Pitää todeta, että en kirjoittanut näitä katsauksia sen takia, että olisin omasta mielestäni täysin oikeassa mainitsemissani asioissani tai, että pitäisin omia tekstejäni totuutena ja kaikki, että kaikki muu on valhetta. Myönnän, että teksti oli jopa liiankin karua ja tylyä, mutta noin se omaan silmääni näyttäytyy. Kirjoitin tuon sen perusteella, mitä olen JYP:iä tässä vuodet ja tämänkin kauden seurannut ja sen perusteella kirjoitin asiani. En kuitenkaan väitä, että se on absoluuttinen totuus. Päinvastoin voin olla hyvinkin väärässä kirjoittamistani asioista ja monet JYP-fanit (mukaan lukien sinä) tiedätte varmasti enemmän JYP:istä ja osaisitte summata tilanteen paremmin kuin minä. Kuten avausviestissä totesin kirjoitin nuo tekstit sen takia, että saataisiin keskustelua aiheesta ja erilaisia mielipiteitä, jotka ovat ilman muuta tervetulleita! (eli samasta syystä kuin
@Via Dolorosa ). Ne tilanteet kun tuppaavat näyttäytymään jokaiselle hieman tai jopa radikaalistikin eri lailla.
Totesit, että oikeastaan kaikki JYP:iä käsittelevässä ennakossani oli liitoiteltua ja et tainnut olla oikeastaa mistään samaa mieltä mitä kirjoitin? Ei siinä mitään, tiedät varmasti JYP.iä seuranneena enemmän kuin minä JYP:in tilanteesta, mutta toivoisin, että voisit avata hieman näkökulmiasi ja joitain kohtia tekstissäni, missä liioittelen suuresti asioista. Nyt tuo kommenttisi "Oikeastaan kaikki" kertoo, että olet eri mieltä kaikesta mitä kirjoitin ja jo siitä pystyy itsessään päättelemään jotain, mutta ei siitä kuitenkaan mielipidettäsi pysty päättelemään. Ja kun itse seison vakaasti kirjoittamani tekstin takana ja olen myöskin tuota mieltä, en tiedä kuinka sinä oikein näet tilanteen, enkä osaa oikein edes arvata. Kuten totesin, en pidä tekstejäni minään totuutena, joten varsinkin jos tekstissäni on jotain ns. "faktatietoa", jonka kanssa menen aivan metsään, niin mielelläni kuuntelisin sinun mielipiteesi asiaan.
Kyllä minua saa korjata, jos olen aivan kasalla tilanteesta. Olen kuitenkin nähnyt jokaiselta liigajoukkueelta suht paljon pelejä alkukauden aikana (katsellut jopa joitain pelejä uusintana, jos olen jonkun huippupelin missannut) ja uskon, että minulla on suht hyvä kokonaiskuva Liigan tilanteesta. Mutta toivottavasti voisit vähän avata omaa näkulmaasi, jos aikaa riittää.
Minusta oikein pätevä teksti ja tilannekuva, jossa JYPiä käsitelty rehellisesti. Tosin kyllä minä onnistujan olisin löytänyt Helenius ja en myöskään usko, että JYP tulee viimeiseksi jäämään.
Joo, ehkäpä Heleniuksen olisi voinut nostaa onnistujiin. Jäi vähän tuon tylytyksen varjoon ja Helenius unohtui siinä samalla. Ehdottomasti pelannut positiivisen alkukauden ja JYP:in yksi ainoista ja harvoista valopilkuista. Itse povaan JYP:in jumbosijaa, koska jos vielä Vehviläinen lähtee maalin suulta, joutuu Markus Ruusu aika kovaan paikkaan. Liki mahdottomaan. Ei Vehviläinenkään ole häikäissyt, mutta näen, että on venynyt sen minkä on pystynyt. Ruusu taas on aika katsomaton ja epävarma kortti, joten jos joutuu kantamaan loppukauden ykkösmaalivahdin paikkaa noin sekasortoisen JYP:in takana, en povaa kovinkaan ruusuista loppukautta JYP:ille.
Myöskin loppukauden valmennuskuviot ovat aivan auki JYP:in osalta ja saapa nähdä palaako Tirkkonen & Santanen kaksikko enää penkin taakse ollenkaan. Tässäkin taisi liikkua jotain huhua (tai muistan netin syövereistä lukeneeni), että Tirkkonen & Santanen eivät olisi suostuneet noihin palkanleikkauksiin, kun siinä sivussa pelaajat suostuivat, joten jo tuonkin huhun perusteella, näen tuon duon paluun hieman mahdottomaana JYP:in peräsimeen. En näe sitä olleenkaan mahdollisena johdattaa joukkoja uskottavasti, jos muu joukkue on suostunut palkanalennuksiin ja valmennus ei. Muistan siis lukeneeni tällaista, mutta satavarmaksi tiedoksi en väitä.
Loppuun on myönnettävä, että ehkä tuo teksti oli jopa liiankin karu ja olisin voinut kaivaa edes jotain positiivista (kuten nuori herra Helenius), mutta on myös todettava se minkä totesin avausviestissäni eli kirjoitin nuo tekstit mitään kaunistelematta tai ketään säästelemättä, vähiten itseäni. Ei ollutkaan tarkoitus kirjoittaa mitään "joo joo" -analyysejä, joita kaikki myötäilisivät, vaan tarkoitus olikin vähän kärjistää ja aiheuttaa parran pärinää, muuntelematta tai vääristelemättä kuitenkaan totuutta.
Edit. Typot