Älähän nyt. Onhan meissä vissi ero. Ensinnäkään minä en väitä olevani mikään objektiivinen asiantuntija. Minä olen intohimoinen Kärppien kannattaja ja täysi maallikko. Kunhan mielipiteitäni kirjoittelen.
Sitten jatkuu voimasuhdearvio eli sijat 9-10:
9. Pelicans
Oman tiensä kulkijat Matikainen ja Nurminen pyrkivät johdattamaan nuoren ja lahjakkuuksia pursuavan hyökkäyskalustonsa pudotuspeleihin. Kokenut valmennuskaksikko on kyllä mielenkiintoa herättävä ja kieltämättä ihan meritoitunutkin. En vain oikein jaksa uskoa, että mihinkään veretseisauttavaan iskuun he tuota joukkuetta pystyvät saamaan. Nuori maalivahtiosasto on myös jonkinlainen kysymysmerkki. Puolustuksesta löytyy sitten jo vähän kokemustakin.
Materiaali:
Valmennus 8
Maalivahtiosasto 7
Puolustus 8
Hyökkäys 7
*Henkinen johtaja Stefan Lassen 8
Seurattava pelaaja:
Toivottavasti Ilkka Kangasniemi saa pelata ehjän kauden ilman ikäviä loukkaantumisia. Jos näin käy, voi tehoilu olla melkoista. Hyökkäysvastuuta on luvassa ja paljon.
10. Ilves
Kivi, tämä juonikas velho, on suurin syy, miksi uskon Ilveksen yltävän säälipeleihin. Jotenkin en ole aivan päässyt kiinni siihen, miksi Kivi on niin hyvä kuin on. Tulokset puhuvat kuitenkin puolestaan. Koko organisaation vapautuminen Manngardin ikeestä, voi luoda myös positiivisen kierteen. Ilves on täynnänsä nuoria ja lahjakkaita pelaajia. Mukana on toki muutama kokenut johtava pelaajaa. Puolustukseen kokemusta ja rauhallisuutta tuo Arto Laatikainen. Hyökkäykseen kokemusta ja johtajuutta tuovat Tapio Laakso ja Sami Sandell. Potentiaalinen maalivahtikaksikko vartio Ilveksen maalia, mutta ei se Liigan kärkitasoa ole.
Materiaali:
Valmennus 10
Maalivahtiosasto 7
Puolustus 6
Hyökkäys 7
*Henkinen johtaja Tapio Laakso 8
Seurattava pelaaja:
Erityisen mielenkiinnon kohteeksi valitsin yksinoikeutetusti suurlupauksen Otto Koivulan. Tämä suurikokoinen 19-vuotias hyökkääjä tehoili jo viime kaudella 30 pistettä. Saa nähdä, kuinka hurjat lukemat sieltä nyt tulevat. Vastuuta lienee luvassa paljon.