Ei minun mielipiteeni siitä faktaa tee, mutta käytäntö se on. Lähde on siis tuomaritoiminta.
No laita nyt jotain muuta lähdettä kun pelkästään sinun oma sanasi. Olisi aika erikoista, että tuomareilla olisi säännöistä poikkeava käytäntö näinkin merkittävässä asiassa. Enkä kyllä casebookistakaan löytänyt mitään mainintaa tuosta jalan nostamisesta.
Kysytään vielä näin päin: jos IFK:n pelaaja tekisi maalin Jokereita vastaan ohjaamalla kiekon jalalla ilmasta maaliin vaikkapa puolen metrin korkeudelta, mitä sinä olisit siitä mieltä? "Ihan selvä potku" on mun veikkaukseni, vaikka tuskin tässä nyt niin sanot.
Miten perustelet aiemman kysymyksen: "Mitä jos vahingossa horjahtaa ja potkaisee", jos kerran mitään älyttömiä kysymyksiä ei saa esittää? Vai horjahtiko Ruutu vahingossa ja potkaisi kiekon sisään?
Minun kysymykseni ei missään nimessä ollut älytön, sillä sinä itse teit suoran rinnastuksen, jossa nostettu jalka on potku. Sinun sanojesi mukaan tilanteessa ei ole MITÄÄN tulkinnan varaa, joten tuo horjahduskin pitäisi tuomita potkuksi.
Voi olla, että olen mielipiteeni kanssa väärässä, mutta näin sen itse näen.
Puhut jälleen seurauksista. Tämän lisäksi minä puhuin samanlaisia virheistä, joten viheltämättä jäänyt jäähy ja hylätty maali ovat jo lähtökohtaisesti eri arvoisia. Moraalisesti olisi oikein, että maalia ei hyväksytty, mutta jos mietitään asiaa kylmän analyyttisesti, niin hylätty maali on aina isompi virhe. Seuraukset ovat tottakai eri tasoa, mutta eihän niitä nyt voida ottaa huomioon, jos puhutaan tuomarin tekemän virheen suuruudesta. Ihan mitätön virhe voi johtaa maaliin, mutta sitten isokin moka voi jäädä kokonaan ilman seurauksia. Silti pelin jälkeen se mitätön moka nostetaan esiin, jos sen aikana on toinen tehnyt maalin. Vähän niinkuin tuossa samassa Jokerit - Tappara pelissä, jossa Tappara pääsi 2-1 johtoon ylivoimalla, joka tuli helposti. Tästä asiasta ei kuitenkaan kukaan teidän leiristä meuhkannut, vaan siitä Tapparan saamasta helposta jäähystä, jonka aikana Jokerit tasoittivat.
Tuomareita aina haukutaan siitä miten heillä menee pilli taskuun pelin lopussa, mutta kuitenkin suurin meteli nostetaan virheistä, jotka on tehty tänä aikana. Miten sama henkilö voi meuhkata ensin siitä ettei jäähyjä anneta, mutta samalla käyttää sitä jäljellä olevaa peliaikaa omien argumenttiensa tukemiseen?