@Shejbal mitä mieltä olit Pelicans-puolustajan kahden käden kirvesiskusta Kärjen läpiajossa tai Bloodin poikkarista alaselkään pelin jo päätyttyä?
About 4.30 jäljellä 2.erääJos ei sulla tästä klippiä ole heittää niin muistatko tarkemmin mihin aikaan tämä tapahtui? Voisin käydä väijymässä ruudusta tapauksen.
Oolrait, tänks. Väijyn koneen ääressä tilanteen illalla.About 4.30 jäljellä 2.erää
Se on just näin. Puskuissa ja potkuissa ei ole mitään toleranssia, vaan aina pihalle. Pelaajat kyllä sen tietää, joten aika turha valittaa tapahtuneesta.Vaikuttaa kyllä todella helpolta ulosajolta, mutta toisaalta jokainen jääkiekkoilija tietää, että puskuissa ja potkimisissa on aina ollut nollatoleranssi. Kangasniemi ihan omaa tyhmyyttään menee puskemaan. Sinänsä oikeutettu rangaistus.
Mites paljon tuomarit muuten nettoaa ottelun tuomitsemisesta? Muistelen, että ei ollut kuitenkaan ihan pienikään summa, mutta varmaksi en sano.
Kyllä se varmaan lähellä sitä 400€ pyörii kun mestis matsistakin kuittaavat yli 200€. Aikas kovat on kyllä palkkiot. Siihen päälle vielä matkakulut.Todella nopealla googlauksella en täyttä varmuutta asiaan saanut, mutta A-maaotteluista päätuomarit ovat ainakin kaudella 2014-2015 tienanneet 420€. Mahtaakohan palkkio pyöriä samoissa summissa myös liiga-peleissä. Joku enemmän tietävä voi korjata.
Kyllä se varmaan lähellä sitä 400€ pyörii kun mestis matsistakin kuittaavat yli 200€. Aikas kovat on kyllä palkkiot. Siihen päälle vielä matkakulut.
Jokainen tietysti laskee tavallaan, mutta tyhmän miehen matikalla tuollainen 4 tuntia tekee n. 100e/tunti. Ei kai kukaan laske tuntiliksaansa mukaan työmatkoja? Ne otetaan huomioon siinä vaiheessa kun mietitään haluanko tuonne töihin. Eikä mun mielestä työnantajan tarvitse laskea työntekijän palkkaa sen mukaan kuinka paljon maksaa veroja. Mutta tämäkin on mielipideasia ja ymmärrän kantasi jos esim. itse käyt tuomaroimassa. Noilla korvauksilla vaan toivoisin itse hieman tasonnostoa kotoisessa liigassamme.Palkkioiden kovuudesta voi olla montaa mieltä. Pitää muistaa noista lähtevän vielä verot pois ja osa taitaa vetää vielä sivutuloprosenteilla, jolloin se voi olla yli 40 pinnaa pois. Hallilla aikaa menee kuitenkin se 4-6 tuntia ja matkat siihen päälle.
Jokainen tietysti laskee tavallaan, mutta tyhmän miehen matikalla tuollainen 4 tuntia tekee n. 100e/tunti. Ei kai kukaan laske tuntiliksaansa mukaan työmatkoja? Ne otetaan huomioon siinä vaiheessa kun mietitään haluanko tuonne töihin. Eikä mun mielestä työnantajan tarvitse laskea työntekijän palkkaa sen mukaan kuinka paljon maksaa veroja. Mutta tämäkin on mielipideasia ja ymmärrän kantasi jos esim. itse käyt tuomaroimassa. Noilla korvauksilla vaan toivoisin itse hieman tasonnostoa kotoisessa liigassamme.
Kyllä Liigaan pitäisi saada ammattituomarit, vaikea vaatia henkilöiltä paljon jotka tekevät hommaa sivuduunina rakkaudesta lajiin tms...
Kyllä Liigaan pitäisi saada ammattituomarit, vaikea vaatia henkilöiltä paljon jotka tekevät hommaa sivuduunina rakkaudesta lajiin tms. Tuodaan jenkeistä joitain ex tuomareita jne. pitämään koulutuksia ja katsomaan menoa ja kunnes oppi on tarttunut niin voidaan jatkaa "omillaan". Ihan sääntölinjauksiinkin pitäisi keskittyä, koukut ja kaiken maailman kahvaamiset pois kyllä ne pelaajat sen oppivat sit ajan kanssa sama se oli NHL:ssä alkuun tuli paljon jäähyjä.
Onhan sellaisia uria muitakin ja kaikista ei suinkaan makseta kovin suuria summia. Erotuomareita on myös lukumääräisesti kovin vähän, joten rahasta se tuskin jäisi kiinni. Mieluumminkin seurojen haluttomuudesta ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin muutoksen mahdollistamiseksi.Mistä löydät sen rahan, jolla saadaan ihmisiä siirtymään työuralle, joka päättyy noin 50 vuotiaana?
Onhan sellaisia uria muitakin ja kaikista ei suinkaan makseta kovin suuria summia. Erotuomareita on myös lukumääräisesti kovin vähän, joten rahasta se tuskin jäisi kiinni. Mieluumminkin seurojen haluttomuudesta ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin muutoksen mahdollistamiseksi.
Kyse on juurikin halusta pelata tietyllä linjauksella
... Tarjotuista ehdoista minulla ei ole tietoa, mutta mistään pikkukorvauksista ei voinut olla kysymys, kun osa tuomareista elää jo nyt käytännössä pelkästään tuomaripalkkioilla.
Jossain vaiheessa Antti Boman oli ainoa päätuomari jolla ei ollut siviilityötä. Onko tilanne muuttunut näin radikaalisti?
Eikö Boman ollut KHL viheltämässä kausi tai kaksi takaperin?