Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2012-2013

  • 751 539
  • 1 206

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Major Jullin perustelut olivat semmoiset että ihan jälkikäteen kirjoitetulta näyttää. Hipoo siis täydellisyyttä omasta mielestäni.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minä julistan taas kärppäarviosi vääräksi. Eikös niiden pitänyt sinun mukaasi olla sijalla 12? Kyllähän tuo enemmän väärässä silloin on, kuin oikeassa.

Kyllä sä vähän pulassa olet, sen verta hyvältä tuo Jullin tekemä ennakointi noin jälkikäteen luettuna näyttää.

Itse en ole yllättynyt, että Kärpät on top6:en ulkopuolella. Syyni tosin ovat hieman erilaisia, tosin samoja, joista itse olen kirjoittanut aiemminkin: Kärppien maalivahtikaksikko ei riitä kärkisijoille ja Backlund on kyllä yksi huonoimmista 1.veskareista koko liigassa, ellei huonoin.

Sinällään on makuasia, onko Backlund huonoin kaikista, mutta vertailtaessa top8- jengeihin (Kilpeläinen, Tarkki, Metsola, Raanta, Koskinen, Järvinen, Ortio), niin onhan Backlund nyt aika sukka verrattuna tuohon porukkaan.
 

Wildcard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kyllä palstaveli Major Jullin näkemys on suorastaan jäätävä ja oikeaan osunut.
 
Joten julistan arviosi arviostani vääräksi ja omani arvioni täydelliseksi.

Haha, noin näin sitten. Käytännössähän nuo oikeat uhkakuvat on tietysti paperilla jokaisesta joukkueista olleet etukäteen nähtävillä. Sillä tavoin kyllä monen kirjoitettu sana pitää paikkaansa, pois lukien sitten yllättäjät. Niissäkin varmasti ne etukäteisarviot ilman konkreettista tulosarviota pitävät paikkaansa. Silläpä se arvionnin perusta ilman sitä tähtäintä ei ole sinänsä minkään arvoinen.

Itse joudun vielä jännittämään, että osuuko oma arvioni Kärppien suhteen oikein. Vielä se on juuri siinä haarukassa, kuin etukäteen arvelin. Sijoitus voi valahtaa vielä sen verran, että voin myöntää sinun olleen enemmän oikeassa kuin itseni :)

Runkosarjan voittajan arvioiminen oli tänä vuonna paperilla helppoa. Sen jopa minäkin sain oikein.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Myönnän toki että Kärpät ovat pelanneet paremmin kuin odotin, mutta pelaan siihen "Jokinen/Turris (ennen ABC-visiittiä)/Demers"-kortin, jonka arvo on kaksi sijaa runkosarjassa. Joten julistan arviosi arviostani vääräksi ja omani arvioni täydelliseksi.
Kärpillä on kaksi peliä jäljellä, vieraissa Ässiä vastaan ja kotona vastaan tulee JYP. Oletusarvoisesti pisteitä ei enää heru. HIFK ainakin mennee ohi, hyvin mahdollisesti SaiPakin.

Huomisesta SaiPa-HIFK -pelistä SaiPalle vähintään yksi piste ja päätöskierroksella HIFK hoitaa kotonaan Ilveksen (itse asiassa yksikin piste HIFK:lle riittänee) ja jos Saipa saa yhden pisteen Lukolta, niin Kärpät on sijalla 9 ja siten Major Jullin haarukassa.

Lyhyesti sanottuna, neljä pistettä SaiPalle ja HIFK:lle yksi, niin Kärpät on sijalla 9. Se on nyt SaiPasta kiinni, että aloitetaanko Kärppien ja SaiPan välinen säälivääntö Lappeenrannassa vai Oulussa. Sinänsä se on ihan sama, koska SaiPa voitti kaikki kauden neljä keskinäistä peliä. Itse asiassa Kärpät pani SaiPan ahtaammalle Lappeenrannassa kuin Oulussa. Lappeenrannasta irtosi sentään yksi piste, kotona tuli kahdesti turpiin ja nolla pistettä maalierolla 4-9.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Rautakorpi on kyllä todella kova valmentaja ja uskon, että pitkälti hänen ansiostaan Tappara tulee menestymään ensi kaudella. Tapparan puolustus on ainakin paperilla kova. Mäntylän paluu puolustukseen todella kova lisä, sillä jos Mäntylä pelaa lähellekkään samalla tasolla millä viime syksynä, niin siinä on kyllä Rautakorvella joukkueessaan yksi liigan parhaimpia puolustajia. Jos Aalto myöskin pelaa tasollaan ja Kankaanperä pelaa samalla tasolla, millä viime kaudella, niin siinä on todella kova puolustuskolmikko tähän liigaan ja tuon varaan on sitten helppo rakentaa. Puolustuksesta löytyy rutkasti kokemusta, mutta myös nuorta verta.

Hyökkäyksessä Connolly on mielenkiintoinen nimi. Onko hänestä uudeksi Laschiksi? Odotan myös Barkovin ottavan isoja kehitysaskelia ja isompaa roolia ensi kaudeksi. Niemisen Villen nykytasosta en kyllä osaa sanoa mitään, mutta kaiketi hän on vielä vahvistus Tapparalle.

Amen to that.

Ainoa mikä asia on ehkä muuttunut: Kankaanperä selkeä ykköspakki ja Mäntylä ei niin ykköspakki. Aalto on pelannut tasollaan, tekee pisteitä ja hazardoi siinä sivussa. Connolly aivan huikea skouttaus, pikkulinnut huhuilee että optio ensi vuodesta on käytetty.

Major Jullilta kyllä niin pro ennakointi joskus elokuussa. Oletko ajatellut myydä palveluitasi myös Noora Karmalle?
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Luulen että Lukko tulee olemaan pudotuspeleissä pirullinen vastustaja mille joukkueelle tahansa. Kokenut, hyvä maalivahti sekä RD ovat kova yhdistelmä. Sen sijaan Lukon muu pelaajamateriaali näyttää paperilla ihmeellisen heikolta varsinkin budjettiin nähden. Toisaalta ei menestys vaadi välttämättä kallispalkkaisia pelaajia vaan Joukkueen.

Niinpä. En malta olla lainaamatta tätä viestiä jonka raapustelin tammikuun puolivälissä..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös