Et ehkä tainnut napata pointtiani. Viivoja voi asetella vaikka kuinka monta ja säpinää niiden tuntumaan syntyy. Minä ajattelen asiaa enemmän urheilullisuuden, vaatimustason ja koko sarjan tason kannalta.
Urheilullisuus pointti sinulla on, kahdeksan parasta playoffeihin ja piste. Ei olisi kenelläkään mitään mukisemista asiasta. Toisaalta voitaisiin vetää tiukempi linja ja ottaa vain neljä parasta? Olisiko se hyvä urheilullisuudelle ja vaatimustasolle?
En itse näe, että nykysysteemi olisi millään muotoa kusemista urheilullisuuden päälle kunhan sääliplayoffien jälkeen on vähintään se pari kolme päivää taukoa. Kaikille on kuitenkin selvää ennen kauden alkua millä sijoituksilla mennään playoffeihin ja mikä ei riitä. Nykysysteemi tekee top-6 sijoituksesta vielä arvokkaamman ja toisaalta myös sijoista 1 ja 2 kun nämä saavat vastaansa joukkueen joka on tahkonut kaksi tai kolme ylimääräistä peliä. Näin saadaan myös kymppisijan hujakoille lisää jännitettävää.
Itse näen tämän parempana, mutta pointtisi sinullakin on eikä tässä ole kysymyksessä kuin mielipiteestä. Toisaalta en kyllä näkisi, että kahdeksan parasta suoraan playoffeihin jotenkin nostaisi sarjan tasoa nykyisestä.