Jaha, seuraavan vuorossa viime kauden nelonen, eli TPS. Kaskinen onnistui mielestäni hyvin ensimmäisellä kaudellaan, kuten HIFK:ssa niin myös TPS:ssä on kannattajien vaatimukset menestykseen kovat eikä puukkoa pelätä antaa asioiden mennessä huonosti.
Maalivahtitilanne on mielenkiintoinen kun Setänen vaihtuu Haukelandiin. Setänen pelasi ihan ok kauden mutta ei ollut mikään säkenöivä ykkösmaalivahti. Tirronen on tarpeeksi laadukas korvaaja mikäli Haukeland ei vakuuta. Koska kuitenkin Haukelandilla ei ole kokemusta liigasta niin laitetaan nyt pieni miinus viime kauteen verrattuna mutta potentiaalia on kyllä että kaksikko on viime kautta parempi
Puolustuksesta lähti Tallinder, huimasti kokemusta mutta kyllä ikä rupesi vääjämättä näkymään Henrikin otteissa. Myös lainalla ollut Juolevi siirtyy takaisin rapakon taakse. Olin itse odottanut vieläkin parempaa jälkeä Ollilta viime kaudella liigassa. Fyysisyyttä ja äijämäisyyttä lähti Mark Frazerin mukana. Tällä hetkellä ainoana varteenotettavana uutena pelaajana puolustukseen on hankittu Santeri Lukka joka kotvaa mielestäni Juolevin aika yksyhteen. TPS tulee varmasti hankkimaan vahvistuksia puolustukseen mutta tällä hetkellä puolustus on mielestäni melko selvästi heikompi kun mitä se viime kaudella oli.
Hyökkäys on sitten mieletäni todella mielenkiintoinen, jos ei jopa koko liigan mielenkiintoisin ! Kalliosta ja Perrinistä ”päästiin” eroon. Huikeita pelaajia toki mutta etenkin Kallio rupesi olemaan jo enemmän rasite kun vahvistus ja tuntui että mies itse päätti koska menee kentälle. Perrinillä on vielä taitoa jäljellä vanhoillakin päivillä mutta on taantunut kyllä ja lisäksi rupeaa lähtentelemään luokkaa Jari Litmanen loukkaantumisherkkyydessä.
Myös Petrus Palmu poistui joukkueesta ja suuntasi takaisin Trumppilaan. Palmu pelasi hyvän kauden mutta myös häneltä olin odottanut vielä enemmän, niin taiatavasta ja vikkelästä pelaajasta on kysymys.
Hyökkäyksestä lähtivät myös suht taitava Lindsten sekä kaikkien tuntema Pikkarainen.
Vaikuttaisi siis siltä että hyökkäys on heikentynyt merkittävästi....
... JA PASKAT ! Zack Budish, Oula Palve, Lauri Korpikoski, Simon Suoranta ja Patrik Björkstrand ovat kaikki hyviä hankintoja ! Kun tähän lisätään itseni ainakin yllättäneen Markus Nurmi, Kaapo Kakko ja Pajuniemi ja joukkueessa jatkavat Filppula, Virtanen & co niin kasassa on todella mielenkiintoiset palase Kaskiselle minkä kanssa työskennellä.
Potentiaalia on olla koko liigan paras hyökkäysarsenaali, jopa Tapparaa ja HIFKta parempi.
Kaskinen siis onnistui mielestäni hyvin viime kaudella. 4-0 tappio Tapparalle välierissä ei kerro totuutta sen sarjan voimasuhteista. Odotan että Kaskisella on nyt työrauha ja pystyy keskittymään paremmin joukkueen luotsaamiseen kun ”pahimmat möröt” ovat pois hartioilta.
Talouden puolesta ei TPS:llä ole juurikaan huolta.... Suoercellin kaverit pitävät huolta että ei tarvitse järjestää kansalaiskeräystä turun torilla jos ostetut mailat loppuvat kesken.
Itse sijoitan TPS , kuten HIFK:n sijoille 1-8 ja aivan kuten HIFK:n kohdalla tuo 8 vain sen takia että puolustus ei ole vielä valmis.