Nemesis ihan pakko sen verran muuten erittäin asiallista kommenttiasi kommentoida, että miksi annat kuvan ikään kuin Aallon lerppu ei olisi maali? Siellähän se on ylähyllyllä. Ei sillä ole yhtään mitään väliä millaisen maalin tekee, kunhan pääsee valotaululle. Se on ihan sama teetkö takatolpilta tyhjiin (O.Palola samassa pelissä) vai heitätkö tasaviisikoin kiekkoa maalille ja toivot että molari ei näy ja joskus käy tuuri. Se ei vähenne joukkueen suoritusta yhtään mitenkään, jos he saavat tällaisen lerpun puolelleen.
Syyskaudella Tapparan maaliin pomppi semmosia maaleja, mitä ei toivoisi ikinä näkevänsä missään sarjassa. Ei joukkue sille mitään voi, jos omien jätkien mailojen kautta kiekot pomppii omaan maaliin Metsolan längeistä ja ties mistä. Tämmöset maalit makso Tapparalle koko syyskauden ihan järkyttävän määrän pisteitä. Nää maalit muuttaa pelejä. Ja toisaalta kaikilla joukkueilla yleensä vaan pomput menee kauden edetessä tasan.
Tää on siis ihan vaan yleisellä tasolla semmonen huomio, että Tappara ei suinkaan oo Kärppiä huonompi joukkue, jos onnistuu joskus tekemään pomppumaalin Kärppien verkkoon. Se Aallon tilanne oli sitä paitsi ihan hyvin rakennettu pelitilanne, josta voi maaleja tehdä :D
Mun mielestä maalivahtien torjunnat näyttää olevan aika huono tilasto Tapparaa vastaan, koska Tappara on voittanut laukaukset peleissään todella harvoin tällä kaudella. Kyseessä on siis myös osittain ihan pelitapaankin liittyvä asia, koska Tappara on määrällisesti hävinnyt lähes kaikki pelit laukauksissa.
Meillä tykätään paljon pelata ja siirrellä vastuuta vielä paremmalle paikalle ja sitä on oikeastaan ollut läpi kauden havaittavissa. Kyllä mä itsekin toivoisin Tapparalta välillä vähän suoraviivaisempaa pelaamista, mutta joukkue pelaa näin ja on oikeastaan pelannut koko kauden. En enää itse jaksa edes hetkauttaa korvaa noille lähes jokaisessa otteluketjussa käytäville keskusteluille siitä, että "Metsolalla taas 30 torjuntaa ja vastustajan vahdilla 15." Näin on meinaan ollut lähes koko kauden ja syy on nimenomaan toi pelitavallinen juttu, että Tapparassa oikeasti ei huonoilta mestoilta paljoa vedellä.
Vastapainoksi järjestäen Tapparaa vastaan vastuksien veskareitten torjuntaprossat on tosi heikkoja kovin usein, kun ei tuu paljoa kiekkoja Tapparalta maalille asti ja sit kun tulee niin hirveän usein tulee maalejakin niistä. Sanoisin, että Tappara on maalivahdille kaikista ikävin vastustaja koko liigassa, koska lauotaan harvoin ja sitten kun lauotaan niin lauotaan tehokkaasti yleensä ja vielä hyvistä paikoista. Nää on asioita, jotka tiedetään Tapparasta nyt koko kauden otannalla ja itse oon vaan tyytyväinen, jos vastus laukoo huonoilta mestoilta Metsolalle 100 torjuntaa pelissä.