Mainos

Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2020–2021

• 1 074 487
  • 3 969

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ehkä joo kerrottu ihan hyvin JYPin tilanteesta mutta aika liioitellusti kuitenkin.

Mikä kirjoituksessa oli liioiteltua totuutta? Vaikka se olikin äärettömän karu ja ankea luettavaksi, niin kyllä se valitettavasi organisaation nykytilanteesta kertoo kaiken. Pelillisistä asioista on turha edes väitellä, sillä niin ylivoimaisesti on JYP pelillisesti koko sarjan heikoin joukkue.

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Mikä kirjoituksessa oli liioiteltua totuutta? Vaikka se olikin äärettömän karu ja ankea luettavaksi, niin kyllä se valitettavasi organisaation nykytilanteesta kertoo kaiken. Pelillisistä asioista on turha edes väitellä, sillä niin ylivoimaisesti on JYP pelillisesti koko sarjan heikoin joukkue.
Oikeastaan kaikki.

LiutunLätty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Semmonen idea, että olisiko näitä @Proffa_20 ja @Via Dolorosa arvioita voinut läväyttää vaikka johonkin yhden topikin alle ja se ketju sitten lukkoon. Ne olisi siitä helppo löytää ja lukea. Proffakin kirjoittanut pienen romaanin verran tekstiä (kiitos siitä), että tässä menee joulunpyhät niitä lukiessa. Tässä vaan on aina kauhee haeskelu, kun nämä hukkuu tänne muun keskustelun lomaan. @Moderaattorit ??

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Proffakin kirjoittanut pienen romaanin verran tekstiä (kiitos siitä), että tässä menee joulunpyhät niitä lukiessa.

Kyltymätön kiekkonälkä ajoi minut lukemaan nämä kaikki mestariteokset jo tämän illan aikana ja mitään muuta en voi antaa kuin erittäin vahvan lukusuosituksen jokaiselle, jota kiekko kiinnostaa. Näin laadukasta ja ennenkaikkea laajaa tekstiä saa harvoin lukea täältä. Ihan jokaisen joukkueen osalta täyttä timanttia pelitavallisissa asioissa. Pelin ymmärrys ja pelikirjan tuntemus on käyttäjällä @Proffa_20 aivan timanttisella tasoa.

Respect.

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Oikeastaan kaikki.
Pitää todeta, että en kirjoittanut näitä katsauksia sen takia, että olisin omasta mielestäni täysin oikeassa mainitsemissani asioissani tai, että pitäisin omia tekstejäni totuutena ja kaikki, että kaikki muu on valhetta. Myönnän, että teksti oli jopa liiankin karua ja tylyä, mutta noin se omaan silmääni näyttäytyy. Kirjoitin tuon sen perusteella, mitä olen JYP:iä tässä vuodet ja tämänkin kauden seurannut ja sen perusteella kirjoitin asiani. En kuitenkaan väitä, että se on absoluuttinen totuus. Päinvastoin voin olla hyvinkin väärässä kirjoittamistani asioista ja monet JYP-fanit (mukaan lukien sinä) tiedätte varmasti enemmän JYP:istä ja osaisitte summata tilanteen paremmin kuin minä. Kuten avausviestissä totesin kirjoitin nuo tekstit sen takia, että saataisiin keskustelua aiheesta ja erilaisia mielipiteitä, jotka ovat ilman muuta tervetulleita! (eli samasta syystä kuin @Via Dolorosa ). Ne tilanteet kun tuppaavat näyttäytymään jokaiselle hieman tai jopa radikaalistikin eri lailla.

Totesit, että oikeastaan kaikki JYP:iä käsittelevässä ennakossani oli liitoiteltua ja et tainnut olla oikeastaa mistään samaa mieltä mitä kirjoitin? Ei siinä mitään, tiedät varmasti JYP.iä seuranneena enemmän kuin minä JYP:in tilanteesta, mutta toivoisin, että voisit avata hieman näkökulmiasi ja joitain kohtia tekstissäni, missä liioittelen suuresti asioista. Nyt tuo kommenttisi "Oikeastaan kaikki" kertoo, että olet eri mieltä kaikesta mitä kirjoitin ja jo siitä pystyy itsessään päättelemään jotain, mutta ei siitä kuitenkaan mielipidettäsi pysty päättelemään. Ja kun itse seison vakaasti kirjoittamani tekstin takana ja olen myöskin tuota mieltä, en tiedä kuinka sinä oikein näet tilanteen, enkä osaa oikein edes arvata. Kuten totesin, en pidä tekstejäni minään totuutena, joten varsinkin jos tekstissäni on jotain ns. "faktatietoa", jonka kanssa menen aivan metsään, niin mielelläni kuuntelisin sinun mielipiteesi asiaan.

Kyllä minua saa korjata, jos olen aivan kasalla tilanteesta. Olen kuitenkin nähnyt jokaiselta liigajoukkueelta suht paljon pelejä alkukauden aikana (katsellut jopa joitain pelejä uusintana, jos olen jonkun huippupelin missannut) ja uskon, että minulla on suht hyvä kokonaiskuva Liigan tilanteesta. Mutta toivottavasti voisit vähän avata omaa näkulmaasi, jos aikaa riittää.

Minusta oikein pätevä teksti ja tilannekuva, jossa JYPiä käsitelty rehellisesti. Tosin kyllä minä onnistujan olisin löytänyt Helenius ja en myöskään usko, että JYP tulee viimeiseksi jäämään.
Joo, ehkäpä Heleniuksen olisi voinut nostaa onnistujiin. Jäi vähän tuon tylytyksen varjoon ja Helenius unohtui siinä samalla. Ehdottomasti pelannut positiivisen alkukauden ja JYP:in yksi ainoista ja harvoista valopilkuista. Itse povaan JYP:in jumbosijaa, koska jos vielä Vehviläinen lähtee maalin suulta, joutuu Markus Ruusu aika kovaan paikkaan. Liki mahdottomaan. Ei Vehviläinenkään ole häikäissyt, mutta näen, että on venynyt sen minkä on pystynyt. Ruusu taas on aika katsomaton ja epävarma kortti, joten jos joutuu kantamaan loppukauden ykkösmaalivahdin paikkaa noin sekasortoisen JYP:in takana, en povaa kovinkaan ruusuista loppukautta JYP:ille.

Myöskin loppukauden valmennuskuviot ovat aivan auki JYP:in osalta ja saapa nähdä palaako Tirkkonen & Santanen kaksikko enää penkin taakse ollenkaan. Tässäkin taisi liikkua jotain huhua (tai muistan netin syövereistä lukeneeni), että Tirkkonen & Santanen eivät olisi suostuneet noihin palkanleikkauksiin, kun siinä sivussa pelaajat suostuivat, joten jo tuonkin huhun perusteella, näen tuon duon paluun hieman mahdottomaana JYP:in peräsimeen. En näe sitä olleenkaan mahdollisena johdattaa joukkoja uskottavasti, jos muu joukkue on suostunut palkanalennuksiin ja valmennus ei. Muistan siis lukeneeni tällaista, mutta satavarmaksi tiedoksi en väitä.

Loppuun on myönnettävä, että ehkä tuo teksti oli jopa liiankin karu ja olisin voinut kaivaa edes jotain positiivista (kuten nuori herra Helenius), mutta on myös todettava se minkä totesin avausviestissäni eli kirjoitin nuo tekstit mitään kaunistelematta tai ketään säästelemättä, vähiten itseäni. Ei ollutkaan tarkoitus kirjoittaa mitään "joo joo" -analyysejä, joita kaikki myötäilisivät, vaan tarkoitus olikin vähän kärjistää ja aiheuttaa parran pärinää, muuntelematta tai vääristelemättä kuitenkaan totuutta.

Edit. Typot

Viimeksi muokattu:

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
---
Loppuun on myönnettävä, että ehkä tuo teksti oli jopa liiankin karu ja olisin voinut kaivaa edes jotain positiivista (kuten nuori herra Helenius), mutta on myös todettava se minkä totesin avausviestissäni eli kirjoitin nuo tekstit mitään kaunistelematta tai ketään säästelemättä, vähiten itseäni.
---
Kiitos hyvästä yhteenvedosta, joka vastaa pitkälti omiakin aatoksia. Teksti oli ehkä karua, mutta onhan tilannekin aika karu: ei se kaunistelemalla parane. Itse näin tekstissä ilmenevän "karuuden" virkistävänä. Kieli oli kuvailevaa ja värikästä, mutta en löytänyt sieltä mitään merkittävää asiavirhettä tai ylilyöntiä, toki nämä ovat myös mielipidekysymyksiäkin.

Ainoa johon olisin puuttunut on juurikin Helenius. Mutta senkin tässä toteat, että hänet olisi voinut mainita toppina. Positiivisuutta ei kuitenkaan pidä "edes jotain" -periaattella (pakolla) kaivaa: jos ei ole niin ei ole.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Pitää todeta, että en kirjoittanut näitä katsauksia sen takia, että olisin omasta mielestäni täysin oikeassa mainitsemissani asioissani tai, että pitäisin omia tekstejäni totuutena ja kaikki, että kaikki muu on valhetta. Myönnän, että teksti oli jopa liiankin karua ja tylyä, mutta noin se omaan silmääni näyttäytyy. Kirjoitin tuon sen perusteella, mitä olen JYP:iä tässä vuodet ja tämänkin kauden seurannut ja sen perusteella kirjoitin asiani. En kuitenkaan väitä, että se on absoluuttinen totuus. Päinvastoin voin olla hyvinkin väärässä kirjoittamistani asioista ja monet JYP-fanit (mukaan lukien sinä) tiedätte varmasti enemmän JYP:istä ja osaisitte summata tilanteen paremmin kuin minä. Kuten avausviestissä totesin kirjoitin nuo tekstit sen takia, että saataisiin keskustelua aiheesta ja erilaisia mielipiteitä, jotka ovat ilman muuta tervetulleita! (eli samasta syystä kuin @Via Dolorosa ). Ne tilanteet kun tuppaavat näyttäytymään jokaiselle hieman tai jopa radikaalistikin eri lailla.

Totesit, että oikeastaan kaikki JYP:iä käsittelevässä ennakossani oli liitoiteltua ja et tainnut olla oikeastaa mistään samaa mieltä mitä kirjoitin? Ei siinä mitään, tiedät varmasti JYP.iä seuranneena enemmän kuin minä JYP:in tilanteesta, mutta toivoisin, että voisit avata hieman näkökulmiasi ja joitain kohtia tekstissäni, missä liioittelen suuresti asioista. Nyt tuo kommenttisi "Oikeastaan kaikki" kertoo, että olet eri mieltä kaikesta mitä kirjoitin ja jo siitä pystyy itsessään päättelemään jotain, mutta ei siitä kuitenkaan mielipidettäsi pysty päättelemään. Ja kun itse seison vakaasti kirjoittamani tekstin takana ja olen myöskin tuota mieltä, en tiedä kuinka sinä oikein näet tilanteen, enkä osaa oikein edes arvata. Kuten totesin, en pidä tekstejäni minään totuutena, joten varsinkin jos tekstissäni on jotain ns. "faktatietoa", jonka kanssa menen aivan metsään, niin mielelläni kuuntelisin sinun mielipiteesi asiaan.

Kyllä minua saa korjata, jos olen aivan kasalla tilanteesta. Olen kuitenkin nähnyt jokaiselta liigajoukkueelta suht paljon pelejä alkukauden aikana (katsellut jopa joitain pelejä uusintana, jos olen jonkun huippupelin missannut) ja uskon, että minulla on suht hyvä kokonaiskuva Liigan tilanteesta. Mutta toivottavasti voisit vähän avata omaa näkulmaasi, jos aikaa riittää.
Siis olihan tekstissä ihan totuuksia mutta moni asia oli sanottu hyvin ”rajusti” ja liioitellusti, esim. että JYPissä ei ole mitään positiivista tällä hetkellä (tai miten se olikaan).

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Minusta oikein pätevä teksti ja tilannekuva, jossa JYPiä käsitelty rehellisesti. Tosin kyllä minä onnistujan olisin löytänyt Helenius ja en myöskään usko, että JYP tulee viimeiseksi jäämään.
Eikä Brädiäkään nyt ainakaan epäonnistujaksi voi laskea. Helenius on kyllä ollut erittäin hyvä.

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Tuo pelitavallinen "kokeilu" koski ehkä enemmän aivan alkukautta. Ja puhun siis ihan ensimmäisistä parista pelistä. Sen jälkeen Niemelä vaikutti omaan silmääni muuttaneen hyvinkin nopeasti peliä ja tehneen johtopäätöksiä, että sitä peliä on muokattava. Itse ehkä havaitsin noissa alkukauden parissa ekoissa peleissä hieman noita tuntomerkkejä, joita tekstissäni mainitsin eli vähän tuollaista Ilves tyyppistä lätkää, kenties?

Pelillisestihän nuo alkukaudenkin pelit olivat ihan hyviäkin, vaikka tulokselliset eivät niinkään. Näin totesivat myös sekä Niemelä itse että pelaajat. Mitään radikaalia muutosta en havainnut, ehkä pelikirjan hiontaa, jota varmaan kaikki valmentajat kauden aikana tekevät. Ja eihän se pelikirjan sisäistäminen pelaajillakan ihan sormia napauttamalla tapahdu. Tämä toki vain minun näkemykseni kaikki pelit katselleena. Varaan itselleni oikeuden olla väärässä.

Sompin ja Ylösen osalta väittäisin vielä, että heidän puuttumisensa ei kovin merkittävästi olisi nykyiseen sarjasijoitukseen vaikuttanut. Toki joukkueessa mielelläni molemmat pitäisin, sillä potentiaaliahan heillä tietenkin on.

Toivottavasti Lasch jää Lahteen, se olisi Pelsujen ohella koko liigalle merkittävä asia. Harvoin liigassa koko Euroopan parhaimpia pelaajia ellei paras, pellaile.

Toivottavasti kausi pelataan loppuun, niin nämä voimasuhteetkin eivät jää ikisiksi ajoiksi pelkästään arvailuiksi.

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siis olihan tekstissä ihan totuuksia mutta moni asia oli sanottu hyvin ”rajusti” ja liioitellusti, esim. että JYPissä ei ole mitään positiivista tällä hetkellä (tai miten se olikaan).
Sikäli kuin olen ymmärtänyt, @jypinfani suhtautuu erittäin intohimoisesti jääkiekkoon ja erityisesti JYPiin. Onko siinä mitään pahaa, että tuntuu pahalta, kun kirjoitetaan "pahasti"? Silloin kritiikkiin saattaa suhtautua hyvinkin voimakkaasti, tunteella. Tunteet liittyvät voimakkaasti faniuteen.

@Proffa_20 kirjoitus (JYP) oli mielestäni hyvä, kaunistelamaton, värikynää soveliaasti käyttävä arvio eli mielipide JYPistä. Se oli avoin myös kritiikille.

Se, että suosimani ja osin rakentamani hiekkalinna ei olekaan se kaikkein hienoin ja kestävin, ei tarkoita etteikö se siitä huolimatta voisi olla hieno ja kannatettava. Ja etteikö se jonain päivänä voisi olla oikeasti se hienoin - kuten se on joskus ollut.

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kiitokset mielenkiintoisista arvioista minunkin puolestani @Proffa_20

Ilveksen osalta enimmäkseen hyvin osuvaa, mutta parista asiasta ajattelin mainita.

Ainoa pelipaikka, jossa ei ole heittää lähellekään saman tason korvaajaa on maalivahti-osasto.
Kiinnostaisi kovasti tietää, kuka on mielestäsi se keskushyökkääjä, joka on lähempänä Ruotsalaisen tasoa kuin Mäkiniemi on Dostalia. Enkö siis todellakaan väitä, että Mäkiniemi olisi erityisen lähellä sarjan parasta maalivahtia, mutta sama pätee mielestäni Ilveksen senttereihin vs sarjan paras hyökkääjä.
Ilvkesen peli ole sen suuremmin ailahdellut, vaan otteet ovat pysyneet läpi alkukauden suht tasaisina ja peli on ollut uomissaan
Olen tästä eri mieltä. Pelitapa vaatii, että työn määrässä ei tingitä. Jos niin käy, oli sitten syynä väsymys, leijuminen, tai mikä olikaan, niin ollaan ongelmissa. Näkyy hyvin esim. siinä, miten jaksetaan polkea omiin, jos nopea vastahyökkäys päättyy menetykseen.

Samppakalja69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES

Ilveksen osalta enimmäkseen hyvin osuvaa, mutta parista asiasta ajattelin mainita.

Kiinnostaisi kovasti tietää, kuka on mielestäsi se keskushyökkääjä, joka on lähempänä Ruotsalaisen tasoa kuin Mäkiniemi on Dostalia. Enkö siis todellakaan väitä, että Mäkiniemi olisi erityisen lähellä sarjan parasta maalivahtia, mutta sama pätee mielestäni Ilveksen senttereihin vs sarjan paras hyökkääjä.

Olen tästä eri mieltä. Pelitapa vaatii, että työn määrässä ei tingitä. Jos niin käy, oli sitten syynä väsymys, leijuminen, tai mikä olikaan, niin ollaan ongelmissa. Näkyy hyvin esim. siinä, miten jaksetaan polkea omiin, jos nopea vastahyökkäys päättyy menetykseen.

Kiitokset myös arvioiden tekijöille, vaikken suoraan viimeisimmän niistä tekijälle vastaakkaan.

Noihin boldattuihin otan sen verran kantaa, että Ruotsalaista ei edes tarvitse ns. yks-yhteen korvata, koska ensinnäkin kuten todettua se on mahdotonta ja toisekseen Ilveksen peli ei mielestäni nojaa yksilöihin kuten joillakin rahaseuroilla, vaan pelataan nimenomaan joukkueena. Viimeisin esimerkki siitä, mitä tapahtuu kun joukkueeseen tulee sooloilija joka ei pelaa joukkueelle, on Hayton. Sotki ketjunsa ja sitä myötä myös vähän koko muun joukkueen pelin. Eli Ruotsalainen "korvataan" sillä, että joukkueen sisällä tapahtuu tasonnostoa ja hitsataan sitä joukkuepelaamista entistä enemmän yhteen.

Oikeastaan yllä oleva liittyi jo osin tuohon alempaan boldaukseen. Ainakin viimeiset kolme tappiota ovat tulleet ihmeellisten melkein joka ketjun henkisen alennustilan takia jonka hinnan sitten on saanut maksaa niin Mäkiniemi kuin Kolppanen kun ei se oman pään pelikään ole sen enempää kiinnostanut. Sitä tietenkin sopii spekuloida, onko henkinen kantti ja pelihuumori notkahtanut maalivahtivalinnan takia, mutta ei sillä tekemisellä pitäisi Liigassa edes pelata oli siellä maalinsuulla kuka vaan. Onneksi viimeisin peli näytti vähän jo suuntaa, että mihin peli kehittyy kun pelataan edes vähän sitä omaa peliä asenne kunnossa.

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue

Joo, muotoilin itseni ehkä vähän huonosti tuossa. Mutta @Samppakalja69 sivusi jo aihetta tuossa vähän ylempänä. Ei tietenkään kukaan Ilveksen nykyisestä kokoonpanosta pysty nousemaan suorilta tai varmastikaan ollenkaan Ruotsalaisen saappaisiin, mutta se huonosti muotoiltu pointti tuossa oli juuri nimenomaan se kollektiivi, joka korvaa Ruotsalaista. Ilman Ruotsalaistakin Ilvekselle on kuitenkin tuollainen tasapaksu sentteristö ja hyvä pelitapa tukemassa pelaajia, joten vaikka Ruotsalainen eittämättä on kipeä menetys, näen silti Ilveksen taistelevan ihan hyvistä sijoista tuollakin sentteristöllä. Siellä on kuitenkin vielä Koppanen, Ikonen, Mieho, Saarela ja tarvittaessa Suomi. (Vielä aamupäivällä tähän listaan olisi voinut vielä laittaa Romanin, mutta sopimus purettiin ja ilmeisesti pelasi muutenkin suurimman osan otteluistaan klesana?) Toki Koppasen kohdalla NHL on kysymysmerkki, mutta en vielä usko Koppasen olevan aivan valmis NHL:ään ja jos AHL-kausi ei ala, näen Koppasen pelaavan koko kauden Ilveksessä.

Myös Joni Ikosen harteille olen itse ladannut kovat odotukset. On kärsinyt viime vuodet loukkaantumisista ja ollut nytkin koko alkukauden sivussa, mikä on hidastanut miehen nousua Liigan eliittii, mutta tervehtyessään näen hänet erittäin potentiaalisena kaverina, sitten kun palaa. Jollain Ilves-fanilla voi olla antaa parempaa tietoa Joni Ikosen paluu aikataulusta? Toki tässäkin on ne kuuluisat näkemyserot ja ymmärrän jos joku ei näe Ikosta vielä tällä kaudella menestyvän joukkueen kärkisentterinä, mutta itse näen, että voisi jopa kantaa toisen kärkisentterin viitta loppukaudesta. Toki pitkä pelaamattomuus aiheuttaa kysymysmerkkejä, mutta ei ne taidot sieltä ole mihinkään hävinneet.

Eli sentteristön kohdalla tätä Ruotsalaisen menetystä voidaan paikata sillä yhteisellä kollektiivilla, hyvällä pelitavalla ja joukkueen yhteisellä tekemisellä. Mutta maalinsuulla asia ei ole ihan näin. Siellä ei oikein kukaan pysty paikkaamaan tai se pelitapa ei anna ihan sitä täyttä tukea. Toki jos pelitapa on uomissaan ja vastustajan maalipaikat pystytään minimoimaan, auttaa se veskarinkin työtä huomattavsti.

Mutta tässä tapauksessa taso ero Dostalin versus Mäkiniemi/Kolppanen on niin suuri, että tämän takia näen maalivahti osaston kaikkein suurimpana kysymysmerkkinä. Toki nyt kun Ilveksen sentteri-osasto sekä maalivahti-osasto ovat heikentyneet on erittäinkin mahdollista, että Ilves lähtee kaupoille ja pyrkii löytämäänn suht kova luokan paikkaajia tilalle.

Omaan silmääni se Ilveksen rutiinitaso on pysynyt suht hyvänä ja Ilves on pystynty hieman huonommillakin peleillä nappaamaan pinnoja, mikä kertoo joukkueen kovuudesta. Ellei lasketa ihan noita paria peliä ennen koronataukoa. Toki asia on kuten mainitsit eli varmasti sen pelitavan kanssa, varsinkin näin alkukaudesta on jumppaamista ja se ei varmastikaan ole täysin valmista, mutta 15 pelaavasta joukkueesta näen, että Ilveksen peli on ollut ihan sieltä parhaimmasta päästä uomissaan, vaikka ailahteluja saattaakin tulla. Mutta mitään sen suurempaa pelillistä droppia en ole Ilveksen otteissa havainnut, vaan aika suht tasaista on ollut. Muuten samaa mieltä kanssasi eli se työnmäärä on kaiken A ja O. Siitä ei ole varaa lipsua ollenkaan, oli vastassa sitten Liigan kärkijoukkue tai pohjajoukkue. Leijumisiin tai vastaaviin ei taktisesti kovassa Liigassa ole varaa.

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyltymätön kiekkonälkä ajoi minut lukemaan nämä kaikki mestariteokset jo tämän illan aikana ja mitään muuta en voi antaa kuin erittäin vahvan lukusuosituksen jokaiselle, jota kiekko kiinnostaa. Näin laadukasta ja ennenkaikkea laajaa tekstiä saa harvoin lukea täältä. Ihan jokaisen joukkueen osalta täyttä timanttia pelitavallisissa asioissa. Pelin ymmärrys ja pelikirjan tuntemus on käyttäjällä @Proffa_20 aivan timanttisella tasoa.

Respect.
Tattista vaan. En sanoisi, että oma pelin ymmärrykseni on timanttisella tasolla, mutta koko ajan pyrin kehittymään ja seuraamaan tarkalla silmällä kaikkien joukkueiden otteita. Samat sanat vaan sinulle. Oli mahtavaa lukea noita sinunkin erittäin laadukkaita ja asiantuntevia väliraportteja, joista paistoi asiantuntevuus kilometrien päähän! Näyttää se sinunkin pelin ymmärrys ja ennen kaikkea kokonaisuuden hahmotus olevan aika kovalla tasolla!

Kiva jos maistui ja jos joku muukin sai uutta perspektiivia asioiden ajatteluun, vaikka ei ihan samaa mieltä noiden tekstieni kanssa olisikaan. Pitää muistaa, että mielipiteet löytyy kuitenkin jokaiselta ja ne kaikki ovat erittäin tervetulleita rikastuttamaan keskustelua entisestään. Siinä samalla pystyy myös itse laajentamaan sitä omaa ajattelua ja miettimään, että "jaa, en ollutkaan osannut ajatella asiaa tuolta kantilta, mutta hyvä pointti!".

Edit. Typot

Viimeksi muokattu:

Yabada

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Se mikään trolli ollut, aiheellinen kysymys niille, jotka ovat Ilveksen iskukykyä arvostelleet ja toisaalta myös niille, joiden mukaan Ilves vahvistuu turhakkeiden lähtiessä.
Aika kireälle on vedetty naapurissa kisupipo.
Haytonin lähdön pitäisi ainakin vahvistaa joukkuetta, sen verran tuskaista oli peli Haytonin ketjuilla. Raportit, ennen kuin pelasi, lupasi hyvää kahdensuunnan peliä, mutta enemmän pelaamisensa haittasi muun ketjun peliä. Taidot olivat kiistattomat, kiekon suojaaminen ja pienet siirrot olivat erinomaisella tasolla, ainakin Liigan tasolle, mutta vähän tuntui että Tampereen syysloskat eivät ainakaan rentouttaneet päätä.

Vähän ehkä kireällä yleisesti pipa on tällä hetkellä, kun pelaajia sen verran telakalla tai edustustehtävissä muualla. Mutta ensi viikolla pitäisi pipan vähän löysentyä, ainakin pelaajamäärän muodossa, eri asia sitten nimen kanssa.

LiutunLätty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Se mikään trolli ollut, aiheellinen kysymys niille, jotka ovat Ilveksen iskukykyä arvostelleet ja toisaalta myös niille, joiden mukaan Ilves vahvistuu turhakkeiden lähtiessä.
Aika kireälle on vedetty naapurissa kisupipo.
Mitähän vittua sä sitten Ilves leiristä odotit tuohon vastaukseksi? Provo trollaushan tuo nyt oli, niin puhtaasti kuin olla ja voi. Varmaan sen itsekin tajuat, kun oikeen mietit.

Ja vielä on pipo kireällä. Hohhoijaa...

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Varmaan sen itsekin tajuat, kun oikeen mietit.

Ja vielä on pipo kireällä. Hohhoijaa...
Kyyyllä tässä vielä ehditään provotrollaamaan moneen kertaan, kausi on vielä nuori. Eikö olekkn kivaa, kun on pöhinää ja kiinnostaa muitakin? Ja kyllä se vähän kireällä tuntuu olevan.

Itse uskon vahvasti, että Ilves on 6 joukossa, kotietukin on aivan haarukassa. Lukko karkaa horisonttiin, mutta niin se karkaa muiltakin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy