelle". Sanoin että en kuulu faniryhmään vaan asun täällä Kuopiossa ja olen näiden kavereiden kanssa liikenteessä. Oli kuulemma tullut sellainen ohjeistus että Kärppien fanit toiselta puolelta sisälle.Jyväskylän järjestyksenvalvonta on kyllä aivan omaa luokkaansa.
Eiköhän tämä olisi käynyt vaikka minulla olisi Tapparan pipo ollut päässä. Eikä tässä mitään rankkaa ole, päinvastoin. Mitä taas teikäläisen vuodatuksia on viime päivinä täällä lukenut niin kyllä se taitaa rankkaa olla ihan jossain muualla...Tää on näköjään tämäkin joku Kärppiin liittyvä "ongelma" ? Kyllä se on rankkaa olla Kärppä-kannattaja, kun vielä joka paikassa järkkäritkin on vastaan ja sorsitaan.
Eiköhän tämä olisi käynyt vaikka minulla olisi Tapparan pipo ollut päässä. Eikä tässä mitään rankkaa ole, päinvastoin. Mitä taas teikäläisen vuodatuksia on viime päivinä täällä lukenut niin kyllä se taitaa rankkaa olla ihan jossain muualla...
Täältä tähän. Tsemppiä.
En ole kyllä mielestäni maininnut mitään vihaamisesta tai kateellisuudesta. Tai tällä ainakaan tällä sivulla kenenkään muunkaan maininneen mitään. Itse asiassa ei ihan lähiajoilta tule edes mitään tuon tyylistä mieleen.Kiitos tsempeistä, rankkaa tosiaankin on lukea näitä "kyllä meitä Kärppiä nyt aina niin sorretaan nyyh yhyy kun vihataan ja kateellisena itketään jne." - tekstejä täältä lueskelee.
En ole kyllä mielestäni maininnut mitään vihaamisesta tai kateellisuudesta. Tai tällä ainakaan tällä sivulla kenenkään muunkaan maininneen mitään. Itse asiassa ei ihan lähiajoilta tule edes mitään tuon tyylistä mieleen.
Muthei onhan se kiva keksiä päässään juttuja ja toistella niitä tarpeeksi kauan. Varmasti jostain löytyy joku joka uskoo.
Se on hienoa että jaksat nähdä vaivaa meikäläisen viestihistorian muistelemiseen. Mukavaa että kiinnostaa. Olen noin kirjoittanut ja tein kuten toinen kirjoittaja ohjeisti eli olin mies ja söin sanani. Ja toisaalta, voinhan minä kirjoitella tänne yhtä sun toista ja eikä minun tarvitse alkaa perustelemaan kirjoituksiani sinulle.Viimeiseen vain sen verran, että laimea sivallus. Saako kuitata? No siitä huolimatta kuittaan, toivoisin vain niin hartaasti, että olisit edes sanasi mittainen.. tuossakin jo edellä "täältä tähän" .. no se piti kauan. Aiemmin lupasit pysyä palstalta pois (tms miten nyt olikaan muotoiltu) - ei pitänyt sekään..
Tää on näköjään tämäkin joku Kärppiin liittyvä "ongelma" ? Kyllä se on rankkaa olla Kärppä-kannattaja, kun vielä joka paikassa järkkäritkin on vastaan ja sorsitaan.
Itse kummastelen tuota Jypinkylän järkkäreiden arvostelua. En siis kiistä jos toiset on siellä kokeneet ongelmia, itse vaan mitä sen kymmenisen kertaa ainakin siellä ollut, ei ole ollut mitään ongelmia. On hoitaneet hommansa, tsekannut lipun ja kattoneet ettei oo flindaa/ydinpommeja taskussa ja eikun vaan oon painellut katsomoon ja kattonut tolppaa kuuskytminuuttia simpsakan samban säestyksellä ja hyvillä? mielin siitä sitten kotiin. Kukaan ei ole edes osoittanut haluaan suihinottoon. Ehkä se sitten on vaan ulkonäöstä kiinni.
En arvostele, mutta tuumailen vaan ääneen, että ehkä se on myös aika paljon siitä miten itse toimii ja käyttäytyy - kiinni tuo meininki. (en tarkoita pipo-episodia) Tuli mieleen tuostakin kuvaaja-poskeenottoliikkeet episodista, että vaikka sitäkään en kiistä etteikö noin olisi voinut käydä, veikkaan et jos kävis siltä kuvaajalta? kysymässä niin kovin tulisi erilainen tarina sieltä.. Tarkoittaen siis sitä, että nämä toispuoleiset jutut on sitten aina vain niitä. Yhdeltä puolelta. Että ihan vaan randomisti joku vaan niin alkoi ykskaks tehdä, ei me mitään olla tehty. Toki onhan monta kertaa se aloittaja aina joku, voihan tuo olla se kerta kun se olikin ei sillä.
Ja mitä tulee siihen, jos rivijärkkäri tekee/sanoo jotain ja sen perään, että sellainen on ohjeistus niin eipä siinä silloin paljoa sillä rivihenkilöllä ole väliä, se on vaan tehtävä aika pitkälti sen ohjeistuksen mukaan..
Mikko Pukka, ottaisin tuon hymynaaman milloin vaan takaisin Sporttiin."Mikko Pukka baby! Mikko Pukka oo o o oo!"
Pääsi vielä huudattaan fakikatsomoa kun hänet huudettiin takaisin vaihtoaitiosta: "Mikko! Mikko Pukka! Shaala laalaa lala lala laalaa lala lala!"
Osasto41