Itse tulkitsen kiekon olevan hallussa, jos sitä tarkoituksellisesti pelaa yhdellä kosketuksella johonkin suuntaan. Sillä onko se suunta juuri vastustajan lapa ei ole koskaan omissa tulkinnoissani ollut merkitystä. Toki kuten sanoin aiemmin, moraalisesti oikein.
Nyt kun itsekin katsoin tilanteen uudestaan videolta, niin näyttäisi siltä, että Järvinen ja Tuulola osuvat kiekkoon samaan aikaan (ainakin ruudun paskamössövideokuvan perusteella), jonka jälkeen kiekko pomppaa Turtiaiselle. Tulkinnan varainen juttu, että kontrolloiko Järvinen kiekkoa vai ei.
"Kiekon hallussapidolla viitataan pelaajaan, joka käsittelee kiekkoa mailallaan, tarkoituksellisesti ohjaa kiekon kanssapelaajalleen tai sulkee kiekon." (Sääntökirja sääntö 7)
Itse tulkitsen, ettei Järvinen kontrolloinut kiekkoa, koska Tuulola sohi kiekkoon samaan aikaan, joten omasta mielestäni ratkaisu meni sääntökirjan mukaan. Jos Tuulola ei olisi sohinut kiekkoon, niin tilanne olisi ollut toinen ja Järvinen olisi kontrolloinut kiekkoa (= maali). Tämä on oma tulkintani ja voi olla, että olen väärässä tulkintojeni kanssa. Niin ja mitä tuohon videotarkastukseen tulee, niin tilannetta ei 99% todennäköisyydellä tarkistettu videolta, koska a) tilannetta ei olisi kerennyt tarkistaa videolta tuossa ajassa b) kyllä liigadumarit tietää mitä videolta saa tarkastaa ja mitä ei.