Hauskaa tämä, miten nämä jumboveikkailut herättävät melkeinpä enemmän tunteita täällä kuin se, miten Tappara, Lukko, HIFK tai TPS kykenevät haastamaan Kärpät kärkitaistossa. Jumbo-osasto herättää keskustelua, vaikkei urheilullista putoamisvaaraa edes ole :) Ja vaikka Sport on veikkauksissa ylivoimainen kandidaatti jumboksi niin siltikin asiasta riittää väännettävää. Hauska ilmiö.
Eipä nuo 'kovat' arviot nyt minun huumoriani vie. Olen myös sitä mieltä, että uuden joukkueen sijoittaminen arvioissa viimeiseksi on jokseenkin luonnollinen ilmiö. Joukkue on paperilla nimetön ja nuoria prospekteja on enemmän kuin perusliigajoukkueen lääkäri määräisi. Yhtään perusvarmaa liigapelaajaa ei saatu, ehkä Immonen on siinä ja siinä, yksi sellainen. Maalivahtivalintoihin olen henkilökohtaisesti erittäin tyytyväinen, sanottiin Toivosesta ja Hostikasta mitä tahansa. Sen sijaan puolustukseen ja hyökkäykseen olisi kyllä ennakkofantasioissani, vaikkakin maltillisissa sellaisissa, uskonut ja toivonut että edes muutama kovan luokan liigapeluri olisi Vaasaan eksynyt, mutta näköjään uusi tulokas ei vielä houkuttele. Hyvää tässäkin on se, ettei Sportin UTJ:n ainakaan tarvitse enää valehdella ja mainostaa miten Sportiin on imua *wirn*
Se on juuri näin vaasalaisnäkökulmasta, että meni kaukalossa tuolla joukkueella niin tai näin, niin nyt pääasiassa nautitaan liigakiekosta tämä kausi. Kyllä täällä luottoa löytyy siihen, että joskus tulee meidänkin jakso taistella paremmista pelajista ja paremmista sijoista, vaikkei Sportista nyt edes värilaseilla katsottuna koskaan tule varmaankaan Kärppien tai Jokereiden kaltaista dynastiaa.