Kyllä väittäisin, että Tapparalta löytyy ykköseen hyökkääjät. Vaikka mitään Dixonin kaltaisia superstaroja ei olekaan. Rautakorven roolituksen myötä uskon, että vertailukelpoinen kärkivitja saadaan kasaan. Koskiranta on valmis SM-liigan ykkössentteriksi. Erkinjuntti tai Ahtola voi ottaa yhden paikan, ja yhteen ruutuun Rautakorpi yleensä hakee duunari-tyypin pelaajan a'la Connolly/Venäläinen.
Luulenpa että monet yllättyvät Tapparan tehokkuuden takia kaudella 2012-13.
Keskeisintä on juuri se, että Koskiranta on se pelaaja josta odotetaan sitä tähteä. Tavallaan tyypillinen Rautakorven projektipelaaja, joka on osoittanut tasonsa jo liigassa ja hakee nyt sitä nousua SM-Liigan tähtikategoriaan ja sen myötä ulkomaille.
Toinen sentteri jonka kaikki ovat unohtaneet on Jussi Makkonen, joka oli Tapparan paras pelaaja viime kaudella. Jos nyt vielä jollain on muistikuva laiskasta surffailijasta, niin tulee kyllä olemaan jauhot suussa Makkosen suhteen. Makkonen on mielestäni ihan potentiaalinen kaveri jopa ykkössentteriksi, mutta se riippuu enemmän pelitavasta.
Kolmas on vielä Sasha Barkov Jr jonka potentiaali on valtava. Itse pyrin pitämään odotuksen maltillisena tämän toisen kauden suhteen ja niin tekee varmasti myös Rautakorpi, mutta Barkovin kanssa Tapparan kolmosketjukin pystyy tekemään tulosta silloin, kun muut eivät siihen pysty.
Jerry Ahtolalla on kaikki mahdollisuudet tehdä 25 maalia ja hän saaneekin paikan kärkiketjuista. Ville Niemisen arvoa joukkueelle ei kannata väheksyä, se on nimittäin SUURI ja Nieminen kyllä pitää itsensä kondiksessa. Sitten vielä Antti Erkinjuntti ja mahdollinen jokerikortti Chris Connolly. Ja siihen vielä Männikkö, Venäläinen, Kaksonen, Peltola ja Palola niin onhan tuo laituripuolen leveys ihan mieletön. Puhutaan kuitenkin jokaisen kohdalla vielä ihan kokeneista liigapelaajista.
Tämä on aina tällaista, kun minullakin se Tappara lukee tuolla vasemmalla mutta olen aidosti sitä mieltä, että tässä joukkueessa on mahdollisuudet vaikka mihin. Kuten tuossa jo fiksusti kirjoitettiin, niin Suikkanen nosti Pelicansin vuodessa finaaliin ja SM-Liigan tilanne on se, että tuollainen todellakin on mahdollista.
Jos miettii nyt, vaikka sitten Ässiä niin toki siellä Dixon ja Armia ovat taidoiltaan kovia jätkiä. Dixonin kohdalla painaa playoff-pelien vaisut 1+1 tehot JYPiä vastaan. Se on kuitenkin ykkösketjun vitja painaa niitä kaappeja tärkeissä peleissä.
Ei Tapparallakaan ole playoffeissa marinoituneita kärkisenttereitä ja sehän se yksi iso kysymys onkin. Jarno Koskiranta kokosi kuitenkin SaiPassa 39 pistettä ja nyt voidaan ainakin olettaa, että pelikavereiden myötä tehot kasvavat joten ei se 50 pinnaa olisi mikään isokaan yllätys. Varsinkin ylivoiman luulisi olevan tehokasta ja sitä kautta niitä pinnoja yleensä tehdään. Itse asiassa se 50 pistettä on vähimmäisvaatimus minkä minä asetan ykkössentterille, kun joukkue jahtaa mestaruutta.