Warrington
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Ehdoton ykköshaastaja on Tappara ja on ollut minun papereissani jo pitkään. HIFK oli samassa korissa vielä tammikuussa, mutta ei ole enää, ei etenkään tämän illan esityksen jälkeen. Joukkue oli vaisu, ei vakuttanut minua.
Ykköshaastaja on Tappara kuten aikasemmin mainittu, tosin nämä voimasuhteet voi vielä muuttua paljonkin. Hauskaa miten eri silmillä pelin voi nähdä, itse pyrin katsomaan pelit realistisena ilman kummempia värilaseja ja mun silmään Kärpät ei täysin vakuuttanut IFK:ta vastaan. Ensimmäinen erä oli todella hyvä, sen jälkeen meni pitkälti peruutteluna 2.erää, jos tuo oli Kärppien edes lähelle parasta tasoa, jopa meillä on hyvät mahdollisuudet lyödä Kärpät jatkossa. Taitaa Kärpillä kuitenkin olla vielä pari pykälää lisää tuosta, kun tosipelejä kohti mennään.
Kalpa on tämän ketjun mysteeri, siinä mielessä ettei sitä noteerata isommin kevään pelejä ajatellen, kuten Kalpa fanit asian huomasivat. Syyllistyn tähän myös itse, Kalpa pelaa materiaaliin nähden loistavaa jääkiekkoa ja sijoitus on todella hyvä. Silti Kalpa ei itseäni ja varmasti montaa muutakaan vakuuta ennen kuin ensimmäiset playoff pelit on pelattu.
Playoffeja ennakoidessa vireen ja sijoituksen lisäksi on hyvä miettiä joukkueen rosterin potentiaalia kevään pelejä varten, sekä pelaajien aikasempaa kokemusta poffeissa. Moni varsinkin kokeneempi pelaaja vetelee enemmän tai vähemmän puolivaloilla runkosarjassa, mutta playoffeissa sävel muuttuu.
Playoffejen hauskuus on kuitenkin se, että kiekon tippuessa keväällä jäähän, ei menneet tarkoita automaattisesti mitään ja jokaisella on mahdollisuutensa. Jokainen 10.joukkoon pääsevä voi hurmoksen löytyessä voittaa kenet tahansa. Nojoo vähän itsestäänselvyyksiä ja nämä kommentit hieman taistelee tämän ketjun tämän hetkistä tarkoitusta vastaan, jatketaan toki spekulaatiota ja toki lähtökohdat tulee aina huomioida.
Viimeksi muokattu: