tuuski kirjoitti:
Kalpa oli täysin ylivoimainen monta kautta Mestiksessä. Mikään joukkue ei ole tällä hetkellä Mestiksessä lähelläkään liigakelpoista. Itse katselisin kolme-neljä vuotta, ja jos joku Mestis-joukkue sinä aikana hallitsee yhtä suvereenisti kuin Kalpa tuossa teki, voisi karsinnat pitää.
Voi ei, mikä taukki!!! '...Minäpä puhun asiasta, ja luulen tietäväni jotain siksi paisuttelen totuutta, jotta joku uskoisi minua.'
1. Kalpa ei ollut sen ylivoimaisempi kuin mikään muukaan mestiksen voittanut joukkue.
2. Kalpa meni liigaan
rahalla ja
puheella (=NHL miehien panos, pelillä 5% osuus)
Jotta tässä tämä sinun
suvereeni kuopiolainen joukkueesi. Toisaalta kannatan Kalpa siinä mielessä, että he tulevat näyttämään miten homma toimii. Nyt tietysti kaikki "asiantuntijat" sanovat: 'Mitä minä sanoin, eihän ne pärjää ollenkaan. Liiga kiinni vaan...' Mutta kyllähän tämä oli kaikkien tiedossa ettei Kalpa taistele playoff paikasta heti nousun jälkeen mutta odottakaas muutama vuosi...
Oma kanta liigakarsintoihin: Liigan sulkeminen tuhoaa Mestiksen. Mestiksen tuhoutuminen tappaa jääkiekon Suomesta ja sitten voi kaikki rehellistä urheilua sabotoivat mielenvikaiset häviämis/putoamis pelkoiset "jääkiekkoihmiset" katsoa peiliin.
Ja millä tavalla se on suurilta
mahtavilta SM-liiga seuroilta pois, jos joku mestis seura nousee mestikseen, rypee, häviää ja menee konkurssiin. Sinneppähän sitten meni ja saatiin mielenkiintoa jääkiekko maailmaan. Toinen vaihtoehto on, että mestis joukkue muutaman kauden sisällä pärjää liigassa, lanseeraa peleihin muutamia uusia
liigatähtiä pimennosta ja asettaa viiden vuoden tavoitteekseen mitallipelit. Kaikki tämä tuo valtavasti mielenkiintoa ja elvyttää suomalaista jääkiekkoilua.
Mikä helv****
etuoikeus näillä nykyisillä liigajoukkueilla on pitää paikkansa ilman mitään syytä. Minkä suurenmmoisen teon ne ovat tehneet ansaitakseen etuoikeiden pysyvään/turvattuun liigapaikkaan. Samalla etuoikeudella ne käyttävät (katoavia) mestis seuroja hyväkseen. Sitten voi SaiPa, Jyp ja muut miettiä mistä pelaajia tulee kun sarjaporrasta alempana pelataan harrastelijatason pubisarjaa.