Nykyään kun puhutaan elämyskulttuurista, niin jokaisen Liiga- ja Mestis-seuran pitäisi pohtia "mitä me tuomme/toisimme Liigaan?". Sportin kohdalla muistamme aikoinaan fanijoukon invaasiot ainakin karsinnoissa ja aina puhutaan siitä Ässät-Sport -sarjasta. Vähemmän sitten muistellaan muista karsintasarjoja. Itse muistan ihmetelleeni, miten Joensuussa ei saatu myytyä hallia karsinnoissa täyteen oliko ensimmäistä peliä lukuunottamatta?
Pakko myös kysyä, mitä Kiekko-Espoo toisi Liigaan? Tai mitä Jukurit ja SaiPa lopulta tuo Liigaan? Ilveksen kannattajana on helppo tietysti paukuttaa, koska Osasto41 on itsessään jo ilmiö ja tälläkin kaudella tuo jengi on tehnyt näkyviä pelireissuja ympäri Suomea. Ilveksen ottelutapahtuma on kokonaisuudessaan sellaisella tasolla, että sinne mennään vaikka jääkiekko ei olisikaan elämän tärkein juttu. Olen myös kuullut hallin käytävillä, että jotkut Tapparan kannattajista käy Ilveksenkin peleissä tapahtuman vuoksi. Miten laajasti, sitä en osaa sanoa, mutta ainakin yksittäisiä.
Se nyt ei vaan riitä, että tuodaan joukkue ja sitten läpsytellään 50 peliä ja myydään sitten pelaajat pois, kun ei pärjätty. Itse ainakin kaipaan väriä muullakin tavalla kuin eri värisiä paitoja kentällä ja uusia logoja. Tarvittaisiin rohkeutta myös tehdä asioita eri tavalla. Nykyään tuntuu, että kaikki vaan haluaa pelata meidän peliä ja lopputuloksena Liigassa ei tehdä enää maaleja. Miten sen enää huomaa onko vastassa HIFK, Sport tai Ässät? Kylkeen voi vetää lähes minkä tahansa muun joukkueen.
Niin, ei niitä Sportinkaan kannattajia ole Tampereella enää juuri näkynyt. Tepsin porukka kävi Tapparan peliä katsomassa jokin aika sitten ja onko muita?
Tätä kun pohtii, niin arvostaa kyllä Osasto41:stä ja heidän tekemistään aika korkealle. Varmaan on muitakin porukoita, mutta tuo nyt ensimmäisenä tulee tietysti itselle mieleen. Ja ei, en kuulu.