Veikkauksen puolelta Juha Koivula päivittelee myös omaa rankingia.
Juha Koivula oli kanssani samaa mieltä, kun keskusteltiin aiheesta hänen kanssa.
Ilmaisin tässä vain nyt mukatietämykseni, ja katsellaan ensi kauden paikkeilla tilannetta.
Veikkauksen puolelta Juha Koivula päivittelee myös omaa rankingia.
Kukaan ei ole estänyt sinua kirjoittamasta juurikin niin värilasein väritettyä arviota kannattamasti ja muista joukkueista tänne kuin haluat. Se kynnys kritisoimiseen vaan taitaa olla hieman matalammalla kuin optimistiseen muiden joukkueiden arviointiin ja sen kritiikin kestämiseen mitä sieltä tulisi silmille. Minä yllätyin positiivisesti kun Ässiä kannattavat henkilöt eivät aloittaneet täällä krittikkivyöryään. Onneksi sentään Lahdesta tai no sitä kannattavista löytyi yksi joka halusi alkaa jankkaamisen, koska näitä on kiva seurata.Minulle on ihan sama mitä mikäkin matikka tai muiden joukkueiden kirjoittelijat sanoo, tuossa on läheltä Pelsun touhua seuraavan arvio. Jos menee metsään niin nostan kättä virheen merkiksi. Jokatapauksessa Pelicansin pisteytys tässä ketjussa, niin kunnioitettavaa duunia kun täällä tehdäänkin, on päin persettä.
Harvemmin älähdän näistä, mutta lupaan että tässä on menty metsään ja pitkälle. Otan vetoja yms vastaan myös väitteitäni tukemaan jos joku haluaa. Viime kauden ilmapiiri myrkytti koko joukkueen, joka ei ollut lähellekään niin paska kun miltä näytti.
Hauskinta tässä touhussa tietysti on, että lähes joka kerran kun tulen tänne ärsyttävään tapaan kertomaan "totuuksia" niin olen ollut aika pitkälle jäljillä :P
Leikki leikkinä. Pelicans on omissa papereissa auringonvarma playoff-joukkue. Tässä tarkoitan siis vähintään 10 sakkiin sijoittumista.
Minä luen näitä aina mielelläni koska porukka näihin panostaa ja niissä pyritään oikeasti optimistisuuteen. Jos se ei kelpaa, että miten muut joukkueesi näkee niin sitten on kelpaamatta.
No sitten pääsi ei liene sinulle kovinkaan arvokas kun isosta osasta joukkueita puuttuu niitä kärkipelaajia ja niillä on jopa rahaa niitä hommata, toisin kuin kaikki lomauttaneella Pelicanssilla, jonka myötä jokainen Pelicanssin pelaaja on täysin vapaa tarjouksille ja jonkun sellaisen toimipisteen valitsemaan missä joku haluaa maksaa palkkaa. Pelicanssilla ei siis tällä hetkellä käytännössä ole edes joukkuetta. Joka pelaaja saa sieltä lähteä lomautuksen takia sillä sekunnilla kun joku haluaa niille maksaa.En ole missään vaiheessa sanonut, ettei kelpaa. Sanoin että hyväksyn tämän. Löin vaan päätäni pantiksi toisen lopputuleman puolesta.
No sitten pääsi ei liene sinulle kovinkaan arvokas kun isosta osasta joukkueita puuttuu niitä kärkipelaajia ja niillä on jopa rahaa niitä hommata, toisin kuin kaikki lomauttaneella Pelicanssilla, jonka myötä jokainen Pelicanssin pelaaja on täysin vapaa tarjouksille ja jonkun sellaisen toimipisteen valitsemaan missä joku haluaa maksaa palkkaa. Pelicanssilla ei siis tällä hetkellä käytännössä ole edes joukkuetta. Joka pelaaja saa sieltä lähteä lomautuksen takia sillä sekunnilla kun joku haluaa niille maksaa.
Voisitko nyt käyttää hetken vaikka sen kertomiseen mitä se kaikki mielestäsi tarkoittaa? Minä tiedän, että ihan lain mukaan lomautettu työntekijä on vapautettu nykyisestä sopimuksestaan jos hän löytää jostain uuden. Mikä meni minulla siis vikaan? Pelicanssilla on suuria taloudellisia vaikeuksia ja se on joutunut lomauttamaan pelaajansa joten liikkumavaraa on käytännössä nolla. Ei tuo rosteri nyt todellakaan mitään hurraahuutoja pitäisi Lahdessa nostattaa vaikka siellä muutama hyvä nimi onkin. Ja kuka tahansa voi tuosta porukasta lähteä vaikka huomenna jos ne saa maksajan palkalleen.Tämä nyt lähinnä kertoo siitä, miten olet oikeasti seurannut tilannetta, tai sitä miten ymmärrät mitä tämä kaikki edellä mainittu käytännössä tarkoittaa.
Ei pää arvokas ole, mutta vieläkään en ole sitä täällä arvioinneillani menettänyt, vaikka kuinka on ollut alunalkaen kovin hauskaa.
Voisitko nyt käyttää hetken vaikka sen kertomiseen mitä se kaikki mielestäsi tarkoittaa? Minä tiedän, että ihan lain mukaan lomautettu työntekijä on vapautettu nykyisestä sopimuksestaan jos hän löytää jostain uuden. Mikä meni minulla siis vikaan? Pelicanssilla on suuria taloudellisia vaikeuksia ja se on joutunut lomauttamaan pelaajansa joten liikkumavaraa on käytännössä nolla. Ei tuo rosteri nyt todellakaan mitään hurraahuutoja pitäisi Lahdessa nostattaa vaikka siellä muutama hyvä nimi onkin. Ja kuka tahansa voi tuosta porukasta lähteä vaikka huomenna jos ne saa maksajan palkalleen.
Siis sinä nyt ihan oikeasti vertaat nykyistä jengiä Oliwer Kasken, Jesse Saarisen, Aleksi Mustosen, Jesse Mankisen ja Mikko Kousan Pelicanssiin? Oliwer nyt toki yllätti kaikki, mutta lähtökohtaisesti puhutaan ihan toisen tason jengistä kuin nykyinen. Ja toi rypistely taloushommissa on kyllä ihailtavaa. Että kun kukaan muu ei lomauta, koska niillä on rahaa ja järkeä, niin Pelsut lomauttaa kun ollaan vain investoitu niin paljon ja kohta tulee rahaa ovista ja ikkunoista, nyt on millä mässätä.Pelicans ei ole tällä hetkellä vaarassa menettää yhtään pelaaja jonka haluaa pitää. (Ilman siirtokorvausta, Björninen)
Lomautetuista pelaajista 1 on tähyillyt paikkaa ulkomailta, ja hän ei olisi kummoinen menetys.
Tällä hetkellä juuri kukaan ei palkkaa uusia pelaajia, tilanne näyttää Pelicansin kannalta mainiolta.
Pelicans ei lomauttanut pelaajia pitääkseen firmaa pystyssä, vaan pitääkseen joukkueen kilpailukykyisenä. Tottakai korona iski ikävästi Pelicansin ravintolabisneksiin, mutta eiköhän nämä Kangasniemen, Cervenyn ja Bartosakin tasoiset hankinnat kerro siitä että perse ei ole täysin auki.
Pelicans on ehkä vähän turhankin vauhdilla juuri edellämainittuun bisnekseen investoinut, jonka vuoksi ylimääräiset "käteisvarat" on vähissä. Liian iso pala kakkua, jne.
Tuo rosteri ei paljoa eroa vuoden takaisesta (sija 14) tai kahden vuoden takaisesta (runkosarjan 3.), kuin pakiston osalta johon vahvistuksia on hakusessa. Itsellä on valtava luotto Niemelään. Tuo nuoreen joukkueeseen sen tarvittavan rauhan mitä nykyään tarvitaan. Viime kauden alisuorittajat todennäköisesti nostavat päätään taas pinnalle. Pelaajat olivat sijaiskärsijöitä tuossa viime kauden surkuhupaisassa näytelmässä.
Viime kauden alisuorittajat todennäköisesti nostavat päätään taas pinnalle.
Siis sinä nyt ihan oikeasti vertaat nykyistä jengiä Oliwer Kasken, Jesse Saarisen, Aleksi Mustosen, Jesse Mankisen ja Mikko Kousan Pelicanssiin? Oliwer nyt toki yllätti kaikki, mutta lähtökohtaisesti puhutaan ihan toisen tason jengistä kuin nykyinen. Ja toi rypistely taloushommissa on kyllä ihailtavaa. Että kun kukaan muu ei lomauta, koska niillä on rahaa ja järkeä, niin Pelsut lomauttaa kun ollaan vain investoitu niin paljon ja kohta tulee rahaa ovista ja ikkunoista, nyt on millä mässätä.
Tämä on yksi pahimmista harhaluuloista mitä omat kannattajat aina toivovat omiltaan pettymyksen jälkeen, johon olen myös itse joskus sortunut. Ymmärrän tämän pelaajalta, jolle on tullut yksi heikko kausi vaikka kuuden mahdollisen aikana, mutta mitään tälläisiä nimiä en Pelicansin joukkueesta keksi.
Muutokset vievät aikaa ja pohjalta nouseminen on erittäin paljon vaikeampaa, kuin sinne tippuminen ja niitä muutoksia on nytkin Pelicansin organisaatiossa paljon, päällimmäisenä keltanokka koutsi.
Mitään ei tapahdu sormia napauttamalla, sen on Rauman Lukko minulle todistanut.
Juu, näin juuri sanoin.
Viime kaudesta jokainen pelaaja nostaa tasoaan jo ihan ilmapiirin takia
Miksi ei ansaitse? Niemelä on mielestäni päävalmentajana Liigassa vielä täysi arpa. Mikä olisi parempi arvosana ja miksi?
Kuka tai ketkä Bartosakin taakse jää? Hrachovina, Rybar, Lehtinen, Annunen, Setänen, Tuohimaa vai Kareyev?
Tarjosit viime syksynä Liigan veikkausketjussa kaudelle 2019 - 2020 Pelicansia runkosarjan kolmanneksi. Lasketaanko se sinulle kädennoston paikaksi?
Harvemmin älähdän näistä, mutta lupaan että tässä on menty metsään ja pitkälle. Otan vetoja yms vastaan myös väitteitäni tukemaan jos joku haluaa. Viime kauden ilmapiiri myrkytti koko joukkueen, joka ei ollut lähellekään niin paska kun miltä näytti.
Paljonko olet valmis ottamaan vetoa eli panostamaan sille, että Pelicansin runkosarjan sijoitus on 7. tai parempi?Sanoin 5-8. 5 silloin jos kaikki menee nappiin.
Vastauksiakin tuossa ylempänä.
Paljonko olet valmis ottamaan vetoa eli panostamaan sille, että Pelicansin runkosarjan sijoitus on 7. tai parempi?
Voin ottaa kaikki kaksinumeroiset eurosummat kiinni siitä, että Pelicans on 8. tai huonompi runkosarjassa. Enempää en ota, koska jengillä on jäänyt vetoja maksamatta ja siksi otan isompia vetoja vain luotettavien ja sellaisten ihmisten kanssa jotka tunnen.
Siis annat minulle sijat 1-4 ja 9-15. Tämä selvä.Toisen ketjun asiaa, mutta kuten sanoin niin 5-8.
Olen todettu luotettavaksi useamman vuoden ajan täällä, mutta jos 5-8 riittää sinulle niin olkoon 99 euroa panos.
Siis annat minulle sijat 1-4 ja 9-15. Tämä selvä.
En tiedä juotko olutta, tai käytkö Pelicansin peleissä? Oletan ainakin niin.
Mutta hetken, kun tässä mietin, niin voidaanko sopia panokseksi Pelicansin runkosarjan viimeinen viikonloppuna (pe tai la) pelattava kotipeli ja siellä ilmaiset bisset hetki ennen peliä ja sen aikana? - mitä niitä nyt menee - ehkä 5-10 kpl tai jopa muutama enemmän riippuen janoisuuden asteesta. Tulen mielelläni viihteelle katsomaan Pelicansin matsia tuolloin, kun siellä nyt pelaa tuttuja kavereita. Tuolla betsillä saa jo viihdearvoa enemmän kuin 99 eurolla. :D Sitten voidaan pitää seurantaa tilanteesta ja ehtiä toivoa uutta valikoimaa hallin hanoihin.
Näitä rahapanoksia jengillä on jäänyt valitettavasti nimimerkin takaa maksamatta, mutta livenä sovittuja maksuja ei ole jäänyt suorittamatta yhtään - mitä arvostan kyllä.
Jos tuo idea oli ihan perseestä, niin otan sen Gretzkynkin kiinni. Itse tykkäisin kyllä tuosta hallilla tapahtuvasta palkintojenjaosta enemmän.
Meni vähän offtopic, mutta ehkä se annetaan anteeksi, kun nöyrästi modeihin päin kumarretaan.
En puutu tämän sinänsä hyvin tehdyn arvion pisteytyksiin, mutta jos on päässyt lipsahtamaan tutkan alta, nimetön tai ei, niin Seppälä tahkosi Jalosen jengissä Eht:llä parissakin turnauksessa. Ehkä tuon nimen voisi mainita, koska heikompiakin mainittu.Nuori Riekkinen on toki toiveissa nousemassa oman alueen luottopelaajaksi, mutta muuten puolustus on varsin vaatimaton ja nimetön, jolta ei ihmeitä voida odottaa.
En kyllä itse ainakaan TPS:n kohdalla pitäisi minkäänlaisena floppaamisena sitä, jos he joutuisivat ihan tosissaan taistelemaan säälipaikasta. Kovin yllättynyt en myöskään olisi, vaikka TPS:n kausi päättyisi runkosarjaan. Sen verran tuossa joukkueessa on epävarmuustekijöitä nyt ihan päävalmentajasta lähtien, että en ainakaan itse saa tuota joukkuetta mitenkään selvästi näiden "saipojen" ja "kalpojen" edelle. KooKoolla on hyvä joukkue ja itse olen tykännyt Ahokkaasta pitkään, mutta tuo toinen kausi ei välttämättä aina ole päävalmentajalle ihan se helpoin. Lisätietoja voi käydä kysymässä vaikka Sami Kapaselta tai Tero Lehterältä.Ei olisi mikään ihme jos/kun joku 6 joukkoon yrittävistä joukkueista JYP/TPS/KooKoo "floppaisi" ja joutuisi taistelemaan tosissaan säälipaikasta.
Sen verran tuosta valmentamisesta, että Ahokas on valmentaja toisin kuin Kapanen tai Lehterä. Vaikka Kapanen tai Lehterä olisi käynyt jonkin valmentamis koulutuksen niin onhan Ahokas jo hetken valmentanut eikä se välttämättä ihan sama, kuin aloittaisi kaiken alusta. Onhan Ahokas menestynyt valmentaja eikä siis ole ns ensimmäisellä kaudellaan valmentajana.En kyllä itse ainakaan TPS:n kohdalla pitäisi minkäänlaisena floppaamisena sitä, jos he joutuisivat ihan tosissaan taistelemaan säälipaikasta. Kovin yllättynyt en myöskään olisi, vaikka TPS:n kausi päättyisi runkosarjaan. Sen verran tuossa joukkueessa on epävarmuustekijöitä nyt ihan päävalmentajasta lähtien, että en ainakaan itse saa tuota joukkuetta mitenkään selvästi näiden "saipojen" ja "kalpojen" edelle. KooKoolla on hyvä joukkue ja itse olen tykännyt Ahokkaasta pitkään, mutta tuo toinen kausi ei välttämättä aina ole päävalmentajalle ihan se helpoin. Lisätietoja voi käydä kysymässä vaikka Sami Kapaselta tai Tero Lehterältä.