Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2018–2019

  • 1 051 084
  • 3 931

Outpost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
TPS puolustus on mielestäni kun nyt katsoin tämänhetkisen tilanteen aivan yhtä huono kuin Sportin, jopa paljon huonompi. Sportin tavoin hyökkäys on hyvä. Joten täten TPS ei ainakaan näin alkuun vakuuta yhtään. Nyt tutkailen silloin tällöin puolustuksia, koska meillä Vaasassa se on se heikompi puolisko kentällä. Ainakin paperilla.
 

Kafrom

Jäsen
TPS puolustus on mielestäni kun nyt katsoin tämänhetkisen tilanteen aivan yhtä huono kuin Sportin, jopa paljon huonompi. Sportin tavoin hyökkäys on hyvä. Joten täten TPS ei ainakaan näin alkuun vakuuta yhtään. Nyt tutkailen silloin tällöin puolustuksia, koska meillä Vaasassa se on se heikompi puolisko kentällä. Ainakin paperilla.
Näin ulkopuolisen silmiin pelkästään Heikkinen, Eronen ja Ekeståhl-Jonsson ovat valovuoden tuota Sportin puolustusta edellä.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
TPS puolustus on mielestäni kun nyt katsoin tämänhetkisen tilanteen aivan yhtä huono kuin Sportin, jopa paljon huonompi. Sportin tavoin hyökkäys on hyvä. Joten täten TPS ei ainakaan näin alkuun vakuuta yhtään. Nyt tutkailen silloin tällöin puolustuksia, koska meillä Vaasassa se on se heikompi puolisko kentällä. Ainakin paperilla.
Mitä sieniä nyt on syöty?
Sportin pakistosta ei mahtuisi kuin korkeintaan Manninen TPS:n puolustukseen. Kapea TPS:n puolustus on, joten lisää ukkoja tarvitaan.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Toverit @Domi28 ja @Jondeez ehtivat jo ensin mutta kerro nyt @Outpost etta milla kriteereilla pakistot vertautuvat yksi yhteen, tai etta TPS:n puolustus on paljon huonompi? TPS:lla on heittaa kehiin 3-4 puolustajaa ennen kuin edes aletaan miettia Sportin pakkeja. Lihaa luiden ylle kiitos
 

Outpost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mitä sieniä nyt on syöty?
Sportin pakistosta ei mahtuisi kuin korkeintaan Manninen TPS:n puolustukseen. Kapea TPS:n puolustus on, joten lisää ukkoja tarvitaan.
Luettele TPS puolustajat, ja arvioi heidät? Heikkinen vetelee viimeisiään. Yksinäinen kokenut tuossa joukossa, toki Lukka on kokenut. Itse en haluaisi kuin E-Jn Sportiin.
 

Outpost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Toverit @Domi28 ja @Jondeez ehtivat jo ensin mutta kerro nyt @Outpost etta milla kriteereilla pakistot vertautuvat yksi yhteen, tai etta TPS:n puolustus on paljon huonompi? TPS:lla on heittaa kehiin 3-4 puolustajaa ennen kuin edes aletaan miettia Sportin pakkeja. Lihaa luiden ylle kiitos
Melko tuhnu on tuo kokematon kaarti. Heikkinen toki on yksi liigan kovimpia, mutta ei yksi riitä. Lukka jotenkin ei vaan itselleni sovi tuohon kuvioon. Jos sinulla tai muilla on tarkka kuva Sport puolustajista, niin mielelläni luen arvion miksi ovat heikompia. Tony Sund. Oletko seurannut miehen tekemisiä esimerkiksi viimekaudella?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Melko tuhnu on tuo kokematon kaarti. Heikkinen toki on yksi liigan kovimpia, mutta ei yksi riitä. Lukka jotenkin ei vaan itselleni sovi tuohon kuvioon. Jos sinulla tai muilla on tarkka kuva Sport puolustajista, niin mielelläni luen arvion miksi ovat heikompia. Tony Sund. Oletko seurannut miehen tekemisiä esimerkiksi viimekaudella?
Otetaan argumenttina esiin nostamasi Tony Sund. Oletetaan etta Sund on yhteenkootussa TPS:n ja Sportin pakistossa ykkonen. Kuka on seuraavana?

Vainonen? Westermarck? Niemi? Melkeinpa kaikki paitsi Isiguzo TPS:n puolelta menevat edelle. E-J, Eronen, Lukka ja Forsstrom, vanhoilla paivillaan jopa Tallinder menevat Sportin pakkien edelle, helposti. Heikkista edes mainitsematta. Puhutaan minimissaan yhden korin erosta pakeissa, todennakoisesti kahden. Toinen pakisto taistelee runkosarjan voitosta, toinen jumbosijoitusta vastaan

E: typo
 

Outpost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Otetaan argumenttina esiin nostamasi Tony Sund. Oletetaan etta Sund on yhteenkootussa TPS:n ja Sportin pakistossa ykkonen. Kuka on seuraavana?

Vainonen? Westermarck? Niemi? Melkeinpa kaikki paitsi Isiguzo TPS:n puolelta menevat edelle. E-J, Eronen, Lukka ja Forsstrom, vanhoilla paivillaan jopa Tallinder menevat Sportin pakkien edelle, helposti. Heikkista edes mainitsematta. Puhutaan minimissaan yhden korin erosta pakeissa, todennakoisesti kahden. Toinen pakisto taistelee runkosarjan voitosta, toinen jumbosijoitusta vastaan

E: typo
Toki saat olla oikeutetusti tuota mieltä, mutta en itse näe asiaa noin. Keväällä 2019 toki sitten voimme keskustella siitä kuinka sinä mahdollisesti olit oikeassa. Itse en todellakaan näe mitään mullistavaa tasoeroa näiden nimien kohdalla.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Toki saat olla oikeutetusti tuota mieltä, mutta en itse näe asiaa noin. Keväällä 2019 toki sitten voimme keskustella siitä kuinka sinä mahdollisesti olit oikeassa. Itse en todellakaan näe mitään mullistavaa tasoeroa näiden nimien kohdalla.
Tama selva. Kausi nayttaa totuuden mutta uskosi omia kohtaan on saavuttanut @McTorso maisen sfaarin
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joillekin tuntuu olevan kovin vaikeaa tarkastella omaa joukkuetta tasavertaisesti muihin nähden. Kun tuntee omasta joukkueesta kaikki pelaajat, tietää heidän parhaat puolensa ja potentiaalin, sekä haluaa uskoa siihen, että kaikki mahdollinen potentiaali myös realisoituu, niin lopputulos oman joukkueen arvioissa voi olla rankasti yläkanttiin vedetty.

Eihän tuota Sportin puolustusta nyt hyvällä tahdollakaan voi ennakkoon arvioida edes tasavertaiseksi TPS:n puolustuksen kanssa. Ei todellakaan. Kyllä TPS on tällä(kin) osa-alueella todella paljon Sportia edellä. Aika hauskaa edes lähteä vertailemaan nimenomaan näitä kahta joukkuetta keskenään.
 

Outpost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Joillekin tuntuu olevan kovin vaikeaa tarkastella omaa joukkuetta tasavertaisesti muihin nähden. Kun tuntee omasta joukkueesta kaikki pelaajat, tietää heidän parhaat puolensa ja potentiaalin, sekä haluaa uskoa siihen, että kaikki mahdollinen potentiaali myös realisoituu, niin lopputulos oman joukkueen arvioissa voi olla rankasti yläkanttiin vedetty.

Eihän tuota Sportin puolustusta nyt hyvällä tahdollakaan voi ennakkoon arvioida edes tasavertaiseksi TPS:n puolustuksen kanssa. Ei todellakaan. Kyllä TPS on tällä(kin) osa-alueella todella paljon Sportia edellä. Aika hauskaa edes lähteä vertailemaan nimenomaan näitä kahta joukkuetta keskenään.
No joo joo. 14-15 kausi. Sport jumbo ja TPS tokavimppa. Ei tosiaankaan liity tulevaan kauteen mitenkään. Viimekaudellakin Sport vaikeuksista huolimatta veti lähestulkoon kaikki pelit tiukille, aivan loppuun asti, eikä ollut helppo vastus. Nyt lähdetään uudestaan nollista. Tapparaltakin niistettiin useampi piste. Maalivahti osasto lähtee kilpailukykyisenä, hyökkäys kilpailukykyinen. Puolustus jää nähtäväksi, mutta itse olen käsittänyt että tämä ei vällttämättä ole tässä. Uskoisin että Tuulolan Jonin tilalle ollaan etsimässä korvaajaa. Se ei ole helppo tehtävä. Sport muuten teki viimekaudella melko paljon maaleja. Manninen kolattiin Budishin toimesta ja moni asia meni päin prinkkalaa, mutta nyt Sport lähtee uudelta alustalta taistoon. Odota vaan ;)
 
Viimeksi muokattu:

Outpost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
'Nuff said. Pilvien ylapuolella on aina aurinkoista
Niin nyt kun luet minun untamon kirjoituksia, niin sanottakoon, että nämä ovat vain minun yksittäisen Sport kannattajan kirjoituksia, eivätkä
ole vertailukelpoisia mahdollisesti muiden kanssa. Itse menen taistoon posin kautta. Niin paljon olemme saneet olla varjoissa ja sen mailla että en muuta voi. Joten älkää muita Sport kannattajia sekoittako minun kirjoituksiin. Silti seison sanojeni takana.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No joo joo. 14-15 kausi. Sport jumbo ja TPS tokavimppa. Ei tosiaankaan liity tulevaan kauteen mitenkään. Viimekaudellakin Sport vaikeuksista huolimatta veti lähestulkoon kaikki pelit tiukille, aivan loppuun asti, eikä ollut helppo vastus. Nyt lähdetään uudestaan nollista. Tapparaltakin niistettiin useampi piste. Maalivahti osasto lähtee kilpailukykyisenä, hyökkäys kilpailukykyinen. Puolustus jää nähtäväksi, mutta itse olen käsittänyt että tämä ei vällttämättä ole tässä. Uskoisin että Tuulolan Jonin tilalle ollaan etsimässä korvaajaa. Se ei ole helppo tehtävä. Sport muuten tekio viimekaudella melkopaljon maaleja. Manninen kolattiin Budishin toimesta ja moni asia meni päin prinkkalaa, mutta nyt Sport lähtee uudelta alustalta taistoon. Odota vaan ;)
On tietysti hienoa, että uskoa omiin löytyy ja niin sen pitääkin olla. Jos kaikki natsaa, niin käytännössä millä tahansa joukkueella on mahdollisuudet mihin tahansa. Kuitenkin ennakkoarvioita tehdessä on ihan järkevää keskittyä faktoihin ja siihen mitä ennakkoon tiedetään, eikä perustaa arvioita sen varaan, että kaikki menee täydellisesti ja toiveet toteutuvat.

Faktaa on, että rosterin puolesta Sport on lähellä liigan häntäpäätä, jonka perusteella sitä myös arvioidaan. Valmennuskin on täydellinen kysymysmerkki, joten Sportin asettaminen korkealle arvioissa voi perustua lähinnä toiveisiin tai villiin veikkauksiin, eikä tarjolla oleviin faktoihin.

Hyvin harvoin liigassa on nähty todellisia heittopusseja. Kovia vastuksia löytyy myös sarjataulukon häntäpäästä ja jokaista joukkuetta tulee kunnioittaa, jos haluaa menestyä. Toivottavasti vaasassa saadaan homma toimimaan, koska piristystä siellä kaivataan.
 

Outpost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
On tietysti hienoa, että uskoa omiin löytyy ja niin sen pitääkin olla. Jos kaikki natsaa, niin käytännössä millä tahansa joukkueella on mahdollisuudet mihin tahansa. Kuitenkin ennakkoarvioita tehdessä on ihan järkevää keskittyä faktoihin ja siihen mitä ennakkoon tiedetään, eikä perustaa arvioita sen varaan, että kaikki menee täydellisesti ja toiveet toteutuvat.

Faktaa on, että rosterin puolesta Sport on lähellä liigan häntäpäätä, jonka perusteella sitä myös arvioidaan. Valmennuskin on täydellinen kysymysmerkki, joten Sportin asettaminen korkealle arvioissa voi perustua lähinnä toiveisiin tai villiin veikkauksiin, eikä tarjolla oleviin faktoihin.

Hyvin harvoin liigassa on nähty todellisia heittopusseja. Kovia vastuksia löytyy myös sarjataulukon häntäpäästä ja jokaista joukkuetta tulee kunnioittaa, jos haluaa menestyä. Toivottavasti vaasassa saadaan homma toimimaan, koska piristystä siellä kaivataan.
Arvostan sinun näkemystäsi. Saattaa olla että Sport edustaa ennakoissa sitä häntää, mutta jää nähtäväksi miten menee. Mielenkiintoinen kausi taas tulossa, ja se jos mikä on tärkeintä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Niin nyt kun luet minun untamon kirjoituksia, niin sanottakoon, että nämä ovat vain minun yksittäisen Sport kannattajan kirjoituksia, eivätkä
ole vertailukelpoisia mahdollisesti muiden kanssa. Itse menen taistoon posin kautta. Niin paljon olemme saneet olla varjoissa ja sen mailla että en muuta voi. Joten älkää muita Sport kannattajia sekoittako minun kirjoituksiin. Silti seison sanojeni takana.
Aurinkoiset odotukset varilaseilla ovat sopivia, en vaita vastaan. Kerro viela omat ajatukset siita miten Sport tulee sijoittumaan ensi kaudella runkosarjassa ja miksi esim. TPS tulee jaamaan taakse
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Vaikka @McTorso ennakoikin Sportin pakiston 0 5 pistettä paremmaksi kuin KalPan vastaavan (KalPalla tämän hetken huonoin. Niin kyllähän tuo KalPan TOP4 nyt pieksee Sportin vastaavan täysin. Enkä kotkapaidasta otttaisi kuin Mannisen KalPan tämän hetkiseenkin pakistoon. On siellä kolmosparissa ehkä kokemusta enemmän, mutta en kyllä silti saa sitä kokonaisuudessaankaan paremmaksi.
Ilves menee edelle ehkä juuri tuon kolmosparin takia. Muuten aila kiikun kaakun sekin. Sama homma HPKn kanssa. Joskin näistä molemmista löytyisi 3. pariin jo useampikin yksilö.
 

Jalasvaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja WSH Capitals
Ihan uteliaisuuttani kävin katsomassa Sportin puolustusta ja se siis näyttää jokseenkin tältä:
Niemi - Viljanen
Manninen-Westermarck
Sund-Vainonen
Nevalainen - Saukko

Ja Tepsin pakisto toistaiseksi näyttää tältä:

Heikkinen - Eronen
Forsström - Lukka
Ekeståhl-Jonsson - Isiguzo

En mä kyllä pysty noita tasavertaisina näkemään, mutta mulla varmaan onkin värilasit Tepsin suhteen. Tepsin pakisto tulee myös vahvistumaan vielä ja se siirtää tuosta esim. Försströmiä alemmas joka automaattisesti parantaa tuota puolustusta.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Ihan uteliaisuuttani kävin katsomassa Sportin puolustusta ja se siis näyttää jokseenkin tältä:
Niemi - Viljanen
Manninen-Westermarck
Sund-Vainonen
Nevalainen - Saukko

Ja Tepsin pakisto toistaiseksi näyttää tältä:

Heikkinen - Eronen
Forsström - Lukka
Ekeståhl-Jonsson - Isiguzo

En mä kyllä pysty noita tasavertaisina näkemään, mutta mulla varmaan onkin värilasit Tepsin suhteen. Tepsin pakisto tulee myös vahvistumaan vielä ja se siirtää tuosta esim. Försströmiä alemmas joka automaattisesti parantaa tuota puolustusta.
Eipä tuohon mahtuis kuin yksi pelaaja Sportin pakistosta. Isiguzo itelle tuntematon, mutta nuiden muiden edelle tuskin kukaan TPS nutussa pelatessaankaan menisi. Jos Sportilla joku on heikkous niin niin nimenomaan se on tuo pakisto.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Siis mitä ihmettä täällä höpötellään? Sportin ja Tepsin pakisto tasoissako? Kova on kirjoituksien taso.

Uskoa omiin saa olla ja kuuluu olla, mutta puusilmä ei saa olla. Sportilla on käytännössä mestis tason puolustus ja tepsillä on mahdollisen Piskulan tulon myötä liigan parhaimpia takalinjoja. Ilman Piskulaakin tai muuta vahvistusta, ei sportilla todellakaan ole mitään palaa vertailussa tepsiin. Karkeasti ajateltuna Tepsin perus rotaatiopakki Forsström menisi sportin ykköseen Niemen seuraksi.

En haluaisi olla ilon pilaaja ketään kannattajaa kohtaan, mutta kyllä nyt lähti kirjoitukset lapasesta.
 

Petra85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siis mitä ihmettä täällä höpötellään? Sportin ja Tepsin pakisto tasoissako? Kova on kirjoituksien taso.

Uskoa omiin saa olla ja kuuluu olla, mutta puusilmä ei saa olla. Sportilla on käytännössä mestis tason puolustus ja tepsillä on mahdollisen Piskulan tulon myötä liigan parhaimpia takalinjoja. Ilman Piskulaakin tai muuta vahvistusta, ei sportilla todellakaan ole mitään palaa vertailussa tepsiin. Karkeasti ajateltuna Tepsin perus rotaatiopakki Forsström menisi sportin ykköseen Niemen seuraksi.

En haluaisi olla ilon pilaaja ketään kannattajaa kohtaan, mutta kyllä nyt lähti kirjoitukset lapasesta.
Heh. joku vaasalainen asialla. Juuh niillä on niin kova pakisto joka vuosi ettei ole kuin makuupaikkoja tarjolla vastustajille maalin edessä.
 

Ralph

Jäsen
Vaasalaisilla on yhä päällä Mestiksestä jäänyt "ihan sama kuka pelaa missäkin, Sport on paras, kun siihen on totuttu" -meininki. Harmi, että se yksi nimimerkki poistui, se joka aina suuttui kun joku kehtasi väittää vastaan Sport-fantasioitaan. Kaudelle 2015-16 kertoi Sportin olevan HIFK:ta edellä ja perusteluita pyydättessä sanoi "mun ei tartte sulle mitään perustella".

Vai vetelee Ilkka Heikkinen viimeisiään ja vastaan on Sportilla heittää Tony Sund. Ei taitaisi Sund mahtua missään toisessa joukkueessa kuin korkeintaan seiskapakiksi.
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Vaasalaisilla on yhä päällä Mestiksestä jäänyt "ihan sama kuka pelaa missäkin, Sport on paras, kun siihen on totuttu" -meininki. Harmi, että se yksi nimimerkki poistui, se joka aina suuttui kun joku kehtasi väittää vastaan Sport-fantasioitaan. Kaudelle 2015-16 kertoi Sportin olevan HIFK:ta edellä ja perusteluita pyydättessä sanoi "mun ei tartte sulle mitään perustella".

Vai vetelee Ilkka Heikkinen viimeisiään ja vastaan on Sportilla heittää Tony Sund. Ei taitaisi Sund mahtua missään toisessa joukkueessa kuin korkeintaan seiskapakiksi.
Sundista moni ei tiedä vielä ja ihan oikeasti pelasi hyvän viime kauden ja noussut ihan yllättäen kelpo pakiksi. Toki ei lähelläkään mitään Heikkistä missään nimessä, mutta varmasti ensikauden jälkeen moni miehen kelpuuttaisi omaan pakistoon. Kuitenkin realismia on että Sportin pakisto on ennakkoon Liigan heikoin Kalpan ja Ilveksen kanssa.

Kuitenkin siis tämä kyseinen @Outpost nimimerkki joka täällä uhoaa niin tuolla Sportin omallakin foorumilla toisinaan aktivoituu iltaisin/öisin ja joka ketjuun laittaa kaikenlaista viestiä, milloin haaveilee polvivammaan lopettanutta ja nyt division 1:stä pelannutta Kivimäkeä takasin yms. Joten ei ehkä ihan vakavasti kannata ottaa hänen kirjoituksia. Siinä on kaveri varustettu sellaisilla värilaseilla että ei mitään rajaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös