Väsyneet Kädet
Jäsen
Asiaan sinulle jo vastattiinkin (eli pelaajat liikkuvat ennenaikaisesti tai eivät ole oikein - vaikka sinä niin luulisit). Mutta lainaukseen ehkä sisältyy se koko homman ydin.Vielä kun itse tajuaisin
Asiaan sinulle jo vastattiinkin (eli pelaajat liikkuvat ennenaikaisesti tai eivät ole oikein - vaikka sinä niin luulisit). Mutta lainaukseen ehkä sisältyy se koko homman ydin.Vielä kun itse tajuaisin
Se on muuten erikoinen homma, että siinä uusitussa aloituksessa ei ole ikinä mitään vikaa..
Linkki vie youtube-videoon koskien NHL:n uutta aloitussääntöä.
So how does the NHL’s new face off rule work? - YouTube
Oli osittain sarkasmia, mutta korjataan se muotoon: Enhooellässä tämäkin asia oli paremmin. Haluaako NHL sitten siirtyä lähemmäs Liigan kaltaisia aloitussääntöjä? Jos haluaa, en ymmärrä miksi. Videollakin ensimmäisenä asiana sanotaa, että kaikkia turhauttava uusi sääntö.En tiedä onko tummennettu kohta sarkamsia, mutta jos ei ole, niin etpä ole kovin tarkasti seurannut sääntömuutoksia. Tulevalla kaudella pelaajien luistimien on pysyttävä viivojen takana. Tuo vasta pikkumaista ja tarkkaa onkin, eikö?
Linkki vie youtube-videoon koskien NHL:n uutta aloitussääntöä.
So how does the NHL’s new face off rule work? - YouTube
Eilen Lasse Lappalainen luuti SaiPan Takalinjoilla, ja samaan aikaan Lasse Lappalainen tuomaroi samaa ottelua. Hyvin onnistui, Liiga on edelläkävijä tässäkin asiassa!Jari-Pekka Pajula viheltää Liiga.fin kokoonpanojen mukaan tänään sekä Kouvolassa että Kuopiossa. Jännä nähdä miten tällainen kokeilu onnistuu.
Tämä! Aivan sama mitä sääntömuutoksia tai lähtötelineitä aloituspisteisiin tehdään mutta tämä asia on saatava yleisöystävällisemmäksi. Katsojalle pahin rangaistus on aloituksen uusiminen, samaa sen pitäisi olla uusimisen aiheuttavalle pelaajalle/joukkueelle. Samaa mieltä olen siitä että kun tuomari viheltää pilliin niin kiekko saisi tippua jäähän, oli siellä aloittajia paikallaan tai ei.Tämä aloitusten veivaaminen on jotain ihan uskomatonta liigassa. Jossain vaiheessa Liigaan tehtiin uudistus että linjuri viheltää pilliin ja silloin viisikon pitää tulla heti aloittamaan jotta peli pääsee mahdollisimman nopeasti käyntiin. Mitä tapahtuu? Sen jälkeen alkaa armoton veivaus siitä miten aloitetaan, kenen lapa on missä, onko kaarella olevan pelaajan luistimen terästä kaksi milliä kaaren päällä. jne. Sen jälkeen aloitetaan, ja otetaan aloitus uudestaan. Muutaman kauden aikana todennut että jos esim. KHL:ssa tai CHL:ssa ja Liigassa alkaa peli samaan aikaan niin Liiga-peli loppuu järjestään noin 30min myöhemmin. Suurin osa tuosta ajasta mennee noihin aloitusten veivaamiseen.
Aloituksiin liittyen, tässä HPK:n sivuilta löytyvässä blogissa on asiaa avattu, haastattelemalla Liigassa linjatuomarina toimivaa Pasi Niemistä.
Linkki blogiin: http://www.hpk.fi/avointa-pelia-pil...na-vain-tasapuolinen-ja-reilu-aloitustilanne/
Ja tässä se nähdään miten kuvitellaan ettei "röyhkeys" ole taito. Koska taitoa se on kusettaminenkin. Paras kusettaja voittaa ja sillä hyvä, lätty jäähän ja väitän että silti ne parhaat aloittajat pysyy parhaina. Tätä vaan ei tunnuta tuolla tajuavan. Se ei muuta lopputulosta, vaikka koko ilta niitä aloittajia vaihdetaan, silti se paras aloittaja on se röyhkein ja parhain kusettaja ja se ei vaan jää yhtä usein siitä kiinni kuin se huonompi aloittaja. Täysin räikeät rikkeet ja kusetukset sitten onkin hyvä ottaa pois, mutta väärään suuntaan tätä ollaan viemässä. Ei ne aloitukset miksikään reiluiksi ja tasapuolisiksi muutu sillä, että niissä tuijotetaan millin tarkkuudella mailoja ja luistimia, kun sellaista asiaa kuin reilu aloitus ei ole olemassakaan. Laittasivat vaan sitä lättyä jäähän.Aloituksiin liittyen, tässä HPK:n sivuilta löytyvässä blogissa on asiaa avattu, haastattelemalla Liigassa linjatuomarina toimivaa Pasi Niemistä.
Linkki blogiin: http://www.hpk.fi/avointa-pelia-pil...na-vain-tasapuolinen-ja-reilu-aloitustilanne/
Tää on mennyt taas entistä huonompaan suuntaan. En ymmärrä miksi liiga päästetään pilalle ennen kuin reagoidaan. Sillä se on ilman muuta kuitenkin edessä. Rönn hoi, pää pois sieltä perseestä...Aivan älyttömästi jätetään selviä rikkeitä viheltämättä
Jotenkin Liigassa luullaan että kun otetaan se 1/10 poikkareista tai keksitään viheltää joku koukku missä ei edes tehty mitään (Tallinderin ensimmäinen tänää) niin yleisö on tyytyväinen. Ei olla!Tää on mennyt taas entistä huonompaan suuntaan. En ymmärrä miksi liiga päästetään pilalle ennen kuin reagoidaan. Sillä se on ilman muuta kuitenkin edessä. Rönn hoi, pää pois sieltä perseestä...
Samaa mieltä. Tiettyjä pelaajia harvemmin vaihdetaan pois aloituksesta, voisin veikata että he ottavat aloitukset "oikein". En tiedä pitäisikö lisätä joku pykälä sääntöihin että aina kolmen saman joukkueen pelaajan vaihdon jälkeen tulisi 2min joukkuerangaistus. Kun kuten tuossa jutussakin sanotaan, aluksi pelaajat kokeilevat vähän linjureita että mikä menee läpi ja loppua kohden nuo vähenee. Jos jo kolmesta tulisi jäähy, niin luulisi tuon kokeilun vähenevän. Siitä olen samaa mieltä että aloitusten uusiminen on perseestä, mutta syyttäisin kyllä enemmän pelaajia kuin tuomareita tuosta.Näitä haastatteluja on ihan liian vähän. Vaikka pilkkimistä vihaankin, niin olen @MacRef in kannalla siinä, että pelaajat voisivat aluksi noudattaa aloitussääntöjä, niin ei tarttisi uusia niin paljon.
Näin näen itsekin ex-Mestislinjatuomarina. Mun mielipide asiaan on se, että kaaret pitäisi ottaa tarkemmin tuomarien turvallisuuden vuoksi, mutta itse aloituspisteellä saisi vallita lähes täysi villi länsi, kunhan aloittajien jalat ovat suurinpiirtein oikeassa paikassa (= ei tuomarin luistimien takana tms.). Vähentää kaikilta paljon päänvaivaa, sujuvoittaa peliä ja kaikki saisivat keskittyä olennaiseen.Ja tässä se nähdään miten kuvitellaan ettei "röyhkeys" ole taito. Koska taitoa se on kusettaminenkin. Paras kusettaja voittaa ja sillä hyvä, lätty jäähän ja väitän että silti ne parhaat aloittajat pysyy parhaina. Tätä vaan ei tunnuta tuolla tajuavan. Se ei muuta lopputulosta, vaikka koko ilta niitä aloittajia vaihdetaan, silti se paras aloittaja on se röyhkein ja parhain kusettaja ja se ei vaan jää yhtä usein siitä kiinni kuin se huonompi aloittaja. Täysin räikeät rikkeet ja kusetukset sitten onkin hyvä ottaa pois, mutta väärään suuntaan tätä ollaan viemässä. Ei ne aloitukset miksikään reiluiksi ja tasapuolisiksi muutu sillä, että niissä tuijotetaan millin tarkkuudella mailoja ja luistimia, kun sellaista asiaa kuin reilu aloitus ei ole olemassakaan. Laittasivat vaan sitä lättyä jäähän.
Juuri tätä olen pitkään hokenut. Eikä tuosta tuomareita voikaan niinkään syyttää, vaan niitä sääntöjä. Säännöt juurikin kuvaamallasi tavalla ja elämä olisi helpompaa niin aloittajille kuin linjatuomareillekin. Turvallisuuteen liittyvät säännöt tiukasti, muuten aloittajille itselleen korkeintaan pari perussääntöä, jotka on helppo katsoa kuntoon ennen kiekon tiputtamista. Sitten kiekon irrottua linjurin kädestä aloittajille vapaus tehdä parhaansa voittaa aloitus normaalien jääkiekon sääntöjen puitteissa.Näin näen itsekin ex-Mestislinjatuomarina. Mun mielipide asiaan on se, että kaaret pitäisi ottaa tarkemmin tuomarien turvallisuuden vuoksi, mutta itse aloituspisteellä saisi vallita lähes täysi villi länsi, kunhan aloittajien jalat ovat suurinpiirtein oikeassa paikassa (= ei tuomarin luistimien takana tms.). Vähentää kaikilta paljon päänvaivaa, sujuvoittaa peliä ja kaikki saisivat keskittyä olennaiseen.
P.s. Kaikkia tuomareita vituttaa vaihtaa pelaajia aloituksessa, ei sinne kukaan (linjatuomari) tule itseään esittelemään.
Näin näen itsekin ex-Mestislinjatuomarina. Mun mielipide asiaan on se, että kaaret pitäisi ottaa tarkemmin tuomarien turvallisuuden vuoksi, mutta itse aloituspisteellä saisi vallita lähes täysi villi länsi, kunhan aloittajien jalat ovat suurinpiirtein oikeassa paikassa (= ei tuomarin luistimien takana tms.). Vähentää kaikilta paljon päänvaivaa, sujuvoittaa peliä ja kaikki saisivat keskittyä olennaiseen.
P.s. Kaikkia tuomareita vituttaa vaihtaa pelaajia aloituksessa, ei sinne kukaan (linjatuomari) tule itseään esittelemään.
Hyviä huomioita. Sanotaan nyt että eillisessä Jukurit - JYP pelissä, jota sivusilmällä katselin, ei kovin montaa kertaa vaihdettu aloittajaa. Oliko sattumaa vai onko aloitusten sujuvuuten kiinnitetty huomiota - mene ja tiedä. Hyvä juttu kuitenkin.
Juuri näin. Tuo "takakarva" molemmin puolin oli kyllä niin kauhiaa kattoa, että en ihmettele että hallit on tyhjiä. Liigan mielestä "tuote" on kunnossa... herätyyys..Pari Boman-Leppänen veti tänään Raumalla todella sallivalla linjalla. Kovaa koukkimista, estämistä ja repimistä läpi illan. Toivottavasti Liigan tuomarilinja ei muutu tälläiseksi. Tekee pelin kovin puuduttavaksi seurata.