Liigakarsinnat palaavat 2006-2007

• 134 442
  • 1 362

C.Simon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Illuminati
Brian DePalma kirjoitti:
Bla.bla bla, että jaksat! Mestis on 1000 kertaa tylsempi sarja seurata kun vanha 1 divari PISTE. SM-liiga on tylsä sarja seurata PISTE . Olisko fiksua tehdä jotain ehkä?

Voisit vaikka aluksi lopettaa kiekon seuraamisen?

Brian DePalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, VIFK, Liverpool
C.Simon kirjoitti:
Voisit vaikka aluksi lopettaa kiekon seuraamisen?

Viimeistään joudun kun edustuskiekkoilu loppuu Vaasasta! Tätä menoa niin Sport,KooKoo,Hermes, Jokipojat jne häviävät lätkäkartalta 5 vuoden sisällä.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Brian DePalma kirjoitti:
Viimeistään joudun kun edustuskiekkoilu loppuu Vaasasta! Tätä menoa niin Sport,KooKoo,Hermes, Jokipojat jne häviävät lätkäkartalta 5 vuoden sisällä.
Niimpä, paskat putoaa kärryiltä. Muut noista kyllä jatkavat tulevaisuudessakin.

Oikeasti tästä liiganavaamiskeskustelusta on tullut lähinnä Vaasan Sport vastaan muu maailma vääntöä viime aikoina ja ainakin meikäläistä on koko ajan enenemissä määrin alkanut kuvottaa koko ajatus Vaasan Sportista ja liigasta yhdessä. Olkaa onnellisia vaasalaiset, te teette sen ihan itse...

EDIT: Ja tuskin olen ihan yksin ajatuksineni...

C.Simon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Illuminati
Kartta

Brian DePalma kirjoitti:

Miksi esim. Sport juuri nyt häviää "kiekkokartalta"? Juhanin rahankäytön vuoksi? Miten Sport liigassa pärjäisi kun ei mestiksessäkään pärjää, vaan katoaa "kartalta"?

JJ IFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland
korkki kirjoitti:
Oikeasti tästä liiganavaamiskeskustelusta on tullut lähinnä Vaasan Sport vastaan muu maailma vääntöä viime aikoina ja ainakin meikäläistä on koko ajan enenemissä määrin alkanut kuvottaa koko ajatus Vaasan Sportista ja liigasta yhdessä. Olkaa onnellisia vaasalaiset, te teette sen ihan itse...

EDIT: Ja tuskin olen ihan yksin ajatuksineni...

Samaa mieltä. Vaasalaiset ovat todella sen itse saaneet aikaan, sillä he ovat koko ajan hakeneet sellaista Liigaseurojen fanit vs Sportin fanit touhua. Provokatiivisilla viesteillä voi toki herättää ihmisiä ajattelemaan, mutta kun se menee yli, niin se saa ihmiset vain halveksumaan asiaa, vaikka se kuinka hyvä olisikin.

Brian DePalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, VIFK, Liverpool
C.Simon kirjoitti:
Miksi esim. Sport juuri nyt häviää "kiekkokartalta"? Juhanin rahankäytön vuoksi? Miten Sport liigassa pärjäisi kun ei mestiksessäkään pärjää, vaan katoaa "kartalta"?

Hyvä kysymys! En mä oo pyytämäässä Sportille paikan liigasta, olen jopa sitä mieltä että liiga pitäisi supistaa 2 jengillä. Jos liiga olisi seuraavat 20 vuotta auki niin todennäköisesti Sport ei pelaa siinä kun vuoden tai kaks, mutta mestis olisi niin paljon mielenkiintoisempi kun mitä se nyt on.
Futiksen puolella on olemassa "liigalisenssi" niin vastaava estäisi varmasti ettei konkurssikypsä mestisjoukkue pääsee liigaan.

Ja BTW sportin talous pareni Juhanin aikana ( peli ei !).

JanJ

Jäsen
Brian DePalma kirjoitti:
Mestis on 1000 kertaa tylsempi sarja seurata kun vanha 1 divari PISTE. SM-liiga on tylsä sarja seurata PISTE . Olisko fiksua tehdä jotain ehkä?
Mitä jos yhdistetään kaksi tylsää sarjaa? Niistä tulee mielenkiintoiset?
Haha.
Tuleeko homohäiden sulhasista heterot?
Kaksi väärää = oikea?
Anna mun kaikki kestää, John Carpenter.

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
pekutti kirjoitti:
Missä on näin lukenut?

Mielestäni hän sanoi vain, että 14 joukkuetta on sopiva määrä SM-liigaan, ainakin tv-haistattelussa.

Aamulehti 20.12.

"Vuorisen poika Janne-Petteri pelaa Mestiksessä Järvenpään Haukoissa, mutta Mestisseurojen liigahaaveista Vuorinen ei innostu."

"- En sanoisi, etteikö Mestiksestä voisi missään tapauksessa nousta liigaan. Realismia on kuitenkin se, ettei Mestiksessä ole liigakelpoisia seuroja tällä hetkellä."

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
TM kirjoitti:
Aamulehti 20.12.

"Vuorisen poika Janne-Petteri pelaa Mestiksessä Järvenpään Haukoissa, mutta Mestisseurojen liigahaaveista Vuorinen ei innostu."

"- En sanoisi, etteikö Mestiksestä voisi missään tapauksessa nousta liigaan. Realismia on kuitenkin se, ettei Mestiksessä ole liigakelpoisia seuroja tällä hetkellä."

Hyvä kun hait tuon haastattelun, sillä täällähän on sitä vääristelty urakalla. Kuten tuosta näkyy, niin ei Vuorinen ole mitenkään Mestis-seuroja vastaan, mutta näkee sen, minkä varmaan hyvin moni muuki, eli että siellä ei ole tällä hetkellä yhtään potentiaalista nousijaehdokasta.

Stone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Ja jos liiga pysyy suljettuna, niin liigakelpoisia joukkueita ei tulekaan, koska mestis ilman nousumahdollisuutta ei kiinnosta:
(a) Yleisöä
(b) Sponsoreita

Mikä tarkoittaa sitä, että tulot pienenevät ja erot liiga- ja mestisjoukkueiden välillä kasvavat liian suureksi. Suurin osa mestisjoukkueista ajautuu konkurssiin, koska tuloja ei ole tarpeeksi. Ajattelemme tätä suomikiekon kannalta eikä vain Sportin kannalta.

Einonpoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja KooKoo
Halavatun humppa, kuka sieltä mestiksestä TOSISSAAN haluaisi liigaan ? Harmi kun se prinsiippi-Tami läksi sinne Sveitsiin niitä kiekko-oppeja levittämään. Hän lupasi mennä johonkin Afrikan maahan, jos liiga ei aukea.

ipamies#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Prague Rangers
Ei tarvitse hermostua, JanJ.

Aikaisemmin perustelin kantaani mm. näin:

"Viisi vuotta on liiga ollut kiinni, ja viisi vuotta on liigaan yritetty laihoin tuloksin muodostaa keinotekoisesti jänniteitä ja urheilullisuutta. On hierottu marginaalisten ongelmien, kuten TV:n Hockey Night-konseptin, kanssa ja säädetty kaiken maailman pudotuspelien pudotuspelit, kun ei ole suostuttu näkemään todellisia ongelmien syitä.

Ongelmat ovat alunperinkin muodostuneet, kun liigaseurat ovat omineet kaiken päätäntävallan koskien suomalaista sarjajärjelmää. Näiden koko suomalaiseen jääkiekkoon merkittävästi vaikuttavien päätösten takana tulisi olla objektiivinen, kokonaisuuden kehittämiseen keskittyvä ja kiekkoliiton mandaatilla operoiva taho, jolla olisi täydet valtuudet. Nyt liitto on aseeton, kun vallankahvassa olevat liigaseurat tekevät oman edun nimissä pitkällä tähtäimellä kokonaisuudelle tuhoisia päätöksiä.

Mestis-seurojen toimintaedellytykset ovat näissä olosuhteissa minimaaliset, ja seurat oireilevat jo huolestuttavasti (esim. kaksi pelaajaa U-20-ryhmään tuottanut ja kesällä jo kertaalleen kuopattu Kookoo). Tämä sarjajärjestelmä johtaa lopulta suomalaisen jääkiekon rajuun inflaatioon, kun peli säilyttää asemansa ja tuottaa pelaajia ja laji-ihmisiä, enää muutamisssa alueellisissa kasvukeskuksissa.

Tarvitaan rakenteellisia muutoksia ja nopealla aikataululla."

Koen, että liian suuresta osasta talven kiekkopelejä viedään urheilullinen panos pois, kun sarja on suljettu. Keskitalven Pelicans-KalPa on tällä hetkellä seesteinen Fair Play-tapahtuma, kun se voisi olla kierroksen kohokohta: kiimainen taistelu elämästä ja kuolemasta.

Koen, että nykymuotoinen Mestis ei tarjoa seuroille hedelmällistä kasvualustaa tai mitään aitoa tavoiteltavaa.

Koen, että kun jääkiekolta riistetään, sille palloilulajina ominaiset ja elintärkeät äärimmäisyydet; sarjanousut -putoamiset, menetetään leijonanosa lajin tunneskaalaa ja viehätysvoimaa.

Olen vakuuttunut, että nämä seuraukset ovat tulevaisuudessa turmiollisia suomalaiselle jääkiekolle, ellei järjestelmää muokata pikaisesti. Mielestäni 2000-luvulla on jo nähty oireita näistä kohtalokkaista päätöksistä.

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Voi hitsi voi harmi, kun harmittaa! Sport-fanit on nyt niin paljon puhunut avoimen liigan puolesta, että Sportia on jopa alettu vihaamaan ja suljettua liigaa puolustamaan ihan vain sen takia. Taidan skipata joulun ja tappaa itseni. VITUT!

Olen hyvin pahoillani, että puolustamme urheilullisuutta. VITUT!

Hyvää joulua. VITUT!

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
dodi kirjoitti:
Niin tämähän varmasti on suurella osalla tiedossa, mutta ei se tarkoita sitä, että tämä järjestelmä pitäisi jokaisen mukisematta hyväksyä.

No ei kaikki mukisematta hyväksy sitäkään että Microsoft dominoi käyttismaailmaa mutta see jää yleensä mussutuksen asteelle. Jos ei miellytä niin tee parempi käyttis, näin se vaan menee.

Tämä keskustelu käydään 5v liian myöhään, nyt se on lähinnä jälkiviisastelua ja kiukuttelua tiettyjen tahojen puolesta.

dodi kirjoitti:
Tässä avoin/suljettu -liiga asetelmassa on kaksi puolta. Minäkin olen avoimen liigan kannalla ja jopa vähentäisin pari joukkuetta sarjasta. Kyllä näiden asioiden toteuttamiseen keinot olisi, ilman pienten seurojen pelkoa tulevaisuudestaan.

No tässä sitä nyt on jo monta kertaa kysytty että mitä ne keinot olisivat mutta vielä yhtäkään järkevää ja toimivaa ideaa ei ole tullut.

dodi kirjoitti:
ps. Daespoo ymmärtää varsin hyvin, mitä Eddie ajoi kilpailunrajoittamisella. Käytännössä kilpailevan sarjan perustaminen on mahdotonta Mestisjengien pohjalta. Daespoolla taitaa vaan provosointiautomaatti olla taas päällä.

Dodi ei taida nyt ihan ymmärtää jutun ydintä; SM-liiga ei yritä rajoittaa kenenkään toisen OY:n toimintaa millään tavalla, se ei vaan halua uusia osakkaita tällä hetkellä koska SM-liiga OY:n mielestä kellään ulkopuolisella ei ole mahdollisuutta osallistua OY:n toimintaan tarvittavilla resursseilla eikä siten ota uusia osakkaita. Jos tilanne muuttuu niin OY varmasti harkitsee uudestaan.

Eddie ajoi varmasti jotain asiaa takaa mutta puhui ihan jostain muusta kuin kilpailunrajoittamisesta, tämä asiavirhe tulee korjata, jos Dodin mielestä tämä on provosointia niin sille Daespoo ei voi mitään.

C.Simon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Illuminati
mendieta kirjoitti:
Voi hitsi voi harmi, kun harmittaa! Sport-fanit on nyt niin paljon puhunut avoimen liigan puolesta, että Sportia on jopa alettu vihaamaan ja suljettua liigaa puolustamaan ihan vain sen takia. Taidan skipata joulun ja tappaa itseni. VITUT!

Olen hyvin pahoillani, että puolustamme urheilullisuutta. VITUT!

Hyvää joulua. VITUT!

Ihanaa ja suloista, mutta samalla niin aitoa katkeruutta. Ihan oikeasti, hyvää joulua sinne Vaasaan!

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
ipamies#41 kirjoitti:
Koen, että kun jääkiekolta riistetään, sille palloilulajina ominaiset ja elintärkeät äärimmäisyydet; sarjanousut -putoamiset, menetetään leijonanosa lajin tunneskaalaa ja viehätysvoimaa.
.

Lainasin vain osa kirjoitustasi ipamies, mutta olet todellakin asian ytimessä.

Todellakin, mahtaa olla kova lataus helmikuussa ottelussa Pelicans - KalPa. Ei niin minkäänvaltakunnan merkitystä päättyykö se 10 - 0 tai 0 - 10. Jos sarja olisi avoin, ottelussa olisi taas ehkä koko kauden kovin lataus. Kumpi menee karsimaan ja kumpi säilyy suoraan? Luulisi fanejakin kiinnostavan enemmän panoksellinen ottelu kuin tuollainen "hei, pelaillaan nyt tääkin peli pois, että päästään lomille" -ottelu. Varmaan erittäin kiinnostavaa faninkin lähteä esim.Kuopiosta katsomaan tuollaista ottelua...vai?

Suosikkijoukkue
Pelicans
pekutti kirjoitti:
Lainasin vain osa kirjoitustasi ipamies, mutta olet todellakin asian ytimessä.

Todellakin, mahtaa olla kova lataus helmikuussa ottelussa Pelicans - KalPa. Ei niin minkäänvaltakunnan merkitystä päättyykö se 10 - 0 tai 0 - 10. Jos sarja olisi avoin, ottelussa olisi taas ehkä koko kauden kovin lataus. Kumpi menee karsimaan ja kumpi säilyy suoraan? Luulisi fanejakin kiinnostavan enemmän panoksellinen ottelu kuin tuollainen "hei, pelaillaan nyt tääkin peli pois, että päästään lomille" -ottelu. Varmaan erittäin kiinnostavaa faninkin lähteä esim.Kuopiosta katsomaan tuollaista ottelua...vai?

Ei kukaan halua olla vapaaehtoisesti viimeinen tai hävitä, panosta on aina. Moni pelaaja pelaa leipänsä eteen kuitenkin. Jonkinlaiset karsinnat olisivat kuitenkin paikallaan.

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Janj ja Daespoo, onko se noin kivaa kaivaa viesteistä se kaikista epäolennaisin asia ja viedä keskustelu johonkin Nokiaan tai Microsoftiin, kun puhutaan suomalaisesta jääkiekosta. En tiedä mistä kiksit saatte, mutta aika paskantärkeän kuvan teistä saa. Jos kerran olette niin pirun fiksuja kuin ainakin itse luulette viestienne perusteella olevan niin yrittäkää edes pysyä asiassa. Ei jääkiekosta keskusteleminen oikeasti ole noin vaikeaa. Aika spedejä.

Ok SM-liigassa on hallitus, niinkuin yllättäen on (pitäisi) joka Osakeyhtiössä. (Niin Minä yllättäen sen tiesin) Hallituksen valitsevat suurimmat osakkeen omistajat ja heillä käytännössä on valta. SM-liigassa se on seuroilla, niillä pienilläkin. (MInä siis tiesin senkin) Mutta se ei ole se pointti mitä haen, joten lopettakaa tuo paskanjauhaminen. Ja edelleen tulee noita Vaasa, Kouvola jne.. voivat perustaa oman osakeyhtiön ja lähteä kilpasille.. voi jeesus mitä paskaa.. Voiko ihminen olla noin.. no trollinne näköjään upposivat minuun. Kuinka monta senttiä virtuaalipeniksenne venähtivät?

Yksi pointtini on se, että mestiksessä ei voi kehittää liigatason toimintaa, eli on aivan turha perustaa tuhoon tuomittua kilpailijaa sm-liigalle. Se taas johtuu siitä, että maksavaa yleisöä ei kiinnosta tarpeeksi sarja, jonka voittaja on maan 15. paras joukkue. Toinen pointti on se, että nyt liigassa olevat seurat ovat liigakelposia vain siksi, että sattuvat olemaan siellä. Jos siellä olisi (huom, olisi) vaikkapa Vaasa Porin sijasta niin Pori olisi ihan yhtä liigakelvoton kuin Vaasakin on nyt. Se pointti on se, että miksi tämän hetken pitäisi olla joku nollahetki ja että tällä hetkellä liigassa olevat niitä oikeita liigaseuroja. En jaksa ymmärtää tuota paskanjauhantaa siitä, että mestiksessä ei ole liigakelpoisia seuroja. Onhan se päivänselvää, että että tuollaisessa mutasarjassa ei ole liigakelpoisia seuroja. Mutta sekin on päivänselvää, että mahdollisuuden saatuaan siellä saattaisi olla liigakelposia seuroja. Jos Liigapomot olisivat yhtä kriittisiä myös liigaseuroja kohtaan niin ei siellä Liigassakaan kaikki ole liigakelpoisia, mutta eihän sitä omaa napaa pitemmälle tarvitse ajatellakaan.

On ihan ymmärrettävää, että Vaasalaiset taistelevat avoimuuden puolesta, koska itse ovat siellä huonommassa sarjassa. Mutta ei tämä mielestäni ole mikään Vaasalaiset vs. muut taistelu, jos näin on niin sitten myös yhtä paljon tämä on putoamista pelkäävät vs. muut taistelu.

Viimeksi muokattu:

JanJ

Jäsen
Eddie kirjoitti:
Kuinka monta senttiä virtuaalipeniksenne venähtivät?
Varmaan pidemmäksi kuin sinun oikea peniksesi.
Vaikea näyttää olevan hahmotus sinulla.
SM-liigalla ei ole mitään intressiä avata suljettua sarjaansa muille kuin osakkeenomistajille. Voit vetää lapsellista urheilullisuus-sontaasi, mutta ei se niin vaan oikeassa elämässä mene. Turha itkeä minulle tai daespoolle tai kenellekään muulle asian tajunneelle totuuden toteamisesta. Jos et ymmärrä niin et ymmärrä. Nyt teet itsestäsi mikapyörälän.

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
JanJ kirjoitti:
Varmaan pidemmäksi kuin sinun oikea peniksesi.
Vaikea näyttää olevan hahmotus sinulla.
SM-liigalla ei ole mitään intressiä avata suljettua sarjaansa muille kuin osakkeenomistajille. Voit vetää lapsellista urheilullisuus-sontaasi, mutta ei se niin vaan oikeassa elämässä mene. Turha itkeä minulle tai daespoolle tai kenellekään muulle asian tajunneelle totuuden toteamisesta. Jos et ymmärrä niin et ymmärrä. Nyt teet itsestäsi mikapyörälän.

Jos vaan jaksaisit ymmärtää kaiken lukemasi niin huomaisit, että olen kyllä ymmärtänyt SM-liigan tarkoitan siis pienten liigaseurojen intressit. Niin minä tosiaan olen lapsellisen urheilullisuuden puolella, mutta eihän se tosiaan suomalaisessa jääkiekossa niin mene. Turha tähän on sen laajemmin elämää vetää mukaan. Ruotsissa ja Venäjällähän ollaan mm. tämän lapsellisuuden puolella (puhun edelleen jääkiekosta).

Sinusta siis urheilullisuus on pelkkää sontaa.. No ehkä nyt ymmärrän sinua enemmän. Ja mitä tekemistä mielipiteillä ja faktoilla keskenään. Miksi ei saisi olla mielipiteitä vaikka ne eivät faktoja kohtaakkaan? Faktoja voi lukea toisinaan uutisista. Keskustelupalstoilla voi niistä keskustella ja ottaa kantaa, vaikka tiedostaakin faktat. Totuuden voi todeta muutenkin, kuin lyömällä lyttyyn muiden mielipiteet, joita on aika vaikea kumota toisen päässä.

edit. Ipamies aika hyvin pukee minunkin ajatuksiani sanoiksi tuolla ylempänä.

Viimeksi muokattu:

JanJ

Jäsen
Eddie kirjoitti:
Jos vaan jaksaisit ymmärtää kaiken lukemasi niin huomaisit, että olen kyllä ymmärtänyt SM-liigan tarkoitan siis pienten liigaseurojen intressit.
Sinuna olisin ymmärtämisestä puhuttaessa hyvin hiljaa.

Eddie kirjoitti:
Niin minä tosiaan olen lapsellisen urheilullisuuden puolella, mutta eihän se tosiaan suomalaisessa jääkiekossa niin mene.
Urheilullisuus ei ole lapsellista. Mutta on lapsellista vetää se joka väliin keskustelussa, missä sille ei ole sijaa.

Eddie kirjoitti:
Turha tähän on sen laajemmin elämää vetää mukaan. Ruotsissa ja Venäjällähän ollaan mm. tämän lapsellisuuden puolella (puhun edelleen jääkiekosta).
Koita ymmärtää, että Venäjällä ja Ruotsissa ei pelata Sm-liigaa.

Eddie kirjoitti:
Sinusta siis urheilullisuus on pelkkää sontaa..
Ei kannata yrittää pistää sanoja mun suuhun. Ei poika susta oo siihen ikinä, sanoi jo K. Röyhkäkin. Urheilullisuus on sontaa kun yritetään puhua liigan avauksen argumentteja. Se kannattaisi yrittää ymmärtää.

Eddie kirjoitti:
Ja mitä tekemistä mielipiteillä ja faktoilla keskenään. Miksi ei saisi olla mielipiteitä vaikka ne eivät faktoja kohtaakkaan?
Sinä esität omat mielipiteesi faktoina, ja kun ei olla samaa mieltä niin ollaan pippelinvenyttäjiä ja spedejä.

Eddie kirjoitti:
Totuuden voi todeta muutenkin, kuin lyömällä lyttyyn muiden mielipiteet, joita on aika vaikea kumota toisen päässä.
Edelleen, kukas se kaivoi pippelin esiin?

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
JanJ kirjoitti:
koko teksti
Syvä huokaus... sinuna opettelisin erottamaan mielipiteet faktoista. En yksinkertaisesti keksi mitään sanottavaa, tämä veti hiljaiseksi ja vei viimeisenkin uskon mahdollisuudesta keskustella. Pistä vaikka yksityisesti, jos välttämättä tuolla linjalla haluat jatkaa.

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Eddie kirjoitti:
Syvä huokaus... En yksinkertaisesti keksi mitään sanottavaa, tämä veti hiljaiseksi ja vei viimeisenkin uskon mahdollisuudesta keskustella. Pistä vaikka yksityisesti, jos välttämättä tuolla linjalla haluat jatkaa.

Komppaan sua. Kyllä on JanJ (jälleen kerran) osoittanut jopa Porilaiseksi tasonsa olevan niin käsittämättömän huono, ettei tuolla aivopierulle voi edes oikein nauraa.

Ei yhtään järkevää argumenttia koko tässä ketjussa.

JanJ

Jäsen
Groove Armada kirjoitti:
Porilaiseksi
Kiitosta vaan, mutta edelleen pienellä "porilaiseksi".
Groove Armada kirjoitti:
Ei yhtään järkevää argumenttia koko tässä ketjussa.
Jaksoit lukea vähän alusta? Olet Eddien sivunick?
Koitan tässä kumota Eddien olemattomia pointteja, mutta taitaa olla taistelua tuulimyllyjä vastaan.
No, ignoreen vaan sinut Eddie/Groove.

Kommentoidaan vielä (koska et varmasti ole ketjua lukenut) niin karsintoja en vastusta laisinkaan. Täällä vaan koitetaan niin naurettavin perustein karsintoja ajaa että vähemmästäkin riemu repeää!

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Groove ei ole minun sivunick. Sen verran varmaan sää syytöksiin vastata sättimällä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy