Breeze Harbour
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Voimasuhdeketjusta on tullut taas vaihteeksi McTorso vs. maailma.
Tilanne on auki. Kärpät kohtaa todennäköisimmin jonkun kolmikosta Tappara, Ilves & Jukurit. Mielestäni Kärpät on selvästi vahvempi kuin Jukurit.
Ilves oli Kärpille runkosarjassa paha, koska Kärpillä ei ollut minkäänlaista puolustuksellista pelitapaa kera Mikkolan. Nyt on. Kärppien trappi tappaa Ilveksen. Kärppien materiaali on lopulta kovempi kuin Ilveksen. Tämän lisäksi Marjamäki taittelee Myrrän povitaskuunsa yhtä nätisti kuin Poirot servettinsä.
Tappara on se iso haaste niin materiaalin kuin valmennuksen suhteen. Luulin jo Tapolan menettäneen otteensa ja kasvaneen liian isoksi. Väärässä olin. Tappara on hyvin valmennettu, tasapainoinen ja laadukas joukkue. Tasaväkinen sarja olisi luvassa, joka kääntyy Kärpille selvästi paremman maalivahtipelaamisen ansiosta.
Nämä siis minun mielipiteitä.
Tilanne on auki. Kärpät kohtaa todennäköisimmin jonkun kolmikosta Tappara, Ilves & Jukurit. Mielestäni Kärpät on selvästi vahvempi kuin Jukurit.
Ilves oli Kärpille runkosarjassa paha, koska Kärpillä ei ollut minkäänlaista puolustuksellista pelitapaa kera Mikkolan. Nyt on. Kärppien trappi tappaa Ilveksen. Kärppien materiaali on lopulta kovempi kuin Ilveksen. Tämän lisäksi Marjamäki taittelee Myrrän povitaskuunsa yhtä nätisti kuin Poirot servettinsä.
Tappara on se iso haaste niin materiaalin kuin valmennuksen suhteen. Luulin jo Tapolan menettäneen otteensa ja kasvaneen liian isoksi. Väärässä olin. Tappara on hyvin valmennettu, tasapainoinen ja laadukas joukkue. Tasaväkinen sarja olisi luvassa, joka kääntyy Kärpille selvästi paremman maalivahtipelaamisen ansiosta.
Ihan turhia tilastoja, kun JYP ei näissä(kään) pärjää. Kuinkahan omituisiin tilastoihin pitäisi mennä, että löytyisi JYPin kannalta hyvä tilasto.Kuntopuntari-tsekkaus on aina hauskaa. Jokainen pääsee taas valitsemaan omalle joukkueelleen sen sopivimman:
3 ottelun puntarin kärjessä: - Tappara 8p
4 ottelun puntarin kärjessä: - Pelicans 10p
5 ottelun puntarin kärjessä: - KooKoo 12p
6 ottelun puntarin kärjessä: - KooKoo 15p
7 ottelun puntarin kärjessä: - KalPa 17p
8 ottelun puntarin kärjessä: - KalPa 19p
9 ottelun puntarin kärjessä: - KalPa 21p
10 ottelun puntarin kärjessä: - Jukurit 22p
11 ottelun puntarin kärjessä: - Jukurit 24p
12 ottelun puntarin kärjessä: - Jukurit 27p
13 ottelun puntarin kärjessä: - Jukurit 29p
14 ottelun puntarin kärjessä: - Tappara 31p
15 ottelun puntarin kärjessä: - Jukurit 32p
16 ottelun puntarin kärjessä: - Jukurit 35p
17 ottelun puntarin kärjessä: - Jukurit 35p
18 ottelun puntarin kärjessä: - Tappara 37p
19 ottelun puntarin kärjessä: - Jukurit 40p
20 ottelun puntarin kärjessä: - Tappara 42p
Lukko oli pitkään kuumin joukkue, muttei enää päässyt näkyviin näissä.
Muuten samoilla linjoilla, mutta tuo maalivahtipelaaminen on kyllä Kärppien kohdalla hieman kysymysmerkki, jos Galimov ei ole toipunut täyteen pelikuntoon. Tapparan Heljanko-Kalnins-tandemi on kyllä kova haaste, arvelisin.Tappara on hyvin valmennettu, tasapainoinen ja laadukas joukkue. Tasaväkinen sarja olisi luvassa, joka kääntyy Kärpille selvästi paremman maalivahtipelaamisen ansiosta.
On kyllä timanttiset perustelut, kiitos illan parhaista nauruista.Tilanne on auki. Kärpät kohtaa todennäköisimmin jonkun kolmikosta Tappara, Ilves & Jukurit. Mielestäni Kärpät on selvästi vahvempi kuin Jukurit.
Jep. Edelleen tässä tason mittauksessa runkosarjan lopussa on se haaste, että Kärpiltä uupuu niin keskeisiä pelaajia. Ohtamaa, T.Niemelä ja Galimov. Tuo trio on pudotuspeleissä mukana, jos Kärpät sinne pääsee.Tuolla kolmikolla on suuri vaikutus. Alatko päästä kärryille Kärppien erityisestä dilemmasta, eli vaikea loppuohjelma, aika ja kärkimiesten poissaolot?@McTorso No, onhan tossa hetken päästä back to backit Tapparalla ja Kärpillä. Siinä voi joko mitata tasoa, tai pelata taitavaa bluffia. Ihan miten itse haluaa. En muuten usko hetkeäkään, että Kärpät onnistuu taiteilemaan itsensä Jukureita vastaan pleijareissa.
Aika samoilla linjoilla olen niin sinun kuin vedonlyöntitoimistojen kanssa. Erityinen twist Kärpissä tällä hetkellä on. Se aiheuttaa varmasti päänvaivaa vedonvälittäjille ja pelkoa vastustajille. Minä kannattajana tarraan tuohon twistiin. Sinä pystyt lukemaan näkemykseni ajatuksella ja kommentoimaan tyylillä. Siitä kehut sulle. Pikkaisen joillakin muilla vaikuttaa täällä alahuuli jo väpäjävän.Arviot ovat arvioita, mutta tästä tällaista vastapainoa kaikille, "jos Kärpät selviää sääleistä, niin uskon sen vievän mestaruuden" -tyyppisille jutuille :)
Jaa mun pitää päästä kärryille, vaikka olen jo ehdottanut sitä vaihtoehtoa, että sääleistäkin putoaminen ei olisi mikään mahdottomuus? Kärpät on siis teoriassa mestarisuosikki, mutta käytännössä a) ei pääse edes sääleihin b) ei pääse sääleistä jatkoon c) putoaa jo puolivälierissä Tapparalle d) häviää semeissä Ilvekselle e) finaalissa Hifkille.Jep. Edelleen tässä tason mittauksessa runkosarjan lopussa on se haaste, että Kärpiltä uupuu niin keskeisiä pelaajia. Ohtamaa, T.Niemelä ja Galimov. Tuo trio on pudotuspeleissä mukana, jos Kärpät sinne pääsee.Tuolla kolmikolla on suuri vaikutus. Alatko päästä kärryille Kärppien erityisestä dilemmasta, eli vaikea loppuohjelma, aika ja kärkimiesten poissaolot?
Ei ole mikään takuu että pleijareissa pääsee pelaan sillä ns. ihanne kokoonpanolla. Itse annan poikkeuksellisen paljon arvoa tänä vuonna materiaalin laajuudelle. En vaihtaisi Langhammeria Liigan sisällä toiseen maalivahtiin. Totta kuitenkin, että tänä vuonna pakka on poikkeuksellisen auki. Kärpilläkin on omat saumansa, muttei tule lähtemään suosikkina edes pleijareiden ekalla kierroksella.Jep. Edelleen tässä tason mittauksessa runkosarjan lopussa on se haaste, että Kärpiltä uupuu niin keskeisiä pelaajia. Ohtamaa, T.Niemelä ja Galimov. Tuo trio on pudotuspeleissä mukana, jos Kärpät sinne pääsee.Tuolla kolmikolla on suuri vaikutus. Alatko päästä kärryille Kärppien erityisestä dilemmasta, eli vaikea loppuohjelma, aika ja kärkimiesten poissaolot?
millä perusteella Kärpät on kovempi kuin kumpikaan nimeltä mainitsemattomista tamperelaisjoukkueista?
Eli et ole päässyt kärryille. No can do. Jäädään jännittämään.Jaa mun pitää päästä kärryille, vaikka olen jo ehdottanut sitä vaihtoehtoa, että sääleistäkin putoaminen ei olisi mikään mahdottomuus? Kärpät on siis teoriassa mestarisuosikki, mutta käytännössä a) ei pääse edes sääleihin b) ei pääse sääleistä jatkoon c) putoaa jo puolivälierissä Tapparalle d) häviää semeissä Ilvekselle e) finaalissa Hifkille.
Just näiden paskaheittojen takia tämä ketju on ajoittain täysin kelvotonta vittuilua.Pikkaisen joillakin muilla vaikuttaa täällä alahuuli jo väpäjävän.
Totta on että yllämainittujen pelaajien puute on haaste. Vahvasti epäilen että palatessaan he silti ovat merkittävästi parempia playoffvastustajan kärkipelaajia vastaan. Jos Kärpät poffeihin selviää.Jep. Edelleen tässä tason mittauksessa runkosarjan lopussa on se haaste, että Kärpiltä uupuu niin keskeisiä pelaajia. Ohtamaa, T.Niemelä ja Galimov. Tuo trio on pudotuspeleissä mukana, jos Kärpät sinne pääsee.Tuolla kolmikolla on suuri vaikutus. Alatko päästä kärryille Kärppien erityisestä dilemmasta, eli vaikea loppuohjelma, aika ja kärkimiesten poissaolot?
Hei, nyt pikaisen liekaa löysälle ja hymyä huuleen. En minä kenellekään vittuile. En todellakaan! Pyrin keskustelemaan tunteella ja taidolla. Mukavia olette kaikki, omine näkemyksinenne.Just näiden paskaheittojen takia tämä ketju on ajoittain täysin kelvotonta vittuilua.
Huonosti kasattu tai huonosti johdettu joukkue ei ole voittava joukkue.
Olitko se sinä, joka äsken nauroit makeasti minun perusteluille, taisit olla. Ehkäpä ei oisi kuitenkaan vara, vai mitä itse luulet?Totta on että yllämainittujen pelaajien puute on haaste. Vahvasti epäilen että palatessaan he silti ovat merkittävästi parempia playoffvastustajan kärkipelaajia vastaan. Jos Kärpät poffeihin selviää.
Jukurit pelaavat Kärppiin verrattuna tiiviimpää joukkuepeliä ja ihan kolikonheittoa mielestäni kumpi menisi jatkoon.
Ilveksellä on henkinen etu tällä hetkellä Kärppiin verrattuna ja pelaajat myös eivät ole heikompia ainakaan suuresti. Lisäksi Suomi&Haapala sen verran kova duo että luottaisin ainakin ennakkkoon Ipaan jos pitäis vetoa lyödä.
Tapparalla mielestäni joka osastolla parempi materiaali verrattuna Kärppiin, (Maalivahdit, Puolustus, Hyökkäys). Tapparan vahvuus on, että 4 kenttää löytyy täynnä ratkaisijoita, Moilasta tuskin silti kannattaa veikata maalikuninkaaksi.
Ps: Eka kerta varmaan ikinä kun kehuin Ilvestä
Loukkaantumisen jäljiltä tai muutenkaan en pidä Ohtamaata merkittävästi parempana kuin vaikka Niklas Frimania, tai Topi Niemelää verrattuna Mikael Seppälään/Otto Leskiseen. Lisäksi luotan Heljankoon/Kalninsiin suhteessa Galimoviin, enkä usko olevani kovin iso poikkeus siinä tällä palstalla.Olitko se sinä, joka äsken nauroit makeasti minun perusteluille, taisit olla. Ehkäpä ei oisi kuitenkaan vara, vai mitä itse luulet?
Olet siis sitä mieltä, ettei Atte Ohtamaa tuo Kärpille lisäarvoa suhteessa vastustajiin? Voin sanoa, että Ohtamaa, Topi Niemelä ja Galimov on niin kova kolmikko, jollaista ei mistään muusta seurasta löydy. Ihan jäätävä kolmikko, joka tulee Kärppien tueksi pudotuspeleihin, jos se hetki koittaa. Tuosta Galimovista haluan sen verran vielä sanoa, että kyseessä on paras maalivahti, jonka olen Kärpissä koskaan nähnyt pelaavan. Innolla odotan, että hän pääsee suorittamaan Marjamäen organisoiman puolustuksen takana.
Ok, pikkaisen näen toiveajattelua näkemyksessäsi. Eli Ohtamaa, joka käsi rikki pelasi olympialaisten välierissä ja finaalissa kovalla tasolla, ei ole ylikova vahvistus Kärpille, kun palaa terveenä kaukaloon? Ai niin, pelaavatko Friman ja Otto Leskinen samassa joukkueessa, vai pyritkö kokoamaan dreamteamin muista joukkueista, jotta voit mätsätä Kärpät? Seppälää en kehtaisi vakavalla naamalla Ohtamaan kanssa samassa lauseessa edes sanoa.Loukkaantumisen jäljiltä tai muutenkaan en pidä Ohtamaata merkittävästi parempana kuin vaikka Niklas Frimania, tai Topi Niemelää verrattuna Mikael Seppälään/Otto Leskiseen. Lisäksi luotan Heljankoon/Kalninsiin suhteessa Galimoviin, enkä usko olevani kovin iso poikkeus siinä tällä palstalla