Kari Tappio
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Reippaat pojat
Miksi tämä kevät olisi poikkeus?
Jukka ''Rauta'' Kahvakorpi ei ole tällä kertaa dominoimassa. Jussi ''Mervi'' Tapola on.
Miksi tämä kevät olisi poikkeus?
Kahtena viime keväänä se on merkinnyt juuri sitä eli Tappara on pitänyt kaataa neljä kertaa pudotuspelisarjassa että voi nostella kannua. Miksi tämä kevät olisi poikkeus?
16,4 % se nyt näemmä on. On siitä vielä kahteenkymmeneen matkaa enkä itse asiassa usko, että tuo 20:n raja menee rikki. Kympin raja menee vielä toiseen suuntaan rikki, mutta kahdenkympin ei. Sopeuttamisessa menee tovi, ihan hyvä meininki siellä "sopeutusosastolla" on, tulokset näkyvät lähivuosina.Oulun työttömyys on jo lähes 20%, mut jos ei mihinkään edes tulevaisuudessa vaikuta, niin hienoa.
No ei siis KalPassa ainakaan. Saan tuosta (maksimissaan) yhdeksän, jos käytetään samaa laskentatapaa, niin Kärpiltä on tänään 13 omaa kasvattia ( + varamaalivahti) kokoonpanossa. Next?Siinäpä KalPa tänään. Lyytinen Rissanen Voutilainen Jokela Tammela Kapanen Riikola Hyvärinen Seppälä omia. Ok Riikola Saipa mut pelannu jo pitkään KalPassa, Samoin Tammela ja Harjama. Pelanneet silti jo hyvän tovin KalPassa. Meidän junnut pelaa teidän junnujen pelit. JOO turhaa napinaa, mutta kun heitit, että missä muualla niin piti vastata.
Kertokaa mikä tahansa muu Liiga-joukkue, jolla on ollut enemmän omia kasvatteja missään tämän kauden pelissä. No ok, Kemppainen on Kajaanista, Donskoi Raahesta jne. Mutta ei niistä yleisesti ymmärrettyjä varsinaisia ostomiehiä saa kuin kateuskatkera saivartelija. Varsinkaan Donskoista, joka pelasi jo C-junnuna Kärpissä. Hyökkääjistä kaikki kotimaiset ovat pohjoisen poikia, Suorantakin pelasi Kärpissä jo A-junnuissa. Keränen jo B-junnuissa.
Kertokaa mikä tahansa muu Liiga-joukkue, jolla on ollut enemmän omia kasvatteja missään tämän kauden pelissä. No ok, Kemppainen on Kajaanista, Donskoi Raahesta jne. Mutta ei niistä yleisesti ymmärrettyjä varsinaisia ostomiehiä saa kuin kateuskatkera saivartelija. Varsinkaan Donskoista, joka pelasi jo C-junnuna Kärpissä. Hyökkääjistä kaikki kotimaiset ovat pohjoisen poikia, Suorantakin pelasi Kärpissä jo A-junnuissa. Keränen jo B-junnuissa.
Ei ole minunkaan mielestäni, mutta näytti tuo savolainen laskevan aika löysin perustein, joten laskin minäkin. No, nuo muut ovat minun mielestäni omia kasvatteja ja sopii panna paremmaksi jonkun liigajoukkueen. Sellasta ei löydy. En nyt tosin tiedä miten se liittyy voimasuhteisiin, paitsi niin, että yhteneväisyys voi olla parempaa luokkaa, kun joukkue on kärppämäisesti lähinnä Oulun seutu + ulkomaalaiset.Eihän Kemppainen mikään Kärppien kasvatti ole.
Hieno rinnastus tosiaan tuo Oulun seutu. Eli Aaltonenkinko on Kärppäkasvatti vaikka aloittanut Haukiputaan Ahmoissa? Samoin Granlunditkaan ei ole Kärppä kasvatteja. Toki onhan tuohon helppo ottaa kaikki Oulun seudun jengit + Lappi Kärppä kasvateiksi kun on ainut Liigassa pelaava Pohjoisen Suomen joukkue. Eli käytännössä nämä kaikki jos urallaan haluaa menestyä ja on parempia pelaajia tulevat Kärppiin jo junnu iässä. Koska on ainut Pohjois-Suomen jengi joka SM-tasolla pelaa. Sisältää siis kaikki Laser HT:t jne.. kuuluko Hokkikin Kajaanista? Että toista se on etelämpänä. Ei siinä arvostan Kärppien junnutyötä ja omavaraisuutta ja hieno nähdä "omat" kasvatitkin pelaavassa kokoonpanossa liigassa. Ja myönnän, on se Kärpät omavaraisin jengi. Period. Vai tuleeko tästä juuri se nimitys puolen Suomen joukkue?Ei ole minunkaan mielestäni, mutta näytti tuo savolainen laskevan aika löysin perustein, joten laskin minäkin. No, nuo muut ovat minun mielestäni omia kasvatteja ja sopii panna paremmaksi jonkun liigajoukkueen. Sellasta ei löydy. En nyt tosin tiedä miten se liittyy voimasuhteisiin, paitsi niin, että yhteneväisyys voi olla parempaa luokkaa, kun joukkue on kärppämäisesti lähinnä Oulun seutu + ulkomaalaiset.
Iin Alarannan Kuoppatiellä (nyk. Lampikuja, lempinimi Luotikuja) lapsuutensa asunut Aaltonen on kylläkin pelannut jo viimeistään C-junnuissa Kärpissä, vai pelasiko jo D-junnuissa. Pelasi muuten Alarannan Pallossa Iin puulaakissa kaukalopalloa, pitääkö se laskea kasvattiseuraksi No mikä ettei! Jokainen voi laskea itse miten huvittaa. Minä lasken niin, että jos joku on junnuissa pelannut kyseisessä joukkueessa, niin semmoisen voi omaksi kasvatiksi laskea. Jos on pelannut F-junnuissa yhden kauden ja seuraavat 30 vuotta jossain tietyssä samassa joukkueessa, niin sinä varmaan lasket sen F-junnujoukkueen ainoaksi oikeaksi kasvattiseuraksi. Se on minulle ok, mutta älä tule sanomaan miten minun pitää tästä asiasta ajatella, tai ainakaan, että pitäisi ajatella.Hieno rinnastus tosiaan tuo Oulun seutu. Eli Aaltonenkinko on Kärppäkasvatti vaikka aloittanut Haukiputaan Ahmoissa?
Jukka ''Rauta'' Kahvakorpi ei ole tällä kertaa dominoimassa. Jussi ''Mervi'' Tapola on.
Meillä IFK-piireissä kasvattistatukseen riittää se, että nimi on joskus vellonut siirtohuhuissa. Joskus näitä myös seuralegendoiksi nimitetään. Jokuhan tuosta voipi palkokasvin imaista hengitystiehyeihinsä, mutta onpahan sitten ainakin herneenraikas hengitys.Iin Alarannan Kuoppatiellä (nyk. Lampikuja, lempinimi Luotikuja) lapsuutensa asunut Aaltonen on kylläkin pelannut jo viimeistään C-junnuissa Kärpissä, vai pelasiko jo D-junnuissa. Pelasi muuten Alarannan Pallossa Iin puulaakissa kaukalopalloa, pitääkö se laskea kasvattiseuraksi No mikä ettei! Jokainen voi laskea itse miten huvittaa. Minä lasken niin, että jos joku on junnuissa pelannut kyseisessä joukkueessa, niin semmoisen voi omaksi kasvatiksi laskea. Jos on pelannut F-junnuissa yhden kauden ja seuraavat 30 vuotta jossain tietyssä samassa joukkueessa, niin sinä varmaan lasket sen F-junnujoukkueen ainoaksi oikeaksi kasvattiseuraksi. Se on minulle ok, mutta älä tule sanomaan miten minun pitää tästä asiasta ajatella, tai ainakaan, että pitäisi ajatella.
Muuten tämä keskustelu ei minua enää kiinnosta. Tajuajat tajuaa jo, muille on turha sanoa enempää. Nämä tämän aiheen keskustelut on niin nähty.
Kemppainen NHL-huhuista: "En ole jutellut agenttini kanssa hetkeen" - SM-LIIGA - 15.02.2015 - Artikkelit - Jatkoaika.com - Kaikki jääkiekosta Kajaanin Hokin kasvatti eli Oulun seudun siis? ;) nojoo eiköhä ollu tässä.Ei ole minunkaan mielestäni, mutta näytti tuo savolainen laskevan aika löysin perustein, joten laskin minäkin. No, nuo muut ovat minun mielestäni omia kasvatteja ja sopii panna paremmaksi jonkun liigajoukkueen. Sellasta ei löydy. En nyt tosin tiedä miten se liittyy voimasuhteisiin, paitsi niin, että yhteneväisyys voi olla parempaa luokkaa, kun joukkue on kärppämäisesti lähinnä Oulun seutu + ulkomaalaiset.
Niin ja B- ja A- junnuajan pelannut Ässissä. Kemppainen on tullut Kärppiin vasta aikuisiällä.Kemppainen NHL-huhuista: "En ole jutellut agenttini kanssa hetkeen" - SM-LIIGA - 15.02.2015 - Artikkelit - Jatkoaika.com - Kaikki jääkiekosta Kajaanin Hokin kasvatti eli Oulun seudun siis? ;) nojoo eiköhä ollu tässä.
Mites Tepsi? Äkkiseltään olettaisi että pelaajat käyvät yläastetta Turussa niin vanhempien aika ei kulu pelkästään lapsien kuskaamisiin.
Siitä spekuloimaan kenellä on helpoin (Bluesilla?) ja kenellä vaikein (SaiPalla?) loppuohjelma. Silmiinpistävää on myös HIFK:n vähäinen "6pisteen otteluiden määrä". Suurimman hyödyn tässä taistelussa saa kuitenkin 6 pisteen otteluista, joita ei saisi hävitä.
Bluesille nuo olisivat kovia iskuja. Toisaalta Kantola ja Talaja ovat palaamassa lasaretista lähiaikoina, joten pientä vahvistustakin on tulossa. Eikä se Nieminenkään huono maalivahti ole.Näitä voi sotkea myös rouva fortuna niin että joitain avainpelaajia kun loukkaantuu esim. Bluesin Hirso tai Laurikainen, Hifk Husso jne...
Toivon myös että tänävuonna nähtäisi useita tasaisia pleijari pareja jotka ratkaistaan viimevuotiseen malliin game 7:ssä.